Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

McLaren MP4/10

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
McLaren MP4/10, McLaren ekibinin 1995 Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda yarıştığı Formula 1 aracıydı. Şasi Neil Oatley, Steve Nichols, Matthew Jeffreys, David North, David Neilson, Paddy Lowe ve Henri Durand tarafından tasarlandı ve Mario Illien sipariş Ilmor motorunu tasarladı. Esas olarak, yıla araba kullanmadan başlayan Mark Blundell ve takımla ikinci tam sezonunda olan Mika Häkkinen tarafından kullanıldı. Araç ayrıca şampiyonu Nigel Mansell ve Jan Magnussen tarafından da kullanıldı. Erken sezon 1995, McLaren için büyük beklentilerin olduğu bir sezondu. Peugeot ile hayal kırıklığı yaratan ittifakı feshedildi ve Mercedes-Benz, Ilmor'un Formula 1 programını yeniden konumlandırmaya karar vermesinin ardından, Ilmor Engineering Ltd. ile üçüncü taraf motor üreticisi ortaklığı dahil olmak üzere Sauber'den McLaren'a geçti. Böylece Ilmor'un üçüncü taraf bir motor üreticisi ve montajcısı olarak Mercedes-Benz'den tam destek aldı. Ek olarak, Mansell, genç Häkkinen ile ortak olmak için Indy Car serisinde geçirdiği önceki iki yıldan beri emeklilikten vazgeçmişti. MP4/10, diğer yeniliklerin yanı sıra yüksek bir "iğne" burun tasarımı ve hava kutusunun üzerine monte edilmiş bir kanat içeren radikal bir tasarımdı. Ancak, Mansell'in dirseklerini ve kalçalarını etkileyen dar kokpite tam olarak sığamadığı anlaşıldı ve bu da daha geniş bir monokok inşa edilirken sezonun ilk iki yarışını kaçırmak zorunda kalındığı anlamına geliyordu. Mansell yarışlara dönünce, aracın zayıf performansından tiksinti duyarak takımdan tamamen ayrılmadan önce, San Marino ve İspanya olmak üzere sadece iki Grand Prixde daha yarıştı. Hem Brezilya hem de Arjantin yarışlarında Mansell'in yerini alan Blundell, takımda kalıcı bir yarış pilotu oldu. Ön uç tutuş eksikliği ve genellikle güvenilmez bir motor nedeniyle yol tutuş sorunlarına rağmen, paket, takımın Benetton, Williams ve Ferrari'nin arkasında genellikle "geri kalanların en iyisi" olması için yeterince rekabetçi olduğunu kanıtladı ve Häkkinen gol atmayı başardı. iki podyum bitişi. Takım arkadaşı Blundell de birkaç puan aldı. Yükseltmeler [[Dosya:Mclaren_MP4_10_B_01.jpg|sol|küçükresim| Nigel Mansell tarafından yalnızca iki kez sürülen McLaren MP4/10B, The Donington Collection'da sergilenen genişletilmiş kokpitiyle]] McLaren MP4/10B güncellemesi ilk kez San Marino'da yapıldı ve sezonun büyük bir bölümünde korundu. Başka bir modifikasyon olan MP4/10C, Portekiz ve Avrupa Grand Prix'lerinde göründü, ancak daha fazla kullanılmadı. McLaren, sezonu karışık bir şekilde bitirdi. Häkkinen Pasifik Grand Prix'sini apandisit ameliyatı nedeniyle kaçırdı ve yerini çaylak Jan Magnussen aldı. Ancak Häkkinen tekrar pistlere döndüğü Japonya'da bir ikincilik elde etti. Daha sonra, Blundell antrenmanda bir kaza yaşadı. Häkkinen ise Avustralya'da sezonun son yarışında, arabası kontrolden çıkınca yüksek hızda beton bir duvara çarptı. Häkkinen, ağzı, burnu kanlar içinde baygın halde arabasından çıkarıldı. Ancak, yine de Avustralya'da yapılan yılının ilk Grand Prix'sinde kadar tamamen iyileşti. Takım sonunda Markalar Şampiyonası'nda 30 puanla dördüncü oldu. McLaren MP4/10, 2015 yılında McLaren MP4-30 ile başlayan Esso birlikteliğinden önce Mobil yakıt kullanan ilk McLaren otomobiliydi. Aracın tüm Formula 1 sonuçları (anahtar ) Kaynaklar Dış bağlantılar Kategori:1995 Formula 1 sezonu araçları Kategori:McLaren Formula 1 araçları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri