LAK-17, Litvanya Havacılık Kulübü (Litvanca: Lietuviškos aviacinės konstrukcijos veya LAK) tarafından tasarlanan ve Sportinė Aviacija tarafından üretilen Litvanya yapımı tek kişilik planör. Tasarım ve geliştirme küçükresim|sağ|LAK-17bt gövdesi ve motoru LAK-17, JAR-22'nin hizmet kategorisinin gereksinimlerini karşılamak üzere tasarlanmıştır. T-kuyruğu, ve kompozit kanatları, tek koltuğu, kapatılabilir ana iniş takımı ve üst kanat yüzeyinde hava frenleri vardır. Kanat, köklerinde LAP92-130/15 ile uçlarında LAP-92-150/15'in bir kombinasyonudur. LAK-17, kanat ve kanatçıktaki tanklarda su depolar. LAK-17A modeli, Kasım 1994'te Litvanya Sivil Havacılık Kurumu tarafından onaylandı. Gelişmiş kanatları olan yeni bir varyant LAK-17B olarak adlandırıldı. Tüm varyantların 15 metre kanat açıklığı vardır ancak isteğe bağlı olarak 18 metreye yükseltilmiş bir kanat açıklığı seçeneği de vardır. LZ Design'daki Sloven mühendisler, LAK-17 için elektrikli bir motor geliştirmiştir. Başlangıçta 0,9 metre bir pervaneye sahipti ancak son versiyonlarda 1 metrelik bir pervane vardır. Varyantlar LAK-17A İlk model, 15 veya 18 metrelik kanat açıklığıyla planör. LAK-17AT Solo 2350 iki silindirli, hava soğutmalı iki zamanlı geri çekilebilir motor ile LAK-17A'nın motorlu versiyonu. LAK-17A FES Ön elektrikli destekleyicili LAK-17A modeli. LAK-17B Kanatları geliştirilmiş varyant. LAK-17BT LAK-17B'nin motorlu versiyonu. LAK-17B FES Önden elektrik destekli LAK-17B modeli. Özellikleri (LAK-17B) Kaynakça Dış bağlantılar Kategorilanörler Kategori:Elektrikli hava araçları