Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Kamu İlanları Hakkında Bilgi

IbrahimKoc

Well-known member
Katılım
1 Mayıs 2024
Mesajlar
926
# OOP'de Sınıfların ve Nesnelerin Erişim Düzeyleri

Nesne Yönelimli Programlama (OOP) dilinde, bir sınıfın üyelerine (özellikler ve yöntemler) başka bir sınıftan erişim sağlamak için çeşitli erişim düzeyleri ve deklarasyon şekilleri mevcuttur. Bu, nesneler arasındaki ilişkileri ve etkileşimleri düzenlemeye yardımcı olur.

Bir sınıfın objelerine başka bir sınıftan erişmek için genellikle "public" erişim değiştiricisi kullanılır. "Public" olarak bildirilen özellikler ve yöntemler, aynı paket içindeki diğer sınıflar tarafından kolayca erişilebilir ve çağrılabilir.

Örneğin, "Sınıf A" aşağıdaki gibi tanımlanmış olsun:

```java
public class SınıfA {
public int kamuÖzelliği;
private int özelÖzellik;

public void kamuYöntemi() {
// kod burada
}

private void özelYöntem() {
// kod burada
}
}
```

"Sınıf A" içindeki "kamuÖzelliği" ve "kamuYöntemi()" aynı paket içindeki diğer sınıflar tarafından kolayca erişilebilir ve kullanılabilir. Bu, nesnelerin paylaşılan verilere ve işlevselliğe erişmesine olanak tanır.

Ancak, "özelÖzellik" ve "özelYöntem()" "private" olarak bildirildiği için, yalnızca "Sınıf A" içindeki yöntemler tarafından erişilebilir ve çağrılabilir. Bu, veri gizliliği ve kapsülleme ilkesini sağlar.

Erişim düzeylerini doğru bir şekilde kullanmak, nesne yönelimli tasarımın temelidir ve kodun modülerliğini, yeniden kullanılabilirliğini ve bakımını kolaylaştırır. "Public", "private" ve diğer erişim değiştiricileri ("protected", "default" vb.) arasında ince bir denge kurmak, sınıfların ve nesnelerin doğru bir şekilde etkileşime girmesini ve sistemin genel olarak daha yönetilebilir olmasını sağlar.

Bu nedenle, OOP'de sınıflara ait objelerin başka class'lardan erişilebilirliğini sağlamak için uygun erişim değiştiricilerini kullanmak önemlidir. Bu, kodun esnekliğini ve genişletilebilirliğini artırır ve iyi tanımlanmış arabirimler aracılığıyla nesneler arasındaki işbirliğini teşvik eder.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri