Yazarların ve senaristlerin, özellikle fantezi ve bilim kurgu türlerinde, eserlerinde kötü karakterler, yerler veya ırklar yaratırken Latin köklü kelimeleri ve özellikle "mor" kelimesini sık sık kullanmaları ilgi çekicidir. Bu trendin kökeni, Orta Çağ efsanelerinde kötü karakterlere verilen Latin kökenli isimlere dayanıyor olabilir.
"Mor", Latince'de "kötü", "hatalı" veya "asıl insana aykırı" anlamlarına gelebilir ve bu nedenle birçok yazar ve yaratıcı, eserlerinde kötü karakterleri veya yerleri adlandırmak için bu kelimenin çekiciliğine başvurmaktadır. J.R.R. Tolkien, "Morgoth" ve "Mordor" örneklerinde olduğu gibi, bu trendi takip eden en ünlü yazarlardan biridir. "Avalon'un Sisleri" veya "Blind Guardian" gibi eserlerde de "Mordred" karakteri benzer bir isimlendirmeye sahiptir.
H.G. Wells'in "Zaman Makinesi"nde ortaya çıkan "Morlock"lar da aynı mantığın bir ürünüdür. "Morbius", "Morpheus" ve benzeri isimler de bu trendin bir parçasıdır. Bilgisayar oyunları da bu isimlendirme kombinasyonlarından kaçınmamaktadır.
Ancak, bu kullanımın en dikkat çekici örneği, "Warhammer" serisinin "Mordheim" şehridir. Bu örnekler, günümüz yazımında kötü karakterler için kullanılan isimleri vurgulamaktadır: "Moranth" (erkek) ve "Morinthes" (kız). Filmlerde kötü şehirler de benzer bir isimlendirme görmektedir: "Moranthas" (megapol) ve "Moren" (belde). Oyunlarda kötü ırklar için de "Morecchul" (dominant) ve "Morginfi" gibi isimler kullanılmaktadır.
Bu trend, "Morocco" gibi yeni dünyalar veya ülkeler yaratırken de görülmektedir. Yazarlar ve yaratıcılar, Latin köklü kelimeleri, özellikle "mor" kelimesini kullanarak kötü karakterleri, yerleri veya ırımları adlandırmanın karizmatik ve etkileyici bir yolunu bulmuşlardır. Bu kolaycılık, eserlere gizemli ve klasik bir hava katarken, aynı zamanda dinleyiciyi veya okuyucuyu derinden etkileyebilmektedir.
"Mor", Latince'de "kötü", "hatalı" veya "asıl insana aykırı" anlamlarına gelebilir ve bu nedenle birçok yazar ve yaratıcı, eserlerinde kötü karakterleri veya yerleri adlandırmak için bu kelimenin çekiciliğine başvurmaktadır. J.R.R. Tolkien, "Morgoth" ve "Mordor" örneklerinde olduğu gibi, bu trendi takip eden en ünlü yazarlardan biridir. "Avalon'un Sisleri" veya "Blind Guardian" gibi eserlerde de "Mordred" karakteri benzer bir isimlendirmeye sahiptir.
H.G. Wells'in "Zaman Makinesi"nde ortaya çıkan "Morlock"lar da aynı mantığın bir ürünüdür. "Morbius", "Morpheus" ve benzeri isimler de bu trendin bir parçasıdır. Bilgisayar oyunları da bu isimlendirme kombinasyonlarından kaçınmamaktadır.
Ancak, bu kullanımın en dikkat çekici örneği, "Warhammer" serisinin "Mordheim" şehridir. Bu örnekler, günümüz yazımında kötü karakterler için kullanılan isimleri vurgulamaktadır: "Moranth" (erkek) ve "Morinthes" (kız). Filmlerde kötü şehirler de benzer bir isimlendirme görmektedir: "Moranthas" (megapol) ve "Moren" (belde). Oyunlarda kötü ırklar için de "Morecchul" (dominant) ve "Morginfi" gibi isimler kullanılmaktadır.
Bu trend, "Morocco" gibi yeni dünyalar veya ülkeler yaratırken de görülmektedir. Yazarlar ve yaratıcılar, Latin köklü kelimeleri, özellikle "mor" kelimesini kullanarak kötü karakterleri, yerleri veya ırımları adlandırmanın karizmatik ve etkileyici bir yolunu bulmuşlardır. Bu kolaycılık, eserlere gizemli ve klasik bir hava katarken, aynı zamanda dinleyiciyi veya okuyucuyu derinden etkileyebilmektedir.