M3ᴀ (Menderes – Halkapınar) & M3ʙ (Menderes – Konak) Metro Hattı, İzmir metrosu'nun güneyde Menderes ile kuzeyde Halkapınar ve Konak arasında inşa edilmesi planlanan 32,6km uzunluğundaki metro hattıdır. Yirmi dört istasyonu bulunan hat, İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından inşa edilecektir. Sürücüsüz araçların hizmet vereceği hat, M2 hattından sonra sistemdeki ikinci sürücüsüz metro hattı olacaktır. Tarihçe M3 hattının uygulama projesinin hazırlanması için Ağustos 2019'da başlayan ihale süreci Aralık 2019'da tamamlandı. 2,105 milyar euroya mal olacak olan hattın tanıtım toplantısı 31 Ocak 2023'te yapıldı. Onay süreçleri devam eden hattın yapım ihalesinin yakın gelecekte gerçekleştirilmesi beklenmektedir. 32,6km uzunluğunda olacak, yirmi dört yer altı istasyonundan oluşacak ve sürücüsüz hizmet verecek olan M3 hattının kısmen aç kapa kısmen derin tünel olarak yapılması planlanmaktadır. İstasyonlar M3 hattı üzerinde tamamı engelli erişimine sahip yirmi dört istasyon bulunacaktır. M3ᴀ ve M3ʙ olmak üzere iki koldan oluşan ve güneyde Menderes'ten başlayan hat sırasıyla Görece, Menderes Sanayi, Havalimanı, Gaziemir Güvenpark, Gaziemir Stadyum, Abdullah Arda, Gaziemir Kaymakamlık, ESBAŞ, Fuar, Altan Aydın, Atatürk Anadolu Teknik Meslek Lisesi, Dostluk Bulvarı, Seniha Mayda, Eski İzmir, Çalıkuşu istasyonlarından geçerek General Asım Gündüz'e ulaşmakta, burada ikiye ayrılan hattın M3ᴀ kolu sırasıyla Yeni Yol, Gürçeşme, İstikbal, Tepecik, Gıda Çarşısı'ndan geçerek Halkapınar'a, "Kılçık hat" olarak bilinen M3ʙ kolu ise Konak'a ulaşmaktadır. İstasyonların tamamı yer altında olacaktır. Halkapınar ve Konak istasyonlarından M1 hattına; General Asım Gündüz istasyonundan M2 hattına; Halkapınar, ESBAŞ ve Adnan Menderes Havalimanı istasyonlarından İZBAN'a aktarma yapılabilecektir. Kaynakça Dış bağlantılar Kategori:İzmir'de yapılması önerilen yapılar Kategori:İzmir'deki ulaşım projeleri M3 M3 M3 M3 M3 Kategori:Türkiye'deki havaalanı demiryolu bağlantıları