Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Jaguar XF

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Jaguar XF, Jaguar Cars tarafından 2007 yılından bu yana üretilen üst orta sınıf otomobil modelidir. Araç ilk kez 2007 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılmış olup Jaguar S-Type'nin yerini almıştır. İlk olarak X250 kasa koduyla üretilen model, 2015 senesinde yerini X260'a bırakmıştır. Birinci nesil (X250) Jaguar S-Type'ın yerine 2007'nin sonbaharında piyasaya sürülen ilk XF'in kasa kodu X250 olarak belirlendi. XF'in dört kapılı bir sedan ve beş kapılı bir station vagonu mevcuttur. X250'nin yerini 2015 yılında X260 aldı. Genel bakış XF, Jaguar'ın Whitley, Coventry'deki Whitley tasarım ve geliştirme merkezinde geliştirildi ve Birmingham'daki Castle Bromwich Assembly tesisinde üretildi. Başlangıçta, XF'nin tamamen alüminyum bir platform kullanması planlandı, ancak Jaguar'ın yönetim kurulu tarafından geliştirme ekibine getirdiği zaman kısıtlamaları nedeniyle, X250 yoğun şekilde değiştirilmiş bir Ford DEW98 platformunu kullanıyor. XF, Ocak 2007'de Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirilen halka açık C-XF konseptinin tanıtımının ardından 2007 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda piyasaya sürüldü. Müşteri teslimatları Mart 2008'de çeşitli V6 ve V8 motorlarıyla başladı . sol|küçükresim| Makyaj öncesi Jaguar XF (arkadan görünüm) Jaguar'ın baş tasarımcısı Ian Callum tarafından tasarlandı. Tasarım 1968 model XJ'in oval örgü ızgarasına çağrışım yapmaktadır. Bagaj kapağında ise S-Type'ta yer alan krom kılıç şekli korundu ve bir Jaguar'ın meşhur "leaper" amblemi eklendi. XF, ülkeye bağlı olarak 'SE', 'Luxury', 'Premium Luxury' (veya 'Premium'), 'Portfolio' (veya 'Premium Portfolio'), 'SV8' (veya 'Supercharged') ve 'R' donanım paketleri ile sunuldu. İngiltere pazarında şirketler için, 3.0 L ve 2.2 L dizel araçlar daha düşük performanslı olarak 'Executive Edition' ve 'SE Business' donanım paketleri ek olarak piyasaya sunuldu. sol|küçükresim| Sağdan direksiyonlu aracın içi İç kısımda, ön panelde gömme olan, klima çalıştırıldıktan sonra otomatik olarak dönüp açılan klima menfezleri ve otomatik olarak orta konsoldan yükselen JaguarDrive Selector olarak pazarlanan döner bir vites kolu vardı. Geleneksel Jaguar kabininden bir başka ayrışma ise kadranlara, vites göstergesine ve orta konsoldaki tuşların etrafına soluk mavi arka plan aydınlatmasının kullanılmasıdır. İç aydınlatma, ışıklara dokunarak kontrol edilir. Torpido gözü de dokunmatik açılır. XF'in kumaş iç seçeneği yoktur, tüm döşeme seviyeleri deriler içerir. Ahşap kaplamalar alüminyum, karbon fiber ve piano black lake kaplamalarla birlikte mevcuttur. Modeller XFR (2009-2015) XFR, Detroit'te Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda Ocak 2009'da XF serisinin yeni bir performans türevi olarak duyuruldu ve yeni 5.0 litrelik süper şarjlı AJ-V8 Gen III motordan elde etti. Yenilenmiş bir ön tampon ve kanatla birlikte alaşım jantlar ile birlikte sunuldu. Makyaj (2011) küçükresim|Makyajlı Jaguar XF sağ|küçükresim| Arkadan görünüm Nisan 2011'de Jaguar, Temmuz 2011'de başlayacak olan New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda XF için bir yüz makyajının ayrıntılarını açıkladı. Makyajlı araç, orijinal Jaguar C-XF konsept otomobilini baz alan ön ve arka tasarım değişiklikleri, iç trim geliştirmeleri, adaptif cruise control ve 8 ileri otomatik ZF şanzımanla birlikte 2.2 L yeni bir dört silindirli dize motorla sunuldu, Bu motor ve tork değerine sahipken stop-start teknolojisi ile 149 g / km CO değeri ve 5.40 L/100km (52.3 mpg-imp; 43.5 mpg-us) yakıt tüketimi sundu. XF Sportbrake (2012-2015) sağ|küçükresim| Jaguar XF Sportbrake Sportbrake resmi olarak Mart 2012'de tanıtıldı ve aynı yılın Ekim ayında satışa çıktı. Sedan versiyonundaki tüm motorlar mevcuttur. Yükleme kapasitesi koltuklar açıkken ve koltuklar kaplıyken dir. Maksimum kapasite, çağdaş BMW 5 Serisi Touring, Cadillac CTS Sport Wagon, ve Mercedes-Benz CLS-Class (X218) shooting Brake'in üstündedir. Genişletilmiş tavan çizgisi arka baş boşluğunu artırır ve arka koltukların 60:40 bölünmüş ve uzaktan kumandalı 'tek dokunuşlu' katlama işlevi bulunur. Yük alanı çok fonksiyonlu raylarla donatılmıştır ve uzunluk ve genişliğindedir. XFR-S XF'nin RS versiyonu, Los Angeles Otomobil Fuarı'ndan kısa bir süre önce yayınlanan bir görüntünün ardından 2012'de onaylandı. Jaguar XKR-S ile aynı 5.0 litrelik süperşarjlı V8 motorunu kullanıyor . Motor, 6.500 devirde ve 5.500 devirde tork değerlerine sahip. XFR-S'nin 0–97km/s (60 mil/s) hızlanması 4,4 saniye ve azami hızı 299km/s (186 mil/s). XFR-S, kendine özgü 20 inç alaşım jantlar, daha geniş ön ızgaralar ve sahip olduğu karbon fiber öğeler ile XFR'den ayrışır. Ön ızgaralar, büyük arka kanat ve arka difüzör aerodinamik verime yardımcı olur. Özellikler Aerodinamik XF'nin gövdesi, rüzgar tüneli testinden önce hesaplamalı akışkan dinamiği (CFD/HAD) kullanılarak geliştirildi. Dış kaplamadan soğutma hava akışına, hafif kompozit alt tabakadan dış aynaların şekline kadar her alan bu işlem kullanılarak optimize edilmiştir. Aerodinamik olarak yüksek ve köşeli arka tarım düşük ve yuvarlık hatlıya göre daha verimlidir ve XF'nin coupé benzeri tavan çizgisi ile yükseltilmiş bagaj kapağı, otomobilin arkasındaki hava akışını iyileştirir. Şasi Gövde çarpışma güvenliği gereksinimlerini karşılamak için uzatılmış olmasına ve "bir coupé formundaki sedan" oranlarını korurken ilave tavan boşluğu sağlamak için yükseltilmiş olmasına rağmen, XF'nin temel altyapısı önceki S- Type'dan taşınmıştır. Süspansiyon ve bağlantılar XK'da kullanılanla aynıdır, ancak motor hattı S-Type'nde kullanılana benzer. Ses ve titreşim yalıtımı, özel bir alt gövde tepsisi, motor bağlantıları, ayarlanmış bir egzoz sistemi ve motor bölmesi ile yolcu bölmesi arasında çift kat bir bölme eklenmesiyle sağlanır. Motorlar Tüm XF modelleri otomatiktir ve Euro 5 uyumludur. Atmosferik benzinli 3.0 litrelik V6, 2010 yılından itibaren Avrupa'da sunulmadı, ancak X250'nin üretim ömrü boyunca diğer bölgelerde satılmaya devam etti. Next Green Car (NGC) araç emisyonlarını ve oranlarını analiz eden bir kurumdur. Aşağıdaki tabloda görüldüğü üzere XF X250'nin motorlarının emisyon değerlerini de analiz etmiştir. Değerlendirmesi 100 üzerindendir 0 (en temiz) 100 (kirli) - Ayrıca ADAC EcoTest de 3 dizel motoru analiz etmiştir. 2008'de 4.2 litrelik süperşarjlı V8 motorun yerini sunan yeni 5.0 litrelik süperşarjlı V8 motor aldı. Bu motor Adaptive Dynamics (bilgisayar kontrollü sürekli değişken sönümleme) ve Aktif Diferansiyel Kontrol (elektronik kontrollü arka diferansiyel) özellikleri ile birlikte geldi. 2.7 litrelik V6 dizel motor, 2009 yılında Land Rover Discovery 4'te kullanılan 3,0 litrelik TDV6 ile değiştirildi. Bu motor ZF 8 hızlı otomatik şanzıman ile birlikte kullanılmaya başlandı. Dizel motorlar, Ford ve Peugeot-Citroën arasındaki ortak girişimin bir ürünüdür. Şanzıman XF sadece otomatik bir şanzımanla piyasaya sürüldü ve tüm modeller başlangıçta aynı altı vitesli ZF 6HP26 otomatik şanzımanı kullandı . 2010-2012 model yılları için bazı motorlar (3.0 l dizel ve 5.0 l süper şarjlı benzin) ikinci nesil altı vitesli ZF 6HP28 şanzımanı kullandı . 2012-2013 döneminde 8 vitesli ZF 8HP70 şanzımanlar, tüm motorlar için 6 vitesli şanzımanların yerini aldı. Vites geçişleri, başlangıçta orta konsoldan yükselen bir döner kadran kullanılarak veya direksiyon simidinin arkasındaki kanatlar kullanılarak manuel olarak kontrol yapılabilir. 4 tekerlekten çekiş istemi, tüm motor tipleri için hem sağdan direksiyon hem de soldan direksiyonlu pazarlarda mevcuttur. Giriş seviyesindeki 2.0 litrelik dizel modeller, İngiltere'de sağdan direksiyonlu ve 4 çeker olarak mevcuttur, ancak bu pazarda benzinli 4 çeker modelleri mevcut değildir. Ekipman Ses sistemi Standart donanım, on hoparlörlü, Radyo, CD çalar, WMA ve MP3 uyumluluğu ile USB depolama cihazlarını içeren 250 W ses sistemine sahiptir. 2008'den 2012'ye kadar ekstra donanım olarak Bowers & Wilkins (B&W) ses sistemi mevcuttu. Özünde B&W'nin Kevlar kompozit hoparlör konilerini kullanan 14 hoparlörü (alüminyum yüksek frekanslı tweeter'lar hariç) vardı. Her ön kapıda woofer, mid-range hoparlör ve bir kubbeli tweeter, her bir arka kapıda benzer woofer ve 25mm (1.0 in.) tweeter bulunur. Arka kısımda yer alan 100mm (3.9in.) surrond hoparlörleri gibi Merkez hoparlörde olarak tercih edilmiştir. S&B sisteminin, Autocar dergisindeki gazetecilerin incelediği ve şimdiye kadar duydukları en iyi araç içi sistemi olduğu belirtildi. 2013 modelleri için Jaguar, B&W yerine 2 adet farklı Meridian ses sistemi yükseltme seçeneği sundu; bunların ilki 11 hoparlörlü 380 W sistem iken diğeri 17 hoparlörlü 825 W surround ses sistemidir. Multimedya etkileşimi Tüm XF'lerin kontrol paneline 7 inçlik tam renkli bir ekran takılmıştır ve çoğu multimedya sistemini kontrol etmek için kullanılabilir. Aynı ekran analog ve dijital televizyon özelliği ile de yükseltilebilir. Bir seçenek olarak, sürücünün ses ve navigasyon sistemlerinden telefon görüşmelerine ve klima kontrol sistemine kadar her şeyi kontrol etmek için komutları konuşmasına izin veren JaguarVoice bulunur. Güvenlik XF, 2010 yılında Euro NCAP tarafından çarpışma testine tabi tutuldu ve dört yıldızlı bir puan kazandı. XF'nin bu sonucu bazı otomobil dergileri tarafından hayal kırıklığıyla karşılandı. 2011 yılında tekrar test edildiğinde, XF yetişkin yolcu, çocuk yolcu ve yaya alanlarında puanlarını geliştirdi. Avustralasya Yeni Otomobil Değerlendirme Programı (ANCAP) da XF'yi test etti ve 37 üzerinden 32,38 puan verdi ve 5 üzerinden 4 ANCAP derecesi verdi. Thatcham'ın New Car Whiplash Ratings, Geometrik, Dinamik ve Genel derecelendirmeler için XF'e 'iyi' puanını verdi. Emniyet XF'ye standart olarak Deadlock kilitler, alarm ve motor immobilizer takılmıştır. Araba ayrıca, araba gasplarına karşı korunmaya yardımcı olmak için önceden ayarlanmış bir hıza ulaştığında kendini kilitler. XF, Thatcham'ın Yeni Araç Güvenlik Derecelendirmeleri (NVSR) kuruluşu tarafından test edildi ve aşağıdaki derecelendirmelere ulaştı: Hız rekoru 7 Kasım 2008'de, Rocketsports'tan Paul Gentilozzi'nin kullandığı modifiye bir XFR, Bonneville Salt Flats'te 363.189km/h (225.675mph) ile yeni bir Jaguar rekoru kırdı. Önceki rekor 1992 yılında 349.4km/h ( 217.1mph) ile XJ220 tarafından kırılmıştı. Stok Araçtaki değişiklikler, alçak takılmış arka spoyler, ECU yazılımındaki değişiklikle ile elde edilmiş , değiştirilmiş hava girişi, egzoz sistemi ve revize edilmiş supercharger ayarları olarak belirtilmiş. Polis arabası sağ|küçükresim| Jaguar XF Sportbrake polis arabası İngiltere polis arabası pazarı için XF Diesel S'nin özel bir versiyonu 2009 yılında duyuruldu, polis teşkilatı ilk siparişleri 2010'da açıklandı. Acil durum araç ekipmanı, 3.600 ışık elemanı, yan sokak lambaları, ızgaradaki mavi ve beyaz yanıp sönen LED'leri, arabanın yan tarafındaki mavi yanıp sönen LED'leri, arka ışık kümelerinde mavi ve kırmızı yanıp sönen LED ışıkları içeren tavana monte bir ışık çubuğu içeriyordu. . Dünya çapında satışlar Toplam satışlar 2007 ve 2008 yıllarını içermemektedir. Ödüller C-XF konsepti 2007 Kuzey Amerika Yılın Üretim Önizleme Aracı ödülüne layık görüldü. What Diesel? dergisi XF'ye 2008 yılında hem Yılın Otomobili hem de En İyi Yönetici Otomobili ödüllerini verdi. 2009'da What Diesel? dergisi, ikinci yılda da XF'ye hem Yılın Otomobili hem de En İyi Yönetici Otomobili ödüllerini verdi. What Car?'ın 2009'da En İyi Yönetici Otomobili kategorisi ödülünü tekrar XF kazandı What Car? 2010 yılında En İyi Executive Araba ödülü 3. kez XF kazandı. XF 2011'de Art arda dördüncü yıl What Car? en iyi Executive Araba ödülü. Ağustos 2011'de XF, Auto Express tarafından On Yılın Otomobili ödülünü aldı Kasım 2016'da XF, Golden Steering Wheel Awards ile En İyi Sedan ödülünü aldı İkinci nesil (X260) X260 kodlu ikinci nesil XF, 2015 yılında tanıtıldı. Kaynakça Dış bağlantılar Jaguar XF resmi sitesi Kategori:2007'de tanıtılan otomobiller XF Kategori:Üst orta sınıf otomobiller Kategori:Sedan otomobiller Kategori:Station Wagon otomobiller Kategori:Arkadan itişli taşıtlar Kategori:Dört tekerlekten çekişli taşıtlar Kategori:2000'ler otomobilleri Kategori:2010'lar otomobilleri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri