Geçtiğimiz hafta 19 bin kilometrede olan 2022 model Toyota Corolla 1.5 Dream aracımı liste fiyatından %30 daha ucuza sattım. İlgilendiğim araba ise Citroen E-C4 modeli. Sahibinden.com'da, 2022 model hasar kaydı bulunmayan ilk arabanın fiyatı 1.110.000 TL (17.000 km'de). 2023 model hasar kaydı bulunmayan en pahalı arabanın fiyatı ise 1.510.000 TL (6.000 km altında). Citroen'un resmi web sitesinde yer alan 2024 model sıfır aracın fiyatı ise 1.555.000 TL. Citroen bayisiyle yapılan görüşmede, hemen sahip olabileceğimiz 2024 model E-C4'ün fiyatı 1.370.000 TL olarak belirlendi. Bu araç Türkiye'ye en donanımlı paketi olan Shine Bold ile geliyor. Ayrıca açılabilir cam tavan ya da cam tavan, ısıtmalı direksiyon ve ön koltuklar gibi ekstralar da satın alınabiliyor. 2024 model için ekstra fiyatlar ise şu şekilde; cam tavan için 7.333 TL, açılabilir cam tavan için 30.000 TL, ısıtmalı direksiyon ve ön koltuklar için 7.333 TL. Listenin fiyatı ile bayi fiyatı arasında %11,9 fark bulunuyor. Şimdi sıfır aracı ve en pahalı ikinci el aracı %11,9 indirimle hesaplayarak doğru fiyatları bulalım. 2022 model hasar kaydı bulunmayan ilk aracın %11,9 indirimli fiyatı 977.910 TL, 2023 model hasar kaydı bulunmayan en pahalı aracın %11,9 indirimli fiyatı ise 1.329.810 TL. Siz hangisini tercih edersiniz? 1 yaşında ve 1.510.000 TL'ye satılan ikinci el aracı mı, yoksa 1.370.000 TL'ye son model bir aracı mı? (Not: Araçta ekstra varsa üzerine eklenen fiyatları da göz önünde bulundurabilirsiniz.) Ya da siz ikinci elde sıfır aracın fiyatından daha yüksek bir fiyatla satış yapanlara nasıl tepki verirsiniz?