Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Kamaz

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
300px|küçükresim|Kamaz araç fabrikası KAMAZ (Rus.: Камский автомобильный завод -Kıs.: Kamskiy Avtomobilny Zavod - Tur.: Kama Otomotiv Fabrikası) - Rusya'nın otomobil üreticisi, Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu’nun en büyük ağır kamyon, traktör, otobüs (NEFAZ) dizel motor ve parçaları üreten işletme kompleksi, (Tataristan, Rusya) bulunur. Ağır kamyon üretiminde 10 önde gelen uluslararası şirketler arasına dahil, dünyada dizel motor üretimi hacminde 8. sırayı almakta. Tarih Planlama 1960 yılında SSCB ekonomisi kamyon filosu artırmayı gereği duydu, özellikle modern tipi kamyon daha ekonomik dizel motoru ile 8-20 ton kapasiteli. Mevcut otomotiv tesisleri bu ihtiyacı karşılamıyordu. Ağustos 1969 SBKP Merkez Komitesi ve SSCB Bakanlar Kurulu bir dizi belgeler kabul etti, 14 Ağustos 1969 yılının No 674 sayılı kararı "Tataristan,Yarçallı, Tataristan ÖSSC içinde kompleks otomobil tesislerinin inşası" da dahil olmak üzere. Fabrikalar sadece ağır taşıt üretiminde uzmanlaşmalıydı. Fabrikaların inşaatına bu yerleri seçmesi şehrin konumu yardımcı oldu – ülkenin merkezinde, gemilerin işlemesi elverişli nehirlerin Kama ve Volga bulunması, demiryollunun yakınlığı – geleceğin oto devin inşaat malzemeleri, hammaddeleri, tesisat, bileşke temini müsaade ediyordu. Başlangıç projesine göre fabrika 150 bin kamyon ve 250 bin motor yılda üretilebilirdi. Fabrikaların ve şehrin inşaatı [[Dosya:1974 CPA 4399.jpg|küçükresim|250px|1974 yılına ait SSCB Pulu.]] 13 Aralık 1969 yılında ekskavatör operatörü Mikhail Noskov tarafından Kama nehrinde geleceğin oto devi endüstriyel alanında toprağın ilk kepçesi çıkartıldı. Yapı montaj çalışmaları 1970 yıllın Şubat ayında başlatıldı ve yıllın sonuna doğru ilk beton metre küpleri temeline döküldü – Onarma-takım deposu fabrikası, ayrıca gri ve dövülgen dökme demir dökümhane fabrikasının binaları. 1970 – 1981 yılları arasında 4,2 milyar ruble tutarında sermaye yatırımı kullanıldı (Yapı-montaj çalışmaları 1.8 milyar ruble dahil) ve 3.9 milyar ruble ana üretim fonlar ortaya konuldu. 1 Ocak 1991 yılına göre binaların ve büyük sanayi kompleksin toplam alanı 3626 bin m2 idi. Büyük sanayi kompleksin fabrikalarında 30 bin birim modern teknolojik donatım ve 2 milyar rublenin üzerinde 20 bin birim üretim donatımı kuruldu. Üretim donatım yarısı ithalat yolluyla alındı. KaMAZ’ın donatımına 700 yabancı firma 19 Avrupa ülkesi (SEV ve Batı Avrupa), ABD, Kanada, Japonya ve Sovyetler Birliği'nden 500 şehirden 2000 fabrika katıldı. Aynı zamanda yeni şehrin Naberezhnye Chelny inşaatı sürmekteydi. KAMAZ’ın ilk yolu açanlara 1971 yılında ilk 12 katlı bina teslim edildi. Şehrin nüfusu 10 katına çıkarmaya planlıyorlardı – 30 binlerden 1.5 milyon insanın üstüne. Diğer taraftan bu büyük sosyal deney – konforlu evler, sağlık ve öğretim kurumlar, spor tesisler ve kültür kurumlar, ayrıca yan altyapıları devasa tempoyla kurulmaktaydı. 1970’li ve 1980’li yıllarda 40 bin kişi her yıl şehre katıldı. Proje hazırlama ve fabrika çalıştırılması KAMAZ’ın teknik projesi ‘‘Giproavtoprom’’ enstitüsü ve KAMAZ’ın proje yönetimi ile SSCB’nin önde gelen işletmeler ve kurumlar: ‘‘Promstroyproekt’’ enstitüsü SSCB İnşaat Komitesi ve ‘‘Giprodvigatel’’ (şhr. Yaroslavl) tarafından yapıldı. Ayrıca, münferit üretimin projelenmesine yabancı firmaların katılımı sağlandı: Swindell Dressler (Pittsburgh, ABD) – dökümhane’nin teknolojik ve özel birimler, Renault (Fransa) – motor fabrikanın projesi, Liebherr (Stuttgart, Almanya) – şanzıman üretimi. KAMAZ 5320 otomobil ve motorun ilk nesil konstrüksiyonu, Moskova Otomotiv Fabrikası ad. İ. A. Lihaçev ve Yaroslavl Motor Fabrikası 1967-1969 yılların icadı olan, ZİL 170 (6x4) ve ZİL 175 (4x2) iskeleti üzerinde yapıldı. 1974 yılında deneysel atölyede ilk motor toplatıldı. Arabaların Üretimi KAMAZ'ın ilk arabası 16 Şubat 1976 yılında montaj hattından çıktı. Aynı yıllın 26 Aralık ayında ise SSCB'nin araba sanayisinin bakanı V. N. Polyakov, daha önce de devlet emirnamesi tarafından onaylanmış, ağır vasıta üretiminde Kama büyük sanayi tesislerin kararnamesi tasvip etti. 1977 yılının Eylül ayında yıllık plan 15.000 kamyon evvel zaman içinde yapıldı. Haziran 1979 yılında ana montaj hattından 100000'ci kamyon çıktı. Şubat 1981 yılında KAMAZ kapasitenin ikinci sırası kullanıma dahil edildi. Üretimin onuncu yılında 1987 yılında (silindir hacmi) küçük otomobil OKA montaj hattın üretimi başladı. İlk araba VAZ-OKA-1111 aynı yıllın 21 Aralığında üretildi, 1994 yılında ise OKA arabaların üretim fabrikası açıldı. 1988 yılında işletmen ile ilgili finansal-ekonomili araştırma yapıldı. Uzmanların hesaplarına göre KAMAZ arabaların üretimin başlangıcından Sovyetler Birliği sadece kullanımından 8 milyar ruble nakliye geliri elde etti. Yani, KAMAZ ilk on yılda inşaat yatırım sermayesini ödedi. KAMAZ ülkenin üçte biri kamyon oto parkı oluştururken motorlu taşıtların taşıyabileceği üçte ikisini taşırdı. 1990 yılında KAMAZ fabrikaların temeli üzerinde RSFSC ve Sovetler Birliği'nde ilk hisse senetli şirket kurulur - ОАО «КАМАЗ». Kamaz'ın 1990'lı yıllar 1990 yıllarda Rusya’nın genel üretimin düşmesi sonucu ve finansal sıkıntılar yüzünden KAMAZ fabrikalarında olumsuz ekonomik durum oluştu. Büyük üretim birimleri fiilen boş durmaktaydı ve KAMAZ’ın her zaman şehri teşkil etmesi sonucu en büyük zararı şehir nüfusu gördü. 1993 yıllın yangını KAMAZ’ın motor fabrikasında 14 Nisan 1993 yılında yangın başladı. Yangın bütün fabrikayı sararak ana üretim binası ve karmaşık teknolojik ekipmanları tahrip etti. Motor fabrikanın binası yıkıldı. Rusya’daki araba üretimine verilen hasar çok büyüktü, Tataristan ve Rusya hükümeti yardımıyla yavaş yavaş 100 bin motor yapabilen üretim birimleri eski haline getirildi, ayrıca güç makineler takımını üretilebilmesi için son model teknolojik ekipmanlar bağlatıldı. 1993 yılının Aralık ayında motor fabrika tekrar ürünler çıkartmaya başladı. 30 Ağustos 1999 yılında KAMAZ'ın montaj hattından 1600000'ci kamyon çıktı. Motor fabrikası o zamana doğru 2 milyon dizel motor üretti. Kamaz'ın 2000'li yıllar 2005 yılında küçük hacimli OKA arabaları üreten ZMA fabrikası Sollers Grubuna satıldı. 2008 yılının Ocak ayında 1.900.000'ci kamyon üretildi. 2008 yılının Aralık ayında Alman tröst «Daimler AG» KAMAZ'ın hisselerin %10 satın almış, 2010 yılında ise kendi payını %11 kadar çıkartmış. «Daimler AG» ile eşzamanda hisselerin %4'tü Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) almış. Firma'nın Amblemi KAMAZ kurumu 1973 yılının başlangıcından biri ticari marka КАМАЗ ve KAMAZ sahip, 1987 yılından ise kombine ticari marka KAMAZ yazısı vahşi bozkır atı resmi ile birlikte. Faaliyet Kamaz tam döngülü karayolları taşıt yapım endüstrisi üretimini temsil eder. Metalurji, demirci, pres-şasi, mekanik montajlı, özel makine yapımı ve alet üretimi bütün gerekli elektrik ve yardım amaçlı tesisler birleştirirken 16 ihtisaslı fabrikaya dahil Rusya Fed. ve BDT ülkelerin üzerinde, bunlardan 9 tanesi Tataristan,Yarçallı'da bulunur. İşleme ve üretimin yanı sıra işletme kamyon ve binek arabaların teknik servis, iç ve dış ticaretiyle ve diğer faaliyet alanlarıyla uğraşmakta. Fabrikanın ana üretim birimleri Tataristan,Yarçallı şehrinin sanayi bölgesinde bulunur. Neftekamsk (Başkortostan) şehrinde otobüs üretilir. [[Dosya:Dmitry Medvedev in Turkmenistan 4-5 July 2008-14.jpg|250px|sağ|küçükresim|Gurbanguli Berdimuhammedov ve Dmitri Medvedev KAMAZ'ın Türkmenistan'daki servis merkezinin açılışında.]] Yabancı ülkelerde şu üretim birimleri mevcut: Kazakistan Hindistan Azerbaycan Ukrayna Polonya Etiyopya Vietnam Pakistan (19 Kasım 2006 itibaren) İran Kuzey Kore KamAZ otomobilin satış coğrafyası ve yedek parça piyasası hızla genişletmekte: Suudi Arabistan Hindistan Şili Nikaragua Sudan Afganistan Angola Venezuela Panama Türkmenistan Grup bünyesi Günümüzde KAMAZ Grubu 150 kuruluş kapsar, bunlar Rusya, BDT ve uzak dış ülkelerde konumlanmış. Grup bünyesine giren bazı firmalar: Ürünler [[Dosya:Kamaz 55111.JPG|küçükresim|250px|KAMAZ 55111]] küçükresim|250px| Kereste arabası. [[Dosya:KAMAZ-43269_Vystrel_(BMP-97)_REA-2009.jpg‎|küçükresim|250px| KAMAZ-43269 "Vystrel" (BPМ-97)Nizhny Tagilde Rus Silah Fuarı 2009]] [[Dosya:Kabirov Kamaz Dakar 2011 (I).jpg|küçükresim|250px| Firdaus Kabirov'un Kamaz 4326 kamyonu Dakar 2011.]] KAMAZ şu dizi kamyon arabaları üretiyor: Yeni model serisi KAMAZ 5490 (4х2) — ana hat traktör KAMAZ 65206 (6х4) — kamyon traktör KAMAZ 65207 (6x4) — KAMAZ 6580 (6x4) — damperli kamyon KAMAZ 65801 (8х4) — damperli kamyon KAMAZ 65802 (6x6) — damperli kamyon KAMAZ 65806 (6x4) — yaylı süspansiyon ile kamyon traktör Korkuluk römorklar KAMAZ 43253 (4х2) KAMAZ 43118 (6х6) KAMAZ 43114 (6x6) KAMAZ 65117 (6x4) KAMAZ 5320 (6х4) — üretimden kaldırıldı KAMAZ 53212 (6x4) — üretimden kaldırıldı KAMAZ 4326 (4x4) KAMAZ 4355 (6x6) Cer çekiçler KAMAZ 5410 (6x4) — üretimden kaldırıldı KAMAZ 54115 (6x4) KAMAZ 5460-046-22 (4х2) KAMAZ 65116 (6х4) KAMAZ 6460 (6х4) KAMAZ 44108 (6x6) KAMAZ 65225 (6x6) KAMAZ 65226 (6x6) Damperli kamyonlar KAMAZ 6520 (6х4) — aşırı yük kaldırma kapasitesi ailesinin ana modeli KAMAZ 6540 (8х4) KAMAZ 6522 (6x6) KAMAZ 55111 (6х4) KAMAZ 65115 (6х4) KAMAZ 65111 (6х6) KAMAZ 53605 (4х2) KAMAZ 43255 (4х2) Spor kamyonu KAMAZ 4911 (4х4) Orta tonajlı otomobil KAMAZ 4308 (4х2) Şasiler KAMAZ 43118 (6x6) KAMAZ 65115 (6х4) KAMAZ 6522 (6x6) KAMAZ 6540 (8х4) KAMAZ 6520 (6х4) KAMAZ 43253 (4х2) KAMAZ 65117 (6х4) KAMAZ 4326 (4х4) KAMAZ 43114 (6x6) KAMAZ 53215 (6х4) KAMAZ 4308 (4х2) KAMAZ 55111 (6х4) KAMAZ 53205 (6х4) KAMAZ 53229 (6х4) KAMAZ 53228 (6x6) KAMAZ 4355 (6x6) KAMAZ 4310 (6x6) KAMAZ 6350 (8x8) Zırhlı araç KAMAZ BPM-97 «Vystrel» (4x4) Spor «KAMAZ-master» etkin bir biçimde katılımıyla farklı rallilerde yer almakta. KAMAZ ralli'de 13 kere zafere ulaşmış. [[Dosya:Rallye Lac Rose 097.jpg|küçükresim|250px|Ilgizar Mardeev'in Kamaz kamyonu Lac Rosé Dakar 2004 son etapta.]] Kaynak Notları Dış bağlantılar «KAMAZ» Resmi Sitesi «KAMAZ» Resmi Sitesi KAMAZ Master takımın resmi sitesi Moksova'da KAMAZ'lar dimetil eter kullanmaya başlamış 27.07.2006 КамАЗы отправились на гонку «Лиссабон-Дакар 2007» с Красной площади Ayrıca bakınız Kamaz modelleri listesi Vostok (şirket) Kazan Air Enterprise Kazan Helikopter Fabrikası Nijnekamskneftehim Tataristan Havayolları Tatneft Kategori:Kamaz Kategori:1969'da kurulan şirketler Kategori:Dizel motor üreticileri Kategori:Tataristan merkezli şirketler Kategori:Rusya merkezli otomotiv şirketleri Kategori:Sovyetler Birliği'ndeki otomotiv şirketleri Kategori:Otobüs üreticileri Kategori:Kamyon üreticileri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri