küçükresim Metal API iOS 8-de tanıtılan düşük seviyeli, düşük-havai donanım hızlandırmalı grafik ve bilgisayar uygulama programlama arayüzüdür (API). Bu, bir API altında OpenGL ve OpenCLe benzer işlevselliğini birleştirir. Metal API IOS-a diğer platformlarda benzer API'lerin performans yararlarından bazılarını (Khronos Groupun çapraz platformu Vulkan API ve Microsoft Windows için Direct3D 12 gibi) getirmek için tasarlanmıştır. Metal, 2 Haziran 2014 yılından beri Apple A7 ya da sonrasını kullanan iOS cihazlarında ve 8 Haziran 2015'ten beri OS X El Capitan çalıştıran Mac'lar üzerinde (2012 modelleri veya üstü) mevcuttur. Metal daha da işlem shaderi getirerek GPGPU programlama yeteneklerini geliştirdi. Metal C++11 dayalı yeni bir gölgeleme dili kullanır; Bu Clang ve LLVM kullanılarak uygulanır. OS X'da Metal desteği WWDC 2015'te açıklandı. küçükresim|100px|Metal API 2'nin logosu Performans Metal çeşitli nedenlerden dolayı OpenGL-den daha iyi performansa sahiptir. Ön bilgisayarlı shader ve belirgin doğrulama. GPU ve CPU arasında açık senkronizasyon. GPU ve CPU arasında paylaşılan bellek alanı Alt sürücü havaisi. Kaynakça Dış bağlantılar Metal geliştiriciler için Ayrıca bakınız Vulkan API Kategori:2014 tanıtımları Kategori:3D grafik API'leri Kategori:Grafik kütüphaneleri Kategori:İOS Kategori:MacOS