Boeing KC-135 Stratotanker, Boeing firmasına ait yakıt ikmali ve kargo uçağıdır. Görseldeki uçak aslen Boeing 367-80 modelinden esinlenmiş ve modifiye edilmiş bir versiyondur. Tasarımı o kadar beğenilmiştir ki daha sonra sivil alanda da kullanılmış ve Boeing 707 modeline oldukça benzemektedir. 707'ye göre daha dar bir gövdesi ve kısa bir uzunluğu vardır.
Uçağın arkasında bulunan yakıt enjeksiyon podu, bir operatör tarafından kontrol edilir ve otomatik değildir. Uçak, 200.000 librelik yakıt kapasitesi sayesinde bir F16'nın deposunu 3 dakikadan az bir sürede tamamen dolduracak kapasiteye sahiptir. Bu özellik, savaş araçlarının operasyonel süresini artırır ve pilotların yakıt sorunlarıyla uğraşmadan görevlerini yerine getirmesini sağlar.
KC-135 Stratotanker, geleneksel pervaneli yakıt ikmali hava araçlarının yerine geçecek ilk jet motorlu model olarak üretilmiştir. NATO üyesi olmamız nedeniyle Türk Hava Kuvvetleri'nde de kullanılan ilk jet motorlu yakıt ikmali aracıdır. Türk Hava Kuvvetleri'nde "Asenalar" olarak bilinen 7 adet KC-135 uçağı hizmet vermektedir.
Uçağın tavan yüksekliği 50.000 fit (yaklaşık 15 km) olup, 1955-1965 yılları arasında stratejik bombardıman görevlerinde kullanılmak üzere üretilmiştir. KC-135'ler, Vietnam Savaşı sırasında Amerika Birleşik Devletleri tarafından fark edilerek, savaş uçaklarına destek görevlerinde kullanılmıştır. Aynı uçaklar, 1991 Körfez Savaşı'nda da aktif olarak görev yapmıştır.
Toplamda 52 kaza geçiren KC-135 uçaklarında 385 personel hayatını kaybetmiştir. İlk kaza, uçağın üretildiği yıldan 3 yıl sonra, 1958'de flap mekanizmasının çalışmaması nedeniyle yaşanmış ve 15 personel kurtarılamamıştır. Modernizasyon çalışmaları maliyetli hale geldikçe, üretici ülkelerin bu uçakları 6-10 yıl içinde emekli etmelerini ve yerine Boeing KC-46 uçaklarını tercih etmelerini önermektedir.
Uçağın arkasında bulunan yakıt enjeksiyon podu, bir operatör tarafından kontrol edilir ve otomatik değildir. Uçak, 200.000 librelik yakıt kapasitesi sayesinde bir F16'nın deposunu 3 dakikadan az bir sürede tamamen dolduracak kapasiteye sahiptir. Bu özellik, savaş araçlarının operasyonel süresini artırır ve pilotların yakıt sorunlarıyla uğraşmadan görevlerini yerine getirmesini sağlar.
KC-135 Stratotanker, geleneksel pervaneli yakıt ikmali hava araçlarının yerine geçecek ilk jet motorlu model olarak üretilmiştir. NATO üyesi olmamız nedeniyle Türk Hava Kuvvetleri'nde de kullanılan ilk jet motorlu yakıt ikmali aracıdır. Türk Hava Kuvvetleri'nde "Asenalar" olarak bilinen 7 adet KC-135 uçağı hizmet vermektedir.
Uçağın tavan yüksekliği 50.000 fit (yaklaşık 15 km) olup, 1955-1965 yılları arasında stratejik bombardıman görevlerinde kullanılmak üzere üretilmiştir. KC-135'ler, Vietnam Savaşı sırasında Amerika Birleşik Devletleri tarafından fark edilerek, savaş uçaklarına destek görevlerinde kullanılmıştır. Aynı uçaklar, 1991 Körfez Savaşı'nda da aktif olarak görev yapmıştır.
Toplamda 52 kaza geçiren KC-135 uçaklarında 385 personel hayatını kaybetmiştir. İlk kaza, uçağın üretildiği yıldan 3 yıl sonra, 1958'de flap mekanizmasının çalışmaması nedeniyle yaşanmış ve 15 personel kurtarılamamıştır. Modernizasyon çalışmaları maliyetli hale geldikçe, üretici ülkelerin bu uçakları 6-10 yıl içinde emekli etmelerini ve yerine Boeing KC-46 uçaklarını tercih etmelerini önermektedir.