Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Madrid Hafif Metrosu

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Madrid Hafif Metrosu, Madrid Özerk Topluluğu (İspanya) içerisinde bulunan Metropolitan Bölgesi'ni Madrid şehri ile bağlayan bir hafif metro sistemi ağıdır. Resmî açılışı 24 Mayıs 2007 tarihinde yapılmıştır. Sistem Madrid Bölgesel Ulaşım Konsorsiyumu'na entegre edilmiştir ve birleşik bir grafik imajı paylaşmasına rağmen yönetimi Madrid Metro şirketinden bağımsızdır. Hafif Metro'nun 3 hattı ve 38 istasyonu bulunmakta. 38 istasyondan üçünün (Colonia Jardín, Las Tablas ve Pinar de Chamartín) Madrid Metrosu'na aktarması mevcuttur. Ayrıca, banliyö treni hizmeti olan Cercanías'a ile Aravaca ve Fuente de la Mora İstasyonlarında aktarması vardır.. Hizmetin mülkiyeti Madrid Topluluğu Hükümeti'ne ait olsa da, yönetimi bir imtiyaz rejimi kapsamında iki özel şirketin sorumluluğundadır: 1. hattın imtiyaz sahibi Metros Ligeros de Madrid S.A. iken 2. ve 3. hattın imtiyaz sahibi Metro Ligero Oeste S.A.'dır. Ayrıca, 4. hat olan Parla tramvayı ML-4 olarak da bilinir. Tarih Madrid'de hafif metronun yapımı, 20. yüzyılın son yıllarındaMadrid metropol bölgesindeki kentsel gelişme ve yerleşim alanının genişlemesinin bir sonucu olarak 2007'de ortaya çıkmıştır. Halihazırda, 1997 Kentsel Planlama Genel Planında, Madrid Metro ağının genişletilmesi, demiryolunu metropol alanının kuzeyine götürme planı yapılmaktaydı. Bölgenin demografik ve kentsel özellikleri nedeniyle, bu altyapı için hafif metro sistemi oluşturulmasına karar verildi: Tramvaylara benzer demiryolu birimleri kullanan, ancak ayrım, frekans ve geleneksel ağrılıktaki metronun yolcu kabul kapasite özelliklerinden yararlanan bir hibrit. Böylece, bu tasarım, yüzeyde kentsel peyzajla bütünleşen bölümleri, A-1 ve M-111 gibi karayolların geçtiği yeraltı bölümleriyle birleştirir. 1. Hat'taki inşaat çalışmaları Aralık 2004'te başladı ve çalışmalar 24 Mayıs 2007'de hattın açılıp hizmetin başlamasıyla sona erdi. Hattın çoğu, bazı bölümler yer üstünde olsa da, ağın geri kalanının yük gabarisine benzer özelliklere sahip tüneller yoluyla yeraltında çalışır. Aynı biçimde, ağı Madrid şehrinin batısındaki Pozuelo de Alarcón ve Boadilla del Monte şehir merkezlerine bağlamayı amaçlayan 2. ve 3. Hat'ta aktarmaları olan projeler geliştirildi. Her iki hat da, 1. Hat'tan sadece birkaç ay sonra, 27 Temmuz 2007'de açıldı. Üç hattın işletmesi, ana hissedarları büyük inşaat şirketleri olan iki şirketin, Metros Ligeros de Madrid SA ve Metro Ligero Oeste SA, yürütme işlerini finanse etmesi karşılığında bu iki özel şirkete 30 yıllık bir süre için (2036'ya kadar) bir imtiyaz rejimi altında verildi. Hatlar bağlantı=//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/Metro ligero linea 1 3.jpg/220px-Metro ligero linea 1 3.jpg|küçükresim| 1. Hat'a ait Palas de Rey istasyonunda bir tramvay Madrid Hafif Metrosu ağı şu anda üç hattan oluşmaktadır. 1. Hat, Pinar de Chamartín bölgesini Sanchinarro bölgesinin ve Las Tablas'ın yeni kentsel gelişmeleriyle birleştirerek Madrid'in kuzey bölgesiyle bağlantı kurmayı amaçlamaktadır. 2. ve 3. hatlar ise metropol alanının batısındaki belediyeleri kapsamaktadır: Spesifik olarak, 2. hat, ağını Pozuelo de Alarcón ile, 3. hat ise her iki bölgeyi Alcorcón ve Boadilla del mount bölgeleri ile birleştirmektedir. 18x18pik|Madrid MetroLigero1 1. Hat (ML-1) ML-1 Hattı, Pinar de Chamartín ve Las Tablas arasındaki güzergâh üzerinde, 24 Mayıs 2007 tarihinde açılmış olup 5.4km (3.4mi) uzunluğundadır ve beşi yeraltında işleyen toplam 9 istasyona sahiptir. Her iki terminalin de Madrid metrosu'na bağlantısı bulunmaktadır. Yerüstündeki istasyonlar şunlardır; Antonio Saura, Álvarez de Villaamil, Palas de Rey, ve Las Tablas. 18x18pik|Madrid MetroLigero2 2. Hat (ML-2) ML-2 Hattı, Colonia Jardín ve Aravaca İstasyonu (Estación de Aravaca) arasındaki güzergâh üzerinde, 27 Temmuz 2007 tarihinde açılmış olup 8.7km (5.4mi) uzunluğundadır ve üçü yeraltında işleyen toplam 13 istasyona sahiptir. Yerüstündeki istasyonlar şunlardır; Colonia Jardín, Somosaguas Sur, ve Avenida de Europa. Hat, ayrıca Madrid Complutense Üniversitesi'ne hizmet vermektedir. Colonia Jardín terminalinin Madrid metrosu'na bağlantısı bulunurken öbür terminal olan Aravaca İstasyonu'nun Cercanías banliyö hattına bağlantısı bulunmaktadır. Her iki hat da "Metro Ligero Oeste" olarak belirlenmiş özel bir ücret bölgesi içerisinde yer alır. 18x18pik|Madrid MetroLigero3 3. Hat (ML-3) ML-3 Hattı, Colonia Jardín ve Puerta de Boadilla arasındaki güzergâh üzerinde, 27 Temmuz 2007 tarihinde açılmış olup 13.7km (8.5mi) uzunluğundadır ve ikisi yeraltında işleyen toplam 15 istasyona sahiptir. Yeraltındaki istasyonlar, Colonia Jardín ve Montepríncipe'dir. ML-3, ayrıca görsel-işitsel teması olan Ciudad de la Imagen iş merkezine hizmet vermektedir. Hattın demiryolunun ilk 50 ila 70 metresi ML-2 Hattı ile ortaktır. ML-2 Hattı'nda olduğu gibi, ML-3 Hattı da Madrid'in batı banliyö mahallerine hizmet vermektedir. Her iki hat da bağlantı Línea 1 (Tranvía de Parla)|alt Línea 1|20x20pik|satır 1 4. Hat (ML-4) - Parla Tramvayı 4. hat olan ML-4 Hattı ağı, tek ağ olarak belediyenin semtlerini birbirine bağlayan Parla Tramvayı'nı kapsamaktadır. Parla Tramvayı başlangıçta toplam üç hattan oluşacak biçimde planlanmış olsa da şehrin yaşamakta olduğu mali krizden ve bölgenin yeterince gelişmiş olmamasından ötürü diğer iki hattın yapımı gerçekleşmemiştir. Nihayetinde şu anda, 4. hat, Parla Tramvayı içerisinde tek hat biçiminde çalışmaktadır. 4. ML-4 Hattı dairesel bir hat yapısıyla işlemektedir. 500x500pik Altyapı ve Vagonlar Filo bağlantı=//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9e/Madrid - Inside Tram - Metro Ligero ML1 (7510230836).jpg/300px-Madrid - Inside Tram - Metro Ligero ML1 (7510230836).jpg|küçükresim|300x300pik| Hafif Metro'ya ait bir trenin içi. Madrid Hafif Metrosu'nun filosu tamamen Alstom tarafından üretilen "Citadis" modelinin hafif trenlerinden oluşmaktadır. Bu model; Parla tramvayı Tenerife tramvayı, Murcia tramvayı ve Barcelona'da bulunan Trambaix ve Trambesòs hatlarında kullanılan modelin aynısıdır. Bu trenler, 750 Volt doğru akımlık bir üst katener ile çalışan ve 70km/s azami hıza sahip 186 yolcu kapasiteli (54 koltuklu ve 132 ayakta) alçak tabanlıdır. Metro ağının geri kalanından farklı olarak, bu hafif metro, dolaşımı engellememek için, beş modülden oluşan bileşimler halinde, sağdan akarak çalışırlar; ancak talep hâlinde gelecekte bunları yediye çıkarma olasılığı bulunmaktadır. Diğer Ulaşım Türleriyle Bağlantı [[Dosya:001872_-_Madrid_(4353559911).jpg|bağlantı=//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/16/001872 - Madrid (4353559911).jpg/300px-001872 - Madrid (4353559911).jpg|küçükresim|300x300pik| 1. Hat ve Cercanías trenlerine hizmet veren Fuente de la Mora istasyonunun girişi.]] Hafif Metro ile Madrid metropol bölgesindeki hizmetlerin geri kalanı arasında intermodalite sağlamak hedefiyle, ağ, Madrid Metrosu ve Cercanías hizmetleri ile aktarma görevi gören birkaç istasyona sahiptir. Toplamda, ulaşım türünün (metroya yahut banliyöye) değiştirilmesine imkan sağlayan beş istasyon bulunmaktadır. Bu aktarma istasyonları, her iki demiryolu hizmetinin platformları aynı altyapıya entegre edilerek tasarlanmıştır. Hafif Metro'nun 1. Hattı, Pinar de Chamartín istasyonunda Madrid Metrosu'nun 1. ve 4. hatlarıyla bağlantıya sahiptir ve bu istasyon hattın iki başlangıç noktasından biridir. Diğer uçta ise yine, Las Tablas istasyonunda Madrid Metrosu'nun 10. hattı ile bağlantısı mevcuttur. Fuente de la Mora istasyonunda Cercanías trenleri ile ulaşım türü değişimi yapmak mümkündür. 2. Hat, yalnızca Colonia Jardín istasyonunda Madrid Metrosu'nun 10. hattına aktarma yapar; Bu istasyon ayrıca Hafif Metro'nun 3. hattına da bağlanır. Hattın diğer ucunda, Aravaca istasyonunda Cercanías trenlerine aktarma bulunmakta. 3. Hat, yalnızca Colonia Jardín istasyonunda Madrid Metrosu'nun 10. hattına aktarma yapar ve burada Hafif Metro'nun 2. Hattına da bağlanır. Yerüstündeki bölümler Hafif Metro ağının büyük bölümü, onu kent trafiğinden ayrılan bir platform ile yerüstünde çalışır. Ağın hem yerüstü hem de yeraltı istasyonları mevcuttur. Ayrıntılı olarak, sistemin yüzey bölümleri aşağıdaki gibidir: 18x18pik|Madrid MetroLigero1 Virgen del Cortijo - Blasco Ibáñez ve María Tudor - Las Tablas arası 18x18pik|Madrid MetroLigero2 Tüm hat, Somosaguas Sur ve Avenida de Europa istasyonları, Prado del Rey - Somosaguas Centro ve Campus de Somosaguas - Berna bölümleri (yine de istasyonları yerüstünde ve Berna istasyonu zeminden alçak düzeyde bulunmakta) ve M-502 ve M-503 karayolları altındaki tüneller hariç. 18x18pik|Madrid MetroLigero3 Tüm hat, trenin zeminden alçak bir düzeyde çalıştığı Montepríncipe istasyonu çevresi hariç 18x18pik|Madrid MetroLigero4 Tüm hat Gelecek Halihazırda hafif raylı sistemi uzatma konusunda resmî bir proje olmamasına rağmen, Madrid Bölgesel Ulaşım Konsorsiyumu, geçici olarak raporlarında veya web sitesinde “ML4 Hattı” olarak adlandırarak Parla Tramvayını Madrid Hafif Metrosu ağına entegre etme eğilimi göstermiştir. Açılışı beklenen istasyonlar Madrid Hafif Metrosu'nun yerleşim planının önerildiği hedeflerden biri, Madrid şehrini yakın zamanda oluşturulan mahalleler ve gelecekteki nüfus merkezleri ile bağlamaktı. Böylece, inşa edilmiş olmalarına rağmen, çevrelerinde yerleşim alanı olmadığı için açılışı yapılmayan dört istasyon var. Bu istasyonlar kapalı ve demiryolları bunlarla bitmiyor, bu alanlar kentleştiğinde açılmaya hazırlanıyor. Madrid Hafif Metrosu'nun tasarımının yapıldığı amaçlardan biri Madrid şehrini yakın zamanda oluşturulan mahallelerle ve gelecekteki nüfus merkezleriyle bağlamaktı. Böylece, inşa edilmiş olmalarına rağmen, çevrelerinde yerleşim alanları bulunmadığı için açılışı yapılmayan dört istasyon bulunmakta. Bu istasyonlar şu anda kapalı hâldeler ve herhangi bir demiryolu taşıtı bu duraklarda durmamaktadır. İstasyonlar, sözü edilen yerleşim yerleri gelişene kadar beklemede ve askıda kalacaklar. Açılışı beklenen istasyonlar, Pozuelo de Alarcón şehrindeki Prado de las Bodegas ve Retamares Oeste, ve Boadilla del Monte belediyesindeki Ciudad Financiera Este ve Ciudad Financiera Oeste duraklarıdır. Ayrıca bakınız Hafif metro Madrid tramvayları Madrid Metrosu Bölgesel Ulaşım Konsorsiyumu Kaynakça Dış bağlantılar Web de Metros Ligeros de Madrid Web oficial del metro ligero oeste (líneas ML2 y ML3) Kategori:Madrid'de ulaşım
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri