Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Kazakistan Hava Yolları

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Kazakistan Havayolları 1991'de bağımsızlığını kazanmasından 1996'ya kadar havayolu sektöründe ülkenin ulusal şirketi olarak görev yapan şirkettir. Tarih [[Dosya:Kazakhstan Airlines Ilyushin Il-76TD Goetting-1.jpg|küçükresim|sağ|1994 yılından Kazakistan Havayolları'na ait bir İlyuşin İl-76. Bu uçak daha sonra bir kazada kırıma uğradı]] [[Dosya:Kazakhstan Airlines Boeing 747SP Maiwald.jpg|küçükresim|sağ|Kazakistan Havayolları'na ait Boeing 747SP Frankfurt Havaalanı'na yaklaşıyor (1994)]] Sovyetler Birliği'nin 1991'de çöküşü, devlete ait havayolu Aeroflot'u da etkiledi. Kazak bölümü (1920'lerin ortalarında meydana gelmiş olabilir) Kazakistan Havayolları oldu ve Almatı Uluslararası Havaalanı üssünden tarifeli uçuşlar 1992'de başladı. Aşağıdaki uçak tiplerinden oluşan bir filo devraldı: Antonov An-24, An-26 ve An-30 İlyuşin İl-18, Il-76 ve Il-86 Tupolev Tu-134 ve Tu-154 Yakovlev Yak-40 ve Yak-42 Şubat 1994'te Batı yapımı bir uçak olan Boeing 747SP hizmete girdi. 747SP, New York rotalarında hizmet etmesi için kullanıldı. Kazalar ve olaylar Kazakistan Havayolları, 12 Kasım 1996'da 349 ölümle tarihin en ölümcül hava felaketlerinden biri olan Charkhi Dadri hava kazasına karıştı. Kazakistan Havayolları'nın 1907 sefer sayılı uçuşuda İlyuşin İl-76 model bir uçak, Suudi Arabistan Havayolları'na ait Boeing 747-100B ile çarpıştı. Kazayla ilgili soruşturma, Uçuş 1907'nin pilotlarının, yetersiz eğitim ve yetersiz İngilizce dil becerileri nedeniyle atanan irtifadan daha alçakta uçtuklarını ortaya çıkardı. Sonuç olarak, Kazak hükûmeti Kazakistan Havayolları'nın iflasını ilan etti ve varlıklarını yeni kurulan Air Kazakistan'a devretti. Kazak Havayolları'nda hiçbiri ölümle sonuçlanmayan dört kaza daha oldu: 16 Ocak 1993'te, Antonov An-24 (UN-46478 tescilli), on dokuz yolcu ve dört mürettebat üyesiyle Kostanay havaalanında düştü. Havaalanına yaklaşırken sol kanat motoru bozuldu. 21 Ocak 1995'te bir Tupolev Tu-154 (UN-85455 tescilli) Karaçi Uluslararası Havaalanı'nda bir kalkış girişimi sırasında pisti aştı. Uçakta 105 yolcu ve beş mürettebat vardı ve uçakta altı tonluk bir aşırı yük vardı. Birkaç ay sonra, 13 Nisan 1995'te bir Yakovlev Yak-40 (UN-88181 tescilli) dengeli bir iniş sırasında Taraz Havalimanı'ndaki pistten ayrıldı. İçinde 28 yolcu ve 3 mürettebat bulunan uçak beton bariyere çarptı. 1 Kasım 1995 tarihinde, Antonov An-24 (UN-47710 tescilli) model bir uçak, başarısız bir iniş girişiminde Çimkent Havaalanı pistinin 1.100 metre gerisindeki bir alana düştü. Uçakta dört mürettebatın bulunduğu bir eğitim uçuşu vardı. Kaynak Kategori:Kazakistan merkezli havayolu şirketleri Kategori:1991'de kurulan havayolu şirketleri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri