Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

"Limited Takas ve Finansal Teknoloji: Yeni Trendler"

ilkaykaramanva1

Well-known member
Katılım
9 Mayıs 2024
Mesajlar
593
<a>Long Term Fuel Trim</a> kavramı, modern elektronik kontrollü içten yanmalı motorlarda kullanılan ve motor kontrol ünitesi (ECU: Engine Control Unit) tarafından işlenen bir yakıt düzeltme tablosunu ifade eder. Bu tablo, motora hangi durumda (devir, yük) ne kadar yakıt verilmesi gerektiği gibi bilgileri içerir. ECU, hava akışı, hava sıcaklığı, emilen hava miktarı, gaz kelebeği konumu gibi sensörlerden aldığı bilgiler doğrultusunda motoru (enjektörlere) önceden belirlenmiş <a>LTFT</a> tablosuna göre ortalama yakıt miktarını gönderir. Ancak motorun çalıştığı ortam, araçtaki değişen yükler, motorun eskimesi, zamanla tıkanan hava filtresi, klima veya farların kullanımı gibi faktörler, gereken yakıt miktarını etkiler. ECU, LTFT tablosuna göre yakıt miktarını düzeltebilir ve oksijen sensöründen aldığı bilgilerle yakıt miktarını daha hassas bir şekilde ayarlayabilir. Yapılan düzeltmeler sürekli olarak <a>STFT</a> tablosunda saklanır. Benzer düzeltmelerin çok yapıldığı durumlarda STFT bilgisi temel alınarak LTFT tablosu güncellenir. Yani kısa dönemli yakıt düzeltmeleri zamanla kalıcı hale gelir ve LTFT tablosuna yansıtılır. Ayrıca, bir sensör arızalanıp hatalı veri gönderdiğinde, ECU bu verileri kullanarak motorun çalışmasını düzenler ve sizi hedefinize ulaştırır. Bu süreçte arıza lambası da yanar.

Short Term Fuel Trim, yani kısa dönemli yakıt düzeltmesi, oksijen sensörünün işleyişini ifade eder. Dar bant sensörü olarak adlandırılan oksijen sensörü, egzoz gazında oksijen var mı yok mu diye sadece belirler. Oksijen miktarı hakkında kesin bir ölçüm vermez, sadece var veya yok olduğunu söyler. Eğer egzoz gazında oksijen varsa, motor yeterince yakıt kullanmamış demektir. Bu durumda ECU, yakıt miktarını arttırarak dengeyi sağlamaya çalışır. Eğer hala oksijen varsa, biraz daha arttırır; oksijen bitene kadar ise yakıt miktarını azaltır. Bu sürekli arttırma ve azaltma işlemiyle yakıtı en uygun seviyede tutmayı hedefler. Bu nedenle oksijen sensörü sinyali sürekli değişir (genellikle 0,2 - 0,9 volt arasında). Bu arttırma ve azaltma işlemleri sonucunda STFT tablosu oluşturulur, hangi devir ve yük şartlarında ne kadar yakıt kesildiğini veya arttırıldığını içerir.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri