Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

İçeriğe dayalı reklamcılık

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
İçeriğe dayalı reklamcılık veya diğer adıyla bağlamsal reklamcılık, web sitelerinde veya mobil tarayıcılarda görüntülenen içerik gibi diğer ortamlarda görünen reklamlar için bir hedefli reklamcılık biçimidir. Bağlam hedeflemede reklam medyası, dilsel öğeler kullanılarak web sitesi içerik temelinde kontrol edilir. Reklamların kendisi kullanıcının baktığı içeriğe göre otomatik sistemler tarafından seçilir ve sunulur. Nasıl çalışır Bağlamsal reklamcılık sistemi, web sitesi metnini anahtar kelimelere göre tarar ve bu anahtar kelimelere dayalı olarak web sayfasına reklamlar döndürür. Reklamlar, web sayfasında pop-up reklamlar olarak görüntülenebilir. Örneğin kullanıcı sporla ilgili bir web sitesini görüntülüyorsa ve bu web sitesi bağlamsal reklamcılık kullanıyorsa, kullanıcı hatıralık eşya satıcıları veya bilet satıcıları gibi sporla ilgili şirketlerin reklamlarını görebilir. Bağlamsal reklamcılık, arama motorları'ınca kullanıcının sorgusundaki anahtar kelimelere göre arama sonuç sayfalarında reklam görüntülemede de kullanılır. İçeriğe dayalı reklamcılık bir reklamın içeriğinin, kullanıcının görüntülediği web sayfasının içeriğiyle doğrudan ilişkili olduğu bir hedefli reklamcılık biçimidir. İçeriğe dayalı reklamcılığa bir örnek, Avrupa'da seyahatle ilgili bir web sitesinde görünen, İtalya'ya bir uçuş için özel fiyat veren reklamdır. Bağlamsal reklamcılığa "Metin-İçi" (ing: In-Text) reklamcılık veya "Bağlam-İçi" (ing: In-Context) teknolojisi de denilir. Bunun dışında ziyaretçi geçiş süresinde (bir kullanıcının reklamı tıklaması gereken minimum süre) reklamı tıklamadığında, reklam otomatik olarak bir sonraki ilgili reklamla değiştirilir ve aşağıda da önceki reklama geri dönme seçeneği gösterilir. İçeriğe dayalı reklamlar, geleneksel reklamcılığa göre daha az rahatsız edicidir. Bu nedenle kullanıcıyı daha etkin şekilde etkiler. Kullanıcının ilgi alanını gösterir ve böylece yanıt alma şansını artırır. Servis sağlayıcılar Google AdSense, içeriğe dayalı ilk büyük reklam ağı'dır. Web yöneticilerine, web sayfalarına eklendiğinde Google reklamveren envanterinden ilgili reklamları görüntüleyen JavaScript kodu sağlayarak çalışır. Alaka düzeyi, bir web sayfasının içeriğini dizine ekleyen ayrı bir Googlebot tarafından hesaplanır. Son teknoloji/hizmet sağlayıcılar, eşleştirme doğruluğunu artırmak için dilden bağımsız yakınlık modeli eşleştirme algoritması kullanan daha gelişmiş sistemler ortaya çıkardı. Media.net, Google AdSense ile rekabet eden diğer büyük içeriğe dayalı reklam ağıdır. Etki İçeriğe dayalı reklamcılık, birçok web sitesinin kazançları üzerinde büyük bir etki yaptı. Reklamlar daha hedefli oldukları için tıklanma olasılıkları daha yüksektir ve böylece web sitesinin sahibi (ve reklamın sunucusu) için gelir elde edilir. Bağlamsal reklamcılık, üçüncü tarafın kullanıcının bilgisayarına web tarayıcısı ile etkileşime giren yazılım yüklediği üçüncü taraf hyperlinking gibi tekniklerin kullanılmasıyla bazı tartışmalara yol açmıştır. Bir web sayfasındaki anahtar kelimeler, reklamverenlere yönlendiren köprüler olarak görüntülenir. Marka Güvenliği ve Uygunluğuna odaklanan reklamverenler ve pazarlamacılar ile içeriğe dayalı reklamcılık, bir markanın değerini korumada rol oynar. Marka konumlandırma ve içeriğe dayalı reklamcılık, kullanıcı algılarıyla doğrudan ilişkilidir, bu nedenle pazarlamacıların markalarını uygun bağlamlar kullanarak korumaları önemlidir. Ajans rolleri Markaların içeriğe dayalı reklamcılık seçeneklerinin reklam planlarını nasıl etkilediğini anlamalarına yardımcı olan birkaç reklam ajansı vardır. Çevrimiçi reklamcılığın üç ana bileşeni vardır: oluşturma—reklam neye benziyor medya planlaması—reklamların nerede yayınlanacağı; "yerleşimler" olarak da bilinir medya satın alma—reklamlar için nasıl ödeme yapılır? İçeriğe dayalı reklamcılık, medya planlama bileşeninin yerini alır. İnsanların yerleştirme seçeneklerini seçmesi yerine, bu işlevin yerini binlerce web sitesinde yerleşimi kolaylaştıran bilgisayarlar alır. Kaynakça Diğer kaynaklar Kategori:Reklamcılık Kategori:Yöntemlerine göre e-pazarlama
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri