Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Mercedes-Benz M103

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
küçükresim Mercedes-Benz'in 1986'dan 1993'e kadar ürettiği otomobil motoru; M103 sıralı 6 tane 15 derece eğimi olan silindire sahiptir . Silindir başına 2 supaplı ve tek eksantrikli dizayn edildi. M103 1990 yılında üretimi başlayan DOHC [M104] motorla değiştirilmiştir. M103 bir düz-6 15 derece, çapraz akım silindir kafası , doğru bir eğim ile otomobil 1984 bir oldu 1997 üretilen motorun tek üstten kam silindir başına 2 vanalı tasarımı. M103, 1989'dan itibaren M104 ile değiştirildi . M103 motorundaki delik aralığı 97 mm'dir. 3,0 litre 3,0 L'lik 103.980 motor; 180,6 cu inç (2.960 cc), CIS-E'yi ( Sürekli Enjeksiyon Sistemi - Elektronik) kullanır. Özellikler 5700 rpm'de motor gücü : 132 kW (179 PS; 177 hp) katalizörlü , 140 kW (190 PS; 188 hp) katalizörsüz Tork @ 4400 rpm: 255 N⋅m (188 lb⋅ft) (katalizörlü), 260 N⋅m (192 lb⋅ft) katalizörsüz Çap ve strok : 88,5 mm × 80,2 mm (3,48 inç × 3,16 inç) Sıkıştırma oranı : 9,2:1 Kırmızı çizgi : 6200 rpm Atış sırası : 1-5-3-6-2-4 Yağlama sistemi : basınç sirkülasyonu Yağ kapasitesi : 6 litre (1,6 ABD galonu; 1,3 imp gal) Soğutma sıvısı kapasitesi : 8,5 litre (2,2 US gal; 1,9 imp gal) Valf sayısı : 1 giriş, 1 egzoz, V-şekilli üstten konfigürasyonlu Valf çalışması : 1 üst eksantrik mili. Eksantrik mili tahriki : basit makaralı zincir Marş motoru : 1.5 kW elektrik motoru; Ocak 1988'den beri: 1,7 kW Ateşleme sistemi : elektronik ateşleme sistemi. Önerilen yakıt oktanı : 91 RON/MON (96 RON) (86 MON). Bu motor bulunabilir W124 E sınıfı , W126 S-Serisi , Mercedes-Benz R129 , W463 G sınıfı ve R107'deki . 2,6 litre 2,6 L'lik daha küçük 103.940 motor; 158,5 cu inç (2,597 cc) CIS-E motor yönetim sistemini de kullandı . Özellikler 5800 rpm'de motor gücü : 118 kW (160 PS; 158 hp) katalizörlü , 124 kW (169 PS; 166 hp) katalizörsüz Tork @ 4600 rpm: 220 N⋅m (162 lb⋅ft) katalizörlü, 228 N⋅m (168 lb⋅ft) katalizörsüz. Çap ve strok : 82,9 mm × 80,2 mm (3,26 inç × 3,16 inç) Sıkıştırma oranı : 9,2:1 Kırmızı çizgi : 6200 rpm Atış sırası : 1-5-3-6-2-4 Yağlama sistemi : basınç sirkülasyonu Yağ kapasitesi : 6 litre (1,6 ABD galonu; 1,3 imp gal) Soğutma sıvısı kapasitesi : 8,5 litre (2,2 US gal; 1,9 imp gal) Eksantrik mili tahriki : basit makaralı zincir Valf sayısı : 1 giriş, 1 egzoz, V-şekilli üstten konfigürasyonlu Valf çalışması : 1 üst eksantrik mili Marş motoru : 1.5 kW elektrik motoru; Ocak 1988'den beri: 1,7 kW Ateşleme sistemi : elektronik ateşleme sistemi. M103 3.0 L'den M103 2.6 L'ye kadar olan tek mekanik fark, biraz farklı bir hava kutusuna sahip daha küçük çaplı ve emme valfleriydi. 2.6 ve 3.0 varyantları arasındaki CIS-E bileşenlerinin tümü, ECU'nun 2,6'dan 3,0'a neredeyse cıvatalı motor takasları yapması dışında, herhangi bir model yılı için paylaşılır . Bu motor bulunabilir W201 ( 190 ), W124 E sınıfı ve W126 S sınıfı . Kaynakça Kategori:Mercedes-Benz
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri