Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Mercedes-Benz SL-Class (R129)

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Mercedes-Benz R129 SL, 1989'dan 2001'e kadar Mercedes-Benz tarafından üretilen bir roadster . R129, 1989'da R107'nin yerini aldı ve 2003 model yılında 2002'de üretilmeye başlanan R230 SL Sınıfı'na yerini bıraktı R129, otomatik (elektro-hidrolik), katlanabilir tekstil tavanlı, kabuk benzeri, renk uyumlu, tonneau örtülü, iki kapılı, iki kişilik bir roadster olarak üretildi. Tüm R129'lar, kanvas tavanı aşağı katlayarak ve sert tavanı manuel olarak takarak takılan alüminyum çıkarılabilir bir hardtop ile standart olarak geldi. Geliştirme ve lansman 1984 yılında tasarlanan R129, Mercedes-Benz W124'ün kısaltılmış tabanına dayanıyordu. Yeni SL sınıfı 1989 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Modeller Model geçmişi 1984 yılında tasarlanan R129, Mercedes-Benz W124 'in kısaltılmış zemin kaplamasına dayanıyordu ve örneğin elektronik olarak kontrol edilen sönümleme (Uyarlanabilir Sönümleme Sistemi ADS, isteğe bağlı) ve gizli, otomatik olarak uzanan bir roll bar gibi zamanının birçok yenilikçi ayrıntıya sahipti. üstü çubuk. R107'nin yarı arka kollara sahip demode arka süspansiyonu, modern çok bağlantılı bir aksa ile yer değiştirmiştir. Standart özelliklerin sayısı yüksekti, pencereler, aynalar, koltuklar ve hidrolik üstü açılır elektrikli tavan vardı. Bu otomobil, zemine, B kolonuna ve iletim tüneline sabitlemek yerine koltuklara entegre emniyet kemerleri taşıyan ilk yolcu aracı olma özelliğini taşıyor. sağ|küçükresim| Kilometre sayacı, 1994 ve 1995 modelleri arasında mekanikten elektroniğe geçti. R129 1994 modeller için 1993'te başlayarak, yeniden tasarlandı ve. Örneğin, 1993 ten önce 500 SL, 1994 yılından başlayarak SL 500 oldu, Mercedes-Benz zaman zaman 1994 model modelinin Mille Miglia serisi otomobilleri veya 2000 model modelinin SL baskısı gibi özel SL modelleri sundu. 1994 model arabalar (1995 model yılı ) için küçük güncellemeler vardı Kilometre sayacı mekanikten elektroniğe geçer Sesle arama özelliğine sahip taşınabilir cep telefonu seçeneği ABD donanımlı modelleri için net ön sinyaller Bose stereo arka hoparlörler ve subwoofer standart olarak sunulmuştur, 1995'ten itibaren 1996 model yılı için R129'larda otomobil için küçük bir facelift vardı: Ön kanat delikleri güncellendi; 3 kare yuva yerine yalnızca 2 yuvarlak yuva Tamponlar artık gövde rengidir V8 ve V12, 5 hızlı elektronik şanzımana yükseltildi; önceki vites hidrolik 4 vitesli SL 600'de standart Xenon HID farlar, SL 500'de isteğe bağlı Yan hava yastıklarının eklenmesi 1997 model yılı için 1996 boyunca, arabalar panoramik çatı seçeneğine sahip ilk yıl oldu. Ayrıca yeni mevcut: Yeni bir ön koltuk yolcu algılama sensörü, yolcu koltuğunun 12kg 'dan daha hafif olduğunu belirlediğinde sağ hava yastığını devre dışı bırakabilir "Spor" paketi bir seçenek haline geldi Otomatik yağmur algılamalı ön cam silecekleri standart Üç yönlü programlanabilir garaj kapısı açacağı "HomeLink" vericileri dikiz aynasına yerleştirilmiştir Önceki klima kontrol panelini daha büyük LCD'ye sahip olanla değiştirdi Uzaktan kumanda çift kızılötesi (IR) ve radyo (RF) kontrolü kullanır 1998'de 1999 model yılı için ikinci bir makyaj gerçekleşti ve değişimler den bazıları: V8 motor M119 dan M113 e geçildi Yumuşak Nappa deri koltukların, delikli deri koltuklar almıştır Yeni direksiyon tasarımı Gövde rengi kapı kolları Klasik kare basamaklı ışıkların yerini alan kavisli yüzlere sahip arka lambalar Standart 17 inç jantlar: Tekerlekler artık 245 / 45ZR17 lastiklerle 8.25 x 17 "boyutunda. Spor paketi sırasıyla 245/40 ve 275/35 lastiklerle 8 "(ön) ve 9" (arka) x 18 "dir. Analog bakır kablo yerine CD çalara Fiber Optik dijital ses bağlantıları Tek dokunuşla çalıştırma -. Anahtar çevrildikten sonra, motor yakalanıp başlayana kadar kendi kendine marş eder. Gösterge panelinde artık her bir göstergenin etrafında gümüş halkalar var Yağ basıncı göstergesi yağ sıcaklığı ile değiştirildi Farklı motor makyaj kapağı Bose subwoofer'ın bulunduğu sol arka saklama bölmesindeki otomatik kilit kaldırıldı İletim tünelinde yolcu tarafı depolama ağı Motor geçmişi sağ|küçükresim|1989–1995 Mercedes-Benz 300 SL-24 sağ|küçükresim| 1998–2001 Mercedes-Benz SL 500 sağ|küçükresim| 1998–2001 Mercedes-Benz SL 320 Başlangıçta üç farklı motor mevcuttu, M103 3.0 ile 300 SL L 12 valf SOHC I6 ( 5.700 dev / dak'da), M104 3.0 ile 300 SL-24 L 24 valf DOHC I6 ( 6,300 rpm'de), M119 5.0 ile 500 SL L 32 valf DOHC V8 ( 5.500 rpm'de), ve Temmuz 1992'de M120 6.0 ile 600 SL L 48 valf DOHC V12 ( 5,200 rpm'de). Altı silindirli araçlar için 5 vitesli manuel veya 4-5 vitesli otomatik seçenek vardı; V8 ve V12 yalnızca 4 vitesli otomatik şanzımanla sipariş edilebilir. 1993 sonbaharında Mercedes-Benz isimleri ve modelleri yeniden düzenledi. Ayrıca, 300 SL ve 300 SL-24 sırasıyla: M104 2.8 ile SL 280 L 24 valf DOHC I6 ( 5.500 rpm'de), M104 3.2 ile SL 320 L 24 valf DOHC I6 ( 5.500 rpm'de). Düz şanzımanla sadece 280 mevcuttu. SL 500 ve 600 ilgili motorlarıyla devam etti. 1998'in sonlarında tanıtılan ikinci bir makyajın ardından, yeni dış aynalar, 17 inç jantlar ve yeni tamponlardan oluşuyordu. Motorlar da da yenilemeye gidildi, SL 280 with a M112 2.8L 18-valve SOHC V6 ( at 5700 rpm), SL 320 with a M112 3.2L 18-valve SOHC V6 ( at 5,600 rpm), SL 500 with a M113 5.0L 24-valve SOHC V8 ( at 5,600 rpm). V12 motoru değişmeden kaldı. Avustralya pazarı Yeni Mercedes-Benz R129 roadster, Avustralya pazarına ilk olarak 300SL ve 500SL modelleri ile tanıtıldı ve R129 model 1989-2001'in tüm üretimi boyunca sadece sekiz silindirli varyant mevcuttu. Altı silindir 300SL 24, 1995'te SL 280 ve son olarak 1999'da SL 320 ile değiştirildi ve on iki silindir 600SL ilk olarak 1993'te geldi, 1995'te SL 600 olarak değişti ve son SL 600, 2000 yılında teslim edildi. Avustralya pazarına 600SL / SL 600 modelinden sadece 38 araba teslim edildi. Kuzey Amerika pazarı Tüm motorlar Kuzey Amerika'da sunulmadı. 1990 Mercedes-Benz SL baz modeli 228 hp 300 SL sürüm (Avrupa 300 SL-24) beş ileri manuel veya beş ileri otomatik şanzıman ile donatılmış, ancak 322hp 500 SL En çok tercih edilen (5.0 litrelik V8 motorlu ). 1993 model yılı için, 600 SL sadece uygun eyaletler de tanıtıldı. SL 320, 1994 yılında Amerika Birleşik Devletleri'ndeki 300 SL'nin yerini aldı, ancak SL 280 sunulmadı. 6 silindirli SL'ler 1998'de ABD satıştan kaldırıldı, sadece V8 ve V12 yerini bıraktı. şasi 1990-1995 Ön süspansiyon Ayrı helezon yaylar ve gaz basınçlı amortisörler, anti-dalış geometrisi ile üçgen alt kontrol kolları ve denge çubuğu bulunan bağımsız amortisör destekleri. Arka süspansiyon Ayrı tek tüplü gaz basınçlı amortisörler ve helezon yaylar ile bağımsız 5 kollu çoklu bağlantı, kaldırma emniyeti, çökme önleme ve hizalama kontrollü, denge çubuğu. Tekerlekler 8.0Jx16H2 alüminyum alaşım lastikler 225/55 ZR 16 çelik kuşaklı radyal Frenler 2 devreli hidrolik güç destekli 4 tekerlekli diskler. Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi (ABS). 1996-1997 Gövde konstrüksiyonu Ön ve arka çökme bölgeleri ve çıkarılabilir sert tavanlı monokok (hard top) . Ön süspansiyon Dalış önleyici geometrik dengeleyici çubuklu bağımsız amortisör takviyesi. birbirinden bağımsız amortisörler ve helezon yaylar. Negatif ofsetli direksiyon. Arka süspansiyon Anti-lift, çökme önleme ve hizalama kontrolü ve dengeleyici çubuk için geometrili bağımsız 5 kollu çoklu bağlantı. Ayrı amortisörler ve helezon yaylar. Direksiyon da Hıza duyarlı güç desteği ve hidrolik amortisörlü sirkülasyon bilyesi. Direksiyon simidi dönüşleri (kilitten kilide) 3.0. lastikler Çelik kuşaklı radyaller. Performans 225 / 55ZR16. Jantlar alüminyum alaşımı 8.0Jx16 H2. Frenler 2 devreli hidrolik güç destekli 4 tekerlekli disk. Havalandırmalı ön, içi dolu arka fren diskleri. Anti Blokaj Fren Sistemi (ABS) ABS, sert frenleme altında yaklaşan tekerlek kilitlenmesini algılar ve kilitlenmeyi önlemek ve bakımını yapmak için gerektiğinde saniyede 30 defaya kadar ön frenleri ayrı ayrı veya arka frenleri birlikte pompalar (dengeyi korumaya yardımcı olmak için). direksiyon yeteneği. boyutlar 1990-1995 300 SL Dingil mesafesi 251.46cm Bagaj kapasitesi 223.7 litre Yakıt kapasitesi 79,9 l - 21,1 gal (ABD) 17,5 gal (Imp) 500 SL Dingil mesafesi 251.46cm Bagaj kapasitesi 223.7 litre Yakıt kapasitesi 79,8 l - 21,1 gal 600 SL Dingil mesafesi 251.46cm Aracın boş ağırlığı 2020 kg - 4,455 1 pound = 0.45kg Bagaj kapasitesi 223.7 litre Yakıt kapasitesi 79.8l 21.1 gal Özel versiyonlar AMG versiyonlar küçükresim|1995–1998 Mercedes-Benz SL 60 AMG küçükresim|1999 Mercedes-Benz SL 73 AMG AMG, 1991'de hala bağımsız olan AMG 500 SL 6.0 versiyonunu sunmuştu. Daimler-Benz tarafından devralındıktan sonra DB bayileri aracılığıyla tasarlanmış birkaç AMG SL modeli mevcuttu. SL 60 AMG, bu nadir arabalardan en fazla olanıydı. 1993-1998 arasında satılan V8 motor üretimi 5.500 rpm'de. AMG 0- talep hız 5.4 saniye. Azami hızı ile sınırlıydı . ile SL 72 AMG oldukça nadirdi bu motor, 1995 yılında Mercedes-AMG ile satıldı ve ile o zamana kadar SL'ye yerleştirilen en güçlü V12 motoru sunuyor . Kısa bir aradan sonra SL 73 AMG, yeni M297 motor 1997'den 2001'e kadar, delik x stroku ile DOHC 4 valf silindir başına, beslenen yakıt doğal emişli Bosch HFM yakıt enjeksiyon ve sıkıştırma oranı oluşturan 1: 10.5 5.500 rpm ve tork 4,000 rpm'de,,bu motor aynı zamanda Pagani Zonda içinde kullanılmıştır, 0 ila hızlanması için SL 73 4,5 saniyeden uzun değildi ve max. gibi yüksek bir hıza ulaşan bu araçtan Sadece 85 araba üretildi. ile çalışan SL 70 AMG de yine çok nadir versiyonlardan dır V12 motor geliştirilmesiyle üretilen 5.500 rpm'de ve maksimum torkta 3, 900 rpm'de. M120 6.0 V12'nin sıkılmış ve daha uzun stroklu bir versiyonuydu. 1996-1997 yılları arasında 150 adet üretildi. SL 55 AMG, R129 gövde tarzında 1998'den 2001'e sınırlı sayıda (5.4L V8, 260kW (354 PS; 349bhp) 5.500 rpm'de) olarak satıldı. Daha sonra satılan R230 SL 55 AMG yeni motor üretiminin öncüsüdür, ancak R129'da süpercharger kullanılmamıştı ve R230 halefinde olduğu gibi süper şarj kullanılmadan. 65 araba sipariş edilmiştir. SL modelindeki yaklaşık 300 araba 2003 model yılından önce AMG tarafından özelleştirildi. Mille Miglia versiyonu 1995 yılında Mercedes, Stirling Moss'in 1955 Mille Miglia yol yarışı galibiyetinin 40. yıldönümünü kutlamak için Mille Miglia versiyonu tanıtıldı. Sınırlı sayıda, SL 280, SL 320 veya SL 500 modelde mevcuttu, metalik parlak gümüş olarak geldi ve Evo II altı kollu cilalı alaşımlar, kırmızı ve siyah deri iç kısım, karbon fiber kaplama jantlar ve ekstra ekipman vardı. ilk SL 500 Stirling Moss'a için üretildi. Bu özel versiyon katalog verilerine göre sadece 600 adet üretildi. Silver Arrow versiyonu sağ|küçükresim| Silver Arrow versiyonu 1930'ların Silver Arrow yarış arabasını kutlamak için 2002 SL 500 / SL 600'ün özel bir versiyon yapıldı. İçinde iki tonlu, direksiyon simidi ve koltuklarda deri kaplı ve özel jantları vardı. ABD pazarı için sadece 1550 adet Gümüş Ok üretildi; 100 adet SL 600 ve 1450 adet SL 500. Ayrıca sadece İngiltere pazarı SL 500 tipi için 100 tane üretildi. Diğer versiyonlar 129 body SL'nin diğer bazı versiyonları da yayınlandı. Bunlar: 40. Yıl Roadster Sürümü (1997) La Costa Sürümü (1997) Sport model SL 320, AMG kademeli lastik kurulumu dahil (1997) Özel Üretim (1998) Son Baskı (2000) SL Sürümü (2000) Medya ilgisi sağ|küçükresim| Prenses Diana'nın Mercedes 500 SL'si R129 1991'de Büyük Britanya'da Galler Prensesi Diana, metalik-kırmızı 500 SL satın almak için Jaguar XJS sattı ve yabancı bir araba kullanan kraliyet ailesinin ilk üyesi oldu. İngiliz kraliyet ailesinin bir üyesinin yabancı bir araba kullanması gerekip gerekmediğini sorguladığı için bir medya fırtınasına yol açtığı için bu tartışma yaşandı. Medya baskısı sonunda arabayı 1992'de Mercedes-Benz Müzesi'ne iade etmeye zorlandı ve şimdi araç Mercedes-Benz Müzesi'nde sergilenmektedir. Kaynakça Dış bağlantılar Mercedes R129 SL Dijital Broşürler Kategori:2000'ler otomobilleri Kategori:1990'lar otomobilleri Kategori:Roadsterler Kategori:Mercedes-Benz taşıtları Kategori:İncelenmemiş çeviri içeren sayfalar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri