İlyuşin İl-86 (; NATO rapor adı: Camber), İlyuşin tarafından üretilen Sovyet yapımı bir jet yolcu uçağıdır. Uçak, 1970'lerde geliştirilmiş olup 1980 yılında hizmete girmiştir. İl-86, Sovyetler Birliği'nin ilk geniş gövdeli ve dünyanın ikinci dört motorlu geniş gövdeli uçağıydı. İl-86, Sovyetler Birliği'nin son dönemlerinde tasarlanan uçaklardan biriydi. Sovyet endüstrisinin birçok sektörünün durgunluğa girdiği Leonid Brejnev döneminde geliştirilen İl-86, 1960'lı yıllarda yaygın kullanılan motorlara sahipti ve geliştirilmesi on yıldan fazla bir süre sürdü ve Moskova Olimpiyatları'na yetiştirilemedi. Çoğunlukla Aeroflot ve Sovyet sonrası havayollarından kullanıldı ve toplam 106 adet üretilen uçaktan yalnızca üç tanesi ihraç edildi. Hizmette, 30 yıl boyunca yolcu taşıma operasyonlarında ölümcül bir olay yaşanmadan güvenli ve güvenilir bir model olarak tanındı. 1990'larda yerini İl-96'ya bıraktı. Teknik özellikler (İl-86) Yolcu kapasitesi: 246-350 Uzunluk: 35.9 m Yükseklik: 15.68 m Kanat alanı: 300 m2 Boş ağırlık: 216,950nbsp;kg Azami kalkış ağırlığı: 215,000nbsp;kg Motor: 4 × Kuznetsov NK-86 turbofan Ayrıca bakınız Airbus A300 Lockheed L-1011 McDonnell Douglas DC-10 Kaynakça Dış bağlantılar Il-86 English page on Ilyushin website İl-086 Kategori:Yolcu uçakları Kategoriört motorlu jetler Kategoriolonya-Sovyetler Birliği ilişkileri Kategori:Alçak kanatlı uçaklar Kategori:İlk uçuşunu 1976'da yapan hava araçları