Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

League of Legends

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
League of Legends (kısaca LoL, Türkçe anlamı: Efsaneler Ligi), Riot Games tarafından geliştirilen ve yayımlanan video oyunu. 27 Ekim 2009 tarihinde Riot Games'in ilk oyunu olarak "League of Legends: Clash of Fates" adıyla piyasaya çıkmıştır. MOBA türü strateji oyunudur. Oyun Warcraft III haritası olan Defense of the Ancients örnek alınarak yapılmıştır. Oyunun baş tasarımcısı, Defense of the Ancients (DotA) haritasını tasarlayan Steve Feak'dir. Oynanış League of Legends 3 boyutlu izometrik bakış açısı ile oynanır. Sihirdar Vadisi, Taktik Savaşları ve ARAM olmak üzere üç tane oyun modundan oluşur. Sihirdar Vadisi ve ARAM maçlarında, her biri beş oyuncu içeren iki takım birbirlerinin Nexus'unu (merkez) patlatmak için savaşırlar. Bu bakış açısı değiştirilemez yalnız kamera kaydırılabilir veya yakınlaştırılabilir. Şampiyonlar Oyuncuların oynadığı karakterlerdir. Her şampiyonun kendine özgü yetenekleri ve nitelikleri bulunur. 2023 Haziran ayı itibariyle Millio karakterinin eklenmesiyle şampiyon sayısı 163e çıkmıştır. Oyundaki her şampiyon Dövüşçü, Büyücü, Alan Kontrolcüsü, Nişancı, Avcı, Tank veya Uzman sınıflarından en az bir tanesine mensuptur. Genellikle bir pasif ve üç temel yeteneğe ve bir ulti yeteneğine sahiptir. Oyunun hikâyesine bakıldığında bu karakterler League of Legends evreni olan Runeterra'da bulunurlar. Minyonlar Takımların merkez üslerinden dalgalar halinde yola çıkan ve bir koridor üzerinden karşı merkeze doğru ilerleyen, oyunun en basit birimleridir. Minyonların amacı rakiplere saldırıda bulunmaktır. Öldürüldüklerinde şampiyonlara altın ve deneyim kazandırırlar. 4 tane minyon türü bulunur: Büyücü minyon, dövüşçü minyon, kuşatma minyonu ve süper minyon. Kuleler Oyun içerisinde koridorlarda 2 adet, inhibitörde 1 adet ve nexusta 1 adet kule bulunur, oyun içerisinde toplamda 11 adet kule bulunmaktadır. Kuleler can değeri olarak yüksektir ve oyuncuyu koridor içerisinde korumakla görevlidirler. Oyunu kulelerı yıkarak kazanırsınız, bu nedenle kuleler güçlü yapılardır ve yok edilmesi zordur. Kuleleri minyonların yardımlarıyla yıkabilirsiniz. Sihirdar Vadisi küçükresim|228x228pik|Sihirdar Vadisi'nin basitleştirilmiş gösterimi. Sarı yollar, haritada minyonların dalgalarla ilerlediği ve iç ve dış kulelerin yer aldığı koridorlardır. Mavi ve kırmızı yuvarlaklar, merkez üsse giden yollardaki savunma yapıları olan kulelerdir. Yeşil alanlar, tarafsız canavarların ve destansı canavarların canlandığı ormandır. Siyah çizgilerle ormanın kesiştiği bölgede alt ve üst nehirler bulunur. Mavi ve kırmızı bölgelerdeki yuvarlaklarda kulelere dahil olarak inhibitörler de bulunur. Warcraft III'teki Defense of the Ancients haritasından örnek alınan haritadır. League of Legends'ın en çok oynandığı haritadır. Haritalar Oyunda 3 farklı oyun tarzı sağlayan toplam 3 adet harita vardır. Sihirdar Vadisi Warcraft III haritası olan Defense of the Ancients örnek alınarak yapılmıştır. Çok sayıda benzerlikler göstermektedir. Bu harita League of Legends oyununun en çok oynandığı ve turnuvaların yapıldığı ana haritadır. Ayrıca bu haritada yapay zeka şampiyonlarını takımlara ekleyebilir veya yapay zekaya karşı oynayabilirsiniz. Takımlarda en fazla 5'er kişi olmak üzere eşit sayıda oyuncusu olan mavi takım ve kırmızı takımın savaştığı haritadır. Haritanın sol alt köşesinde mavi, sağ üst köşesinde kırmızı takım bulunmaktadır. İki takımın ana üslerini birbirine bağlayan toplam 3 adet koridor bulunmaktadır (üst koridor, orta koridor ve alt koridor). Her koridor üzerinde iki takımın da üçer adet kulesi ve inhibitorü bulunmaktadır. Kuleler rakip takım oyuncularının kendilerini savunmaları için büyük avantaj sağlamaktadır. İnhibitörlerin yıkılması ise yıkan tarafın minyonlarının gücünü arttırmaktadır. İnhibitör yıkıldığı zaman yıkan takımın minyonlarına ek olarak her dalga süper minyon ilave olarak gelmektedir. Eğer bütün koridorlardaki inhibitörler yıkılırsa her koridordan ikişer adet süper minyon gelmeye başlar. Takımların ana üslerinin merkezinde Nexus binası ve bu binayı koruyan 2 adet kule bulunmaktadır. Karşı takımın Nexus'unu yıkmayı başaran takım oyunu kazanır. Haritada bulunan 3 koridor üzerinden de belli aralıklarla 6-7 (7. minyon 3 seferde bir, cannon minion) minyon gelmektedir, her takım 3 koridor üzerinden gelen minyonları veya düşman şampiyonlarını öldürerek para ve tecrübe kazanırlar. Koridor üzerindeki kendi kulelerini koruyup karşı tarafın kulesine olabildiğince zarar vermeye çalışırlar. Ayrıca para ve tecrübe kazanmak için üç koridorun arasında bulunan ormanda tarafsız yaratıkları öldürebilirler. Bazı tarafsız yaratıklar para ve tecrübe yanında ekstra özellikler de vermektedir. Uğursuz Koruluk Sihirdar Vadisi haritasıyla benzer özellikler taşımaktadır, 3. sezonun başlamasıyla bilgisayara karşı oynanabilir. Haritada en fazla 3'er kişi olmak üzere eşit sayıda oyuncusu olan sol tarafta mavi takım ve sağ tarafta kırmızı takımın savaştığı haritadır. Takımların ana üslerini birbirine bağlayan 2 adet yol bulunmaktadır. (üst koridor, alt koridor) Yolların her birinde ikişer adet kule ve inhibitor bulunmaktadır. İki koridordan da belli aralıklarla minyonlar gelmektedir, karşı tarafın inhibitörü yıkılınca o yoldan süper minyon ilave olarak gelmektedir. Her takımın ana üssünde Nexus binası ve bunu koruyan kule bulunmaktadır. Karşı tarafın Nexusu'nu yıkan takım oyunu kazanır. Haritanın üst tarafında ve iki yolun arasında bulunan ormanda tarafsız yaratıklar bulunmaktadır. Bu yaratıklar öldürülünce para ve tecrübe vermektedir, bazıları ekstra özellikler de vermektedir. Harita 2019 yılında oyundan kaldırılmıştır. Sonsuz Uçurum ARAM oyun modunda oynanan haritadır. Beşer kişilik takımlardan oluşur. Üsse geri dönüş yoktur. Köprünün iki ucunda da takım üsleri yer alır. Herkes oyuna 3. seviye ve ulti (R) dışında tüm yetenekleri açabilme hakkıyla başlar. Tek koridor vardır. Bu koridorda iki takımında ikişer kule ve 1 inhibitörü vardır. Sınırlı Oyun Modları Bu üç haritanın dışında oyuna belli zamanlarda farklı oyun modları da gelmektedir. Bunlara ekstra etkilerle eğlenceli bir oyun sağlayan Ultra Rekabet Faktörü, eski bir oyun modu Dominion'un biraz değiştirilmesiyle gelen Ben De Oyun Moduyum Dominion, Bütün takımın aynı şampiyonu seçtiği Birimiz Hepimiz İçin ve oyuncuların 20 dakika saldırı, 20 dakika savunma yapıp karşı merkezi yıkmaya veya kendi merkezlerini korumaya çalıştığı Kuşatma modu örnek gösterilebilir. Destansı Canavarlar Sihirdar Vadisi'nde öldürmesi zor olan 7 farklı Destansı Canavar bulunabilir. 5 türü bulunan Ejder'ler Vadi'nin alt nehrindeki Ejder Çukuru'nda canlanır. Vadi'nin Alameti ve Baron Nashor, Vadi'nin üst nehrindeki destansı canavar çukurunda canlanırlar. Bir takım, destansı canavarlardan birini katlettiğinde canavarın türüne göre farklı güçlendirme etkileri kazanır. Kazanılacak altın miktarı oyunun dakikasına göre değişkenlik gösterir. Şampiyonlar Oyunda 164 şampiyon bulunmaktadır ve belirli aralıklarla yeni şampiyonlar eklenmektedir. Her şampiyonun bir tanesi pasif (bazı şampiyonlarda 2) olmak üzere oyun kendi özgü 5'er adet yeteneği bulunmaktadır. Bu yetenekleri ve şampiyonların özellikleri doğrultusunda şampiyona eşya alınarak şampiyon yapılandırılır. Oyun Metası Oyunda oyuncuların tecrübelerine ve haritanın özelliklerine bağlı olarak kalıplaşmış sistemler uygulanmaktadır. Bunlar genelde büyük turnuvalarda ve yeni patchlerden sonra değişir, insanlar tarafından benimsenir ve uygulanır. Oyunda 5 çeşit rol vardır. Her role uygun şampiyonlar vardır. Bunlar genel olarak bilinir ve bunların dışına pek çıkılmaz. Çıkıldığında ise genelde başarısız olunur. 1- Üst koridor: Takımın üst koridor oyuncusudur. Bu koridorda genellikle tank ve dövüşçü şampiyonlar seçilir. Diğer koridorlara en uzak koridor olduğu için genellikle ışınlan ve tutuştur sihirdar büyüsü tercih edilir. 2- Ormancı: Takımın orman ağırlıklı oynayan oyuncusudur. Orman yaratıklarını öldürerek güçlenir. Baskın potansiyeli yüksek, mobil, tank veya suikastçı şampiyonlar tercih edilir. 3- Orta koridor: Takımın orta koridor oyuncusudur. Takımın yüksek hasar yüklerine sahiplerdir. Genelde kontrol büyücüleri ya da suikastçılar tercih edilir. 4- Nişancı: Takımın ana hasar yükünü karşılar. Alt koridorda oynar. Bu pozisyonda nişancılar çok sık tercih edilse de ara sıra dövüşçü ve kontrol büyücüleri de oynanmaktadır. 5- Destek: Takımın destek oyuncusudur. Alt koridor ile durur. Başlıca görevi takımdakileri korumaktır. Takımın görüş ihtiyacını karşılar. Genelde destek büyücüleri ya da tanklar tercih edilir. Saldırı gücü Saldırı gücü (AD - Attack Damage) şampiyonlarının yapılandırılırken 5 özelliğin bazıları güçlendirilir. Bunlar saldırı gücü, kritik vuruş şansı, saldırı hızı, can çalma ve zırh delmedir. Neredeyse her AD şampiyonda fiziksel hazar, saldırı hızı, can çalma geliştirilir, diğer ikisi tercihe bağlıdır. Saldırı gücüne sahip şampiyonlarda amaç düşmana kısa sürede en fazla fiziksel hasarı vermektir. Bunun için karakterin saldırı gücü arttırılır ve saniyede daha fazla vuruş yapabilmesi içinde saldırı hızı (bazıları hariç) arttırılır. AD şampiyonlarının yapılandırılmalarında genellikle kritik hasarda kullanılır. Kritik hasar tek seferde rakibinize 2 katı hasarlı vuruş yapmanızı sağlar (bazılarında 1,5), rakibinize kritik vuruş yapabilmeniz için kritik vuruş şansınızı arttırmanız gerekmektedir. Rakibinize yaptığınız vuruşun etkisi rakibinizin zırhına oranla azalır, bunun için zırh delme ile rakibin zırhı azaltılır. Yapılan bütün yapılandırma saldırı amaçlı olduğu için savaşlarda uzun süreli hayatta kalabilmesi için savaşlarda fazla hasar almayacağı yerlerde durur ve can çalma kullanarak azalan canını tekrar artırır. Can çalma yaptığınız vuruşun belli bir kısmının sizin canınıza eklenmesini sağlar. Yetenek gücü Yetenek gücü (AP - Ability Power) yapılandırılmasında 5 özelliğin bazıları güçlendirilir. Bunlar yetenek gücü, mana, bekleme süresinde azalma ve rakibin büyü nüfuzu. Her AP şampiyonda yetenek gücü geliştirilir, diğerleri tercihe bağlıdır ancak çoğu zaman AP şampiyonlarının 4 özelliği de geliştirilir. Yetenek gücü şampiyonlarında amaç şampiyonun yeteneklerinin verdiği hasarı maksimuma çıkartmaktır. Yeteneklerin hasarının artması için karakterin yetenek gücü arttırılır. Şampiyonlar (birkaçı hariç) yeteneklerini kullanmaları için manaya veya enerjiye ihtiyaç duyarlar, hasarlarını yetenekleriyle verdikleri için diğer şampiyonlara oranla daha çok yetenek kullanırlar bunun için ekstradan manaya ihtiyaç duyabilirler ayrıca azalan manalarını arttırmak içinse mana yenilemelerini arttırabilirler. Her yetenek kullanıldıktan sonra tekrar kullanabilmek için belli bir süre beklemek zorundalar, bu bekleme süresini azaltmak içinse bekleme süresinde azalma almaları gerekmektedir. AP şampiyonlarının verdikleri hasar rakibin büyü direncine oranla azalır, bunun içinde büyü nüfuzu ile hasarlarını arttırabilirler. Tank Tank şampiyonlarının yetenekleri de karakter özellikleri de defansiftir ve yapılandırmalarında 4 temel özelliklerini güçlendirirler. Bunlar can, zırh, büyü direnci ve can yenileme. Her tank şampiyon canını arttırır, karşı tarafın saldırı durumuna göre zırh ve büyü direncini arttırırlar, bazı tanklar tercihe bağlı olarak can yenilenmelerini arttırırlar. Tankların esas amacı rakip takımın saldırılarını üzerine çekerek takım arkadaşlarının hasar görmelerini engeller. Tankların savaşta uzun süre ayakta kalabilmeleri için canlarını kesinlikle arttırırlar, daha sonra karşı tarafın durumuna göre defanslarını geliştirirler. Rakibin Fiziksel hasara göre zırh, yetenek gücüne göre büyü direnci arttırılır. Duruma bağlı olarak can yenileme alınabilir. Tanklar yapılandırmaları sırasında alan etkilerini de kullanırlar. Savaşın tam ortasında yer alacakları için aldıkları alan etkileri defansif veya ofansif olabilir. Destek Destek (Support) şampiyonlarının özelliği takımındaki arkadaşlarını desteklemektir. Yetenekleri genellikle saldırı amaçlı değildir. Genellikle yetenek gücü olurlar. Yapılandırmaları 2 temel özelliğe dayanır; kitle kontrol ve bekleme süresinde azalma. Destek şampiyonlarının özellikleri kitle kontrole sahip ve takımı korumaya yöneliktir. Daha sık ve devamlı yetenek kullanmak için bekleme süresinde azalma çıkılır. Genellikle takım savaşlarında takımın taşıyıcısına yakın olur ve onu korurlar. Hibrid Hibrid (Hybrid) şampiyonları yukarıdaki 3 çeşit şampiyonun (AD, AP, Tank) 2 çeşidinin aynı anda geliştirilmesiyle oluşurlar. Ortak özellikleri pek yoktur, gelişimleri şampiyona göre değişiklik göstermektedir. Örnek olarak Jax hibrid bir şampiyondur, AD veya AP özellikleri geliştirilir. Ancak Guinsoo'nun Hiddeti ve Hextech Silahkılıç gibi hibrid eşyalarla iki özelliği aynı anda geliştirilirse Jax oyunda çok daha etkili olur. Sihirdar Oyuncuların hesaplarına verilen addır. Oyunun girişindeki ad ile başka sihirdarlar tarafından görülen ad farklıdır. Rünler Rünler oyunda karakterin seviyesine göre oyun başında oyuncuya verilen özelliklerdir. Bu özellikleri kullanarak oyun içerisindeki görevinize daha kolay uyum sağlamanız ve oyun başındaki gücünüzün artmasına yardım eder. Beş ayrı rün grubu vardır. İsabet Bu rün grubunu genellikle nişancılar ve dövüşçüler tercih eder. Hedef aldığı noktalar; saldırı gücü, saldırı hızı, can çalma, sıvışma ve ani hasardır. Bu rün grubu 4 adet anahtar rüne sahiptir. Saldırıya devam: Bir şampiyona 3 saldırı isabet ettirmek ona ilave hasar verir ve 6 saniye boyunca daha çok hasar almasını sağlar. Ölümcül tempo: Bir şampiyona hasar verdikten sonra yük biriktirmeye başlar. Yük başına saldırı hızı sağlar, ve maksimum yüke ulaşılınca değişken saldırı menzili kazandırır. Ayağı çabuk: Pasif olarak yük biriktirir. Maksimum yüke ulaşılıp saldırı yapıldığında can ve hareket hızı sağlar. Yenilmez: Rakip şampiyona saldırdığında değişken kuvvet yükleri kazandırır. Yakıncılar iki, uzakçılar bir yük kazanır. Toplam yük on ikiye ulaştığında hasarın bir bölümünü gerçek hasara çevirir ve aynı miktarda iyileşirsin. İsabet alt rünleri = Şifa taşkını: Alınan fazlalık iyileştirmeyi kalkana dönüştürür. Zafer: Alt etmeler, canın belirli bir kısmını iyileştirir. Pratik zeka: Alt etmeler, mananın bir kısmını yeniler ve ultinin bekleme süresini azaltır. Efsane:Çeviklik: Her bir şampiyon katletme, destansı ve büyük canavar kesme ve minyon biçme efsane yükünde ilerleme sağlar. Şampiyona %3 saldırı hızı üstüne her efsane yükü başına (azami 10) %1.5 saldırı hızı sağlar. Efsane:Sıvışma: Her bir şampiyon katletme, destansı ve büyük canavar kesme ve minyon biçme efsane yükünde ilerleme sağlar. Şampiyona %5 sıvışma üstüne her efsane yükü başına (azami 10) %1.5 sıvışma sağlar. Efsane:Kan: Her bir şampiyon katletme, destansı ve büyük canavar kesme ve minyon biçme efsane yükünde ilerleme sağlar. Her efsane yükü başına %0.4 iyileşme kazanırsın (azami 15). Azami yüke ulaştığında ise 100 azami can kazanırsın. Son darbe: Canı az olan şampiyonlara daha çok hasar verir. Biç devir: Rakibin canı seninkinden yüksekse, ekstra hasar sağlar. Son direniş: Kendi canın azken rakip şampiyonlara daha çok hasar sağlar. Hakimiyet Bu rün genellikle suikastçiler ve bazı nişancılar tarafından tercih edilir. Hedef aldığı noktalar; ani hasar, saldırı hızı, can çalma ve hareket hızıdır. 4 adet anahtar rüne sahiptir. Elektrik ver: Bir şampiyona herhangi 3 kaynaktan hasar verdikten sonra ekstra hasar veren bir elektrik sağlar. Yırtıcı: Çizmelerine aktif ekler. Kullanıldığında giderek artan hareket hızı sağlar ve belli bir süre içinde verilen ilk hasar fazladan hasar verir. Kara hasat: %50'nin altındaki hedeflere vurulduğunda ekstra hasar ve kalıcı hasar artışı sağlar. Keskin sağanak: Şampiyonlara yaptığın ilk 3 saldırıda ekstra saldırı hızı sağlar. Hakimiyet alt rünleri = Belden aşağı: Kitle kontrol yemiş rakiplere ilave hasar sağlar. Kan tadı: Rakip şampiyonlara hasar verildiğinde iyileştirir. Ani darbe: Herhangi bir atılma yeteneğinden sonra zırh deşme veya büyü nüfuzu kazandırır. Zombi totem: Rakip totemleri kırdıktan sonra, yerine dost bir totem çıkmasını sağlar. Hayalet poro: Çalıya girdikten sonra belirli bir süre beklemek ziyneti değiştirir ve hayalet poro çalıya yerleşerek görüş sağlar. Gözyuvarı koleksiyonu: Şampiyon alt etmek, ilave saldırı veya yetenek gücü sağlar. Açgözlü avcı: Alt etmeler, yeteneklerle iyileşmeni sağlar. Usta avcı: Alt etmeler, bekleme süresine sahip eşyalar için bekleme süresinde azalma sağlar. İnsafsız avcı: Alt etmeler, çatışma dışı hareket hızı sağlar. Mükemmel avcı: Alt etmeler, ultinin bekleme süresinin azalmasını sağlar. Büyücülük Bu rün genellikle büyücüler, kontrol veya destek büyücüleri tarafından tercih edilir. Hedef aldığı noktalar; yetenek gücü, dürtme, mana ve hareket hızıdır. 3 adet anahtar rüne sahiptir. Aery'i çağır: Takımındakilere kullandığın yetenekler kalkan, rakiplere kullandığın yetenekler ekstra hasar verir. Sihirli yıldız: Rakibe tutturduğun yetenekten sonra ilave hasar veren yıldız gönderir. Sürat coşkusu: Rakiplere 3 saniye içinde 3 yetenek tutturduğunda ilave hareket hızı sağlar. Büyücülük alt rünleri = Soğuran küre: Canın azaldığında büyü kalkanı sağlar. Mana akışı yüzüğü: Rakip şampiyona yetenek isabet ettirildiğinde mana kalıcı olarak artar. Bulut pelerini: Sihirdar büyüsü kullanımından sonra yüksek miktarda geçici hareket hızı sağlar. Yücelik: 10. dakikada %10 bekleme süresinde azalma kazandırır. Sürat: Kazanılan hareket hızı ilaveleri %10 artar. Mutlak odak: Can %70'in üzerindeyken ilave hasar sağlar. Kızart: Belirli sürede bir, isabet eden yetenekler rakiplere devamlı hasar verir. Suda yürüyen: Nehirde ilave hareket hızı ve ilave hasar verir. Yaklaşan fırtına: Oyun süresince sürekli ilave yetenek veya saldırı gücü verir. Azim Bu rün genellikle tanklar ve ezergeçerler tarafından tercih edilir. Hedef aldığı noktalar; can, zırh ve büyü direncidir. 3 adet anahtar rüne sahiptir. Hortlağın pençesi: Çatışmada 4 saniye kalıp hasar verirsen can çalar, ilave can kazanır ve ilave hasar kazanırsın. Artçı şok: Bir rakibi hareketsiz bıraktıktan sonra bir süreliğine kendine hasar azaltması ve etrafındaki alandaki rakiplere ilave hasar verir. Muhafız: Takımındaki biri hasar aldığı anda yakınında durursan, ikinize de kısa süreli kalkan ve hareket hızı verir. Azim alt rünleri = Tahrip: Kulenin yakınında bir süre bekledikten sonra verilen ilk saldırı, kuleye ekstra hasar verir. Yaşam kaynağı: Kitle kontrol yemiş rakiplere saldıran takım arkadaşlarını iyileştirir. Kalkan darbesi: Kalkan kazandığında yaptığın ilk saldırı ekstra hasar verir. Kondisyon: 10 dakikanın ardından ilave zırh ve büyü direnci verir. İkinci şans: Rakip şampiyonlardan hasar alındıktan sonra bir kısmını yeniler. Kemik zırh: Rakip şampiyondan hasar aldıktan sonra yapılan herhangi 3 yetenek ve saldırı daha az hasar verir. Aşırı büyüme: Yakınlarda minyon veya canavar öldüğünde ilave can verir. Canlandır: Kullandığın ve üzerinde kullanılan ilave iyileştirme ve kalkan etkilerini arttırır. Gözü kara: Bir sihirdar büyüsü kullanıldığında ilave sıvışma ve yavaşlatma direnci kazandırır. İlham Bu rün işlevsellik üzerine tasarlanmıştır. Her şampiyon tarafından tercih edilebilir, genel bir kesime hitap etmez. Buzul takviyesi: Saldırılar ve hasar veren yetenekler rakipleri yavaşalatan 3 yavaşlatma ışını oluşturur. İlk vuruş: Bir rakiple çatışmaya girildiğinde ilk saldırıyı sen gerçekleştirirsen ilave hasar kazanır ve sonraki yaptığın saldırılarda verilen hasar kadar altın kazanırsın. Dizginsiz büyü kitabı: Çatışma dışındayken sihirdar büyünü tek kullanımlık olarak değiştirebilirsin. İlham alt rünleri = Hextech sıçratıcısı: Sıçra büyüsü bekleme süresindeyken yerini Hex-Sıçraya bırakır. Sihirli pabuçlar: 10. dakikada çizme verir. Mükemmel zamanlama: 10. dakikada aktif olan bir Kronometre verir. Geleceğin pazarı: Eşya almak için borca girmeye imkân sağlar. Minyon uçuran: Oyuna 3 Minyon uçuran ile başlatır. Peksimet teslimatı: Her 3 dakikada bir toplamda 4 tane Peksimet verir. Kozmik sezgi: Belirli niteliklerde bekleme süresinde azalma sağlar. Hızını al: Kitle kontrol yemiş rakiplere doğru ilerlerken ilave hareket hızı sağlar. Zaman büken karışım: İksirlerin etkisinin bir kısmını direkt kazandırır ve iksir süresince hareket hızı verir. Sihirdar büyüleri Sihirdarların oyunda 2 tane büyü seçme hakkı vardır. En çok tercih edilen büyülerden biri sıçradır. Arındır: Şampiyonu etkileyen bütün engelleme ile sihirdar büyüsü dezavantajlarını ortadan kaldırır ve alınan engelleme etkilerinin süresini kısaltır. Bariyer: Şampiyonu birkaç saniyeliğine seviyesine bağlı olarak alacağı hasardan korur. Berrak Zihin: Şampiyonun azami mana değerinin bir kısmını doldurur. Takım arkadaşlarının da bundan daha az bir miktarda doldurur. Bitkinlik: Hedef şampiyonu bitkin düşürerek birkaç saniye boyunca, hareket hızı, saldırı hızı, zırh ve büyü direnci değerleri ve verdiği hasarı azaltır. Çarp: Hedeflenen canavara veya minyona seviyeye bağlı olarak gerçek hasar verir. Ormancılar tercih eder. Hayalet: Şampiyonun bir süre boyunca birimlerin içinden geçmesini sağlar ve seviyesine bağlı olarak hareket hızını artırır. Işınlan: Birkaç saniye odaklandıktan sonra şampiyonu dost kule, totem ya da minyona ışınlar. Sıçra: Şampiyonu imleç doğrultusunda kısa bir mesafeye ışınlar. Şifa: Şampiyonu ve hedef alınan dost bir şampiyonu seviyeye bağlı olarak iyileştirir. Tuttur: Rakibe düz bir hatta kartopu fırlatırken gerçek hasar verir. İsabet ettiği rakibi işaretler. İkinci kullanımda yanına gidebilir. (Sadece ARAM) Tutuştur: Hedef şampiyona tutuşturarak zamanla gerçek hasar verir. Hedefin görünmesini sağlayarak iyileştirme etkilerini azaltır. Mağaza Mağaza oyun içindeki alışveriş yeridir. Mağazadan yeni şampiyonlar, rünler, totem görünüşleri, şampiyon kıyafetleri ve birkaç kullanıcı eşyası alabilirler (örneğin; sunucu değiştirme bileti veya kullanıcı ismi değiştirme bileti). Tribunal Oyun içinde küfür veya diğer sebeplerden dolayı rapor edilen oyuncuların tribunal diye adlandırılan bir sistemde başka oyuncular tarafından cezasının kesilmesidir. Sunucular Riot Games tarafından yayınlanan League of Legends'ın 9 adet yürürlükte olan sunucusu vardır; League of Legends Kuzey Amerika League of Legends Batı Avrupa League of Legends İskandinavya, Doğu Avrupa League of Legends Brezilya League of Legends Türkiye League of Legends Rusya, Bağımsız Devletler Topluluğu League of Legends Latin Amerika Kuzey League of Legends Latin Amerika Güney League of Legends Okyanusya League of Legends Güney Kore League of Legends Japonya Ayrıca farklı şirketler tarafından yayınlanan 2 farklı sunucu daha vardır. Bunlar; League of Legends Çin League of Legends Singapur & Malezya Dünya Şampiyonası League of Legends her yıl başında yeni sezona girer ve her sezon sonunda tüm sunuculardan seçilmiş takımlar ile Dünya Şampiyonası turnuvası yapılır. Turnuva sonunda kazanan takıma para ödülü verilir. Ödüller Kaynakça Dış bağlantılar League of Legends Türkçe resmî sitesi Riot Games - Üretici firmanın sitesi. Kategori:2009 video oyunları Kategori:Amerika Birleşik Devletleri'nde geliştirilen video oyunları Kategori:Microsoft Windows oyunları Kategori:MacOS oyunları Kategori:Oynaması ücretsiz oyunlar Kategori:Gerçek zamanlı strateji video oyunları Kategori:Aksiyon-rol yapma oyunları Kategori:Çok oyunculu çevrimiçi oyunlar Kategori:Baş karakterlerinin cinsiyeti seçilebilen oyunlar Kategori:Elektronik spor oyunları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri