Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Lübeck–Hamburg demiryolu

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Lübeck–Hamburg demiryolu Almanya'nın eyaletleri olan Schleswig-Holstein ile Hamburg eyaletlerinin en önemli ana hat demiryollarından biridir. İki Hansa şehri olan Hamburg ve Lübeck'i birbirine bağlar ve Danimarka hattının bir parçasıdır. Hat 1865'te açıldı. Rota Hat, Lübeck'ten güneybatıya, çoğunlukla tarımsal, dalgalı arazilerden geçer. hat boyunca Trave nehri üç kez geçilir. Hattın Nordbahn tarafından işletilen Bad Segeberg ve Neumünster hattındaki saatlik servislerle bağlandığı yer olan Bad Oldesloe en önemli ara duraktır. Ahrensburg ve Hamburg-Rahlstedt arasında hat, Stellmoor tünel vadisi boyunca uzanır. Hamburg şehrinde hat, demiryolu yük bypassını geçer ve daha sonra doğudan Hamburg Hauptbahnhof'a ulaşılana kadar S-Bahn hattına paralel ilerler. Tarihi Hamburg ve Lübeck arasında doğrudan bir demiryolu bağlantısı inşa etmek için ilk planlar 1831'de ortaya atıldı. Danimarkalı yetkililerin Danimarka Kralı tarafından yönetilen Holstein-Glückstadt üzerinden doğrudan bir hat inşa edilmesine izin vermeyi reddetmesi nedeniyle, Lübeck-Büchen hattı Lübeck-Büchen Demiryolu Şirketi (Lübeck-Büchener Eisenbahn, LBE) tarafından yaptırılmıştır. Bu, Lübeck ile Berlin-Hamburg demiryolu arasında bir bağlantı sağladı, ancak Hamburg'a giden trenlerin rotayı Büchen üzerinden alması gerektiği anlamına geliyordu. Bu, sadece 1 Ağustos 1865'te LBE tarafından açılan direkt hattan yaklaşık 32km daha uzundu. 1875/76'da hat çoklandı. 1963 yılında, Lübeck-Puttgarden ve Rødby Havn-Kopenhag hatları, Kopenhag'a giden Vogelfluglinie (kelimenin tam anlamıyla: kuş uçuşu hattı) hattının bir parçası olarak tamamlandı. Bu, Lübeck ve Hamburg arasındaki uzun mesafe trenlerinin aralığını artırdı. Kopenhag'a giden trenlere ek olarak, Rostock'a giden Interzone trenleri (Doğu ve Batı Almanya arasındaki trenler) vardı. Ekspres trenler, Merkur Trans Europ Express ve Trans-Europ-Express-Marchandises yük trenleri, DB-221 sınıfı dizel lokomotifler tarafından Puttgarden'a çekildi. 1960'larda ve 1970'lerde, itme-çekme operasyonlarındaki ekspres trenler, DB-220 sınıfı dizel lokomotifler tarafından çekildi. Travemünde–Lübeck ve Lübeck–Hamburg hatları 2008'de elektrikli hale getirildi. Aralık 2008'de tarife değişikliğinden itibaren elektrik işletimi başladı. O zamandan beri Intercity-Express trenleri de Münih, Hamburg ve Lübeck arasında çalışmaktadır. Operasyonlar [[Dosya:DSB IC3.jpg|küçükresim|left|Hamburg Hauptbahnhof'da DSB şirketinin IC3 treni]] küçükresim|left|Bad Oldesloe istasyonunda Lübeck–Hamburg bölgesel ekspresi Fyn ve Sjælland arasındaki Büyük Kuşak Köprüsü'nün inşası, Hamburg-Lübeck-Kopenhag güzergahındaki uzun mesafeli demiryolu trafiğini önemli ölçüde azalttı. Aralık 2007'den beri Deutsche Bahn ICE TD ve DSB IC3 trenleri bu güzergahta faaliyet göstermektedir. Lübeck ve Hamburg Bölge Ekspres trenleri, pazartesiden cumaya sabahtan akşama saatte iki kez ve hafta sonları saat başı çalışır. Bu bölüm, Schleswig-Holstein'da en fazla tren yolcusuna sahiptir. Bölgesel-Ekspress trenleri sadece Reinfeld, Bad Oldesloe ve zaman zaman Ahrensburg'da durmaktadır. Regionalbahn trenleri Hamburg-Bad Oldesloe bölümünde çalışır ve tüm istasyonlarda durur. Neredeyse her zaman çift katlı vagonlardan oluşurlar. Sınıf 112 veya 143 elektrikli lokomotifler tarafından itme-çekme modunda sevk edilirler. Ahrensburg-Gartenholz durağı 2009 yılında Ahrensburg ve Bargteheide arasında inşa edildi. 2010 yılında açıldı. İstasyonun değiştirilmesi gerektiğinden açılış ertelendi. Uluslararası trenler asla orada durmasa da, buradan geçerler, bu nedenle istasyonun uluslararası standartlara uyması gerekir. Gelecek [[Dosya:Bahnübergang_Hammer_Straße_in_Hamburg-Marienthal_2.jpg|küçükresim|left|Marienthal'daki hemzemin geçidin yerini bir alt geçit alacak.]] 2017'den itibaren, Hamburg–Bad Oldesloe bölümü, Claudiusstraße, Bovestraße, Holstenhofweg ve Pulverhof'taki yeni istasyonlarla S-Bahn operasyonları için yükseltilecektir. 2018 yılına kadar, Marienthal'daki Hammer Straße'deki demiryolu geçişi, S-Bahn'ın genişletilmesi için bir ön koşul olarak görülen bir alt geçit ile değiştirilecektir. Kaynakça Dış bağlantılar Kategori:Hamburg'daki demiryolu hatları Kategori:Hamburg S-Bahn Kategori:1860'larda Almanya'da kurulan oluşumlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri