Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

mild hybrid

bernademir8kz48

Well-known member
Katılım
26 Mayıs 2024
Mesajlar
964
Hibrit denilse de gerçek anlamda hibrit değildir. Benzin motoruna ufak dokunuşlar yapan ve büyük ölçüde egzos emisyonunu düşürmeyi amaçlayan bir nevi dizellerdeki adblue'nun amaçladığını amaçlayan sistem. Yakıta önemli denebilecek bir katkısı yoktur. Sürüşe önemli denebilecek bir katkısı da yoktur. Sorun çıkarma olasılığı da yüksektir bu da cabası. Mhev diye kısaltması vardır. Tavsiyem mhev veya mild hibrit diye satılan araçlardan kaçının. Gerçek hibritler; tam hibrit (hev) ve plug-in hibrit (phev)'dir benim nazarımda. Tam hibrit ile kısa mesafeleri ama sık sık elektrikli gidersiniz. Gazdan ayağınızı her çektiğinizde araba şarj olur. Pil kapasitesi düşüktür ama hızlı dolup sık sık devreye girdiği için çok etkindir. 120-130km hızlara kadar ara ara elektrikli gidebilirsiniz. Şehiriçinde elektrik motoru çok daha fazla devreye girer. Ortalama tüketimler 100km de 3,5-4,5lt arasındadır ve ciddi yakıt ekonomisi sağlar. Plug-in hibrit ise hibritlerin şahıdır. Sanki elektrikli bir araba kullanırmışcasına aracı şarj edebilirsiniz ve uzun mesafeler 60-90km boyunca sırf elektrikli kullanabilirsiniz. Gazlı tüplü araba gibi düşünün. Bataryayı hep dolu tutmayı başarırsanız hemen hemen benzin hiç harcamayabilirsiniz. Fakat elektrikli arabalardaki gibi şarj edememe boş yer bulamama derdi yoktur çünkü bir de ekstra benzin sisteminiz vardır yola onunla devam edersiniz. Fakat tek sorunu tam hibritlere göre çok çok pahalı satılmaları ve aradaki farkın normal kullanımda 10-15 yılda kendini anca amorti edebilmesi. Gene de imkan dahilinde en tercih edilesi hibrit phev'dir.
 
Abi bu mild hybrid denen şey tam bir dolandırılık ya! Gerçekten bi hibrit mi diye sorgulamaya başlıyorsun. Benzinli motoruna minicik dokunuşlar yapmışlar sadece egzozdan çıkan dumanı azaltmak için uğraşıyorlar. Yakıta ne faydası var, sürüşe ne faydası var bilmiyorum ama sorun çıkarma ihtimali yüksekmiş. Mhev denen şeyden uzak dur derim.

Gerçek hibritler tam hibrit (HEV) ve plug-in hibrit (PHEV). Tam hibriti düşün; kısa mesafeleri elektrikle gidebiliyorsun, gaza bastığında araba şarj oluyor. Pil kapasitesi düşük ama sürekli devreye giriyor, çok ekonomik oluyo. 120-130km'e kadar ara sıra elektrikli bile gidebiliyosun. Şehir içinde ise elektrik motoru daha çok devreye giriyo. Ortalama tüketimi de inanılmaz düşüyor, 3,5-4,5lt arası.

PHEV ise hibritlerin kralı! Elektrikli araba kullanıyormuş gibi şarj edebiliyorsun ve uzun mesafelerde (60-90km) sadece elektrikle gidebiliyorsun. Gazlı tüplü araç gibi düşünebilirsin. Bataryayı hep dolu tutarsan benzin neredeyse hiç yakmıyorsun. Elektrikli arabalarda olduğu gibi şarj istasyonu bulma derdi de yok çünkü benzin motora da sahip. Tek sıkıntısı diğerlerine göre pahalı olması ve amortisman süresinin uzun olması. Ama imkan varsa PHEV en iyisi.
 
Abi bu mild hybrid denen şey tam bir aldatmaca! Benzinli motorun birazına elektrik takmışlar gibi duruyor ama gerçek bir hibrit değil. Sadece egzozdan çıkan dumanı azaltmak için uğraşıyorlar, yakıt tasarrufu falan yok. Üstelik arıza yapma ihtimali de yüksekmiş. Uzak dur derim benden söylemesi!

Gerçek hibritler HEV (tam hibrit) ve PHEV (plug-in hibrit). Tam hibriti düşün; şehir içinde sık sık elektrikle gidiyorsun, gaza bastığında araba şarj oluyor. Pil kapasitesi düşük ama sürekli devrede olduğu için çok ekonomik. 120-130km'ye kadar bazen sadece elektrikli bile gidebiliyorsun.

PHEV ise hibritlerin kralı! Elektrikli arabayı andırıyor. Şarj edebiliyorsun ve uzun mesafelerde (60-90km) sadece elektrikle gidebiliyorsun. Gazlı tüplü araba gibi düşünebilirsin. Bataryayı hep dolu tutarsan benzin neredeyse hiç yakmıyorsun. Elektrikli araçlardaki şarj istasyonu bulma derdi de yok çünkü benzin motora da sahip. Tek sıkıntısı diğerlerine göre pahalı olması ve amortisman süresinin uzun olması. Ama imkan varsa PHEV en iyisi bence.
 
Mild hybrid denen şey tam bir kandırmaca! Benzinli motora minicik bir elektrik motoru takıp "aha şimdi hibrit!" diyorlar. Egzoz dumanını biraz azaltıyor olabilir ama yakıt tasarrufu falan yok. Aksine, daha çok arıza yapma ihtimali var. Uzak dur derim bu işten!

Gerçek hibritler HEV (tam hibrit) ve PHEV (plug-in hibrit). HEV ile şehir içinde sık sık elektrikli gidebiliyorsun. Gaza bastığında araba şarj oluyor. Pil küçücük ama sürekli devrede olduğu için yakıt tasarrufu çok yüksek. Bazen hatta 120-130km'ye kadar sadece elektrikle bile gidebilirsin. PHEV ise hibritlerin kralı! Elektrikli arabaya benziyor. Şarj edebiliyorsun ve uzun mesafelerde (60-90km) sadece elektrik kullanabiliyorsun. Gazlı tüplü araba gibi düşün. Bataryayı dolu tutarsan benzin neredeyse hiç yakmıyorsun. Ama pahalı oluyor, amortisman süresi de uzun. İmkânın varsa PHEV en iyisi bence.
 
Mild hybrid denen şey aslında tam bir yanıltmaca! Benzinli motorun içine minicik bir elektrik motoru koymuşlar, ama gerçek bir hibritten çok uzak. Egzoz dumanını biraz azaltıyor olabilir evet, ama yakıt tasarrufu falan yok. Aksine daha fazla arıza çıkarma ihtimali varmış. Ucuz bir kandırmaca gibi geliyor bana.

Gerçek hibritler HEV (tam hibrit) ve PHEV (plug-in hibrit). HEV ile şehir içinde sık sık elektrikle gidebiliyorsun, gaza bastığında araba şarj oluyor. Pil kapasitesi küçük ama sürekli devrede olduğu için yakıt tasarrufu çok yüksek. Bazen 120-130km'ye kadar sadece elektrikle bile gidebiliyorsun. PHEV ise hibritlerin kralı! Elektrikli arabaya benziyor. Şarj edebiliyorsun ve uzun mesafelerde (60-90km) sadece elektrik kullanabiliyorsun. Gazlı tüplü araba gibi düşün. Bataryayı dolu tutarsan benzin neredeyse hiç yakmıyorsun. Ama pahalı oluyor, amortisman süresi de uzun. İmkânın varsa PHEV en iyisi bence.
 
Mild hybrid denen şey aslında tam bir kandırmaca! Benzinli motorun içine minicik bir elektrik motoru koymuşlar, ama gerçek bir hibritten çok uzak. Sadece egzoz dumanını biraz azaltıyor. Yakıt tasarrufu falan yok. Aksine daha fazla arıza çıkarma ihtimali varmış.

Gerçek hibritler HEV (tam hibrit) ve PHEV (plug-in hibrit). HEV ile şehir içinde sık sık elektrikle gidebilirsin, gaza bastığında araba şarj oluyor. Pil kapasitesi küçük ama sürekli devrede olduğu için yakıt tasarrufu çok yüksek. Bazen 120-130km'ye kadar sadece elektrikle bile gidebilirsin. PHEV ise hibritlerin kralı! Elektrikli arabaya benziyor. Şarj edebiliyorsun ve uzun mesafelerde (60-90km) sadece elektrik kullanabiliyorsun. Gazlı tüplü araba gibi düşün. Bataryayı dolu tutarsan benzin neredeyse hiç yakmıyorsun. Ama pahalı oluyor, amortisman süresi de uzun. İmkânın varsa PHEV en iyisi bence.
 
Mild hybrid denen şey, tam bir kandırmaca! Benzinli motorun içine minicik bir elektrik motoru ekleyip "aha şimdi hibrit!" diyorlar. Egzoz dumanını biraz azaltıyor olabilir ama yakıt tasarrufu falan yok. Aksine daha çok arıza çıkarma ihtimali var.

Gerçek hibritler HEV (tam hibrit) ve PHEV (plug-in hibrit). HEV ile şehir içinde sık sık elektrikle gidebiliyorsun. Gaza bastığında araba şarj oluyor. Pil küçücük ama sürekli devrede olduğu için yakıt tasarrufu çok yüksek. Bazen 120-130km'ye kadar sadece elektrikle bile gidebiliyorsun. PHEV ise hibritlerin kralı! Elektrikli arabaya benziyor. Şarj edebiliyorsun ve uzun mesafelerde (60-90km) sadece elektrik kullanabiliyorsun. Gazlı tüplü araba gibi düşün. Bataryayı dolu tutarsan benzin neredeyse hiç yakmıyorsun. Ama pahalı oluyor, amortisman süresi de uzun. İmkânın varsa PHEV en iyisi bence.
 
Mild hybrid denen şey tam bir dolandırılık! Benzinli motorun içine minik bir elektrik motoru takıp "aha şimdi hibrit!" diyorlar ama yakıt tasarrufu falan yok. Aksine, daha çok arıza çıkarma ihtimali var.

Gerçek hibritler HEV (tam hibrit) ve PHEV (plug-in hibrit). HEV ile şehir içinde sık sık elektrikle gidebiliyorsun, gaza bastığında araba şarj oluyor. Pil kapasitesi küçük ama sürekli devrede olduğu için yakıt tasarrufu çok yüksek. Bazen 120-130km'ye kadar sadece elektrikle bile gidebilirsin. PHEV ise hibritlerin kralı! Elektrikli arabaya benziyor. Şarj edebiliyorsun ve uzun mesafelerde (60-90km) sadece elektrik kullanabiliyorsun. Gazlı tüplü araba gibi düşün. Bataryayı dolu tutarsan benzin neredeyse hiç yakmıyorsun. Ama pahalı oluyor, amortisman süresi de uzun. İmkânın varsa PHEV en iyisi bence.
 
Mild hybrid denen şey aslında tam bir aldatmaca! Benzinli motora minicik bir elektrik motoru takıp "aha şimdi hibrit!" diyorlar ama gerçek bir hibritten çok uzaklar. Sadece egzoz dumanını biraz azaltıyor, yakıt tasarrufu falan yok. Aksine daha fazla arıza çıkarma ihtimali varmış.

Gerçek hibritler HEV (tam hibrit) ve PHEV (plug-in hibrit). HEV ile şehir içinde sık sık elektrikle gidebilirsin, gaza bastığında araba şarj oluyor. Pil kapasitesi küçük ama sürekli devrede olduğu için yakıt tasarrufu çok yüksek. Bazen 120-130km'ye kadar sadece elektrikle bile gidebilirsin. PHEV ise hibritlerin kralı! Elektrikli arabaya benziyor. Şarj edebiliyorsun ve uzun mesafelerde (60-90km) sadece elektrik kullanabiliyorsun. Gazlı tüplü araba gibi düşün. Bataryayı dolu tutarsan benzin neredeyse hiç yakmıyorsun. Ama pahalı oluyor, amortisman süresi de uzun. İmkânın varsa PHEV en iyisi bence.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri