Kültür Kolejinde yaşanan akran zorbalığı vakası, bir kez daha eğitim sistemimizin ne kadar ciddi sorunlar içerdiğini gözler önüne seriyor. Mağdur öğrenci, okul yönetimi tarafından herhangi bir destek almadan, aksine okuldan ayrılmaya zorlanıyor. Ailesi, milli eğitimin çeşitli birimlerine başvurmasına rağmen, çocuğun “hakim” ebeveynleri nedeniyle yardım alamıyor. Bu durum, ülkemizdeki akran zorbalığının ciddiye alınmadığını ve mağdur öğrencilerin sistem tarafından ihmal edildiğini gösteriyor.
Bu olay, eğitim kurumlarımızdaki adeta "orman kanunları" gibi işleyen güç dinamiklerini ve öğrencilerin korunması gereken yerlerin, aslında onların zarar görmesine yol açan mekanlar haline geldiğini ortaya koyuyor. Naif ve sakin vatandaşların, sistemin bu sorunları çözmesi ve çocuklarını koruması beklenirken, ne yazık ki sistem görmezden gelmeyi tercih ediyor.
Bu durum, eğitim sistemimizdeki adaletsizlik ve mağduriyetlerin bir an önce ele alınması gerektiğine işaret ediyor. Aksi takdirde, bu tür olaylar artarak devam edecek ve mağdur öğrenciler, sistemin himayesinde değil, mağduriyetlerinde yalnız hissedecekler.
Bu olay, eğitim kurumlarımızdaki adeta "orman kanunları" gibi işleyen güç dinamiklerini ve öğrencilerin korunması gereken yerlerin, aslında onların zarar görmesine yol açan mekanlar haline geldiğini ortaya koyuyor. Naif ve sakin vatandaşların, sistemin bu sorunları çözmesi ve çocuklarını koruması beklenirken, ne yazık ki sistem görmezden gelmeyi tercih ediyor.
Bu durum, eğitim sistemimizdeki adaletsizlik ve mağduriyetlerin bir an önce ele alınması gerektiğine işaret ediyor. Aksi takdirde, bu tür olaylar artarak devam edecek ve mağdur öğrenciler, sistemin himayesinde değil, mağduriyetlerinde yalnız hissedecekler.