Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Kampfgeschwader 200

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Kampfgeschwader 200 (KG 200) (Savaş Filosu 200"), 2. Dünya Savaşı sırasında bir Alman Luftwaffe özel harekât birimiydi . Birim, özellikle zorlu bombalama ve nakliye operasyonları ve uzun mesafeli keşif uçuşları gerçekleştirdi, yeni uçak tasarımlarını test etti ve ele geçirilen uçakları çalıştırdı. Tarih Luftwaffe altında, birimin öyküsü, 1934 yılında başladı. Almanya'nın askeri istihbarat bölümü. Abwehr savaş sırasında 1942'de Werner Baumbach komutasında yeni bir keşif birimi olan 2. Test Formasyonu kuruldu. Bu ünite Mart 1944'te 1.Test Formasyonu ile birleştirilerek 20 Şubat 1944'te KG 200 oluşturuldu. 11 Kasım 1944'te Baumbach Geschwaderkommodore oldu, tüm hava özel operasyon görevleri Baumbach'ın komutası altında KG 200 tarafından gerçekleştirildi. Görevler Birim çok çeşitli görevleri yerine getirdi: Uzun menzilli keşif Savaş başlamadan önce, havadan keşif genellikle kameralarla donatılmış sivil Lufthansa uçakları tarafından gerçekleştiriliyordu. Bu uygulama, sivil havayolları faaliyette kaldığı sürece savaş boyunca devam etti; Daha sonra keşif görevleri çoğunlukla çok yüksek irtifalarda uçan Junkers Ju 86'lar tarafından veya uçan boatlarla gerçekleştirildi. Yeterli menzile sahip Alman uçaklarının bulunmaması nedeniyle, bazen keşif görevlerinde ele geçirilen Amerikan B-17'leri veya B-24'leri ve Sovyet Tu-2'leri kullanıldı . Çoğunlukla, bu uçaklar düşman hatlarının gerisinde çalışan Alman kuvvetlerine erzak, silah düşürmek veya önemli personeli taşımak için kullanıldı. Luftwaffe, ağır bombardıman uçakları eksikliğini telafi etmek için 1942'den başlayarak, savaştan bunalmış Junkers Ju 88 bombardıman uçaklarından bazılarını muazzam şekilli şarjlı savaş başlıklarıyla paketlemeyi ve onları arkasına monte edilmiş bir savaş uçağıyla hedeflerine yönlendirmeyi denemeye başladı. insansız bombardıman uçağı. Luftwaffe planlamacılarının umduğu kadar etkili olmasa da, Mistel programı 1944'e kadar geliştirilmeye devam etti. Ancak, birkaç etkili operasyon gerçekleştirildi. Birimin başlangıçta Cebelitarık, Leningrad veya Scapa Flow'daki deniz tesislerine saldırması amaçlanmıştı, ancak Müttefik Overlord harekâtı çabaları Normandiya'ya yönlendirdi. 24 Haziran 1944 gecesi, İngiliz Kanalı'ndaki hedefleri bombalamak için Kampfgeschwader 101'in Mistels'ları gönderildi. Ju 88'lerden birinin erken atılması gerekmesine rağmen, kalan dört pilot başarılı bir şekilde fırlatıldı ve birkaç blok gemiyi batırdı. Ağustos 1944'te Mistel kuvvetleri, Schleswig-Holstein'daki Grove'da yoğunlaştı. Tüm Mistel'lar KG 200 ve Oberst (Albay) Joachim Helbig'in komutası altına alındı. 1944'ün sonlarına doğru, Sovyet silahlarına ve elektrik santrallerine yönelik topyekün bir saldırıya hazırlık yapıldı ancak Mart 1945'te üsler Sovyet ilerleyişi tarafından istila edildi. KG 200'e Mistel operasyonlarını Oder ve Neisse nehirleri üzerindeki köprülere yoğunlaştırması emredildi. 27 Nisan'da II. Leutnant Dittmann komutasındaki 7 Mistel uçağı. / Fw 190s eşliğinde, Küstrin deki köprubaşlarına saldırdı ama sadece iki Mistels hedefe vardı ve sonuçları yetersizdi köprüler sağlam kalmıştır. Nisan ayına kadar, mevcut tüm Mistel kompozit uçak gövdeleri genişletildi ve uçak mürettebatı yakındaki savaş birimlerine dağıtıldı. 12 Nisan 1945'te, KG 200'ün Do 217 bombardıman uçakları tarafından Oder üzerindeki köprülere karşı Henschel Hs 293 füzeleri de kullanıldı. İntihar ve intihara yakın görevler Savaşın son aylarında, az sayıda yüksek rütbeli Alman subayı, Müttefiklerin Reich üzerindeki bombalamalarını durdurmak için son çare olarak bir intihar savaşçısı programı ortaya attı. Selbstopfer ("öz fedakarlık") olarak bilinen bu program, düşman bombardıman uçaklarına ve yer hedeflerine saldırmak için V1 pulsejet seyir füzesinin insanlı bir versiyonu olan Fieseler Fi 103R Reichenberg'i kullanacaktı. Çeşitli test uçuşları Leonidas Filosu KG 200 tarafından yapıldı. Ancak Baumbach bu görevlerin değerli pilotların israfı olacağını hissetti ve program durduruldu. operasyonlarının bir parçası olarak, Dornier Do 24 uçan botlar, Vistula Nehri'ne inmek ve Sovyet güçleri tarafından kullanılan nehir köprülerine karşı patlamak amacıyla modifiye edildi ve patlayıcılarla yüklendi. Deneyimli pilotlar, uçağı köprü ile çarpışmayı sağlamak ve patlayıcıları ateşlemek için bir "intihar pilotuna" bırakılacağı bir noktaya uçurmak için kullanılacaktı. Sovyet kuvvetlerinin tepki vermeyeceği varsayımı ve teslimattan sonra hava mürettebatının Alman kontrolündeki bölgeye dönme ihtimalinin olmaması, konsepti oldukça şüpheli hale getirdi. Kullanılacak olan uçaklar göreve USAAF hava saldırıları sırasında yerde imha edildi. Özel görevler [[Dosya:B17_kg200.jpg|sol|küçükresim|250x250pik| KG 200 işaretleriyle Alman kuvvetleri tarafından işletilen ilk Boeing B-17 Flying Fortress bombardıman uçağı. Bu B-17F-27-BO (41-24585 ; PU-B), 12 Aralık 1942'de 303d Bombardment Group'tan bir ekip tarafından Melun, Fransa yakınlarında kaza sonucu indi ve Luftwaffe yer personeli tarafından onarıldı. USAAF lakabı olan "Wulfe Hound" sık sık yanlış yazılıyor.|bağlantı=Special:FilePath/B17_kg200.jpg]] . Orta Doğu'da KG 200 1944'ün başlarında (belki Kasım 1943 kadar erken) başlayan kısa ömürlü Operasyonlar Dora ve Bunny-Hop, Al Mukaram ve Wadi Tamet'in iç kesimlerinde ve arkadaki Shott al Jerid'de gizli üsleri olan Libya'nın Sirte Körfezi'nde gerçekleştirildi. Mareth Hattı . Bunlar bir (uzun menzilli) Messerschmitt Bf-108, iki Heinkel He 111 ve yakalanan bir B-17 kullandı amaçları, ajanları Fransız Batı Afrika üzerinden Kahire, Freetown ve Durban'a taşımaktı. 27 Kasım 1944 gecesi, KG 200 pilotları Braun ve Pohl, Viyana'dan bir Junkers Ju 290 gemisini Irak'ın Musul kentinin hemen güneyindeki bir noktaya uçurdular ve burada parlak ay ışığında beş Iraklı paraşütçüyü başarılı bir şekilde havadan düşürdüler. Luftwaffe mürettebatı, hala Alman işgali altında olan Rodos adasına geri döndü. Mühendislik sorunları ile uğraştıktan sonra, Rodos'tan otuz kadar zayiatı tahliye ettiler ve iki gece sonra Viyana'ya ulaştılar. Notlar Kaynakça Geoffrey J Thomas, Barry Ketley: KG 200: Luftwaffe'nin En Gizli Birimi, Hikoki Yayınları, 2003, . Peter Wilhelm Stahl: KG 200: Gerçek hikaye, Jane's, 1981, . Alman orijinali: Geheimgeschwader KG 200: D. Wahrheit nach uber 30 Jahren, Motorbuch-Verlag, 1977, (Manfred ortak yazarı olan sonraki baskı). PW Stahl, KG 200 biriminde görev yapmıştı. Saul Kelly: Zerzura'nın Avı, John Murray, 2002, . LRDG (Uzun Menzilli Çöl Grubu) ve II. Dünya Savaşı öncesindeki 'kuruluşu' hakkında birçok bilgi içerir. İyi referans verilen küçük bir bölüm KG 200 ile ilgilidir. Kelly, (a) K. Jozsef: A Homok Atyja, Magyar Repulestortereti Tarasag, Budapeşte 1995 (Macarca) ve (ayrıca yukarıya bakın) (b) PW Stahl: KG 200: Gehaimaesch wuden (? "Geheimgeschwader" gibi sesler - "gizli filo") Motorbuch-Verlag, 1992 (Almanca) Kategori:1945'te feshedilen askerî birimler Kategori:Casusluk teknikleri Kategori:Özel kuvvetler Kategori:II. Dünya Savaşı'nda Almanya'nın özel kuvvetleri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri