küçükresim|Bişkek-2 tren istasyonu [[Dosya:E7939-Bishkek-rail-overpass.jpg|küçükresim| Bişkek'te bir üst geçit üzerinde dizel lokomotif ]] Kırgız Demiryolu (KTJ), Kırgızistan'ın ulusal demiryolu işletmecisidir.. İz Ağı ve Demiryolu Araçları Kırgız Demiryolları 320km kısmı tek hat olmak üzere toplamda 428km hatta çalışmaktadır.Sovyetler Birliği'nden ayrıldıktan sonra Kırgız Demiryolları, Sovyet demiryollarından 2.500 yük vagonu, 450 yolcu vagonu ve 50 lokomotifi devraldı. Kırgızistan'da yaşanan 1998 mali krizi demiryollarına yapılan harcamaları önemli ölçüde azaltmıştır. Mevcut demiryolu ağı, eski Sovyetler Birliği altyapısıyla yapıldığından demiryolu hat açıklığı geniş bir ölçüye sahiptir. Trafik Demiryoluyla yapılan yük taşımacılığı 1990 seviyesinin sadece %13'üdür ve bu pay giderek azalmaktadır. Yolcu taşımacılığı ise 1990'dakinin sadece %25'i kadardır. Yük taşımacılığı hizmetleri kârlı olmasına karşın ücretler Tekel karşıtı Komite tarafından düzenlendiği için yolcu taşımacılığı gelir kaybetmektedir. Elektrifikasyon 2008 yılında, başkent Bişkek'i Kazakistan demiryolu ağına bağlayan hattın elektrifikasyonu üzerine çalışmaların başlayacağı açıklandı. Komşu ülkelerle demiryolu bağlantıları Kazakistan - Bişkek şubesi - aynı demiryolu hat açıklığı Özbekistan - Osh şubesi - aynı demiryolu hat açıklığı Çin - Farklı demiryolu hat genişliği / Ayrıca bakınız Kırgızistan'da Ulaşım Kaynakça Dış bağlantılar Resim Galerisi Kırgız Demiryolları Resmi Sitesi