İzmir-İstanbul Otoyolu: Bir Felaket ve Sorular Sorular!
Son günlerde İzmir-İstanbul Otoyolu'nun performansıyla ilgili birçok şikayet duymaya başladık. Bayram tatili sırasında seyahat eden birçok sürücü, otoyolun giriş ve çıkışlarındaki kaotik durumdan dolayı büyük sıkıntı yaşadı. Peki, bu otoyol neden bu kadar kötü yönetiliyor?
Öncelikle, km başına ortalama 60 kuruş olan yol ücretleri, özellikle gidiş dönüş yapıldığında, ortalama bir dizel aracın yakıt masrafını aşıyor. Bu bayramda, otoyol giriş ve çıkışlarındaki bariyerli gişeler adeta bir kabusa dönüştü. İstanbul yönünde Akhisar çıkışı tamamen rezaletti; sürücüler otoyoldan çıkmak için saatlerce trafik sıkışıklığı bekledi.
Soru şu: Neden hala bariyerli gişe sistemi kullanılıyor? 2019 Türkiye'sinde bu kadar gelişmiş teknolojiler varken, neden bir alternatif düşünülmiyor? Bu sistemin devam etmesi, adeta vatandaşın cebinden haksız kazanç sağlanması gibi.
Ayrıca, otoyolun ücretleri de tartışılır hale geldi. 80 km yol için 38 TL ücret oldukça yüksek bir rakam. Normal yoldan gitseniz aynı süre içinde ulaşabileceğinizi düşünürsek, bu ücretin mantığı ne? Yol bitince ödenecek ücretin ne olacağı merak konusu. Bu kadar kötü bir yatırım nasıl olur da yapılır? Alternatif yollar veya daha iyi bir yönetim sistemi uygulanamaz mıydı?
İzmir-İstanbul Otoyolu'nun yönetimi, adeta vatandaşın sinirlerini bozmaya yönelik gibi. Bu durum kabul edilemez! Yetkililer bu konuya acil çözüm bulmalı ve vatandaşın cebine göz diken bu sistemin derhal düzeltilmelidir. Aksi takdirde, bu otoyolun geleceği karanlık görünüyor.
Son günlerde İzmir-İstanbul Otoyolu'nun performansıyla ilgili birçok şikayet duymaya başladık. Bayram tatili sırasında seyahat eden birçok sürücü, otoyolun giriş ve çıkışlarındaki kaotik durumdan dolayı büyük sıkıntı yaşadı. Peki, bu otoyol neden bu kadar kötü yönetiliyor?
Öncelikle, km başına ortalama 60 kuruş olan yol ücretleri, özellikle gidiş dönüş yapıldığında, ortalama bir dizel aracın yakıt masrafını aşıyor. Bu bayramda, otoyol giriş ve çıkışlarındaki bariyerli gişeler adeta bir kabusa dönüştü. İstanbul yönünde Akhisar çıkışı tamamen rezaletti; sürücüler otoyoldan çıkmak için saatlerce trafik sıkışıklığı bekledi.
Soru şu: Neden hala bariyerli gişe sistemi kullanılıyor? 2019 Türkiye'sinde bu kadar gelişmiş teknolojiler varken, neden bir alternatif düşünülmiyor? Bu sistemin devam etmesi, adeta vatandaşın cebinden haksız kazanç sağlanması gibi.
Ayrıca, otoyolun ücretleri de tartışılır hale geldi. 80 km yol için 38 TL ücret oldukça yüksek bir rakam. Normal yoldan gitseniz aynı süre içinde ulaşabileceğinizi düşünürsek, bu ücretin mantığı ne? Yol bitince ödenecek ücretin ne olacağı merak konusu. Bu kadar kötü bir yatırım nasıl olur da yapılır? Alternatif yollar veya daha iyi bir yönetim sistemi uygulanamaz mıydı?
İzmir-İstanbul Otoyolu'nun yönetimi, adeta vatandaşın sinirlerini bozmaya yönelik gibi. Bu durum kabul edilemez! Yetkililer bu konuya acil çözüm bulmalı ve vatandaşın cebine göz diken bu sistemin derhal düzeltilmelidir. Aksi takdirde, bu otoyolun geleceği karanlık görünüyor.