Küresel ölçekte internet sistemlerinde büyük bir kriz yaşandı. Microsoft'un sistemlerindeki arıza birçok sektörü etkiledi.
Microsoft 365 uygulamaları ve hizmetleri etkileyen bir sorun yaşandı. Microsoft, sorunun altında yatan nedeni düzeldiğini ve bazı uygulamaların ve hizmetlerin tam işlevselliğe geri döndüğünü duyurdu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sorunun siber saldırı kaynaklı olmadığını ve önemli bir bölümünün giderildiğini söyledi.
Türkiye'de de sistemsel sorun yaşandı. Türk Hava Yolları (THY) biletleme ve rezervasyon sistemlerinde sorun yaşadığını duyurdu. THY, sorundan etkilenen yolculara iade ve rezervasyon değişikliği olanakları sundu. 84 sefer iptal edildi.
Denizbank, kullandığı sistemlerde yaşanan arızadan dolayı hizmetlerinin aksama yaşadığını açıkladı.
TÜVTÜRK de sistemsel sorun nedeniyle araç sahiplerine hizmet veremediğini belirtti.
ABD'de birçok havayolu şirketi uçuşlarını durdurdu. Federal Havacılık Yönetimi (FAA) tüm uçuşların durdurulduğunu açıkladı.
İngiltere'de Sky News yayın yapamadı. İngiltere'nin Edinburgh havalimanında yolcuların biniş kartlarını kullanamadığı bildirildi.
Avustralya'da da birçok sektörde sistemlerde sorun yaşandı.
Bilgi teknoloji firması Crowdstrike, Microsoft'un Windows işletim sisteminde Falcon sensörüyle ilgili çökme raporlarının farkında olduğunu duyurdu.