Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Mercedes-Benz otobüsleri

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
[[Dosya:HHA_1184-III.JPG|sağ|küçükresim|300x300pik| 2011 yılında tanıtılan Mercedes-Benz Citaro]]Mercedes-Benz, Almanya'nın Mannheim kentinde 1895'ten beri otobüs üretiyor. Mercedes-Benz markasına sahip şehiriçi ve seyahat otobüsleri, 1995'ten beri Daimler Truck çatısı altında bir yan kuruluş olan EvoBus GmbH'nin bir markasıdır. Tarihçe Dünyanın ilk motorlu otobüsü, Gottlieb Daimler'in Almanya'da da otobüs üretmeye ve satmaya başlamasından birkaç yıl önce, 1895'te, Karl Benz tarafından Almanya'da inşa edildi. Bu iki öncü iş insanı, 1898 yılına gelindiğinde, otobüslerini Galler ve İngiltere'ye ihraç ediyorlardı. Bu tarihten kısa bir süre sonra Daimler firması, o dönem Britanya İmparatorluğu'nda bulunan Milnes ile ortaklığa gitti. Milnes-Daimler ortaklığı, 1902'de çift katlı bir otobüs geliştirdi ve ertesi yıl Birleşik Krallık'taki ilk motorlu otobüs hizmeti başladı. Şirket, Britanya İmparatorluğu genelinde otobüs satışında başarı elde etmesine rağmen, Daimler ile Milnes arasındaki ortaklığın Birinci Dünya Savaşı nedeniyle iptal edilmesi gerekti. küçükresim|1948 Mercedes-Benz OP3750 önden motorlu seyahat otobüsü küçükresim|L3500 kamyonu temel alan Mercedes-Benz O3500 tur otobüsü 1900'lerin başındaki ekonomik sıkıntılar nedeniyle, Daimler Motoren Gesellschaft ve Benz & Cie.bir ortak çıkar anlaşmasıyla tek bir şirket altında birleşti. Böylece Daimler-Benz AG 1926 yılında kuruldu. Ertesi yıl şirket, ilk kombine otobüs serisini sundu. Bu tarihten itibaren ticari araçlar için kullanılan motor tipi, benzinli motorların aksine dizel motorlar esas alınarak günümüze kadar gelmiştir. 1951'de Mercedes-Benz, otobüs hizmetine özel olarak tasarlanmış (ve o zamana kadar şirketin ürettiği diğer otobüslerde olduğu gibi bir kamyondan türetilmemiş) ilk otobüsünü, O6600 H'yi tanıttı. 145 beygir güç sağlayan altı silindirli, enine yerleşimli arka motorla donatılmış olan bu araç, 11 metre uzunluğundaydı. Ayrıca, seleflerinden daha alçak bir şasiye ve bir elektrikli vites değiştirme sistemine sahipti. 1954'te Mercedes-Benz, ilk yarı entegre otobüsü O321 H'yi tanıttı. Yarı entegre tasarım, araç ağırlığında azalma, gövde dayanımı ve rijitliğinde iyileştirmeler anlamına geliyordu. O321 H ayrıca ön aks süspansiyonunda helezon yaylara sahip ilk modeldi. 9,2 metre uzunluğundaki araç (10.9 metrelik versiyonu daha sonra tanıtıldı) ayrıca arkada konumlandırılmış bir motora sahipti. İlk versiyon 110 beygir gücünde çıktı ile mevcuttu ve daha sonra isteğe bağlı 126 beygir gücündeki opsiyonu kullanıma sunuldu. O321 H otobüsü ve şasisinin dünya çapında 30.000'den fazla satılması, onu zamanının en çok satan otobüsü ve bugüne kadar Mercedes-Benz'in en başarılı modellerinden biri olarak gösteren bir işarettir. sağ|küçükresim| Mercedes-Benz Türk O325 Moskova'da sağ|küçükresim| Mercedes-Benz Türk O345G, Rostov, Rusya'da. Daimler Truck, Türkiye'de Mercedes-Benz markasıyla otobüs ve yolcu otobüsleri üretiyor. Mercedes-Benz Türk, 1967 yılında Otomarsan adıyla İstanbul'da kurulmuş ve 1968 yılında O302 tipi otobüslerin üretimine başlamıştır. 1970 yılında, kuruluşundan sadece iki yıl sonra otobüs ihracatına başlayan şirket, bugüne kadar 95000'in üzerinde otobüs ihraç etti. 1984 yılında Mercedes-Benz'in Türkiye genel temsilcisi olarak atanan firma, işletmeye yeni ortaklar ekleyerek kamyon üretimi için gerekli yeni yatırımlara başladı. 1986 yılında Türkiye'nin büyüme potansiyeline paralel olarak Aksaray'da kurulan kamyon fabrikası da üretime başlamıştır. Kasım 1990'da şirketin adı Mercedes-Benz Türk A.Ş. olarak güncellenmiştir. Şirket, Türkiye'deki en büyük doğrudan yabancı yatırımlardan biridir (Toplam yatırım hacmi 964 milyon avroyu aşmıştır.) ve 6.000'den fazla personel istihdam etmektedir. Artan ihracat faaliyetleri nedeniyle Mercedes-Benz Türk, Aralık 1994'te faaliyete geçen İstanbul Hoşdere'de yeni bir otobüs fabrikası kurmuştur. Mercedes-Benz Türk, kurulduğu günden bu yana 75.000'den fazla otobüs (sadece Hoşdere'den), 215.000'den fazla kamyon ve kendi üretimi olan 1.000 midibüs sattı. . [ güncellenmesi gerekiyor ] Mercedes-Benz Türk şu anda İstanbul Hoşdere fabrikasında, şehirlerarası (Travego, Intouro ve Tourismo) ve belediye otobüsleri (Conecto) , Aksaray fabrikasında, hafif ve ağır hizmet kamyonları (MB800, Actros, Axor, Atego ve Unimog) üretiyor. Mercedes-Benz Türk, Aksaray fabrikası için 1994 yılında aldığı ISO 9002 kalite belgesini ve Davutpaşa, İstanbul ve Hoşdere, İstanbul üretim tesisleri için 1995 yılında aldığı ISO 9001 kalite belgesini Türkiye ana otomotiv sanayiinde ilk alan şirkettir. . Ayrıca, Mercedes-Benz Türk, Mayıs 2000'den beri çevre yönetim standartları için ISO 14001 sertifikasına ve Mart 2002'den beri ISO 9001 :2000 ve ISO 16949 sertifikalarına sahiptir. Minibüsler Sprinter 1995 - günümüz Vario 1996 - 2013 Medio 2000 - 2005 LO Serisi 1932 - günümüz Otobüsler LPO 322/457 1962-1966 O317 1958-1977 O321 1954-1970 O322 1959-1964 O326 1958-1969 O302 1965-1974 O303 1974-1992 O305 ve O305G 1969-1987 O307 1973-1987 O309 1967-1986 O321 1954-1970 O340 1992-1999 O352 1960-1970 O355 1972-1978 O362 1975-1979 O364 1979-1986 O365 1984-1988 O370R, O370RS, O370RSD 1984-1987 O371U, O371UP, O371UL, O371R, O371RS, O371RSL, O371RSE ve O371RSD 1980-1990 O400UP, O400UPA, O400R, O400RS, O400RSL, O400RSE ve O400RSD 1994-2001 O404 1992 - 1999 O405, O405G, O405N, O405GN, O405N2, O405GN2 ve O405NH 1983-2001 O407 1987- 2001 O408 1989 - 1999 Conecto (O345) 2002 - günümüz Tourismo (O350) 1994 - günümüz Tourino (O510) 2004 - 2013 Cito (O520) 1999 - 2003 Citaro (O530 serisi) 1997 - günümüz Entegre (O550 ) 1996 - günümüz Intouro (O560) 1999-günümüz Travego (O580) 1999-günümüz SHD 2016–günümüz 2001 -günümüz OC500LE 1825h/1828h/1830h/1825hG/1830h Euro6 alçak girişli modüler şasi (O500 Low Entry olarak da bilinir) 2001-günümüz OC500LF/OC500LF (A) alçak tabanlı modüler şasi 2001–günümüz O500 M (1726/1826) (alçak tabanlı modüler otobüs şasisi), O500 MA (2836) (alçak tabanlı modüler otobüs şasisi) ve O500 UDA (3736) (alçak tabanlı üç dingilli modüler otobüs şasisi) O500 R (1830) (Endonezya'da "Osoor" olarak da bilinir), O500 RS (1936/1941/1942/1943), O500 RSD (2436/2441/2442/2443) ve O500 RSDD (2736/2741/2742/ 2743) O500 U (1726/1826) (alçak girişli modüler otobüs şasisi), O500 UA (1930/2836) (alçak girişli modüler otobüs şasisi) ve O500 UDA (3736) (alçak girişli üç dingilli modüler otobüs şasisi) OF serisi önden motorlu otobüs 1982'den günümüze OH serisi arkadan motorlu otobüs 1981-mevcut SÖİ 1725/1726 2007-2009 IBC 1830/1833/1836/2436/2442 2002-2007 Tourrider (Kuzey Amerika Özel Modeli) 2021 - günümüz Kaynakça Dış bağlantılar - resmi internet sitesi Mercedes-Benz otobüsleri Resmi web sitesi (İngiltere sitesi) Kategori:Mercedes-Benz taşıtları Kategori:Mercedes-Benz otobüsleri Kategori:KB1 Almanca kaynakları (de)
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri