Lambda sensörü, dar bant ve geniş bant olmak üzere iki farklı tipe ayrılır. 1970'lerden itibaren otomobillerde kullanılmaya başlanan bu sensörler, ülkemizde genellikle 2000 model ve sonrası araçlarda bulunmaktadır. Dar bant sensörü, egzoz gazındaki oksijenin var olup olmadığını belirler ancak oksijen miktarı hakkında kesin bir ölçüm yapmaz. Eğer egzoz gazında oksijen varsa, bu durum motorun tüm oksijeni kullanamadığı anlamına gelir ve yakıtın yeterince yanmadığını gösterir. Bu durumda ECU (Engine Control Unit), yakıt miktarını arttırarak dengeler. Genellikle sensör sinyali sürekli olarak değişkenlik gösterir (genellikle 0,2 - 0,9 volt aralığında). Geniş bant sensörler ise egzoz gazındaki oksijen miktarını daha kesin bir şekilde ölçer ve bu sayede ECU, yakıt miktarını daha hassas bir şekilde ayarlar.