Mecidiyeköy'de Trafik Kazasına Neden Olan Martı
Mecidiyeköy'de meydana gelen trafik kazasında tartışmalara sebep olan martı, ülkemizdeki farklı trafik algılarını bir kez daha gözler önüne serdi. Kimi insanlar takip mesafesine uymayan arkadaki sürücüleri suçlarken, diğerleri sol şeritte ani fren yapan sürücüyü eleştirdi. Her iki taraf da haklılıklarını savunurken, asıl sorumlu olanın kuşa çarpmamak için ani fren yapan sürücü olduğunu düşünüyorum.
İstanbul gibi yoğun trafiğe sahip bir şehirde, takip mesafesi kuralını uygulamak neredeyse imkansızdır. Ancak bu durum, sol şeritte yüksek hızla seyir halindeyken ani fren yapmanın kabul edilemez olduğu gerçeğini değiştirmemelidir. E-5 gibi önemli bir yol üzerinde, sol şeritte ilerlerken ani fren yapmak, beraberinde ciddi kazaları getirebilir. Evet, arkadaki araçlar teorik olarak daha dikkatli olmalıdır ancak önemli olan, öndeki sürücünün de bu gerçeği göz önünde bulundurarak araç kullanmasıdır.
Kuşa çarpmamak için tehlikeli bir manevra yapmak yerine, daha güvenli bir şekilde durabilecek alternatif yollar bulunmalıdır. Öndeki sürücünün, ani durumlar için hazırlıklı olması ve gerekli önlemleri alması önemlidir. Ülkemizde güvenli bir sürücü olmanın demek, çevresine ve diğer sürücülere saygı göstermek ve dikkatli olmaktır. Martı kazası gibi olaylar, her zaman önlenebilir ancak bunun için herkesin sorumluluk alması gerekmektedir.
Mecidiyeköy'de meydana gelen trafik kazasında tartışmalara sebep olan martı, ülkemizdeki farklı trafik algılarını bir kez daha gözler önüne serdi. Kimi insanlar takip mesafesine uymayan arkadaki sürücüleri suçlarken, diğerleri sol şeritte ani fren yapan sürücüyü eleştirdi. Her iki taraf da haklılıklarını savunurken, asıl sorumlu olanın kuşa çarpmamak için ani fren yapan sürücü olduğunu düşünüyorum.
İstanbul gibi yoğun trafiğe sahip bir şehirde, takip mesafesi kuralını uygulamak neredeyse imkansızdır. Ancak bu durum, sol şeritte yüksek hızla seyir halindeyken ani fren yapmanın kabul edilemez olduğu gerçeğini değiştirmemelidir. E-5 gibi önemli bir yol üzerinde, sol şeritte ilerlerken ani fren yapmak, beraberinde ciddi kazaları getirebilir. Evet, arkadaki araçlar teorik olarak daha dikkatli olmalıdır ancak önemli olan, öndeki sürücünün de bu gerçeği göz önünde bulundurarak araç kullanmasıdır.
Kuşa çarpmamak için tehlikeli bir manevra yapmak yerine, daha güvenli bir şekilde durabilecek alternatif yollar bulunmalıdır. Öndeki sürücünün, ani durumlar için hazırlıklı olması ve gerekli önlemleri alması önemlidir. Ülkemizde güvenli bir sürücü olmanın demek, çevresine ve diğer sürücülere saygı göstermek ve dikkatli olmaktır. Martı kazası gibi olaylar, her zaman önlenebilir ancak bunun için herkesin sorumluluk alması gerekmektedir.