Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Mercedes-Benz C-Serisi (W202)

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Mercedes-Benz W202, Mercedes-Benz 1993-2000 tarafından C-Serisi'nin ilk nesli olarak üretilen ve pazarlanan kompakt bir sedan/sedan için tanımdır ve şu anda dördüncü neslindedir. 1993 yılının Haziran ayında 190 serisi/W201'in yerini alan C-Serisi sedan, şirketin A-Serisi'ni piyasaya sürdüğü 1997 yılına kadar Mercedes'in giriş seviyesi modeliydi. Üretim sayısı, 1994-2000 model yıllarında 1.847.382'ye ulaştı. Arka plan W202'nin geliştirilmesi 190 serisinin yerine geçmesi adına Ekim 1986'da başladı ve tasarım çalışmaları 1987'de Bruno Sacco yönetimi altında başladı. 1988'de ilk tam ölçekli modeller yapıldı, Aralık 1988'e kadar iki tasarım yönüne daraltıldı. Olivier Boulay'in tasarımı 1989'da seçildi ve üretim tasarımı Ocak 1990'da durduruldu, ardından 19 Aralık 1990'da patenti alındı. Kaba prototipler 1989'da teste girdi ve ilk üretim tasarım prototipleri 1990'da teste başladı. Motorlar sol|küçükresim| Mercedes-Benz C220 Elegance (Avustralya, makyaj öncesi) Şanzımanlar Orijinal W202, Almanya'da standart olarak beş ileri manuel ve isteğe bağlı dört ileri otomatik şanzımanla sunuldu. Amerika Birleşik Devletleri'nde, otomatik şanzıman standarttı ve manuel bir opsiyon olarak mevcuttu (çok az kişi tarafından seçildi). Dört vitesli otomatik, 4G-TRONIC'in 722.4 versiyonuydu. 1996'da, 1981'de piyasaya sürülen bu eski şanzımanın yerini, 1999'da ( 722.6 ) manuel vites modu alan 722.6 veya 5G-TRONIC olan beş ileri otomatik şanzıman aldı. 2000 yılında, sadece T-Modeli satıştayken, RWD C 240, W203'ten isteğe bağlı altı vitesli G56 manuel ile mevcuttu. Güvenik Lansmanda C-Serisi standart bir sürücü hava yastığına, ABS'ye ve entegre yan darbe korumasına sahipti; ön yolcu hava yastığı 1995'ten itibaren standart hale geldi ve aynı dönemden itibaren Çekiş kontrolü (4 silindirli modellerde ETS, sınırlı kaymalı diferansiyel (ASD) veya 6 silindirli modellerde ASR) ekstra olarak mevcuttu. 1997'de ASR, otomatik şanzımanlı C280'lerde ve C36 AMG'de, C180 ve C220 Dizel hariç 4 silindirli modellerde ETS olarak standart hale geldi. 1997 yeni tasarımıyla ile ASR, C180 ve C220 Dizel hariç tüm modellerde standart hale geldi. Bu son model, ETS'yi ekstra maliyet olarak sunmaya devam etti. Ayrıca ön yan hava yastıkları ve Fren asistanı (BAS) standart güvenlik özellikleri listesine girdi. İki temel model nihayet 1998'de ASR'ye katıldı ve 1999'da W202, ESP'yi tüm serilerde standart olarak sunan ilk kompakt sedan oldu. Çarpışma testi skoru AMG modelleri sol|küçükresim| Mercedes-Benz C36 AMG 1995'te BMW'nin yeni 6 silindirli M3 serisine rakip olarak C-Serisinin ilk performans modeli olan C36 AMG piyasaya sürüldü. Daimler-Benz'in yeni modifiye departmanı AMG ile geliştirilen araçta yarış modifiyeli süspansiyon (25mm alçaltılmış) ve ABD'de 4 ileri otomatik şanzıman ve standart 5 ileri otomatik şanzıman vardır. 3.6 litrelik motor genel olarak 5750 rpm'de 280 PS (206kW; 276hp), 4000 rpm'de güç vermekteydi. AMG sonrasında motorların el yapımı olduğu için güç aktarımında biraz fark olabileceğini kabul etti. C36 0'dan 100km/s'ye 5.8 saniyede çıkarken maksimum hızı ise 250km/h'ydi (limit ile). Limitsiz hızı ise 272km/h olarak kaydedildi. Toplam 5200 C36 AMG üretildi. 1997 yılının sonlarında (1998 model yılı) AMG, C-Serisi için 4.3 motorlu yeni bir amiral gemisi olan C43 AMG'yi piyasaya sürdü.Artık üretebilen 4.3L V8 motoru 5850rpm'de, tork ilerpm çıktısı vermekteydi. Aslında AMG fabrikasında ayar için demonte edilen "satılmaya hazır" bir C280 olan C36'nın aksine, C43, Daimler-Benz tarafından AMG'nin satın alınmasından sonra Mercedes fabrikasında tamamen monte edilen ilk AMG otomobiliydi. C43 AMG, 'e 5,7 saniyede ulaşmaktaydı. C43, Mercedes-Benz V8 motoruyla donatılan ilk C-Serisiydi. küçükresim|Mercedes-Benz C 43 AMG (ABD) küçükresim|Mercedes-Benz C 43 AMG (Avustralya) 2 Mayıs 1996'da W202 C-Serisi için Alman tasarım patentleri alındı. C-Serisine yapılan ufak makyajda yenilenmiş jantlar, iç kesim, kapı kalıpları, ön ve arka tampon fasyaları, renge göre yan çamurluklar, daha karanlık arka far lensleri ve arka cama monte edilmiş radyo anteni bulunmaktaydı. Yenilenmiş C200 ve C230 modellerine süperşarj eklenmesinin yanı sıra bagaj kapağına "Kompressor" amblemi eklenmişti. Kaynakça Kategori:2000'ler otomobilleri Kategori:Kompakt üst sınıf otomobil Kategori:Mercedes-Benz taşıtları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri