Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Kanban (geliştirme)

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Kanban, yeni çalışma için mevcut kapasite ile çalışma taleplerini dengeleyen bilgi çalışmalarını yönetmek için bir yöntemdir. İş öğeleri, katılımcılara görev tanımından müşterinin sunumuna kadar ilerleme ve süreç görüntüsü verecek şekilde görselleştirilir. Kanban, bir üretim sisteminin bütün olarak çalışmasını ve iyileştirmeyi teşvik etmek için doğru bir araçtır. Kanban, yazılım geliştirmede ne, ne zaman ve ne kadar üretileceği konusunda karar vermeye yardımcı olan görsel bir süreç yönetim sistemi sunmaktadır. Yazılım geliştirme ve IT kaynaklı olmasına rağmen, çalışma sonucu fiziksel değil somut olan herhangi bir profesyonel hizmet için uygulanabilir. Genel bakış David Anderson 2010'daki Kanban kitabında Microsoft'un 2004 yılında projelerinde kullandığı kanban teorisinin evrimini anlatmaktadır. Don Reinertsen'ın ikinci nesil Yalın ürün geliştirme konusundaki çalışması, kanban sisteminin benimsenmesini ve veri toplama ve yönetim karar vermede ekonomik bir model kullanılmasını açıklamıştır. 2016 yılında Kanban projelerinin geliştirilmesinde oluşan yöntemlerle ilgili olarak detaylı bir kılavuz yayınlandı. İlkeler Kanban, kanban tahtasıyla görselleştirmede kullanılan, iş ve iş akışını daha iyi anlamak için şirketlerde süreci değiştirmek adına güzel bir yaklaşımdır.Operasyonel sorunları açığa çıkaran ve sistemi iyileştirmek için işbirliğine teşvik ederek ilerleyen çalışmaları sınırlamakta ve takibini kolaylaştırmaktadır.küçükresim|Basit bir Kanban panosu Kanban, projenin evrimsel değişimi, müşteri odaklılığını vurgulayan değişim yönetimi ve hizmet sunumu için iki ilke temelinde kök salmıştır. Kanban yöntemi, belirli bir adımlar şeması önermez ancak mevcut bir süreçten başlar ve sistemde sürekli, aşamalı ve evrimsel değişiklikler gerçekleştirir. Bunu kolaylaştırmak için değişim direncini en aza indirmeyi hedefliyor. Kanban, bireylerin faaliyetlerinden ziyade ihtiyaçlarını karşılayan ayrıca müşteriye ve çalışmaya odaklanmaktadır. Kanban 'ın altı genel uygulaması vardır: görselleştirme, devam eden çalışmaları sınırlama, akış yönetimi, politikaları açıkça göstermek, geri bildirim döngülerini kullanmak ve işbirlikçi olmaktır.İşi ve sürecini görme, süreci iyileştirme, faydalı değişiklikleri koruma ve arttırma, etkisiz olanı tersine çevirme ve nemlendirme gibi konuları içerir. Kaynakça Kategori:Yazılım geliştirme yöntembilimi Kategori:Proje yönetimi yazılımları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri