Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Kamyon

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
küçükresim|400px|sağ|Askerî kamyon küçükresim|Daimler-Lastwagen, 1896 Kamyon, ağır yük taşımaya yarayan motorlu araçtır. Otomobil prensibine göre çalıştıklarından teknik sınıflandırmada büyük yük otomobili olarak tanımlanırlar. Türkçede genellikle uluslararası kara yolu taşımacılığında kullanılan, çok dingilli uzun kamyonlara tır denir. Bu sözcük Türkçeye TIR anlaşması gereğince TIR levhası taşıyan ve uluslararası taşımacılık yapan uzun kamyonlardan geçmiştir. Daha küçük çeşitler, bazı otomobillere mekanik olarak benzer olabilir. Ticari kamyonlar çok büyük ve güçlü olabilir ve çöp kamyonları, itfaiye araçları, beton mikserleri ve emmeli ekskavatörler gibi özel ekipmanlarla monte edilmek üzere yapılandırılabilir. ABD, Kanada ve Meksika'da dizel motorlu küçük ve orta boy kamyonlar bulunsa da, şu anda kullanılan kamyonların çoğu hala benzinli motorla çalışıyor. Elektrikli kamyonların pazar payı hızla büyüyor, 2027 yılına kadar küresel olarak %7'ye ulaşması bekleniyor. Avrupa Birliği'nde, araç ağırlığı 3,5 tona (3,4 uzun ton; 3,9 kısa ton) kadar olan araçlar, hafif ticari araçlar ve geniş ticari araç olarak bilinir. Tarihi [[Dosya:1924-Super-Sentinel.jpg|300px|küçükresim|Sentinel Waggon Works vagonu]] Kamyonların ve arabaların ortak bir muciti vardır. 1769'da inşa edilen buharla çalışan nalbant Nicolas Joseph Cugnot ilk kez Fardier'i tasarladı. Ancak, buharlı vagonlar 19. yüzyılın ortalarına kadar yaygın değildi. İlk yarı römork 1881'de ortaya çıktı. De Dion-Bouton tarafından üretildi ve bir buharlı traktör tarafından çekildi. 300px|küçükresim|Daimler Motor Lastwagen 1895 yılında Karl Benz ilk içten yanmalı motorlu kamyonu tasarladı ve üretti. O yılın ilerleyen saatlerinde Benz'in bazı kamyonları Netphener tarafından otobüs olacak şekilde değiştirildi. Bir yıl sonra, 1896'da, olan Gottlieb Daimler tarafından başka bir içten yanmalı motorlu kamyon Daimler Motor Lastwagen inşa edildi. Peugeot, Renault ve Büssing gibi diğer şirketler de kendi versiyonlarını üretti. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki ilk kamyon 1899'da Autocar Company tarafından yapıldı ve 5 veya 8 beygir gücünde (4 veya 6kW) motorlarla mevcuttu. Dönemin kamyonları çoğunlukla iki silindirli motorlar kullanıyordu ve 1.5 ila 2 t (3.300 ila 4.400lb) taşıma kapasitesine sahipti. Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra birkaç ilerleme kaydedildi: elektrikli marş motoru ve 4, 6 ve 8 silindirli motorlar sunuldu. Daha sonra kamyon üretimi gelişti. Tasarım Hemen hemen tüm kamyonlar ortak bir yapıya sahiptir: şasi, kabin, tır kupası, kargo veya ekipman alanı, akslar, süspansiyon ve tekerlekler, motor ve güc aktarma organlarından yapılmıştır. Pnömatik, hidrolik, su ve elektrik sistemleri de mevcut olabilir. Daha ağır kamyonların çoğu, turboşarjlı ve ara soğutuculu dört zamanlı dizel motorlar kullanır. Büyük arazi kamyonları, V12 Detroit Diesel iki zamanlı lokomotif tipi motorlar kullanır. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki çöp kamyonlarının büyük bir kısmı, düşük yakıt maliyetleri ve düşük karbon emisyonları için CNG (sıkıştırılmış doğalgaz) motorları kullanır. Avrupa Birliği'nde tüm yeni kamyon motorları Euro VI emisyon yönetmeliklerine uygun olmalıdır. Ağır elektrikli kamyonlar ve hidrojenle çalışan kamyonlar (hidromobil) 2021'de piyasaya yeni girecekdir. Her ne kadar önce arabalar olacak olsa da, fosil yakıtlı araçların aşamalı olarak kaldırılması kamyonları da içeriyor. 300px|küçükresim 300px|küçükresim Küçük kamyonlar, otomatik şanzımana veya senkromeçli (senkronizörler) manuel şanzımana sahip olan şanzıman kullanır. Ortak Kuzey Amerika kurulumları 9, 10, 13, 15 ve 18 hızları içerir. Ağır kamyonlar için otomatik ve otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar giderek daha yaygın hale geliyor. Bir kamyon kasası, traversler tarafından bir arada tutulan iki paralel kutu (boru şeklinde) ve C-şekilli raydan veya kirişten oluşur. Bu çerçeveler, uçtan eğimli olmaları durumunda bir merdivene benzemeleri nedeniyle merdiven çerçeveleri olarak anılır. Çerçeve genellikle çelikten yapılır, ancak daha hafif bir ağırlık için (tamamen veya kısmen) alüminyumdan yapılabilir. Bir veya iki uca bağlı bir çekme çubuğu bulunabilir, ancak ağır traktörler neredeyse her zaman beşinci tekerlek aksamından yararlanır. Başlıca üretici firmalar Unimog - Askerî Mercedes-Benz Kamyon BMC - Türkiye Volvo - İsveç Mercedes-Benz - Almanya Renault - Fransa, Asya ve Afrika Mack - Hollanda & Amerika DAF - Hollanda MAN - Almanya Scania - İsveç Ford - Amerika, Almanya ve Türkiye Freightliner - Amerika Iveco - İtalya Kenworth - Amerika Peterbilt - Amerika Western Star - Amerika Chrysler / Dodge - Amerika Kamyon tipleri Çekici kamyonu Çöp kamyonu Araba taşıma römorku Beton karıştırıcı Damperli kamyon Çekici Forklift Frigorifik kamyon İtfaiye aracı Tanker (kamyon) Kapalı kasa kamyon Kış hizmet aracı Mini kamyon Yarı römork kamyon Dünya çapında ağır kamyon pazarı thumbnail|Bir beton mikseri thumbnail|180px|International marka bir kamyon Avrupa Batı Avrupa Üreticileri DAF Trucks (Hollanda) (division of Paccar) Iveco (İtalya) MAN AG (Almanya) Mercedes-Benz (Almanya) Renault Trucks (Fransa) Sisu Auto (Finlandiya) Scania (İsveç) Volkswagen Ticari Araç (Almanya) Volvo Trucks (İsveç) (Volvo Cars ile karıştırılmamalıdır, Ford Motor Company)'nin bir parçasıdır. Doğu Avrupa üreticileri Fabrika Automobila Priboj (Sırbistan) Avia Trucks (Çekya) Kamaz (Rusya) MAZ (Belarus) Škoda (Çekya) LIAZ (Çekya) Tatra (Çekya) GAZ (Rusya) Zastava Trucks (Sırbistan) Star (Polonya) Jelcz (Polonya) BMC (Türkiye) ROMAN (Romanya) KrAZ (Ukrayna) Asya [[Dosya:Himalayas truck stop.jpg|küçükresim|Bir kamyon istasyonu Ladakh, Hindistan]] Ağır kamyon lider üreticileri (alfabetik sıraya göre): Ashok Leyland (Hindistan) Asia Motorworks (Hindistan) Dongfeng Motor Corporation (Çin, Nissan Diesel ile birleşme riski altında Dongfeng Nissan-Diesel ile, ve Cumminsile DFAC olarak) Eicher Motors (Hindistan) Force Motors (Hindistan), MAN AG birleşme riski altında Hino Motors (Japon) ayrıca Scania ile birleşme riski altında Isuzu (Japon) Iveco (İtalya, fakat bölgesel bölümleri Asya'da) Mahindra (Hindistan) Mitsubishi (Japon) Nissan Diesel (Japonya) TATA Daewoo Commercial Vehicle (Güney Kore) (subsidiary of Tata Motors) Tata Motors (Hindistan) Volvo Trucks (İsveç) Güney Amerika Güney Amerika'da tescilli ağır kamyonlar (2002; % üretim yüzdelerine göre sıralanmıştır): DaimlerChrysler Scania Mack Volvo Trucks Volkswagen Truck & Bus Ford Truck Agrale Chevrolet Randon Renault Troller Matra Iveco Kuzey Amerika küçükresim|180px|sağ|Bir kamyon - Kaliforniya küçükresim|180px|sağ|Bir kamyon - Kaliforniya Mack Trucks Peterbilt Kenworth Freightliner LLC International Western Star Sterling Trucks Volvo Trucks (ABD pazarı için farklı modeller) Oshkosh Ford Chevrolet Hino (US pazarı için farklı modeller) Isuzu GMC UD Dodge Ottawa (Truck) American-Lafrance E-One Notlar Ayrıca bakınız Kamyonetler listesi Federal Köprü Brüt Ağırlık Formülü İnternational Loadstar Havalı fren sistemi Kampçı minibüsü Gıda kamyonu El arabası Kaya kamyonu Trafik sıkışıklığı Kamyon yarışı Kamyon şoförü Kategori:İş makineleri Kategori:Taşımalar ve montajlar Kategori:Alman icatları Kategori:Fransızcadan Türkçeye geçen sözcükler Kategori:1895'te tanıtılan taşıtlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri