<a>Long Term Fuel Trim</a> kavramı, modern elektronik kontrollü içten yanmalı motorlarda kullanılan ve motor kontrol ünitesi (ECU: Engine Control Unit) tarafından işlenen bir yakıt düzeltme tablosunu ifade eder. Bu tablo, motora hangi durumda (devir, yük) ne kadar yakıt verilmesi gerektiği gibi bilgileri içerir. ECU, hava akışı, hava sıcaklığı, emilen hava miktarı, gaz kelebeği konumu gibi sensörlerden aldığı bilgiler doğrultusunda motoru (enjektörlere) önceden belirlenmiş <a>LTFT</a> tablosuna göre ortalama yakıt miktarını gönderir. Ancak motorun çalıştığı ortam, araçtaki değişen yükler, motorun eskimesi, zamanla tıkanan hava filtresi, klima veya farların kullanımı gibi faktörler, gereken yakıt miktarını etkiler. ECU, LTFT tablosuna göre yakıt miktarını düzeltebilir ve oksijen sensöründen aldığı bilgilerle yakıt miktarını daha hassas bir şekilde ayarlayabilir. Yapılan düzeltmeler sürekli olarak <a>STFT</a> tablosunda saklanır. Benzer düzeltmelerin çok yapıldığı durumlarda STFT bilgisi temel alınarak LTFT tablosu güncellenir. Yani kısa dönemli yakıt düzeltmeleri zamanla kalıcı hale gelir ve LTFT tablosuna yansıtılır. Ayrıca, bir sensör arızalanıp hatalı veri gönderdiğinde, ECU bu verileri kullanarak motorun çalışmasını düzenler ve sizi hedefinize ulaştırır. Bu süreçte arıza lambası da yanar.
Short Term Fuel Trim, yani kısa dönemli yakıt düzeltmesi, oksijen sensörünün işleyişini ifade eder. Dar bant sensörü olarak adlandırılan oksijen sensörü, egzoz gazında oksijen var mı yok mu diye sadece belirler. Oksijen miktarı hakkında kesin bir ölçüm vermez, sadece var veya yok olduğunu söyler. Eğer egzoz gazında oksijen varsa, motor yeterince yakıt kullanmamış demektir. Bu durumda ECU, yakıt miktarını arttırarak dengeyi sağlamaya çalışır. Eğer hala oksijen varsa, biraz daha arttırır; oksijen bitene kadar ise yakıt miktarını azaltır. Bu sürekli arttırma ve azaltma işlemiyle yakıtı en uygun seviyede tutmayı hedefler. Bu nedenle oksijen sensörü sinyali sürekli değişir (genellikle 0,2 - 0,9 volt arasında). Bu arttırma ve azaltma işlemleri sonucunda STFT tablosu oluşturulur, hangi devir ve yük şartlarında ne kadar yakıt kesildiğini veya arttırıldığını içerir.
Short Term Fuel Trim, yani kısa dönemli yakıt düzeltmesi, oksijen sensörünün işleyişini ifade eder. Dar bant sensörü olarak adlandırılan oksijen sensörü, egzoz gazında oksijen var mı yok mu diye sadece belirler. Oksijen miktarı hakkında kesin bir ölçüm vermez, sadece var veya yok olduğunu söyler. Eğer egzoz gazında oksijen varsa, motor yeterince yakıt kullanmamış demektir. Bu durumda ECU, yakıt miktarını arttırarak dengeyi sağlamaya çalışır. Eğer hala oksijen varsa, biraz daha arttırır; oksijen bitene kadar ise yakıt miktarını azaltır. Bu sürekli arttırma ve azaltma işlemiyle yakıtı en uygun seviyede tutmayı hedefler. Bu nedenle oksijen sensörü sinyali sürekli değişir (genellikle 0,2 - 0,9 volt arasında). Bu arttırma ve azaltma işlemleri sonucunda STFT tablosu oluşturulur, hangi devir ve yük şartlarında ne kadar yakıt kesildiğini veya arttırıldığını içerir.