Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Kısmet (gemi)

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
[[Dosya:1968 Kısmet Yatı ile Dünya Turu Posta pulu.jpg|sağ|200px|küçükresim|1968 tarihinde Sadun ve Oda Boro'nun dünya turunu gerçekleştirdiği Kısmet adlı teknenin fotoğrafının yer aldığı posta pulu. Üzerinde "1968 Kısmet Yatı ile Dünya Turu" yazan 50 Kuruş nominal değeri olan pul, Türkiye Postaları tarafından bastırtılmıştı.]] Kısmet, dünyanın çevresini teknesiyle dolaşan ilk Türk denizcisi Sadun Boro ve eşi Oda Boro'nun 1963 yapımı 10,30 metre boyunda ve keç armalı yelkenli teknesinin adıdır. Boro çiftinin Kısmet üzerinde 1965-1968 yılları arasında gerçekleştirdiği dünya seyahati, Sadun Boro'nun gezi boyunca tuttuğu ve eş zamanlı olarak Hürriyet gazetesinde yayımlanan anıları, sonradan Pupa Yelken adlı kitabında anlatılmıştır. Sadun ve Oda Boro'nun 46 yıl boyunca bindikleri ve yaklaşık 150 bin deniz mil yol yaptıkları ’Kısmet’ adlı teknesi, İstanbul/Hasköy'deki eski Haliç Tersanesi'nin olduğu yerde, Rahmi Koç Müzesi'nde görülebilir. Yapısı Kısmet, Amerikalı tekne yapımcısı William Atkin'in Norveç tipi veya "double ender" (baş-kıç bir) olarak anılan planına uygun formda Salacak'ta Athar Beşpınar'ın atölyesinde inşa edilmiş olup, benzerleri her tür kötü hava şartında seyre uygun olduğundan geçmişte Kuzey Denizi'nde kılavuz gemisi olarak kullanılmıştır. Orsa seyrinde modern teknelere göre yavaş kalmasına rağmen Sadun Boro kitabında; dünya seyahatinin %80'inin pupa seyri olduğunu belirterek, boyu 10.30 m, su çekimi 1.65 m, eni 3.30 m ölçülerinde omurgasının altında 3.5 ton kurşun ağırlığı bulunan bu tekne tipinin özellikle seçildiğini anlatır. Teknenin bodoslaması, ana omurgası, çift basılmış istim eğrileri meşe ağacından, kaplaması 33mm çam ağacı, ana döşeme ve kemereleri dut ağacı, kamara yanları ve içi Afrika maunundan yapılmıştır. 125'er litrelik ikişer temiz su tankı ile 400 litrelik mazot tankı bulunan teknenin dünya seyahatini gerçekleştiren orijinal motoru ucuza temin edildiği için eklenmiş, 1200 devirde 20 beygir güç veren ağır bir dizel makineydi. Galeri Dış Bağlantılar Rahmi Koç Müzesi - Kısmet sayfası Klasik Tekneler Platformu - Kısmet sayfası Kaynakça Kategori:Yelkenliler Kategori:Sadun Boro
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri