Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Korku oyunu

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Korku Oyunları, korku kurgu merkezli ve genellikle oyuncuyu korkutmak için tasarlanmış bir video oyunu türüdür . Oynanışlarına göre sınıflandırılan diğer çoğu video oyunu türünün aksine, korku oyunları neredeyse her zaman anlatıya veya görsel sunuma dayanır ve çeşitli oyun türleri kullanır. Alt türler Hayatta Kalma Korku En iyi tanımlanmış ve en yaygın korku oyunlarından biri hayatta kalma korku oyunlarıdır. Bu oyunlar, oyuncunun sınırlı kaynaklara sahip olduğu bir ortamda oyuncunun hayatta kalmasına odaklanma eğilimindedir ve bu nedenle bir aksiyon oyunu veya aksiyon-macera oyunu olma eğilimindedir. Bu oyunlar için yaygın bir tema, silahlar, mühimmat ve sınırlı zırh ile bir zombi kıyametinden kaçmak veya hayatta kalmaktır. Bu oyun türü terimini Resident Evil serisi icat etti ancak alt türün temel kuralları Resident Evil serisinden önce geldi. Diğer önemli hayatta kalma korku serileri arasında Alone in the Dark, Clock Tower, Fatal Frame ve Parasite Eve yer alıyor. Aksiyon korku Aksiyon korku oyunları, hayatta kalma korku temalarının yanı sıra birinci şahıs ve üçüncü şahıs nişancı oyunlarından daha fazla aksiyon oyunu unsurunun kullanıldığı ve onları önceki hayatta kalma korku oyunlarından daha hızlı hale getiren korku oyunlarının bir yan ürünüdür. Bu türün popülaritesi Resident Evil 4'ün 2005'te piyasaya sürülmesinin ardından arttı ve sonraki iki oyun olan, Resident Evil 5 ve Resident Evil 6'da devam etti. Aksiyon korku oyunlarına örnek olarak The House of the Dead serisi, Dead Space serisi, Left 4 Dead serisi ve The Last of Us verilebilir. Psikolojik korku Psikolojik korku oyunları, oyuncuyu canavarlar yerine duygusal, zihinsel veya psikolojik olarak korkutmak içindir. Bu oyunlar, hikayeyi geliştirmek için genellikle oyuncunun güvenilmez algılarına veya şüpheli akıl sağlığına güvenir. Güvenilmez anlatıcıların kullanımı yoluyla, bu tür oyunlar, kişinin rasyonel düşünme kapasitesini kaybettirerek veya kendi kimliğini tanıma korkusuyla korkutabilir. Psikolojik korku oyunları, hayatta kalma korku oyunlarına kıyasla aksiyona çok fazla bağlı olmayabilir, bunun yerine oyuncunun olayları keşfetmesi ve tanık olması için zaman verir. Aynı zamanda hayatta kalma korku unsurlarına dayanan Silent Hill serisi, psikolojik korku oyunlarını tanımlayanlardan biri olarak kabul ediliyor. Bu tür oyunlar , dördüncü duvarı kırmak için video oyunu ortamından da yararlanabilir ve OMORI, Eternal Darkness ve Doki Doki Litreature Club! gibi oyuncunun bilgisayarını veya konsolunu doğrudan etkiliyor gibi de görünebilir. Psikolojik korku oyunları hala aksiyona dayalı türlere bağlı da olabilir; Spec Ops: The Line, üçüncü şahıs nişancı oyunudur ancak Heart of Darkness ve Apocalypse Now gibi eserlerden ilham alan psikolojik bir korku anlatımına sahiptir. Jump Scare Jump Scare korku oyunları, oyuncuyu beklemediği anda şaşırtmayı veya şok ederek korkutmayı; bir sonraki şaşırtmayı bekleten bir korku duygusu yaratmayı amaçlayar. Şaşırtma ve şoke etme, diğer korku oyunlarının unsurları olabilirken, Jump Scare oyunları genellikle bu tür oyun mekanizmasıyla sınırlıdır. Five Nights at Freddy's, bu oyun tarzının ilk ana örneklerinden biri olarak kabul edilir. Ters korku Ters korku oyunları, oyuncunun korkması yerine başkalarını korkutmasını içerir. Normal bir korku oyununun aksine, bu tür oyunlarda oyuncunun kendisi korku ögesidir. Ters korku oyunları genellikle bir canavar veya kötü adam rolünü üstlenmeyi içerir. Kurbanla karşılaştırıldığında, ana karakterin diğerlerine göre gelişmiş görüş, daha fazla güç veya doğaüstü yetenekler gibi bir avantajı vardır. Ters korku oyunları, aynı zamanda, baş düşmanın bakış açısını göstermeyi amaçlayan orijinalin devamı veya prequel olarak geliştirilen orijinal bir korku oyunundan yola çıkarak üretilebilir. Ters korku oyunlarına örnek olarak Carrion ve Dead by Daylight ve Friday the 13th: The Game'deki asimetrik çok oyunculu modlar yer alır; burada bir oyuncu diğer oyuncuları kovalayan canavarı kontrol eder. Tarih Korku türünün video oyunlarına dahil edilmesi, korku kurgu ve özellikle korku filmlerinden esinlenerek ortaya çıktı. Bir korku video oyunundaki ilk ilkel girişim, perili ev kurgusundan esinlenen ilk video oyun konsolu Magnavox Odyssey'e bir Perili Ev'in dahil edildiği 1972 yılına kadar uzanıyor. Taito'nun klasik arcade video oyunu Space Invaders (1978), bir uzaylı istilasının yavaşça geldiği ve tehditkar ses efektlerinin yavaş yavaş hızlandığı, manzarayı giderek daha fazla yok ettiği bir hayatta kalma senaryosunu içerdiğinden, korku video oyunlarının öncüsü olarak gösterildi. ilk çıktığında oyuncularda panik duygusu yarattı. Metin tabanlı macera oyunları Mystery House (1980) ve The Lurking Horror (1987), odaların metinsel açıklamalarıyla korku unsurlarını birleştirdi. Bilimkurgu korku filmi Alien'den (1979) esinlenen PC-6001 için ASCII Corporation'ın Nostromo'su (1981); oyuncuya verilen sınırlı kaynaklarla, görünmez bir uzaylıdan kaçmayı içeren bir hayatta kalma korku oyunuydu. Bir başka kayda değer erken korku video oyunu, Atari 2600 için oluşturulan Haunted House (1982) idi. Grafik teknolojisinin gelişmesiyle, genellikle 1980'lerde ve 1990'larda yayınlanan The Texas Chainsaw Massacre (1983), Halloween (1983) ve Friday the 13th (1989) gibi korku filmlerine dayalı oyunlarda korku imgeleri belirmeye başladı. Konsolların ve bilgisayarların yeterince gelişmemesi nedeniyle, bu korku görüntüleri, genellikle ara sahnelerle sınırlıydı. Sega 'nın Monster Bash (1982) oyunu, Frankenstein'ın canavarı ve kurtadamlar gibi klasik film canavarlarını betimleyen korku temalı bir arcade oyunuydu. 1980'lerin sonlarında ortaya çıkan diğer korku temalı aksiyon oyunları arasında Capcom'un Ghosts 'n Goblins (1985), Konami'nin Castlevania (1986), ve Sega's Ghost House (1986) ve Kenseiden vardı. En bilinen "perili ev" temalı grafik macera oyunlarından biri LucasArts'ın Maniac Mansion (1987) oyunuydu. Sweet Home (1989), aynı adlı Japon korku filmine dayanan bir hayatta kalma korku rol yapma video oyunuydu . Bu, Capcom'un daha önce Ghosts'n Goblins'i tasarlayan ve daha sonra aslında Sweet Home'un yeniden çevrimi olması amaçlanan Resident Evil'in yapımcılığını üstlenen Tokuro Fujiwara tarafından yönetilen ilk hayatta kalma korku oyunuydu. Roberta Williams'ın Phantasmagoria (1995) adlı oyunu, en eski psikolojik korku oyunlarından biriydi. Infogrames tarafından geliştirilen ve HP Lovecraft kurgu ve George Romero zombi filmlerinden ilham alan Alone in the Dark (1992) oyunu, önceden oluşturulmuş 2D arka plan üzerine çizilmiş ham 3D figürler kullanarak daha sürükleyici bir sunum getiren ilk hayatta kalma korku oyunlarından biriydi. Bu, geliştiricilerin oyun boyunca gerekli gerginlik hissini yaratmasına izin verdi. Alone in the Dark, küresel bir başarı elde etti. Sega'nın The House of the Dead (1996) oyunu; koşabilen, zıplayabilen ve yüzebilen hızlı zombileri tanıtan bir arcade korku oyunuydu, Konami'nin Silent Hill (1999) oyunu ise psikolojik korku oyunlarını tanımladı ve popülerleştirdi. Korku oyunları 1990'lara kadar korku filmlerinden ilham alırken, 2000'li yıllara gelince durum tersine döndü. Resident Evil ve House of the Dead'in başarısı, 2000'lerde zombi filmlerine yeniden ilgiyi arttırdı ve 28 Days Later (2002), Resident Evil film serisi, Dawn of the Dead, Shaun of the Dead (2004) gibi hit zombi filmlerini etkiledi. . Resident Evil gibi yerleşik franchise'ların dışında, büyük oyun yayıncıları korku türünden uzak durduklarından, korku oyunları 2010'larda bağımsız oyun büyümesinden yararlandı. Frictional Games'in Penumbra serisi ve Amnesia serisi gibi seriler ve Red Barrels'ın meşhurOutlast serisi, Silent Hill ve Resident Evil gibi korku oyun serilerini yakladı. Parsec Productions'dan Slender: The Eight Pages, popüler Slenderman creepypasta'dan yararlandı ve oyunu oynayan çevrimiçi yayıncılara tepkileri izleyen izleyicilerden popülerlik kazanan ilk oyunlardan biri oldu. Scott Cawthon'un yönettiği de benzer şekilde, sosyal medya yayıncılarının Jump Scare oyunlarına tepkilerinin izlenmesi ile popülaritesini arttırdı. Kaynakça Kategori:Video oyunu türleri Kategori:Korku video oyunları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri