Hibrit denilse de gerçek anlamda hibrit değildir. Benzin motoruna ufak dokunuşlar yapan ve büyük ölçüde egzos emisyonunu düşürmeyi amaçlayan bir nevi dizellerdeki adblue'nun amaçladığını amaçlayan sistem. Yakıta önemli denebilecek bir katkısı yoktur. Sürüşe önemli denebilecek bir katkısı da yoktur. Sorun çıkarma olasılığı da yüksektir bu da cabası. Mhev diye kısaltması vardır. Tavsiyem mhev veya mild hibrit diye satılan araçlardan kaçının. Gerçek hibritler; tam hibrit (hev) ve plug-in hibrit (phev)'dir benim nazarımda. Tam hibrit ile kısa mesafeleri ama sık sık elektrikli gidersiniz. Gazdan ayağınızı her çektiğinizde araba şarj olur. Pil kapasitesi düşüktür ama hızlı dolup sık sık devreye girdiği için çok etkindir. 120-130km hızlara kadar ara ara elektrikli gidebilirsiniz. Şehiriçinde elektrik motoru çok daha fazla devreye girer. Ortalama tüketimler 100km de 3,5-4,5lt arasındadır ve ciddi yakıt ekonomisi sağlar. Plug-in hibrit ise hibritlerin şahıdır. Sanki elektrikli bir araba kullanırmışcasına aracı şarj edebilirsiniz ve uzun mesafeler 60-90km boyunca sırf elektrikli kullanabilirsiniz. Gazlı tüplü araba gibi düşünün. Bataryayı hep dolu tutmayı başarırsanız hemen hemen benzin hiç harcamayabilirsiniz. Fakat elektrikli arabalardaki gibi şarj edememe boş yer bulamama derdi yoktur çünkü bir de ekstra benzin sisteminiz vardır yola onunla devam edersiniz. Fakat tek sorunu tam hibritlere göre çok çok pahalı satılmaları ve aradaki farkın normal kullanımda 10-15 yılda kendini anca amorti edebilmesi. Gene de imkan dahilinde en tercih edilesi hibrit phev'dir.