1978-1988 yılları arasında Orhan Gencebay'ın uzunçalarında basları çalma konusunda becerisiyle ön plana çıkmıştır. Hatta Gencebay, alaturkacı ekibine dönerek "Bakın batıcılar senkopları ne güzel çalıyor." diyerek sürekli olarak Dumlu'yu referans gösterir. Yine 70'li yılların sonunda bir kayıt esnasında Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası'ndan bir kontrbas sanatçısının vazifesi sebebiyle kayda gelememesi üzerine, Gencebay ismini verip kimliğini açıklamadığı bir keman üstadından çelloyu kontrbas gibi senkoplu çalmasını talep eder. Ancak keman üstadı istenilen performansı bir türlü sergileyemez ve kontrbas pozisyonunda çalınamayan çello, Merih Dumlu tarafından bas gitar poziyonunda çalınır. Bu durum üzerine hafifçe sinirlenen Gencebay, kemancı üstada notayı çalması yönünde sitem eder, ancak sonuç değişmez. Üzülen Gencebay ise bu durumu telafi etmek adına uzun bir keman solo yazarak, bugün dahi konuşulan muhteşem bir performans sergiler.