Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Jaguar XJ (XJ40)

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Jaguar XJ40, İngiliz üretici Jaguar Cars'ın lüks bir sedanıdır ve Ekim 1986'da piyasaya sürülmüştür. XJ40, üreticinin kod adıdır, ancak genellikle modeli diğer XJ nesillerinden ayırmak için kullanılır. Kendine özgü kenarları olan tasarımı, önceki ve sonraki konseptlere meydan okuyor. Ön farlar ya dört ayrı dairesel ya da iki dikdörtgen fardı. XJ40, 1990 ve 1993'te, ürün yelpazesi bir V12 motor içerecek şekilde genişletildiğinde iki kez değiştirildi. Gelişim XJ40 projesi üzerindeki çalışmalar 1972 gibi erken bir tarihte başladı ve seri üretimin başlangıçta 1978'de başlaması planlandı. Çeşitli tasarımlar yapıldı, bu aşamada tasarımcılar henüz tamamlanmakta olan XJ-S'ye yakın bir benzerlik hedefliyorlardı. Ancak, alternatif varyantlar üzerinde çalışmak, tüm geliştirmeyi yavaşlattı. Otomobil şirketinin yönetimi, yeni model için yıllık üretim hacmini ikiye katlamayı planladı, bu nedenle otomobilin konseptine ve tasarımına çok dikkat edildi. Jaguar'ın yönetici direktörü Geoffrey Robinson bu nedenle İtalyan tasarım stüdyoları Bertone, Ital Design ve Pininfarina ile iletişime geçti ve aynı zamanda örn. Rover SD1. 1977'ye kadar yapıcı bir değişim olmadı. O sırada Jaguar'ın dahil olduğu İngiliz Leyland endişesi, önemli pazarlardaki müşterilerle bir anket yaptırdı. Sonuç, potansiyel müşterilerin oldukça muhafazakar olduğu ve yeni Jaguar'dan geleneksel konsept dahilinde yenilikçi bir yaklaşım beklediği bulgusuydu. Orijinal XJ'nin 3. seri olarak adlandırılan bir modernizasyon daha alacağı bilgisi ile daha fazla çalışma yavaş ilerledi, ancak daha fazla ilerleme için net bir yön zaten belirlenmişti. Haziran 1980'de, nihai tamamlanma tarihi 1984 olarak belirlendi. O zamanlar dış tasarım şekilleri, üretim versiyonunu en ince ayrıntısına kadar eşleştiriyordu, ancak ilk prototiplerle yapılan testler, yeniden tasarlanan XJ platformunun XJ40'a beklenen sürüş özelliklerini sağlamadığını gösterdi. Böylece, tamamen yeni bir platformun geliştirilmesi, tanıtımı iki yıl daha geciktirdi. Dahili çatal motoru Pek çok web sitesi (ör.), motor bölmesinin , Rover V8 motorunun içine yerleştirilemeyeceği şekilde tasarlandığından bahseder. Bu tez hiçbir zaman resmi olarak doğrulanmadı veya çürütülmedi, ancak görünüşe göre gerçeğe dayanmıyor. Buna karşı birkaç neden var: Jaguar, 1984'ten beri bağımsız bir şirketti, dolayısıyla İngiliz Leyland endişesinin kararlarına boyun eğme tehlikesi yoktu. XJ40'a güç sağlayan AJ6 motoru, 22° bombeli düz altıdır. Böyle bir çözüm, genişlik açısından bir çatal motordan çok farklı değildir. Geliştirmede yer alan kişilerden birine göre, gerçeğe dayanmasa da İngiliz Leyland yönetimine bu bilgi verildi. Yönetim bu gerçeği kabul etti ve doğrulamaya veya bir değişiklik önermeye çalışmadı. Seriye bir V12 motorun eklenmesi, başlangıçta 1990 makyajının bir parçası olarak tasarlanmıştı. Bu durumda aynı arabaya V8 motor takmamak neredeyse imkansız. Bununla birlikte, bu tezin gerekçesi vardır - seksenlerin ilk yarısının tarihsel bağlamında, hacimli motorların üretimi otomobil üreticilerinin bariz bir arzusu değildir. Jaguar XJ40'ın tasarımı, yuvarlatılmış köşelere sahip ayırt edici kenarlarla karakterize edilir. Ön tampon, üst yüzeyi krom kaplı kauçuktur. Tamponda ön köşelerde yön ve işaret lambaları, yanlarda reflektörler bulunmakta ve tampona alttan sis farları takılabilmektedir. Tamponun üstünde radyatör ızgarası ve ön farlar bulunur. Maske krom kaplıdır, alaşımdan yapılmıştır. Hafif negatif bir eğime sahiptir. Ön farlar ya iki çift dairesel ya da iki dikdörtgen şeklindedir. Önden sabitlenen kapüşon dört pervaza sahiptir. Bir silecek ön camı siler. Yan camlar krom çıtalarla çerçevelenmiştir. Yan camlardaki camlar bölünmemiş, arka kapının arkasında küçük bir pencere daha var. Dikiz aynaları krom gövdeye sahiptir ve ön yan camların köşelerine siyah bir parça ile tutturulmuştur. Arabanın arka kısmı arkaya doğru hafifçe alçaltılmış. Arka lambalar dikdörtgen şeklindedir, tampon ön kısımla aynı tarzda yapılmıştır. İlk sürüm (1986-1990) 1986 ile 1990 yılları arasında üretilen modeller beş modifikasyon halinde sunuluyordu: 2,9 ve 3,6 litrelik motorlu Jaguar XJ6 ve 3,6 litrelik motorlu Jaguar Sovereign, Jaguar Vanden Plas (yalnızca ABD) ve Daimler'e özel. Jaguar XJR, TWR ile işbirliği içinde 1988'de üretilen özel bir versiyondu. İkinci versiyon (1990-1993) 1990 yılında modernize edilmiş bir versiyonun üretimi başladı. Jaguar'ın Ford endişesine sahip olduğu bir zamanda tanıtıldı, ancak geliştirmenin çoğu Jaguar'ın bağımsız varlığı sırasında gerçekleşti. 2.9 litrelik motor, doğrudan değiştirilmeden durduruldu ve 3.6 litrelik motor, 3.2 ve 4.0 litrelik iki türev motorla değiştirildi. 1993'ten itibaren, GM 4L80E dört vitesli otomatik şanzıman ile 318 HP V12 motorlu bir versiyon üretildi. Üçüncü versiyon (1993-1994) Bu modernizasyon, nedenleri olmasına rağmen, genellikle öncekinden ayırt edilemez. On iki silindirli motorlu varyantın piyasaya sürülmesiyle eş zamanlı olarak, iç mekan X300 halefi ile aynı görünecek şekilde yeniden tasarlandı. Teklif ayrıca bir spor versiyonu, özel bir Altın versiyonu ve Majestic adı verilen genişletilmiş dingil mesafesine sahip bir gövdeyi içerecek şekilde genişletildi. Kaynakça Dış bağlantılar Jaguar XJ (1993) Video Kategori:1986'da tanıtılan otomobiller Kategori:Lüks otomobiller
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri