İletişim tasarımı yazılı, zanaat ürünü, elektronik medya ya da sunumların insanlarla nasıl iletişim kuracağı ile ilgilenen bilgi geliştirmenin ve tasarımın bir arada olduğu multi disipliner bir alandır. İletişim tasarımın izlediği yol medyada mesajı yalnızca estetik bir kaygı ile aktarmak ve geliştirmek değil ancak aynı zamanda yeni medya kanalları oluşturarak mesajın hedef kitleye ulaştığından emin olmaktadır. Bazı tasarımcılar birbirleriyle örtüşen özellikleri nedeniyle iletişim tasarımı ve grafik tasarım alanlarını birbiri yerine tercih etmektedir. İletişim tasarımı aynı zamanda bir kültüre veya organizasyona ait medya ve mesajların toplamının bir dizi ayrı çaba gerekmeksizin tek bir entegre süreç olarak tasarlandığı sistem tabanlı bir yolla da gerçekleştirilebilir. Bu, bilgi vermeyi ve insanların dikkatini çekmeyi amaçlayan birbiri ile rekabet halindeki iletişim kanalları aracılığıyla yapılır. Tasarım becerileri, zevkli görsel tasarımı korurken farklı kültürlere uyacak şekilde uyarlanmalıdır. Bunların tümü, en iyi sonuçları elde etmek için medya iletişim alanında gereken önemli noktalardır. İletişim alanında etkileşimi yeniden dizayn etmek ve iletişim olanaklarını geliştirmekle ilgilenen tasarımlar şeklinde yeni bir sistem ortaya çıkmıştır. Yazılım ve uygulamalar iletişim için fırsatlar yaratmakta ve kısıtlamalar getirmektedir. Son zamanlarda Guth ve Brabham, fikirlerin bir sosyal platformda rekabet etme şeklini inceleyerek tasarım fikirleri, iletişim ve platform arasındaki ilişkiler hakkında bir model oluşturdu. Aynı yazarlar, e-hükûmet uygulamaları ve teknolojilerinin tasarımları vasıtasıyla sağlamayı planladıkları demokratik idealler hakkında teknoloji şirketi kurucularıyla röportaj yaptılar. Araştırmacılar arasında iletişim tasarım alanına ilgi giderek artmaktadır. Eğitim İletişim tasarımı öğrencileri, görsel mesajların nasıl oluşturulacağını ve bunları dünyaya yeni ve anlamlı yollarla nasıl yayınlayacaklarını öğrenirler. Çevremizdeki karmaşık dijital ortamda iletişim tasarımı, hedef kitleye ulaşmanın önemli bir yolu haline geldi. Öğrenciler, iletişimi sanat ve teknolojiyle nasıl birleştireceklerini öğrenmektedir. İletişim Tasarımı disiplini, web sayfalarının, video oyunlarının, animasyonların, hareketli grafiklerin ve daha fazlasının nasıl tasarlanacağını öğretmeyi içerir. İletişim Tasarımının ana amacı içeriktir. İçerik, satışları çekmek veya bir mesaj iletmek için bir etkileşim kazanmalı veya müşterinin bir ürünü etkileyici bir şekilde görmesini sağlamalıdır. İletişim Tasarımı öğrencileri genellikle İllüstratörler, Grafik Tasarımcılar, Web tasarımcıları, Reklam sanatçıları, Animatörler, Video Editörleri, Hareketli grafik sanatçıları ve hatta Baskı Yapımcıları ve Kavramsal Sanatçılardır. İletişim Tasarımı terimi oldukça geniş kapsalıdır ve tasarımcılar bir mesajı iletmek için çeşitli ortamlarda çalışırlar. Ayrıca bakınız Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri İletişim bilimleri Kaynakça Kategoriisiplinlerarası bilimler Kategori:İletişim bilimleri Kategori:Görsel sanatlar Kategoriijital sanat