Klang Vadisi Entegre Ulaşım Sistemi (Malayca: Sistem Transit Bersepadu Lembah Klang), Klang Vadisi ve Büyük Kuala Lumpur bölgesinde hizmet veren bir toplu ulaşım sistemidir. Sistem toplam 11 hattan oluşur; iki banliyö hattı, beş metro hattı, bir metrobüs hattı ve Kuala Lumpur Uluslararası Havalimanı'na ve Sultan Abdülaziz Şah Havalimanı'na ulaşan iki demiryolu hattı. Tarihçe bağlantı=https://en.wikipedia.org/wiki/File:Klang_Valley_Rail_Transit_System_Timeline_-_2024.gif|alt=|sol|küçükresim|200x200pik|Sistemin yıllara göre gelişimi Başlangıçta, farklı rakip şirketler çeşitli toplu taşıma sistemlerini işletiyor ve bu raylı ve otobüs sistemlerini ayrı ayrı ve çeşitli zamanlarda geliştiriyorlardı. Ancak bu şekilde, sistemlerin çoğu diğerleriyle iyi bir şekilde entegre olmadı ve bu da sistemden sisteme geçişi yolcular için elverişsiz hale getirdi. Kuala Lumpur'un zayıf yaya ağı tarafından daha da kötüleştirilen, bir raylı sistemden diğerine geçmek genellikle çok fazla yürümeyi, merdiven çıkmayı ve yürüyen merdiven kullanmayı gerektiriyordu. Tüm raylı sistemler için entegre bileti Touch 'n Go kartlarının kullanıma sunulması, herhangi bir yolcunun Klang Vadisi bölgesindeki tüm istasyonlar ve hatlar arasında sorunsuz bir şekilde geçiş yapmasına yardımcı oldu. Entegrasyon 28 Kasım 2011'den bu yana, Kelana Jaya Hattı, Ampang Hattı ve Sri Petaling Hattı için Rapid KL sistemi boyunca ortak istasyonların ücretli alanları ve 1 Mart 2012'den itibaren KL Monoray'ın ücretli alanları, sistemler arasında daha kolay ödeme işlemi yapmak için ortak bir ödeme sistemine geçmiştir. Bu sistem, banliyö yolcularının, ücretli alandan çıkmamaları koşuluyla, her seferinde yeni bir bilet almadan aktarma istasyonlarındaki hatlar arasında geçiş yapmalarını sağlar; şu anda Titiwangsa, Hang Tuah, Putra Heights ve Masjid Jamek istasyonlarında mümkündür. 17 Temmuz 2017'de en son hızlı geçiş hattı olan Kajang Hattı'nın eklenmesiyle, entegre sistem Pasar Seni, Merdeka-Plaza Rakyat ve Maluri istasyonlarına ve BRT Sunway Hattı'nın hizmete girmesiyle USJ 7 istasyonuna genişletildi. Metrobüs, LRT, MRT, BRT ve monoray hatları ile KTM Komuter'de ödeme yöntemi olarak kabul edilen Touch 'n Go kartı, farklı hatlarda seyahat için ayrı bilet alma sorununu ortadan kaldırmaktadır. Ancak Rapid KL sistemi için ücret entegrasyonu, KTM Komuter ve Express Rail Link gibi diğer raylı sistemler de geçerli değildir. Hatlar Bir banliyö demiryolu hizmeti olan KTM Komuter, 1995 yılında Kuala Lumpur ve çevresindeki Klang Vadisi banliyö bölgelerinde yerel demiryolu hizmetleri sağlayan ilk raylı toplu taşıma sistemi olarak tanıtıldı. Hafif raylı sistem (LRT) hatları ve monoray hattı daha sonra kentsel Kuala Lumpur bölgesi ve banliyölerinde hizmet etmek için kullanılmaya başlandı. Metro (MRT) hatları, Klang Vadisi'nin Sungai Buloh, Putrajaya, Kajang gibi kentlerini şehir merkezine bağlamıştır. Malezya'nın ilk metrobüs (BRT) hattı, Subang Jaya'da gelişen bir eğlence ve eğlence kasabası olan Bandar Sunway'de yaya trafiğini kolaylaştırmak için yapılmıştır. 3 havaalanı demiryolu bağlantısı, şehir merkezini Klang Vadisi'ndeki 3 büyük havaalanına, ikisi Kuala Lumpur Uluslararası Havalimanı'na (KLIA) ve klia2'ye ve biri Subang'daki Sultan Abdülaziz Şah Havalimanı'na bağlar. İşletmedeki hatlar İnşa halindeki hatlar İkinci MRT hattı olan Putrajaya Hattı'nın inşasına Kasım 2015'te başlandı. Dördüncü LRT hattı Shah Alam Hattı da yapım aşamasındadır. Üçüncü KVMRT hattı olan Circle Hattı'ın inşasına ise 2023 yılında başlanması planlanmaktadır. Galeri Kaynakça Notlar Kategori:Malezya'da ulaşım