Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

HRT Formula 1 Takımı

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
[[Dosya:Bruno Senna 2010 Bahrain 2.jpg|küçükresim|Bruno Senna, 2010 Bahreyn Grand Prix'de motor ısınması nedeniyle yarıştan çekilmeden önce 17 tur tamamladı.]] [[Dosya:Karun Chandhok 2010 Australia 2 (cropped).jpg|küçükresim|Karun Chandhok, 2010 Avustralya Grand Prix'de Hispania'nın ilk bitirdiği yarışı elde etti.]] [[Dosya:Sakon Yamamoto 2010 Germany.jpg|küçükresim|sağ|Sakon Yamamoto, 2010 Almanya Grand Prix'de Karun Chandhok'un yerine geçti.]] [[Dosya:Senna Belgium 2010.jpg|küçükresim|sağ|Bruno Senna, 2010 Belçika Grand Prix'de.]]HRT Formula 1 Takımı, eski adlarıyla Campos Meta 1 veya Hispania Racing, eski pilot Adrián Campos tarafından kurulan bir İspanyol Formula 1 takımıydı. 2010 yılında ilk yarışına çıkmadan önce iş insanı José Ramón Carabante'ye satılan takım, Temmuz 2011'deyse Thesan Capital yatırım fonuna satıldı. yılında Formula 1'e katılma girişimi başarısız olan Bravo F1 takımının ardından Formula 1'de yarışa çıkan ilk İspanyol takımıdır. Kasım 2012'de, HRT'nin sahipleri ekibi satmak istediklerini açıkladılar. sezonunun takım listesinin verilmesi için son tarih olan 30 Kasım 2012'ye kadar alıcı bulamayan takım, 2013 sezonuna katılmadı ve kapandı. Tarih Kuruluş Takım; şu anda Formula 2, Formula 3 ve İspanyol Formula 4 Şampiyonası'nda yarışan Campos Racing'in sahibi Adrián Campos ve aynı zamanda Campos F3 takımı pilotu Bruno Méndez'e menajerlik yapan menajerlik şirketi Meta Image'ın sahibi Enrique Rodríguez arasında, Campos Meta adı altında bir işbirliği olarak başladı. İlk İspanyol Formula 1 takımını oluşturma konusunda ilk adımları Şubat 2009'da atan Campos ve Rodríguez, Mart ayında iş adamı José Ramón Carabante, basketbolcu Pau Gasol ve Jorge Garbajosa gibi hissedarları çekerek 2010'da Formula 1'e katılma konusunda ellerini güçlendirdiler. Takımın merkezi Madrid'deki Meta Image ofisinde bulunurken teknik merkez, Alzira'daki Campos Racing merkezinde bulunuyordu. Ekim 2009'da takımın fabrikasını Fuente Álamo'daki teknoloji parkında kurmak için Murcia yerel yönetimiyle anlaşan Campos'un Cosworth motoru kullanan 2010 araçları ise, Dallara tarafından Parma'da üretildi. 12 Haziran'da Campos Meta, FIA tarafından ABD merkezli US F1 Takımı ve Manor Grand Prix ile birlikte 2010 sezonuna katılacak üç yeni takımdan biri olarak seçildi. 2009 Abu Dabi Grand Prix hafta sonundaysa eski dünya şampiyonu Ayrton Senna'nın yeğeni Bruno Senna, 2010 sezonu için resmen duyuruldu. Mali sıkıntılar ve isim değişikliği 22 Aralık 2009'da Bernie Ecclestone, takımın 2010 F1 sezonunun ilk yarışı için gridde olma ihtimaliyle ilgili endişelerini dile getirdi. Ocak 2010'da, sonunda Honda'yı satın alacağı iddia edilen A1 Grand Prix başkanı Tony Teixeira'nın takıma yatırım yapıp zordaki A1 Grand Prix serilerinin Formula 1 ayağı olarak Campos'u kullanacağı iddia edildi. Takımın 27 Ocak'ta kış testlerine katılamayacağını, hatta ikinci pilotlarının ancak sezonun ilk yarışı olan Bahreyn Grand Prix haftasında açıklanabileceğini açıklamasına rağmen başta Teixeira görüşmeleri devam ettirse de Şubat ayının başında anlaşmanın gerçekleşmediği duyuruldu. 5 Şubat 2010'da Adrián Campos, BBC Sport'a takımın fon bulmakta zorlandığını ve Dallara'ya bir hafta içinde yapılması gereken 7 milyon €'luk ödemenin zora girdiğini açıkladı. Buna rağmen Campos, takımın slotunun Formula 1'e girmeye çalışan Sırp ekibi Stefan GP'ye devredilmediğini, takımın FIA ile olan kontratı bitene kadar ödemelerini yapabileceğini ve F1'de kalacağını açıkladı. 19 Şubat'ta takımın çoğunluk hissedarı José Ramón Carabante, takımın yönetimini tamamen eline aldı ve takım patronluğuna Campos'un yerine Colin Kolles'i getirdi. Carabante'nin şirketlerinden Grupo Hispania'nın adını taşımaya başlayan takımın adıysa daha bir yarışa dahi çıkmadan Hispania Racing F1 Team veya kısaca HRT olarak değiştirildi. Ekibin merkezi, Meta Image'in Madrid'deki ofislerinden Grupo Hispania'nın Murcia'daki ofislerine taşındı. 4 Mart'ta Karun Chandhok, takımın ikinci pilotu olarak açıklandı. Ekip, Cosworth motorlu, Dallara tarafından tasarlanan takımın 2010 sezonunda kullanacağı araç F110'u aynı gün tanıttı. 2010 sezonu Sezon öncesi testlerine katılmayan F110, 2010 Bahreyn Grand Prix'sinin hafta sonunda ilk turlarını tamamladı. Senna'nın arabası, zamanında ayarlanarak ilk antrenman seansında en azından üç kurulum turu atabilmesi sağlandı. İkinci seanstaysa 17 tur tamamlayan Senna, seansı lider Nico Rosberg'in 11 saniye, en gerideki Virgin araçlarının ise 4 saniye gerisinde 22. olarak hız turu atan pilotlar içinde son sırada tamamladı. Son turunu tamamlasının ardından tekerlerinden biri çıkan Senna, pist dışına çıktı. Bunlara rağmen Senna, takımın hazırlık eksikliğini göz önünde bulundurarak günü "harika bir başlangıç" olarak nitelendirdi. Debriyaj ve vites kutusu tamamlanamayan Chandhok ise cuma günü piste çıkamadı. Sıralama turlarında Senna, ilk sıralama seansının en hızlı turunu atan Ferrari pilotu Fernando Alonso'dan 9 saniye, pol pozisyonundaki Red Bull pilotu Sebastian Vettel'den 8 saniye, bir ön sıradaki ikili Lotus pilotu Heikki Kovalainen ve Virgin pilotu Lucas di Grassi'den ise 3 saniye daha yavaş tur atarak 23.; takım arkadaşından 1.7 saniye daha yavaş tur atan Chandhok ise 24. sırayı alarak HRT araçları gridde son sırayı aldılar. Bu kötü başlangıcın ardından Chandhok, sıralama turlarının ardından sıralama turlarındaki amaçlarının iyi bir tur zamanı elde etmekten ziyade seansı sorunsuz bitirebilmek olduklarını belirtti. HRT araçlarının ikisinin de pitten başladığı yarıştan çekilen ilk pilot, ilk turda fark etmediği bir kasise çarpıp ön kanadını kıran Chandhok oldu. Senna'nın aracının motorunun da 18. turda aşırı ısınmasıyla beraber iki HRT pilotu da yarıştan çekilmiş oldu. Avustralya Grand Prix'si sıralama turlarında griddeki diğer araçlara nispeten daha yakın turlar atan F110'lar sıralama turlarında pol pozisyonundaki Sebastian Vettel'den 6.6 saniye, Virgin pilotu Lucas di Grassi'den ise sadece 0.34 saniye daha yavaş tur atarak griddeki son iki sırayı aldılar. Senna'nın arabası, hidrolik arızayla emekliye ayrılmadan önce yarışın sadece dört turunu sürdü, Chandhok ise yarışı kazanan Jenson Button'dan beş tur, 13. sıradaki Lotus pilotu Heikki Kovalainen'den ise 3 tur geride, 14. ve son sırada tamamlayarak aracın ilk kez bir yarışı bitirmesini sağladı. Yarış boyunca iki kere pistten çıkan Chandhok, yarışı hasarlı zemin ile bitirdi. Hispania'nın iki aracı birden ilk kez Malezya Grand Prix'sinde damalı bayrağı gördüler. 17 pilotun tamamladığı yarışı HRT pilotları Chandhok lider Sebastian Vettel'in 3 tur, Senna ise 4 tur gerisinde 15. ve 16. olarak tamamladılar. Sepang'da gösterdikleri başarıyı Şanghay'da, Çin Grand Prix'sinde de aynı başarıyı gösteren Senna ve Chandhok, lider Jenson Button'un sırasıyla 2 ve 4 tur gerisinde, 16. ve 17. olarak tamamlayarak son 2 sırada yarışı noktaladılar. Sezonun beşinci yarışında HRT, kendi ülkesinde istediği sonucu elde edemedi. İspanya Grand Prix'sinde Senna, ilk virajda bariyerlere çarpıp yarış dışı kalırken 28. turda Chandhok, kırık süspansiyonla yarış dışı kaldı. Ayrıca ilk antrenman seansında Chandhok'un yerine araca oturan test pilotu Christian Klien, 3 yıldan fazla süredir yarışmamasına rağmen takım arkadaşı Bruno Senna'dan yarım saniye daha iyi tur zamanı kaydetti. Hispania, Monako'da iyi başladı ve yarışın başında arka gruptaki rakipleri Lotus ve Virgin'in önüne geçti fakat daha sonrasında Senna, 59. turda hidrolik problemleri nedeniyle yarıştan çekildi. Chandhok ise 70. turda Jarno Trulli ile dehşet verici bir kazaya karışarak yarış dışı kaldı. Rascasse'da Trulli, Chandhok'u geçmeye çalışırken araçla temas etti ve Trulli'nin aracı önce Chandhok'un aracının üstüne bindi, daha sonraysa bariyerlere çarptı. Trulli'nin aracının tekerleri Chandhok'un kafasını az farkla sıyırdı, güvenlik aracı piste girdi ve kazada yara alan olmadı. Kaza, yarış lideri Mark Webber'e yakın bir bölgede gerçekleşti ve az daha Webber'in yarışı kaybetmesine neden veriyordu. Bu kaza, daha sonra kazalardaki ölüm riskini aza indiren halo sisteminin geliştirilmesindeki örneklerden biri oldu. Türkiye'de takımın diğer test pilotu Sakon Yamamoto, Bruno Senna'nın yerine ilk antrenman seansına çıktı. Chandhok'tan 1.3 saniye, 23. sıradaki Timo Glock'tan ise 0.6 saniye daha yavaş tur atan Yamamoto, seansın en yavaş tur zamanını elde etti. Britanya Grand Prix'den önceki gün Hispania, Silverstone'da Bruno Senna'nın yerini test sürücüsü Sakon Yamamoto'nun alacağını açıkladı. Daha sonrasında yeniden açıklama yapan Hispania, Senna'nın takımın kontratlı hâlâ sürücüsü olduğunu, sonraki yarışlarda yeniden pilot koltuğunda olacağını ve takımın Senna'nın arkasında olduğunu hatırlatan bir açıklama yaptı. Hispania Hockenheim'da Senna'nın koltuğuna geri döneceğini, Yamamoto'nun ise Chandhok'un aracını kullanacağını, Chandhok'un da Senna gibi sonraki yarışlarda yeniden pilot koltuğunda olacağını açıkladı. Ancak Yamamoto, sonraki dört yarışta pilot koltuğunda oturmaya devam etti. Singapur Grand Prix'den önce gıda zehirlenmesine yakalandığı açıklanan Yamamoto'nun yerini diğer test pilotu Christian Klien aldı. Daha sonraki iki yarışta Yamamoto tekrar pilot koltuğunda oturdu, sezonun son iki yarışındaysa tekrar Klien yerini aldı. Karun Chandhok ise F110 ile Silverstone'dan sonra bir daha yarışa çıkmadı, 2011 Almanya Grand Prix'sinde Lotus pilotu Jarno Trulli'nin yerini alıp yarış galibi Lewis Hamilton'un 4 tur, 19. sıradaki Hispania pilotu Daniel Ricciardo'nun ise 1 tur arkasında 20. sırada yarışı tamamlayarak Formula 1 kariyerine noktayı koydu. 2020'de Chandhok, Campos ile Dallara arasındaki ödeme tartışmasının sezon başındaki aracın sezon boyu hiç geliştirilmemesine yol açtığını iddia etti. 2011 sezonu [[Dosya:Vitantonio Liuzzi 2011 Malaysia Qualify.jpg|küçükresim|sağ|220px|Hispania'nın 2011 sezonundaki yeni ikinci pilotu Vitantonio Liuzzi, 2011 Malezya Grand Prix sıralama turlarında.]] [[Dosya:V Liuzzi Monza 2011.jpg|küçükresim|sağ|220px|Vitantonio Liuzzi, 2011 İtalya Grand Prix'sinde.]] [[Dosya:Narain Karthikeyan 2011 Malaysia FP2.jpg|küçükresim|sağ|2011 sezonu için takıma katılan Hint pilot Narain Karthikeyan, Sepang'da.]] 2011 sezonunda Hispania, önceki sezondaki kötü performansın ardından Dallara ile yollarını ayırarak diğer alternatifleri araştırmaya başladı. Takımın adı değişmeden önce José Ramón Carabante, 2011 sezonu için Ferrari motoru için anlaşılmaya çalışıldığını belirtmişti. Colin Kolles'in 2010'da Diario AS'ye verdiği ropörtajdaysa 2011'de Toyota ile işbirliğine gidilebileceğini belirtti. Telefónica'nın eski CEO'su Juan Villalonga, iletişim ve sponsorluğa yardımcı olmak için ekibe Kasım 2010'da katıldı. Takım, Abu Dabi testlerinde aracı GP2 pilotları Josef Král, Davide Valsecchi ve daha sonra Williams'ta yarışacağı açıklanan GP2 şampiyonu Pastor Maldonado'nun kullanacağını açıkladı. 2010 sezonunun son yarışından sonra, Hispania'nın 2010 yazında Toyota ile takımın 2011 aracının temeli olarak Toyota teknolojilerini ve Toyota'nın 2010 sezonu için tasarladığı ancak hiç piste çıkamayan Toyota TF110 aracını kullanması yönündeki anlaşma ortaya çıktı. Toyota, Kasım 2010'da bu anlaşmayı doğrulasa da Hispania'nın anlaşılan ücreti ödemediği için anlaşmanın düştüğünü açıkladı. Aralık 2010'da takımın satışa çıkarıldığı iddia edilse de bu iddia takımın sahipleri tarafından reddedildi. Ertesi ay Hispania, Formula 1 Takımlar Birliği'nden birliğin küçük takımları yeterince desteklemediğini belirterek birlikten ayrıldı. Birliğin genel sekreteriyse Hispania'nın 2010 üyelik aidatını ödemediği için birlikten ihraç edildiğini açıkladı. 6 Ocak 2011'de daha önce sadece 2005'te Jordan ile F1'de yarışan PSV'nin Superleague Formula pilotu Narain Karthikeyan, 2011 sezonu için Hispania ile anlaştığını açıkladı. Şubat ayına gelindiğinde, ekibin Vitantonio Liuzzi'yi ikinci pilot koltuğuna bir seçenek olarak gördüğü iddia edildi. Liuzzi, bunu doğruladı ve HRT ile Barselona'daki üçüncü sezon öncesi testlerine katıldı. Ayrıca eski Formula Renault V6 Eurocup şampiyonu Giorgio Mondini de Barselona'da HRT adına testlere katıldı. Liuzzi, 9 Mart 2011'de Hispania'nın ikinci pilotu olarak açıklandı. Takımın 2011 aracı Hispania F111, Avustralya Grand Prix ikinci antrenman seansında piste çıktı ve Vitantonio Liuzzi, seansın bitiminden üç dakika önce bir kurulum turunu tamamladı. Üçüncü antrenman seansında iki pilot da piste çıksa da Karthikeyan, en hızlı turu atan Sebastian Vettel'den 17 saniye, 22. sıradaki Virgin pilotu Jérôme d'Ambrosio'dan ise 11 saniye daha yavaş tur atarak 23. sırada tamamladı; Liuzzi ise kurulum turu dışında hız turu atamadı. Sıralamada turlarındaysa Liuzzi ve Karthikeyan, pol pozisyonundaki Sebastian Vettel'den sırasıyla 8 ve 9 saniye daha yavaş tur atarak yarışabilmek için gereken %107 sınırına ulaşamayıp pazar günü yarışma hakkı kazanamadılar. Malezya'da ekip, Liuzzi'nin Virgin'den sadece yarım saniye daha yavaş kalmasıyla ilerleme gösterdi. Her iki araba da pol pozisyonundaki Vettel'in %107 sınırını geçebildi ve pazar günü yarışabildiler. Ancak Karthikeyan 15. turda mekanik problemler nedeniyle, Liuzzi ise 47. turda arka kanat hasarı nedeniyle yarıştan çekildiler. Çin'de Liuzzi ve Karthikeyan tekrar %107 sınırını geçip yarışı sırasıyla 22. ve 23., son iki sırada tamamladılar. Liuzzi Türkiye'de yarışa her iki Virgin'in önünde başladı, ancak fren sorunları nedeniyle Karthikeyan'ın 2 tur arkasında 22. oldu. İspanya'da her iki araç da Jérôme d'Ambrosio'nun önünde başladı, ancak Karthikeyan 21. olurken Liuzzi vites kutusu problemleri nedeniyle yarıştan çekildi. Monako'da, her iki sürücü de antrenman seansında kaza yaptıklarından sıralama turlarına katılmadılar, ancak hakemler yarışa başlamalarına izin verdiler. 7 aracın yarıştan çekilmesinden yararlanarak Liuzzi kazanan Sebastian Vettel'in 3 tur gerisinde 16., Karthikeyan ise 4 tur gerisinde 17. olarak yarışı noktaladı. Kanada'da takım en iyi sonucunu Liuzzi'nin 13., Karthikeyan'ın 14. bitirmesiyle Takımlar Şampiyonası'nda Virgin'in önüne geçerek elde etti. Ancak Karthikeyan, yarış sırasında bir şikanı keserek avantaj sağladığı için yarış sonrasında 20 saniye ceza yiyerek 17. sıraya geriledi. Valensiya'daki Avrupa Grand Prix'de Liuzzi ve Karthikeyan, yarışın galibi Sebastian Vettel'in 3 tur arkasında 23. ve 24. oldular. 4 Temmuz 2011'de Madrid merkezli bir yatırım şirketi olan Thesan Capital'in, takımın çoğunluk hissesini José Ramón Carabante'den satın aldığı açıklandı. Thesan Capital, takımın operasyonlarının anlaşmadan önce olduğu gibi devam edeceğini ve ekibin adını veya yapısını değiştirme planlarının olmadığını açıklarken takımı "daha İspanyol" yapmak istediklerini ve takımın tüm kollarını İspanya'ya taşımak istediklerini belirtti. [[Dosya:Daniel Ricciardo 2011 British Grand Prix.jpg|küçükresim|sağ|Genç pilot Daniel Ricciardo, Formula 1'deki ilk yarışına HRT ile 2011 Britanya Grand Prix'de çıkmadan önce. Ricciardo, sonrasında Toro Rosso, Red Bull, Renault ve McLaren pilotluğu yaparak 7 yarış birinciliğine ve 31 podyuma imza attı; 2014 ve 2016'da Red Bull ile Pilotlar Şampiyonası'nda 3. oldu.]] [[Dosya:D Ricciardo Suzuka 2011.jpg|küçükresim|sağ|Red Bull'un akademi pilotu, aynı zamanda Toro Rosso'nun test pilotu Daniel Ricciardo; Formula 1'deki ilk sezonunda 2011 Japonya Grand Prix'de.]] Britanya Grand Prix'sinde Karthikeyan'nın yerini aynı zamanda Toro Rosso'nun test pilotu olan Red Bull akademi pilotu Daniel Ricciardo'nun alacağı açıklandı. Ricciardo'nun Karthikeyan'ın koltuğuna oturması nedeniyle Red Bull pilotu Mark Webber ile beraber 1977 Avusturya Grand Prix'den beri ilk kez iki Avustralyalı pilot birden aynı yarışta yarışmış oldu. Sıralama turlarında Liuzzi, pol pozisyonundaki Webber'den 5 saniye, Ricciardo ise takım arkadaşından yarım saniye daha yavaş performans sergileyerek gridde 23. ve 24. sırada başladılar. Yarışı ise Liuzzi kazanan Fernando Alonso'nun 2 tur, Ricciardo ise 3 tur gerisinde 18. ve 19. sırada tamamladılar. Ricciardo Almanya'da Lotus'ta Jarno Trulli'nin yerine geçen eski Hispania pilotu Karun Chandhok'un önünde 19. sırada bitirirken, Liuzzi 38. turda yarıştan çekildi. Macaristan Grand Prix'yi Daniel Ricciardo kazanan Jenson Button'un 4 tur gerisinde 18., Liuzzi ise 5 tur gerisinde 20. olarak tamamladı. Belçika'da birinci sıralama seansında Liuzzi ve Ricciardo, %107 barajını aşamasalar da hakemler tarafından pazar günü yarışma izni verildi. Liuzzi 19. yani sıralanan pilotların arasında son sırada bitirirken Ricciardo 14. turda yarıştan çekildi. İtalya'da sıralama turlarında çaylak Ricciardo, Liuzzi'den 0.2 saniye daha iyi tur atarak gridde 23. sıraya yerleşse de aracındaki sorundan dolayı yarışa 18 dakika geç, son sıradaki Timo Glock'un 8 tur gerisinde başlayabildi. Liuzzi ise ilk turda Heikki Kovalainen ile temas ederek aracının kontrolünü kaybetti. Çimlere kayarak ilk virajı kesen Liuzzi, Vitali Petrov ve Nico Rosberg'e yandan çarparak durdu ve kendisiyle beraber iki pilotu da yarış dışı bıraktı. Kazanın ardından Liuzzi, Kovalainen'i suçladı. Ricciardo, yarışa geç başlamasından dolayı Vettel'in 14 tur gerisinde bitirerek yarışın %90'ını tamamlayamayarak sıralama dışı kaldı. 22 Ekim 2011'de, Hindistan Grand Prix'sinden birkaç gün önce Hispania, Karthikeyan'ın kendi ülkesindeki yarışta Liuzzi'nin koltuğuna oturacağını açıkladı. Karthikeyan, yarışın ilk turunda hasar almasına rağmen, Ricciardo'ya 31.8 saniye fark atarak 17. bitirdi. Liuzzi, son iki yarışta Karthikeyan'ın yerine geri döndü. Hispania, Takımlar Şampiyonası'nda 0 puanla, Lotus'un arkasında, Virgin'i geçerek 11. olarak bitirdi. 2012 sezonu [[Dosya:Pedro de la Rosa, Canadian GP.jpg|küçükresim|2012 sezonu için takımla anlaşan Pedro de la Rosa, 2012 Kanada Grand Prix'de.]] [[Dosya:Pedro de la Rosa 2012 Malaysia Qualify.jpg|küçükresim|Pedro de la Rosa, Malezya Grand Prix sıralama turlarında.]] 21 Kasım 2011'de Pedro de la Rosa'nın takımla iki yıllık sözleşme imzaladığı açıklandı. Takım 14 Aralık 2011'de, Colin Kolles'in yerine "takımı daha İspanyol yapmak adına" Luis Pérez-Sala'nın getirildiğini duyurdu. Şubat 2012'de ekibin faaliyetlerini Madrid'deki La Caja Mágica'ya taşıdığı açıklandı. 2012'de kullanılacak olan Hispania F112, kaza testlerini geçemediği için Şubat sonunda Barselona'daki ikinci sezon öncesi testlerine katılamadı. Avustralya Grand Prix'de %107 barajını aşamadıkları için Pedro de la Rosa ve Narain Karthikeyan, sezonun ilk yarışında yarışamadılar. 12 Kasım 2012'de takımın sahibi Thesan Capital, İspanyol takımının satışı ile ilgili olarak birkaç tarafla görüşmelerde bulunduklarını doğruladı. Kasım 2012'de, HRT F1'in sahipleri takımı satışa çıkardıklarını açıkladılar. Ekibin 2013 sezonunun katılım ücretlerinin ödeneceği son tarih olan 30 Kasım'a kadar bir alıcı bulması gerekiyordu. HRT zamanında alıcı bulamadı ve ekip 2013 giriş listesinden çıkarıldı. Bu gelişmenin ardından takımın tasfiyesine başlandığı belirtildi. Takımın kapanışı Kasım 2012'de, HRT F1'in sahipleri takımı satışa çıkardıklarını açıkladılar. Ekibin 2013 sezonunun katılım ücretlerinin ödeneceği son tarih olan 30 Kasım'a kadar bir alıcı bulması gerekiyordu. HRT zamanında alıcı bulamadı ve ekip 2013 giriş listesinden çıkarıldı. Bu gelişmenin ardından takımın tasfiyesinin başlandığı belirtildi. Çek pilot Josef Král, Haziran 2013'te takımla 2013 sezonu için kontratı olduğunu, eğer takım tasfiye edilmeseydi 2013 sezonunda gridde olacağını belirtti. Král daha sonrasında Auto GP ve Blancpain GT Series Endurance Cup serilerinde yarışsa da Formula 1 tecrübesi yaşayamadı. Tamamlanmış F1 sonuçları (kalın yazılanlar pol pozisyonunu; eğik yazılanlar en hızlı turu belirtir) Notlar: – Yarışın %90'ını tamamladığı halde yarış dışı kalan pilotlar, yarışı tamamlamış olarak kabul edilir. Kaynakça Kategori:Formula 1 takımları Kategori:İspanya'daki otomobil yarışı takımları Kategori:2009'da kurulan spor kuruluşları Kategori:2009'da İspanya'da kurulan oluşumlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri