Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

McLaren MP4/11

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
McLaren MP4/11, McLaren takımının 1996 Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda yarıştığı otomobildi. Şasi, Neil Oatley, Steve Nichols, Matthew Jeffreys, David North, David Neilson, Paddy Lowe ve Henri Durand tarafından tasarlandı ve sipariş Ilmor motorunu Mario Illien tasarladı. Takımın üçüncü tam sezonunda Finli Mika Häkkinen ve Williams'tan gelen Britanyalı David Coulthard yer aldı. Genel bakış Arka plan McLaren, yılında, iki podyum ve normal puan almasına rağmen, takımın Mercedes-Benz ile ortaklığındaki ilk yılında MP4 / 10'un kullanım ve güvenilirlik sorunlarıyla kuşatıldığı, çoğunlukla hayal kırıklığı yaratan bir sezon geçirdi. Düzenlemenin ikinci yılı, hem performans hem de güvenilirlik iyileştirilmiş olarak çok daha üretken olacaktı, ancak ekip, Williams, Ferrari ve Benetton'dan oluşan "üç büyük"e meydan okumak için gereken ciddi atılımı henüz yapmamıştı. Sezon öncesi testler Şubat 1996'da Estoril'de ve Mart'ta Silverstone'da gerçekleştirilen sezon öncesi testlerde, dört kez dünya şampiyonu Alain Prost, 1995 Avustralya Grand Prix'sinde sıralama turları sırasında neredeyse ölümcül bir kaza geçiren ve hâlâ iyileşme döneminde olan Häkkinen'in yokluğunda MP4/11'i test etmesi için teknik danışman olarak getirildi. Yarış geçmişi sol|küçükresim|250x250pik| David Coulthard'ın McLaren MP4/11 aracı, McLaren Hall, Donington Grand Prix Sergisinin bir parçası olarak sergilendi Aracın en iyi sonucu Monako'da geldi ve Coulthard, kaotik bir yarışın sonunda Olivier Panis'in Ligier'ine yakın olarak ikinci sırada bitirdi. Ancak Coulthard, takım arkadaşı tarafından puanla geçildi ve genel olarak geride kaldı. Araç sezon boyunca geliştirildi ve Coulthard'ın San Marino'daki ilk 19 turda görülen yol tutuş dengesizliğini ortadan kaldırmak için başlatılan iyileştirmeler yapıldı. MP4/10'da, motor kapağına küçük bir ek kanat monte edilmiş, ancak 1995'in ortalarında kaldırılmıştı. Kanat, Monaco'da MP4/11 için geri getirildi ve Macaristan'da da kullanıldı. Silverstone için şasinin bir "B" versiyonu geliştirildi ve Häkkinen, sezon sonuna kadar dört podyum gördü. 1996, McLaren'in sezon sonunda uzun vadeli Marlboro sponsorluğunu kaybetti, ancak ekip, daha önce (1985–89) küçük Alman Zakspeed takımının ana sponsoru olan rakip Alman tütün markası West'i alarak devam etti. Takım sonunda Markalar Şampiyonası'nı 49 puanla dördüncü bitirdi. Aracın Formula 1 Dünya Şampiyonası sonuçları (anahtar ) ( kalın yazılan sonuçlar kutup konumunu gösterir) Kaynaklar Kategori:McLaren Formula 1 araçları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri