Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Malezya Hava Yollarının 370 sefer sayılı uçuşunun zaman çizelgesi

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
alt=Photo of the aircraft during take-off|küçükresim| Kayıp uçak, 9M-MRO kuyruk numaralı, 2011'de MH370 ile MAS370 olarak da bilinen Malezya Hava Yolları 370 sefer sayılı uçuşun zaman çizelgesi, Malaysia Airlines Flight 370 - Malezya Havayolları tarafından Kuala Lumpur Uluslararası Havaalanı'ndan Pekin Başkent Uluslararası Havaalanı'na 8 Mart 2014'te 227 yolcu ve 12 mürettebat ile gerçekleştirilen tarifeli, ticari bir uçuşun ortadan kaybolmasıyla ilgili olayları listelemektedir. Hava trafik kontrolü, Uçuş 370 ile uçuşa bir saatten daha kısa bir süre kala bağlantısını kaybetti, ardından Malay Yarımadası'nı geçerken askeri radar tarafından izlendi ve en son Andaman Denizi üzerinde bulundu. Uçak ve bir uydu iletişim ağı arasındaki otomatik iletişimin analizi, iletişim 08:19'dan (UTC +8:00) kısa bir süre sonra sona ermeden önce uçağın güney Hint Okyanusu'na uçtuğunu belirledi. Kaybolma, havacılık tarihindeki en masraflı arama haline gelen çok uluslu bir arama çalışmalarına neden oldu. Uçuş 370'in ortadan kaybolmasından sonraki haftalarda, arama çalışmaları Güneydoğu Asya'daki sulara odaklandı ve kaybolma olayıyla ilgili bir soruşturma açıldı. Bir haftalık aramanın ardından Malezya, uçak ile bir uydu iletişim ağı arasındaki iletişim analizinin, Uçuş 370'in hava trafik kontrolüyle bağlantısını kaybettikten sonra birkaç saat uçmaya devam ettiğini bulduğunu duyurdu. Ağdaki son iletişimi, kuzeybatıdan Orta Asya'ya ve güneybatıdan güney Hint Okyanusu'na uzanan iki yaydan biri boyunca yapıldı. Kuzey yayı göz ardı edildi ve aramanın odak noktası güney Hint Okyanusu'nun uzak bir bölgesine kaydırıldı. 18 Mart'ta Hint Okyanusu'nun güneyinde Avustralya liderliğinde bir yüzey araması başladı; 28 Nisan'a kadar devam etti ve okyanus araştırıldı. 24 Mart 2014'te Malezya Başbakanı, Uçuş 370'in güney Hint Okyanusu'nda hayatta kalan olmadan sona erdiğini duyurdu. Nisan ayının başında, uçağın 30-40 günlük pil ömrüne sahip uçuş kayıt cihazlarına takılan su altı konumlandırıcı işaretlerinden (ULB'ler) yayılan sinyallerin bulunması için bir çalışma yapıldı. Bazı olası ULB tespitleri yapılmış ve deniz tabanını taramak için tespitlerin çevresinde deniz tabanı sonar araştırması başlatılmıştır. Deniz tabanı sonar araştırması 28 Mayıs'ta sona erdi ve deniz tabanı tarandı. Ne yüzey araştırması ne de deniz tabanı sonar araştırması, Uçuş 370 ile ilgili herhangi bir nesne bulamadı. Mayıs 2014'te aramanın bir sonraki aşaması için planlama başlatılmıştır. Bir sonraki aşamanın yürütüleceği alanlarda deniz tabanı topografyasını ölçmek için bir batimetrik araştırma gerçekleştirildi; araştırma 208.000km2 (80.000 sq mi) deniz tabanı topografyasını haritaladı ve aynı yılın Aralık ayına kadar devam etti. Sualtı arama çalışmaları Ekim 2014'te başlamış ancak değerli bir şey bulunamamış ve Güney Hint Okyanusu'nda 120.000km2 (46.000 mil kare) arama yapıldıktan sonra Ocak 2017'de askıya alınmıştır. 29 Temmuz 2015 tarihinde, 370 sefer sayılı uçağa ait bir flaperon, sualtı arama bölgesinin yaklaşık 4.000km (2.500 mil) batısındaki Réunion sahilinde bulunmuştur; bu konum, aradan geçen 16 ay boyunca sualtı arama bölgesinden sürüklenmeyle tutarlıdır. Kaybolma (8 Mart 2014) 370 sefer sayılı uçak Kuala Lumpur Uluslararası Havalimanı'ndan yerel saatle 00:42'de (MYT; UTC+08:00), yerel saat ile 6:30'da (CST; UTC+08:00) varması beklenen Pekin Başkent Uluslararası Havalimanı'na gitmek üzere havalanmıştır. Saat 1:19'da, 370 sefer sayılı uçak Malezya ve Vietnam arasındaki Güney Çin Denizi üzerindeyken, Malezya hava trafik kontrolü (ATC) 370 sefer sayılı uçağa Vietnam'daki bir sonraki ATC ile irtibata geçmesi talimatını verdi. Uçuş 370'ten gelen son sesli temas, kaptan pilotun "İyi geceler. Malezya Üç Yedi Sıfır" (Good night. Malaysian Three Seven Zero). İki dakika sonra uçağın transponder'ı çalışmayı durdurdu ve ATC'nin ikincil radarından kaybolmasına neden oldu. Malezya askeri radarı uçağı sola dönerken, Malezya-Tayland sınırı yakınlarındaki Malay Yarımadasını geçerken ve Andaman Denizi üzerinde ilerlerken izlemeye devam etti. Saat 2:22'de uçak Penang'ın 200 deniz mili (370km; 230 mil) kuzeybatısında Malezya askeri radarından kayboldu. Saat 02:25'te, uçağın 01:07 ile 02:03 arasında kaybolan uydu veri bağlantısı yeniden kurulmuştur. Daha sonra, uçağın uydu veri birimi (SDU-) 03:41 ile 08:10 arasında beş saatlik otomatik durum talebine ve yerden uçağa yapılan iki cevapsız telefon görüşmesine yanıt vermiştir. Saat 08:19'da SDU bir uydu veri bağlantısı kurmak için bir "oturum açma isteği" mesajı gönderdi ve bunu sekiz saniye sonra 370 sefer sayılı uçaktan gelen son iletim izledi. Müfettişler 08:19'daki mesajların yakıtın tükenmesi ile uçağın okyanusa girmesi arasında yapıldığına inanmaktadır. Çeşitli ATC merkezleri arasında dört saat süren iletişimin ardından Kuala Lumpur Havacılık Kurtarma Koordinasyon Merkezi 6:32'de faaliyete geçti. Malezya Havayolları 07:24'te bir basın açıklaması yaparak 370 sefer sayılı uçakla irtibatın kesildiğini bildirdi. Mart 2014 alt=Map of southeast Asia with the known flight path of Flight 370, markers at certain events (departed KLIA, contact with ATC lost, last position from military radar), and the search areas in this region.|küçükresim| Güneydoğu Asya'daki ilk arama alanları. 370 sefer sayılı uçuşun kaybolduğu sabah Güneydoğu Asya'da bir arama kurtarma çalışması başlatıldı. Çalıntı pasaportlarla uçağa binen iki yolcu kayboluştan sonraki günlerde şüphe uyandırdı, ancak daha sonra sığınmacı oldukları belirlendi. 9 Mart'ta Malezyalı yetkililerin talebi üzerine uçağın uçuş yolundan geri dönmüş olabileceği ihtimaline dayanarak Andaman Denizi'nde bazı arama çalışmaları başlatıldı; Ertesi gün yetkililer, Uçuş 370'in Malezya'ya geri döndüğünü doğruladı. 15 Mart'ta Malezya Başbakanı Necip Rezak, Uçuş 370'in kaybolduktan sonra birkaç saat boyunca bir uydu iletişim ağıyla iletişim halinde kaldığını ve uçağın en son Andaman Denizi üzerinde askeri radarla tespit edildiğini duyurdu. Bu iletişimlerin analizi, uçakla son iletişimin, biri kuzeybatıdan Orta Asya'ya, diğeri güneybatıdan Hint Okyanusu'nun güneyine uzanan iki koridordan birindeyken yapıldığını göstermektedir. Kuzey koridoru kısa süre sonra dikkate alınmadı ve 18 Mart'ta Avustralya liderliğindeki güney Hint Okyanusu'nun uzak bir bölgesinde arama başladı. 24 Mart'ta Malezya Havayolları ve Necip, uçuşun Güney Hint Okyanusu'nda sağ kurtulan olmadan sona erdiğini açıkladı 8 Mart 5:30'da Kuala Lumpur Bölge Kontrol Merkezindeki Hava Kurtarma Koordinasyon Merkezi (ARCC) devreye girdi. Güney Çin Denizi ve Tayland Körfezi'nde, Uçuş 370'in hava trafik kontrolüyle bağlantısını kaybettiği yerin çevresinde bir arama kurtarma çalışması başlatıldı. Saat 7:24'te Malezya Havayolları, Uçuş 370 ile temasın 2:40'ta kesildiğini (daha sonra 1:30 olarak değiştirildi) ve bir arama kurtarma çalışmasının başlatıldığını belirten bir basın açıklaması yayınladı. Yolcuların ve mürettebatın aileleriyle iletişime geçildikten sonra yolcu manifestosu serbest bırakılır. Sabah, Uçuş 370'in ortadan kaybolduğunun duyurulmasının ardından, Malezya Kraliyet Hava Kuvvetleri askeri radar tarafından toplanan verileri inceliyor. Daha sonra Uçuş 370 olduğu belirlenen kimliği belirsiz bir uçağın Malay Yarımadası'nı geçtiğini ve Andaman Denizi üzerindeyken saat 2:22'de radarlarının menzilinden ayrılana kadar izlendiğini buldular. Uydu iletişimleri ertesi güne kadar fark edilmez ve birkaç gün kamuya açıklanmaz, radar verileri hemen onaylanmaz. Avusturya ve İtalya, yolcu manifestosunda adı geçen iki kişinin -her ülkeden birer kişi- uçakta olmadığını doğruladı. Her iki adamın da pasaportları son iki yıl içinde Tayland'da çalınmıştı. ABD Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu, Malezya'ya bir müfettiş ekibi gönderir. Inmarsat, Uçuş 370'in iletişim ekipmanı için veri bağlantısını sağlayan şirket olan SITA'dan gelen bir talebe yanıt olarak Uçuş 370 ile iletişimlere ilişkin verilerini verir. 9 Mart Günün sonunda, çeşitli ülkelerden 40 uçak ve 24'ten fazla gemi aramaya katılıyor. Tayland donanması, Malezya'nın talebi üzerine aramalarının odağını Andaman Denizi'ne kaydırdı. Malezya Kraliyet Hava Kuvvetleri Baş Generali, Malezya'nın bir radar kaydına odaklandığını ve Uçuş 370'in Andaman Denizi üzerinden geçip gitmesi "olasılığı" olduğunu duyurur. Malezya Havayolları, 150'den fazla üst düzey yönetici ve bakıcıdan oluşan bir ekibi Pekin'e (yolcuların çoğu Çin'den geliyordu) gönderiyor ve burada uçakta bulunanların ailelerinin rahat etmesi ve havayolundan en son haberleri beklemesi için bir merkez kuruluyor. Kuala Lumpur'da da benzer bir merkez açıldı. Malezya Havayolları ayrıca uçakta bulunanların ailelerine mali yardım sağlamaya başladıklarını ve onları Kuala Lumpur'a ulaştırmayı teklif ettiklerini duyurdu. INTERPOL, Avusturyalı ve İtalyan erkeklerin pasaportlarının çalıntı pasaportlar veri tabanına kaydedildiğini ve veri tabanında herhangi bir sorgulama yapılmadığını doğruladı. Yetkililer, bu yolcuların uçağa binmeden önce çekilen CCTV videolarını araştırıyor. Terörle olası bir bağlantı hakkında endişeler var, ancak yetkililer böyle bir bağlantının bulunmadığını söylüyor. 9–11 Mart Inmarsat personeli, aramaya yardım edip edemeyeceklerini belirlemek için Uçuş 370'ten aldıkları verilere bakar. Hava trafik kontrolü ile teması kaybettikten sonra uçağın birkaç saat uçmaya devam ettiğini görürler ve uçağın konumunu belirlemek için onu analiz ederler. 11 Mart sabahı, uçağın en son iki yaydan birinde bulunduğunu belirlediler ve bilgileri Malezyalı müfettişlerle paylaştılar. 10 Mart Malezya Kraliyet Hava Kuvvetleri, Uçuş 370'in bir "geri dönüş" yaptığını doğruladı. 11 Mart Malezya polisi, çalıntı pasaport kullanan iki yolcunun muhtemelen Almanya'ya göç etmeye çalışan göçmen İranlı erkekler olduğunu açıkladı. Her iki yolcu için de biletler Frankfurt'ta sona erdi. INTERPOL başkanı, "ne kadar çok bilgi alırsak, bunun bir terör olayı olmadığı sonucuna varma eğilimindeyiz" diyor. Çin, aramaya yardımcı olmak için uydu verilerini bir araya getirmek için Uluslararası Uzay ve Büyük Afetler Şartı'nı etkinleştirir. Inmarsat, Malezya'ya Uçuş 370 ile iletişimin ilk analizini sağlar. Malezya, bilgileri ABD'li müfettişlerle tartışır ve ABD'nin Inmarsat verilerini araştırmasına izin vermeyi kabul eder. New Scientist, Uçuş 370'in "ortadan kaybolmadan önce havayoluna en az iki teknik veri patlaması gönderdiğini" söyleyen bir makale yayınladı. 12 Mart Malezyalı yetkililer, kimliği belirsiz bir uçağın, muhtemelen çuş3 70'in askeri radar tarafından en son saat 2:15'te Andaman Denizi'nde, uzaklıkta olduğunu duyurdu. Penang Adası'nın kuzey-batısında ve askeri radar kapsama alanı sınırlarına yakın. 13 Mart Wall Street Journal tarafından yayınlanan bir makale, açıklanmayan ABD'li müfettişlere atıfta bulunarak, Uçuş 370'in hava trafik kontrolü tarafından en son görülmesinden sonra saatlerce uçmaya devam ettiğini söylüyor. Makalenin orijinalinde, motor performansıyla ilgili mesajların motor üreticisi Rolls-Royce'a gönderilmeye devam edildiği belirtiliyor; gazete kısa süre sonra makaleyi düzelterek iddianın "Boeing 777'nin uydu iletişim bağlantısı tarafından gönderilen sinyallerin analizine dayandığını" söylüyor....bağlantı bir tür bekleme modunda çalıştı ve bir uydu veya uydularla bağlantı kurmaya çalıştı. Bu aktarımlar veri içermiyordu." Malezya haberi yalanlıyor. Bir basın toplantısında konuşan Beyaz Saray sözcüsü Jay Carney, "Anladığım kadarıyla kesin olmayan bazı yeni bilgilere - ancak yeni bilgilere - Hint Okyanusu'nda ek bir arama alanı açılabilir" diyor. Çin, Malezya'nın arama koordinasyonunu ve bilgi akışını ele almasını eleştiriyor. 14 Mart Inmarsat, Güney Çin Denizi üzerindeki hava trafik kontrolünden kaybolduktan birkaç saat sonra uçaktan gelen yayınları kaydettiklerini açıkça kabul ediyor. Malaysia Airlines, MH370/MH371 uçuş numarası çiftini kullanımdan kaldırır ve MH318/MH319'u kullanmaya başlar. alt=Handwritten notes of support and prayer for the flight on display|küçükresim| Malezya'daki bir kitapçıda Uçuş 370 için umut ve dua mesajları 15 Mart Malezya Başbakanı Najib düzenlediği basın toplantısında, Uçuş 370'in hava trafik kontrolü tarafından kaybolduktan sonra birkaç saat boyunca Inmarsat'ın uydu iletişim ağıyla temas halinde kaldığını doğruladı. ACARS mesajlaşma sisteminin uçuşun erken saatlerinde devre dışı bırakıldığını ancak son uydu iletişiminin 8:11'de yapıldığını söylüyor. Son iletişim iki yaydan biri boyunca yapıldı; kuzey Tayland'dan Kazakistan'a uzanan bir "kuzey koridoru" ve Endonezya'dan güney Hint Okyanusu'na uzanan bir "güney koridoru". Najib, Güney Çin Denizi'ndeki aramanın sona ereceğini ve varlıkların konuşlandırılmasının yeniden değerlendirileceğini söyledi. Malezya, iki koridordaki tüm ülkelere diplomatik notalar gönderiyor. Inmarsat'tan bir ekip, Malezya, ABD ve İngiltere'yi içeren soruşturmaya yardımcı olmak için Malezya'ya geldi. Müfettişler her iki pilotun evlerini ziyaret eder. Yüzbaşı Shah'ın evindeki bir uçuş simülatörüne el konulur. Malezya polis şefi Halid Ebu Bekir, bunun pilotların evlerine ilk ziyaret olduğunu, ancak yetkililer daha sonra 9 Mart'ta pilotların evlerini ziyaret ettiklerini söyledi. 17 Mart Avustralya, çoğunlukla Avustralya'nın eşzamanlı havacılık ve deniz arama ve kurtarma bölgelerinde yer alan güney Hint Okyanusu'ndaki güney koridoru boyunca aramayı yönetmeyi kabul ediyor. Aramada yardım isteyen bir nakliye yayını yapılır. 18 Mart Avustralya, güney Hint Okyanusu'nda ilk havadan aramasını gerçekleştiriyor, Perth'in güney-batısı . Arama alanı ABD Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu tarafından belirlendi ve yaklaşık boyutundadır. 19 Mart Arama alanı yaklaşık olarak revize edildi yaklaşık Perth'in güneybatısında. Aramaya üç ticari gemi katıldı. 20 Mart Avustralya Başbakanı Tony Abbott, 16 Mart'ta çekilen uydu görüntülerinin yüzen iki büyük cismi gösterdiğini duyurdu. Perth'in güneybatısında. Digital Globe tarafından çekilen ve Defence Imagery and Geospatial Organization tarafından analiz edilen görüntüler, gibi görünen nesneleri gösteriyor. ve uzunluğunda Uçak uydu görüntülerini alana gönderiyor ama nesneleri bulamıyor. HMAS ve bir ticari gemi, halihazırda orada bulunan bir ticari gemiye katılarak bölgeye doğru yola çıkıyor. 17 Mart'ta bir nakliye yayını yapıldığından beri aramaya altı ticari gemi yardım etti. 22 Mart Yetkililer, 18 Mart'ta bir Çin uydusu tarafından çekilen görüntülerin boyutlarında olası bir nesneyi gösterdiğini duyurdu. de 24 Mart Malezya Başbakanı Najib Razak, yerel saatle 22:00'de (Malezya) düzenlediği basın toplantısında, Uçuş 370'in güney Hint Okyanusu'nda kurtulan olmadan düştüğünün varsayıldığını duyurdu. Najib'in açıklamasından kısa bir süre önce, Malezya Havayolları ailelere "makul şüphenin ötesinde" hayatta kalan olmadığını varsaydığını söyledi. Arama alanı, Avustralya'nın batı ve güneybatısındaki Hint Okyanusu'nun güney kısmına kadar daraltılmıştır. Malezya'nın kuzeybatısındaki kuzey arama koridoru ve güney arama koridorunun kuzey yarısı -Endonezya ile Avustralya arasındaki sular- kesinlikle hariç tutulmuştur. Bir Avustralya arama uçağı bir "turuncu dikdörtgen nesne" ve "gri veya yeşil dairesel bir nesne" tespit ediyor Perth'in güneybatısında. 25 Mart Uçuş 370 yolcularının yaklaşık 200 akrabası, Pekin'deki Malezya büyükelçiliğinin önünde protesto gösterisi yaptı; Çin'de nadir bir olay. Kızgın, perişan haldeki akrabaların sloganları arasında "Yalancılar!" ve "Doğruyu söyle! Akrabalarımızı geri verin!" Çin, Malezya'dan, Uçuş 370'in güney Hint Okyanusu'nda hayatta kalan olmadan sona erdiğini belirlemelerine yol açan uydu verilerini teslim etmesini talep ediyor. Çin, Malezya'ya özel bir elçi gönderdi. 26 Mart Yetkililer, 23 Mart'ta bir Fransız uydusu tarafından çekilen görüntülerin, kadar yaklaşık 122 yüzen nesne gösterdiğini duyurdu. uzunluğunda Birleşik Krallık Hava Kazaları Araştırma Şubesi (AAIB), Malezya'daki soruşturma ekibine katılmak üzere akredite bir temsilci atadığını duyurdu. Uçağın motorlarının (İngiliz üretici Rolls-Royce) üretim durumu itibariyle, AAIB, ICAO protokolü ile soruşturmaya katılmaya yetkilidir. [[Dosya:U.S._Navy_helps_search_for_Malaysia_Airlines_flight_MH370.jpg|alt=View down a row of soldiers staring at displays.|sağ|küçükresim| Mürettebat üyeleri, Hint Okyanusu'nun güneyindeki 370 sefer sayılı Uçuştan yüzey enkazı ve yer belirleme işaretlerini arayan bir ABD Donanması P-8A Poseidon'daki terminalleri işletiyor.]] 27 Mart Yetkililer, 24 Mart'ta bir Tayland uydusu tarafından çekilen görüntülerin yaklaşık 300 yüzen nesne gösterdiğini açıkladı boyutunda. Olası nesneler yaklaşık Perth'in güneybatısında ve yaklaşık Fransız gözlemlerinin güneyinde. 28 Mart Arama alan yaklaşık önceki arama alanının kuzey-doğusu. 29 Mart Malezya, Uçuş 370 olayını araştırmak için uluslararası bir panel kurulacağını duyurdu. 30 Mart Angus Houston başkanlığındaki Ortak Ajans Koordinasyon Merkezi (JACC), arama çabalarını koordine etmek için kuruldu. Ertesi gün faaliyete geçer ve arama çabalarını koordine etme ve medya, yabancı hükümetler ve Avustralya Deniz Güvenliği Otoritesi'nden (AMSA) Avustralya devlet kurumları arasında iletişim kurma rolünü üstlenir. Nisan – Mayıs 2014 alt=Map of search areas in the southern Indian Ocean, west of Australia. An inset displays the path of the Ocean Shield during the TPL search and the detections it made. The main map also displays the 7th BTO arc and locations of possible debris spotted by satellite.|küçükresim| Güney Hint Okyanusu'ndaki arama çalışmaları. Nisan ayı başlarında, Uçuş 370'teki uçuş kayıt cihazlarına bağlı su altı yer belirleme işaretçileri ("pinger" olarak da bilinen ULB'ler) tarafından üretilen akustik sinyalleri tespit etmek için yoğun bir çaba - "akustik arama" - yapıldı. Suya batırıldıktan sonra, ULB'ler saniyede bir kez belirli bir frekansta akustik bir sinyal ("ping" olarak da adlandırılır) yayar ve 30-40 günlük pil ömrüne sahiptir. Bir denizaltı ve bir yedekte pinger bulucu kullanan bir gemi de dahil olmak üzere üç gemi, 14 Nisan'a kadar 7. BTO arkı (güney koridorunun merkez hattı) boyunca akustik sinyali tespit etmeye çalıştı ve birkaç olası ping tespit etti. Bu sinyallerin analizi, bunların ULB'lerin nominal özellikleriyle eşleşmediğini belirledi; pek olası olmasa da uzmanlar, bunların hasarlı bir ULB'den kaynaklanmış olabileceğini belirledi. Deniz tabanında bir sonar araması 14 Nisan'da başlıyor. Okyanus yüzeyinin uçaklar ve gemiler tarafından aranması 28 Nisan'da sona eriyor ve sonar araması - deniz tabanı sonar araştırması - 28 Mayıs'ta sona eriyor ve Uçuş 370'ten herhangi bir enkaz bulunamıyor. Mayıs ayı sonlarında, aramanın bir sonraki aşamasına hazırlık olarak bir batimetrik araştırma üzerinde çalışma başlar. Nisan ayının başlarında Malezya, ICAO'ya, Uçuş 370 ile hava trafik kontrolü arasındaki konuşmaların kayıtlarıyla birlikte 1 Mayıs'ta kamuoyuna açıklanan bir ön rapor sunar. 27 Mayıs'ta, haftalarca süren kamuoyu baskısının ardından, Uçuş 370 ile Inmarsat arasındaki uydu aracılığıyla yapılan iletimlerin tam günlüğü yayınlandı. 1 Nisan Büyük bir endüstri ticaret grubu olan Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), daha fazla uçak kaybolmasının olmamasını sağlamak için uçak takibini geliştirmek için bir görev grubu oluşturacağını duyurdu. 2 Nisan Kraliyet Donanması araştırma gemisi HMSEko, olası bir ULB tespiti yapar. Ertesi gün yapılan testlerden sonra, tespitin geminin sonar sisteminden bir eser olduğu belirlenir. alt=Diagram of location of ship, thermocline, towed pinger locater at end of tow cable, and blackbox pinger.|sağ|küçükresim| Bir uçağın ULB'lerini aramak için çekilen bir pinger bulucunun konuşlandırılması. 4 Nisan Çin devriye gemisi Haixun 01, olası bir ULB tespiti yapıyor. ADVOcean Shield, iki çekilen pinger konumlandırıcısından (TPL'ler) ilkini konuşlandırır. 5 Nisan Haixun 01, önceki günkü tespitin yaklaşık 3 km (1,9 mil) batısında ve 25°S 101°E / 25°S 101°E yakınında olası bir ULB tespiti daha yaptı. Her iki tespit de kaydedilmemiştir. HMS Echo ve bir denizaltı daha sonra Haixun 01'in tespitlerinin bulunduğu yere görevlendirilmiş, ancak herhangi bir tespit yapamamıştır: 11 Deniz tabanının derinliği, yüzey gürültüsü ve Haixun 01'in kullandığı ekipman nedeniyle tespitlerin ULB'lere ait olma ihtimalinin düşük olduğu belirlenmiştir: ADV Ocean Shield, ilkinin sorunlu akustik gürültü sergilemesinin ardından ikinci TPL'sini konuşlandırır. İki tespit gerçekleştirilir. TPL alçalırken yapılan ilk tespit, kaybolmadan önce iki saatten fazla sürmüştür. Bu tespit 33 kHz'de yapılırken, Uçuş 370'in uçuş kayıt cihazlarındaki ULB'ler 37.5±1kHz'de bir darbe yayar. Gemi bölgeyi ters yönde geçtiğinde, 13 dakika süren ikinci bir tespit yapıldı. Houston bunu arama çalışmalarında şu ana kadar elde edilen "en umut verici ipucu" olarak nitelendirmektedir Malezya soruşturma ekibini bir uçuşa elverişlilik grubu, bir operasyon grubu ve bir tıbbi ve insan faktörleri grubundan oluşacak şekilde yeniden düzenler. Uçuşa elverişlilik grubu bakım kayıtları, yapılar ve uçak sistemleri ile ilgili konuları inceleyecek. Operasyon grubu uçuş kayıt cihazlarını, operasyonları ve meteorolojiyi gözden geçirecektir. Tıbbi ve insan faktörleri grubu ise psikolojik, patolojik ve hayatta kalma faktörlerini araştıracak. Malezya ayrıca üç bakanlık komitesi kurduğunu açıkladı: En Yakın Akraba Komitesi, Ortak Soruşturma Ekibini organize edecek bir komite ve arama çalışmalarında görevlendirilen Malezya varlıklarından sorumlu bir komite. 6 Nisan Uçuş 370'in muhtemelen güney Hint Okyanusu'na düşmesinin üzerinden 30 gün geçti; Uçuş 370'in uçuş kayıt cihazlarındaki ULB'lerin minimum pil ömrü. ULB'lerin üreticisi, maksimum pil ömrünün yaklaşık 40 gün olduğunu tahmin ediyor. 6–16 Nisan Avustralya Kraliyet Hava Kuvvetleri AP-3C Orion uçakları tarafından uçurulan sortiler, su derinliklerinin sonoboy tarafından tespit edilmeye elverişli olduğu 7. BTO yayına yakın yerlere sonoboylar yerleştirir. Sonoboylar yüzeyde yüzer ve 300 m (1,000 ft) alçalan ve yüzeyin 4,000 m (13,000 ft) altına kadar ULB sinyallerini tespit edebilen bir hidrofon bırakır. Her sorti yaklaşık 3,000 km2 (1,200 sq mi) arama yapabilen 84 sonoboy yerleştirebilir. ADV Okyanus Kalkanı'nın bulunduğu yere yakın bir sonoboyla 10 Nisan'da olası bir ULB tespiti yapılır; bunun 370 sefer sayılı uçağın ULB'leriyle ilgisi olmadığı kısa sürede belirlenir 8 Nisan ADV Ocean Shield, 5 Nisan'dakine yakın, yaklaşık beş buçuk dakika ve yedi dakika süren iki olası ULB tespiti yapar. Ertesi gün Houston, akustik aramanın mümkün olduğu kadar uzun süre devam edeceğini çünkü daha fazla ve daha kaliteli tespitlerin uçağın yerini daha iyi belirleyeceğini söylüyor - eğer tespitler gerçekten 370 sefer sayılı uçağın ULB'lerine aitse. Ayrıca bataryaların süresinin yakında dolacağını ve TPL'nin ADV Ocean Shield gemisinde taşınan otonom sualtı aracına kıyasla günde altı kat daha fazla deniz tabanını arayabileceğini söylüyor 9 Nisan Malezya , Birleşmiş Milletler'in sivil havacılık organı olan Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü'ne beş sayfalık bir ön rapor sunar. 9 Nisan tarihli ancak 1 Mayıs'a kadar kamuoyuna açıklanmayan rapor, ticari uçaklar için daha iyi takip teknolojisi çağrısı içeriyor. 10 Nisan ADV Ocean Shield yakınlarında konuşlandırılan bir sonobuoy olası bir ULB tespiti yapıyor. Ertesi gün, yetkililer tespitin 370 sefer sayılı uçuşla ilgili olma ihtimalinin düşük olduğunu söyledi alt=In a small conference room, a seated audience listens to Angus Houston speaking behind a podium and flanked by three other officials.|küçükresim| JACC Direktörü Angus Houston, 14 Nisan'da bir basın toplantısında konuşuyor. 13 Nisan ADV Ocean Shield tarafından yapılan olası ULB tespitlerinden 5,5 km (3,4 mil) uzaklıkta bir petrol tabakası bulunur. 17 Nisan'da JACC, petrol tabakasından alınan numuneler üzerinde yapılan testlerde jet yakıtı ya da hidrolik sıvı tespit edilmediğini açıklar. 14 Nisan ULB'ler 38 gündür su altında. Bataryalarının 30-40 gün dayandığı düşünülürse: 11 ve neredeyse bir haftadır olası bir tespit yapılmadığı göz önüne alındığında, ADV Ocean Shield TPL ile aramayı durdurur ve olası ULB tespitlerinin yakınında deniz tabanını taramak için yandan taramalı sonarla donatılmış torpido şeklinde otonom bir su altı aracı olan Bluefin-21'i konuşlandırır. ADV Ocean Shield tarafından yapılan analizler, tespitlerin ULB'lerin nominal özelliklerine uymadığını belirler. Uzmanlar, düşük bir ihtimal de olsa, bunların hasarlı bir ULB'den kaynaklanmış olabileceğini belirler. Tespitlerin yakınında (21°S 104°E / 21°S 104°E yakınında) deniz tabanının aranmasına karar verilir: 13-15 Aramanın bu yeni aşaması sırasında - deniz tabanı sonar araştırması - Bluefin-21 taranacak programlanmış bir alanla konuşlandırılacaktır. Her görev yaklaşık 40 km2 (15 mil kare) deniz tabanını tarar ve yaklaşık 24 saat sürer; iki saat alçalmak, 16 saat deniz tabanını taramak ve iki saat yüzeye dönmek için harcanır. Yüzeye geri döndükten sonra kurtarılır. Pillerin değiştirilmesi ve ADV Ocean Shield'de analiz edilen görev verilerinin indirilmesi yaklaşık dört saat sürmektedir. Bluefin-21 maksimum çalışma derinliğine ulaştığında ilk görev erken sona erdi; güvenilir bir görüntü elde etmek için deniz tabanından yaklaşık 50 m (160 ft) yukarıda olması gerekiyor. 23 Nisan Perçinlenmiş sac parçası gibi görünen metal bir cisim Augusta'nın 10 km (6,2 mil) doğusunda Batı Avustralya sahiline vurur. Ertesi gün ATSB bu cismin 370 sefer sayılı uçuşla ilgisi olmadığını tespit eder 28 Nisan Yüzey araması sona erer. Avustralya Başbakanı Tony Abbott düzenlediği basın toplantısında, herhangi bir enkazın büyük olasılıkla suyla dolacağını ve batacağını ve yüzey aramasına katılan uçağın "mantıklı ve güvenli operasyon sınırına yakın bir hızda çalıştığını" söyledi. Güneydoğu Asya ve Hint Okyanusu'ndaki yüzey araması 52 gün sürdü ve 41 gün boyunca aramayı Avustralya koordine etti. fazla okyanus yüzeyi arandı. Güney Hint Okyanusu'nda yedi ülkeden 29 uçak 334 arama uçuşu gerçekleştirdi; Çeşitli ülkelerden 14 gemi de katıldı. Deniz tabanı sonar araştırması devam edecek olsa da Abbott, aramanın ticari şirketleri içerecek ve deniz tabanının geniş alanlarını daha kolay taramak için çekilen sonar kullanacak bir sonraki aşaması için planların geliştirildiğini söylüyor. 1 Mayıs Malezya tarafından daha önce ICAO'ya sunulan 9 Nisan tarihli ara rapor, Uçuş 370'in kargo manifestosu ve oturma planı, ses kayıtları ve Uçuş 370 ile Malezya hava trafik kontrolü arasındaki iletişimin bir dökümü ile birlikte halka açıklanır. alt=Crane lowering the torpedo-shaped Bluefin 21 into the water off the side of the Ocean Shield.|küçükresim| ADV Ocean Shield, Bluefin-21'i konuşlandırıyor, 14 Nisan 2014. 2–22 Mayıs AVD Ocean Shield'in malzeme ve personel ikmali için limana dönmesi nedeniyle deniz tabanı sonar araştırmasına 2 Mayıs'ta ara verilir. Bluefin-21, 13 Mayıs'ta arama alanına döndükten sonra ilk konuşlandırılmasından sonraki iki saat içinde bir iletişim sorunu yaşar ve kurtarılır. İngiltere'den yedek parçalara ihtiyaç duyuldu ve AVD Ocean Shield parçaları almak için limana döndü. Sorun giderilir ve deniz tabanı sonar araştırması 22 Mayıs'ta yeniden başlar. 5 Mayıs Avustralya (Altyapı ve Bölgesel Kalkınma Bakanı Warren Truss), Malezya (Hişamuddin Hüseyin, Savunma Bakanı ve Ulaştırma Bakanı vekili) ve Çin'den ( Yang Chuantang, Ulaştırma Bakanı) temsilcilerle aramanın bir sonraki aşamasını tartışmak üzere üçlü bir toplantı düzenlendi.). Basın toplantısı sırasında Truss, ABD Donanmasının Bluefin-21 sözleşmesini dört hafta uzattığını duyurdu. 13 Mayıs Wall Street Journal, Malezya'nın Uçuş 370'in ortadan kaybolmasına tepkisini savunan ve hükümetinin "her şeyi doğru anlamadığını" kabul eden Malezya Başbakanı Najib'in bir yorumunu yayınladı. 21 Mayıs Çin gemisi Zhu Kezhen, batimetrik araştırma yapmaya başlamak için Fremantle'dan ayrıldı. Alan için mevcut batimetrik verilerin çözünürlüğü düşük olduğundan, aramanın bir sonraki aşamasında kullanılacak olan çekilen ekipmanın güvenli çalışması için araştırma gereklidir. 27 Mayıs Malezya, haftalarca süren kamuoyu baskısından sonra, Uçuş 370 ile Inmarsat arasındaki tüm iletim günlüğünü uydu aracılığıyla yayınladı. 28 Mayıs Deniz tabanı sonar araştırması tamamlandı. Bluefin-21'in derinliğe 30 konuşlandırılmasından sonra taranan derinlikte, Uçuş 370 ile ilişkili hiçbir nesne bulunamadı. Ertesi gün, son görevden alınan verilerin analizinden sonra, ATSB akustik algılamaların çevresindeki aramanın tamamlandığını ve alanın Uçuş 370'in son konumu olarak dikkate alınamayacağını duyurur Haziran – Eylül 2014 Bu süre zarfında, başlangıçta Ağustos ta başlaması planlanan ancak Ekim başına kadar başlamayan aramanın bir sonraki aşaması için hazırlıklar yapılır. 26 Haziran'da Avustralya, önceki su altı çekili pinger yer belirleyici arama ve sonar araştırmasına rağmen, aramanın "su altı araması" olarak adlandırılan bir sonraki aşamasının ayrıntılarını duyurdu. Sualtı araştırmasından önce deniz tabanı topografyasının haritasını çıkarmak için Mayıs ayında başlayan bir batimetrik araştırma yapılması gerekiyor. 6 Ağustos'ta Avustralya sualtı arama çalışmaları için 50 milyon A$'lık bir ihaleyi Fugro'ya verdi; Malezya da sualtı arama çalışmalarına katkıda bulunuyor. 4 Haziran Curtin Üniversitesi'nden araştırmacılar, suya çarpan Uçuş 370'e ait olabilecek bir su altı sesinin kaydını yayınladı. Araştırmacılar, sesin muhtemelen Uçuş 370 ile ilgisi olmadığına inanıyor. Baş araştırmacı, akustik olayın Uçuş 370 ile ilgili olduğuna dair küçük bir ihtimal -belki yüzde 10- olduğuna inanıyor Avustralya, su altı araması için ihale sürecini açıyor. İsteyenlerer 30 Haziran'a kadar teklif verebilirler. 10 Haziran ATSB, Zhu Kezhen'in yanında batimetrik araştırma yapacak olan MV Fugro Equator'ı kullanacak olan Fugro'yu kiraladı. 12 Haziran Uçuş 370 yolcularının ailelerinin ihtiyaçlarını karşılamakla görevli Malezya hükümet komitesinin başkanı, kayıp yolcuların ailelerinin geçici tazminat olarak kişi başına 50.000 ABD Doları alacağını duyurdu. alt=Bathymetric map of the southern Indian Ocean west of Australia, overlaid with the 7th BTO arc and high, medium, and low priority search areas.|küçükresim| 26 Haziran'da yayınlanan ATSB raporunda tanımlanan arama alanları. Öncelikli alanlar daha sonra, uydu iletişimlerinin daha ayrıntılı analizine dayalı olarak Ekim ayında ayarlandı. 26 Haziran ATSB, uçağın Inmarsat uydusuyla iletişimi tarafından belirlenen 7. BTO yayı boyunca yeni bir arama alanı belirlemek için kullanılan metodolojiyi tartışan MH370 - Sualtı Arama Alanlarının Tanımlanması başlıklı bir rapor yayınladı. Arama çalışmalarında yaklaşık 60,000 km2'lik (23,000 mil kare) bir alana öncelik verilecektir. Halihazırda devam etmekte olan bölgenin batimetrik incelemesinin tamamlanması yaklaşık üç ay sürecektir. Yeni sualtı arama çalışmalarının Ağustos ayında başlaması bekleniyor. Avustralya ve Malezya, arama ve kurtarma faaliyetleri için mali ve işbirliği düzenlemelerini kapsayacak bir Mutabakat Zaptı üzerinde çalışıyor. ATSB raporu, diğer ayrıntıların yanı sıra, tepkisiz mürettebat ya da hipoksi olayının "mevcut kanıtlara en iyi şekilde uyduğu" sonucuna varıyor: 34 Hint Okyanusu üzerinde güneye doğru ilerlerken uçuşun beş saatlik süresi boyunca: 34 muhtemelen otomatik pilotta. 17 Temmuz Malezya Hava Yolları 17 sefer sayılı uçuş Ukrayna'nın isyancıların kontrolündeki bir bölgesinde vuruldu. Malezya Savunma Bakanı, ek olayın Malezya'nın Uçuş 370'i arama taahhüdünü azaltmayacağı konusunda halka güvence veriyor 21 Temmuz JACC başkanı Angus Houston, Avustralya'nın Ukrayna'daki özel elçisi olarak, Avustralyalı kurbanların cesetlerini kurtarmak ve ülkelerine geri göndermek ve 17 sefer sayılı uçuşun kazasına ilişkin uluslararası standartlara uygun olarak uygun bir soruşturmanın başlatılmasını sağlamak için atandı. Bu sıralarda Houston ajanstan ayrılır; Koordinatör Yardımcısı Judith Zielke, JACC'nin liderliğini üstlenir ve daha sonra Baş Koordinatörü olarak atanır. 6 Ağustos Avustralya, Fugro'ya sualtı arama çalışmalarını yürütmesi için 50 milyon A$ (46,6 milyon ABD Doları) değerinde bir sözleşme imzalamıştır. Malezya da batimetrik araştırma ve sualtı arama çalışmaları için gemi tahsis etti. 8 Ağustos Çoğunluk hissedarı (%69,37) ve Malezya devleti tarafından yönetilen bir yatırım kolu olan Khazanah Nasional, havayolunun geri kalanını satın alma ve böylece yeniden kamulaştırma planını duyurur. Bu hareket, havayolunun, Uçuş 370 ve 17'deki kaybın tüketici güveni üzerindeki birleşik etkisiyle daha da kötüleşen zayıf mali performansı nedeniyle bekleniyordu 14 Ağustos Bir HSBC çalışanı ve kocası, Temmuz ayında 370 sefer sayılı uçağın yolcularının banka hesaplarından 111.000 Malezya Ringiti (35.000 ABD Doları) hortumladıkları iddiasıyla tutuklandı . 20 Eylül Zhu Kezhen, batimetrik araştırma operasyonlarını bitirir ve Çin'e dönüş yolculuğuna başlar. Ekim 2014 – Haziran 2015 Su altı araması 6 Ekim'de başlıyor. Arama dört gemiyi kapsıyor: GO Phoenix (6 Ekim–20 Haziran), Fugro Discovery (aramaya 23 Ekim'de katıldı), Fugro Equator ( aramaya 15 Ocak'ta katıldı), ve Fugro Supporter (29 Ocak-Mayıs başları). Batimetrik araştırma, araştırmayı yapan geriye kalan tek gemi olan Fugro Discovery'nin su altı aramasına katılmak üzere yeniden donatılması için 17 Aralık'ta askıya alındı. Batimetrik araştırma sırasında deniz tabanının grafiği çizildi. 8 Ekim'de ATSB, uydu iletişimlerinin en son analizi hakkında bir rapor yayınlayarak, uçağın en olası konumunun Haziran ayında belirlenen öncelikli bölgenin güneyinde olduğunu belirledi. Yetkililer, raporda belirlenen alanda arama çalışmalarının başlayacağını bildirdi. Uçuşun ortadan kaybolmasından bir yıl sonra Malezya, Ocak 2015'te [lower-alpha 6] Chicago Konvansiyonu uyarınca Uçuş 370'i kaza olarak ilan etti ve gerçek bilgilere odaklanan Uçuş 370 hakkında bir ara rapor yayınladı. 6 Ekim Su altı araması başlar. 24 Eylül'de Jakarta limanından ayrılan GO Phoenix, Batı Avustralya'nın batısında yaklaşık sefere başlıyor. 8 Ekim Yetkililer, aranacak öncelikli bölgenin Haziran ATSB raporunda belirlenen bölgenin güneyi olduğunu duyurdu. ATSB, Haziran raporuna, öncelikli arama alanının kaymasına neden olan uydu iletişimlerinin analizinde yapılan iyileştirmelerin ardındaki metodolojiyi detaylandıran bir ek yayınlar. Hakemli bir makale, Uçuş 370 ile iletişimi analiz eden Inmarsat bilim adamları tarafından Royal Institute of Navigation'ın bir dergisi olan Journal of Navigation tarafından çevrimiçi olarak yayınlandı. Makale, hesaplamaların metodolojisini ve özellikle aramanın ilk birkaç haftasında sürekli değişikliklerin, değişen arama bölgeleriyle sonuçlanma şeklini ayrıntılarıyla anlatıyor. Creative Commons Atıf lisansı ile açık erişimli bir makale olarak yayınlandı. 23 Ekim Fugro Discovery arama operasyonlarına başlar. 26 Ekim Fugro Equator, batimetrik araştırma operasyonlarını sonlandırır ve sualtı aramasında GO Phoenix ve Fugro Discovery'ye katılmak üzere yeniden donatılacağı ve seferber edileceği Fremantle'a doğru yola çıkar. fazla deniz tabanı incelenmiştir. Gerekirse, gelecekte batimetrik araştırma operasyonları yeniden başlayabilir. 16 Kasım Fugro Equator, su altı araması için gerekli ekipmanın gelişi ertelendikten sonra batimetrik araştırma üzerindeki çalışmalarına devam etmek için Fremantle'dan ayrılır. 19 Kasım JACC, yürütülen işi ve su altı aramasının karmaşıklığını açıklayan bir video yayınlıyor. alt=Video touring the seafloor of the search area, using a computer-generated model of seafloor topography using data collected during the bathymetric survey|küçükresim|MH370 Arama Alanının batimetrisi, 16 Aralık'ta yayınlandı 17 Aralık Fugro Equator batimetrik sörvey çalışmalarını bitirdi ve sualtı araştırması için yeniden donatılacağı Fremantle'a doğru yola çıktı. Batimetrik araştırmada 208,000 km2 (80,000 mil kare) deniz tabanı haritalandı. ATSB, arama alanında toplanan batimetrik verilerin görselleştirilmesini sunan MH370 Arama Alanının Batimetrisi başlıklı bir video yayınladı. 15 Ocak 2015 Fugro Equator aramaya katılıyor. 6 Ocak'ta Fremantle'dan ayrıldı. 18 Ocak Tropikal Siklon Bansi'nin neden olduğu 5-6 m'lik (16-20 ft) dalgalar nedeniyle arama çalışmalarına ara verildi. Arama çalışmaları 23 Ocak'ta tamamen yeniden başlayacak. 22 Ocak ATSB, Uçuş 370'i kurtarma operasyonları için ilgi beyanları çağrısında bulunur, böylece uçaktan enkaz bulunduğunda ve bulunduğunda bir kurtarma çabası hızlı ve etkili bir şekilde seferber edilebilir. Talep, ATSB'nin kurtarma çabası için hangi kuruluşların ekipman ve uzmanlık sağlayabileceğini belirlemesine izin verecektir. 29 Ocak Chicago Konvansiyonunun Ek 12 ve 13'üne uygun olarak, Malezya hükümeti, Uçuş 370'in ortadan kaybolmasını, hayatta kalan kimsenin olmadığı bir kaza olarak resmen ilan eder. Dördüncü bir gemi, , su altı aramalarına katılır. Kongsberg HUGIN 4500 otonom su altı aracı ile donatılmış olup, diğer gemiler tarafından kullanılan çekme balıkları tarafından etkili bir şekilde aranamayan alanları arayabilecektir. alt=Video showing the ship Fugro Discovery in rough seas|küçükresim|Fugro Discovery 1-4 deniz durumunda (2,5 m / 10 ft'ye kadar dalgalar). Şubat ayı başlarında 8'e kadar olan deniz durumlarına (9-14 m / 30-46 ft dalgalar) rastlanmıştır. 1 Şubat 9-14 m (30-46 ft) dalgalarla deniz durumu 8'e kadar okyanus koşullarına neden olan tropikal siklon Eunice ve eski tropikal siklon Diamondra'nın etkileri nedeniyle arama çalışmalarına ara verilmiştir. Arama çalışmaları 5 Şubat'ta Fugro Equator, 8 Şubat'ta Fugro Discovery ve 9 Şubat'ta Fugro Supporter tarafından yeniden başlatılacaktır. 8 Mart Uçağın ortadan kaybolmasının birinci yıldönümünde Malezya Ulaştırma Bakanlığı, uluslararası protokolün gerektirdiği bir ara rapor yayınlıyor. Rapor, Uçuş 370'in ortadan kaybolmasının olası nedenlerinin analizinden ziyade olgusal bilgilere odaklanıyor. Daha önce kamuya açıklanmayan önemli bir sorun, uçuş veri kayıt cihazına bağlı su altı yer belirleyici işaretindeki pilin, performansını tehlikeye atmış olabilecek şekilde Aralık 2013'te sona ermiş olmasıdır. 17 Mart Eski Tropik Kasırga Haliba ile ilgili kötü hava koşulları nedeniyle birkaç gün ara verildikten sonra arama devam ediyor. 2 Nisan Fugro Discovery, Intrepid adlı yeni yedek balığıyla Fremantle'daki limandan ayrılıyor. Denizdeki kalibrasyon denemelerinin ardından gemi 5 Nisan'da arama bölgesine doğru yola çıkacak.. 16 Nisan Malezyalı, Avustralyalı ve Çinli yetkililer arasında üçlü bir toplantı yapıldı. 60,000 km2'lik (23,000 sq mi) öncelikli arama alanının yüzde 60'ından fazlası aranmıştır. Önemli gecikmeler dışında, öncelikli arama alanının aranması Mayıs 2015 civarında tamamlanacaktır. Yetkililer, öncelikli arama alanında uçağın izine rastlanmaması halinde, sualtı aramasının bitişik deniz tabanında 60,000 km2 (23,000 sq mi) daha genişletileceği konusunda mutabık kaldılar.. Angus Houston, askerlik hizmeti ve "özellikle [Malezya Havayolları 370 sefer sayılı uçuş] ve [Malezya Havayolları 17 sefer sayılı uçuş] felaketlerine verilen ulusal tepkiler başta olmak üzere liderlik rollerinde ulusa hizmet etmeye devam etme taahhüdü" nedeniyle Avustralya Nişanı Şövalyesi olarak atandı. Mayıs başı Fugro Supporter, su altı aramasından çekilir ve çalıştırdığı otonom su altı aracının (AUV) boşaltıldığı Fremantle'a gider. Avustralya kışında deniz koşulları, AUV'yi güvenli bir şekilde başlatmak ve kurtarmak için çok serttir ve bu nedenle, AUV operasyonları kış aylarında askıya alınacaktır. Ancak, AUV kısa sürede aramaya yardımcı olmak için hazır tutulacaktır. 13 Mayıs JACC ve ATSB bir gemi enkazının keşfini duyurdu yedinci BTO yayının doğusunda, derinlikte Fugro Equator, deniz tabanının normalde özelliksiz olan bir bölgesinde bir dizi küçük nesne saptadı. Bu, "Potansiyel olarak ilgilenilen ancak MH370 ile ilgili olma olasılığı düşük" bir "Sınıf 2" özelliği olarak sınıflandırıldı. AUV'leri ile siteyi araştırmak için Fugro Destekçisi gönderildi. Yüksek çözünürlüklü bir sonar taraması, en büyüğü dikdörtgen ve olan birçok küçük nesneyi ortaya çıkarır. en uzun tarafında. Başka bir AUV görevi, enkaz alanını fotoğraflayarak gemi enkazını ve kriket topu büyüklüğünde bir kömür alanını ortaya çıkardı. Görüntüler, enkazı belirlemek için deniz arkeologlarına gönderilir. 30 Mayıs–6 Haziran Arama operasyonları, ortalama dalga yüksekliği dahil olmak üzere dalgalı okyanus koşulları nedeniyle askıya alınmıştır. 3–16 Haziran Go Phoenix, limana dönmek için arama alanından ayrılır. Geminin römorkör sisteminin destek çerçevesi, dalgalı denizlerde geminin güvertesindeyken hasar gördü; geminin kaynak için sağladığı gaz, onarımlar tamamlanamadan tükendi. Onarımlar tamamlandı ve gemi 10 Haziran'da limandan ayrıldı ve 16 Haziran'da arama alanına ulaştı. 20 Haziran GO Phoenix, arama faaliyetlerinden terhis edileceği Singapur'a geçişe başlamak için arama alanından ayrılıyor. Temmuz 2015 – Ocak 2018 küçükresim|Ekim 2014'ten bu yana bilinen uçuş yoluna (kırmızı), hesaplanan uçuş yoluna (sarı) ve su altı arama alanına göre enkaz konumu (koyu mavi; 29 Temmuz 2015 itibarıyla %46 arandı). 29 Temmuz'da, Hint Okyanusu'nun batısındaki bir ada olan Réunion'da bir uçak parçasına benzeyen bir deniz enkazı parçası bulunur. Nesnenin Boeing 777'ye ait bir flaperon olduğu doğrulanır. Adada ve yakın sularda 370 sefer sayılı uçağa ait diğer olası enkazları bulmak üzere bir arama başlatılır. Takip eden günlerde Réunion'da bulunan diğer deniz enkazının 370 sefer sayılı uçağa ait olduğundan şüphelenilir, ancak sadece flaperon kesin olarak 370 sefer sayılı uçakla ilişkilendirilir. 5 Ağustos'ta Malezya Başbakanı bulunan ilk cismin 370 sefer sayılı uçağa ait olduğunu teyit eder; Fransız yetkililerin teyidi ise 3 Eylül'de gelir. Takip eden aylarda çok sayıda enkaz parçasının 370 sefer sayılı uçağa ait olma ihtimalinin yüksek olduğu tespit edilir. 17 Ocak 2017 tarihinde, Hint Okyanusu'nun 120,000km2 (46,000 sq mi)'lik bölümünde yapılan araştırmaların uçağın yerini tespit etmekte başarısız olmasının ardından 370 sefer sayılı uçağın sualtında aranmasına ara verildi. 29 Temmuz Sualtı arama bölgesinin yaklaşık 4.000 km (2.500 mil) batısında, Hint Okyanusu'nun batısındaki bir Fransız adası olan Réunion'daki bir plajda uçak flaperonuna benzeyen bir deniz enkazı parçası ve bir bavul bulunur. Parçalar ertesi gün analiz edilmek üzere Fransa'nın Toulouse kentine nakledilir. 31 Temmuz Réunion'da uçak flaperonu ve valizinin bulunduğu yerin yakınında bir Çin su şişesi ve bir Endonezya temizlik ürünü bulundu. 2 Ağustos Malezya Ulaştırma Bakanlığı, keşfedilen ilk nesnenin Boeing 777'ye ait bir flaperon olduğunu duyurdu; doğrulamanın Fransa, Malezya, Boeing ve ABD NTSB'den araştırmacılarla birlikte yapıldığını belirttiler. 5 Ağustos Malezya Başbakanı, uzmanların 29 Temmuz'da bulunan flaperonun uçuş 370'e ait olduğunu "kesin olarak doğruladığını" duyurur; enkaz, Uçuş 370'in Hint Okyanusu'nda sona erdiğinin ilk fiziksel kanıtıdır. 6 Ağustos Malezya Ulaştırma Bakanlığı, pencere camlarının ve uçak koltuk minderlerinin Réunion'a vurduğunu iddia ediyor. Bu iddia Fransa tarafından tartışılmaktadır. 7 Ağustos Maldiv polisi, Maldivler'deki Kuzey Malé Atolü'ne uçak enkazının vurduğu iddialarını soruşturuyor. Yakındaki Mauritius'taki yetkililer de enkaz aramaya başladılar ve incelenmek üzere Îlot Gabriel'de bulunan bir çanta parçasını gönderdiler. 12 Ağustos Güney Avustralya'da bir paket Malezya eriştesi ve Yeni Güney Galler, Nowra'da bir Malezya Havayolları bagaj etiketi bulundu. Öğeler, "Araştırmacılar için uçakla ilişkilendirilebilecek bir şey bulmak çok zor - gerçekten uçaktan bir tür enkaz olmalı. Ancak insanları alışılmadık veya yersiz olan her şeyi öne çıkarmaya teşvik ediyoruz. Araştırıp elememiz çok daha iyi." Kuzey Malé'den gelen enkaz, soruşturma için Malezya'ya götürüldü. Malezya hükümet haber ajansı, Uçuş 370'in suya yumuşak bir iniş yaptığı, yüzeyde bir süre yüzdüğü ve ardından çoğunlukla tek parça halinde battığına dair yeni bir teori yayınladı. Birçok uzman da bu teoriye inanıyor. 3 Eylül Fransız müfettişler, 29 Temmuz'da keşfedilen uçak flaperonunun, flaperon kısımlarını üreten İspanyol üreticinin kayıtlarıyla eşleşen bir seri numarası nedeniyle Uçuş 370'e ait olduğunu "kesinlikle" doğruladılar. 8 Eylül Avustralya'nın Commonwealth Bilimsel ve Endüstriyel Araştırma Kuruluşu (CSIRO), Réunion'da bulunan flaperon'un uçuş 370 için mevcut arama alanıyla tutarlı olduğu sonucuna varan bir sürüklenme analizi yayınladı küçükresim|DST Grubu analizine göre Uçuş 370'in olası nihai konumunun ısı haritası . 3 Aralık ATSB, Avustralya Savunma Bilim ve Teknoloji Grubu (DST Group) tarafından yapılan analizlere dayanan bir rapor yayınladı. Analiz 370 sefer sayılı uçağın suya girdiği andaki en olası konumunun mevcut arama bölgesinin güney yarısında olduğunu tespit etmiştir. JACC ayrıca DST Group'un analizlerini detaylandırdığı MH370'in aranmasında Bayesian yöntemleri adlı kitabın yayın öncesi taslağını da yayınladı. Avustralya Başbakan Yardımcısı Warren Truss, arama çalışmalarındaki gemi sayısının iki katına çıkarılarak dörde çıkarılacağını ve denizaltı arama çalışmalarının Haziran 2016'ya kadar tamamlanmasının beklendiğini açıkladı. 5 Aralık MV Havila Harmony arama bölgesine ulaşarak arama çalışmalarına aktif olarak katılan üçüncü gemi oldu. Havila Harmony, en zorlu sualtı arazisini aramak üzere konuşlandırılacak bir AUV taşıyor 19 Aralık 19. yüzyıldan kalma ikinci bir gemi enkazı keşfedildi. küçükresim|Aralık 2015'te keşfedilen gemi enkazının yandan taramalı sonarı tarafından üretilen iki boyutlu bir görüntü 2 Ocak 2016 MV Havila Harmony gemisindeki AUV, 19 Aralık'ta yapılan analizlerde insan yapımı ve muhtemelen bir gemi enkazı olduğu düşünülen "anormal sonar teması "nın yüksek çözünürlüklü sonar görüntüsünü elde etmek için kullanıldı. AUV sonar görüntüleri nesnenin bir gemi enkazı olduğunu doğruluyor 24 Ocak Fugro Discovery tarafından kullanılan yedekleme balığı bir denizaltı çamur volkanıyla çarpışır. Çekme kablosu kopar ve 4.500 metrelik çekme kablosu ile birlikte deniz tabanına batar. 29 Ocak Avustralya, arama çalışmalarına dördüncü bir geminin katılacağını duyurdu. Dong Hai Jiu 101, Çin tarafından tedarik ediliyor ve her ikisi de Uçuş 370 arayışında daha önce deneyim sahibi olan Phoenix International Holdings ve Hydrospheric Solutions tarafından işletilen bir çekme balığı kullanacak. Geminin Şubat sonunda aramaya katılması bekleniyor. 2 Mart Medya, Mozambik'teki bir kum şeridinde bulunan ve Boeing 777'den gelmiş olabilecek şüpheli bir yatay dengeleyici olan bir nesnenin keşfedildiğini bildirdi. Önceki hafta sonu Amerikalı bir turist tarafından bulunan nesne, incelenmek üzere Avustralya'ya götürülür. 24 Mart Avustralya Ulaştırma Bakanı Darren Chester, Mart ayının başlarında bulunduğu bildirilen nesne ile Aralık 2015'te Güney Afrikalı bir turist tarafından Mozambik'te bulunan bir nesne olmak üzere iki enkaz parçasının "neredeyse kesin olarak" MH370'e ait olduğunu açıkladı Bir motor kaportasının bir kısmı Güney Afrika kıyılarında bulundu. 2 Nisan Mauritius'ta otonom bir ada olan Rodrigues'in kıyısında, bir uçağın kabininin içinden çıktığı şüphelenilen bir enkaz parçası bulundu. 12 Mayıs Malezya Ulaştırma Bakanı Liow Tiong Lai, 24 Mart'ta Güney Afrika'da keşfedilen motor kaportasının ve 2 Nisan'da Rodrigues'te keşfedilen bölmenin "neredeyse kesinlikle" Uçuş 370'ten olduğunu duyurdu 24 Haziran Avustralya Ulaştırma Bakanı Darren Chester, Tanzanya açıklarındaki Pemba Adası'nda bir parça uçak enkazı bulunduğunu söyledi. Malezyalı uzmanların uçağa ait olup olmadığını belirlemesi için yetkililere teslim edildi. Avustralya hükümeti, 20 Temmuz'da dıştan takma kanat kanadı olduğuna inanılan parçanın fotoğraflarını yayınladı. 22 Temmuz Avustralya, Çin ve Malezya'dan üst düzey bakanların katıldığı bir toplantı Putrajaya, Malezya'da gerçekleştirildi. 120,000 km2'lik (46,000 sq mi) yüksek öncelikli arama alanının 10,000 km2'sinden (3,900 sq mi) daha azı aranmayı beklemektedir. Bakanlar, uçağın bulunabileceği belirli bir yere işaret eden inandırıcı yeni bir kanıt bulunamaması halinde, 120,000 km2 (46,000 sq mi) yüksek öncelikli arama alanı tamamen arandıktan sonra aramanın askıya alınacağı konusunda mutabık kalmışlardır Uçağı aramak için tutulan araştırma şirketi Fugro, yanlış alanın hedeflenmiş olabileceğine inanıyor. 27 Temmuz Avrupa-Akdeniz İklim Değişikliği Merkezi'nden bilim insanları, okyanus sürüklenmesiyle enkazın nerede bulunduğunu analiz eden bir makale yayınladılar. Bu, kaza yeri için ATSB arama alanından daha kuzeyde bir alan öngörüyordu. 15 Eylül Malezya ulaştırma bakanlığı, 24 Haziran'da Pemba Adası'nda keşfedilen dış kanat kanadının, tanımlayıcı parça numaraları ve tarih damgaları nedeniyle, Uçuş 370'ten kaynaklandığını doğruladı. 20 Aralık ATSB, mevcut arama alanının kuzeyinde 25,000 km2 (9,700 sq mi) yeni bir arama alanı öneren bir rapor yayınladı. Raporda, "bu alanın aranması halinde, bugüne kadar yapılan tüm analizlere dayanarak uçağın enkazının yerini tespit etmek için muhtemel alanların tükeneceği" belirtilmiştir. Ancak Avustralya hükümeti, yeni kanıtlar olmadan aramanın mevcut arama alanının ötesine genişletilmeyeceğini belirtti. 17 Ocak 2017 Uçuş 370'in enkazı için sualtı araması, anketin ardından resmen askıya alındı. Güney Hint Okyanusu uçağı kurtarmayı başaramadı. Aramanın 160 milyon dolara mal olduğu bildiriliyor. Ocak 2018 Ocean Infinity tarafından ikinci bir arama başlatıldı, ancak arama altıncı ay sonra başarısızlıkla sonuçlandı. Notlar Kaynakça Dış bağlantılar Ortak Ajans Koordinasyon Merkezi Avustralya Taşıma Güvenliği Bürosu - MH370 arama sayfası AMSA'nın katılımının zaman çizelgesi Kategori:İncelenmemiş çeviri içeren sayfalar Zaman çizelgesi
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri