Bakan Tekin, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde aslında burada konuştuğumuz, konuşacağımız ışık şekillendiren bir yolu var. Çocuklarımızın bizimle ilgili OECD raporlarında en çok eleştiri konusu aldığımız konulardan bir tanesi çocuklarımızın dijital becerilerinin gelişmesi konusunda eleştirileri var. Biz Türkiye Yüzyılı Maarif Modeliyle çocuklarımızı hem dijital okuryazarlık anlamında hem de dijital becerilerinin gelişmesi anlamında hem de yapay zeka uygulamalarının, eğitim öğretim süreçlerine uygulanabilmesi açısından çok önemli değişiklikler yaptık. 'Teknolojik gelişmeye ayak uyduracağız, ama insan olduğumuzu asla unutmayacağız' diyoruz. Bu adaptasyonu sağlarken de biz, bizi biz yapan değerlerimizden, bizi insan kılan değerlerimizden uzaklaşmadan bu işi yapmamız lazım. Bunu ben Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin olarak söylediğimde eleştiriliyoruz, tartışılıyoruz. Ne demek istiyorsun. Değer kimin değeri. Ne değeri diye. Birleşmiş Milletler Genel Kurulu İnsan Hakları Komitesi 2023 tarihli bir raporu, Eğitim hakkının güvence altına alınması, ilerlemeler ve kritik zorluklar raporu. Bu raporda 4 ilkeli bir çerçeve planı oluşturuluyor. Bu çerçevenin biri eğitimde dijitalleşmenin kontrol edilmesi. Hangi açıdan kontrol edilecek. Birleşmiş Milletler, bu çerçevede diyor ki dikkat edin diyor. Yapay zeka uygulamaları ve eğitimdeki dijitalleşme uygulamaları temel insan haklarına ilişkin temel hak ve hürriyetlerin, insan hakları, insanlara ilişkin temel değerleri ötekileştirdiği, yok edildiği bir sonucu beraberinde getirebilir diyor. Dolayısıyla biz de Türkiye Yüzyılı Maarif modeline uygun olarak çalışarak, eğitim sistemimizi daha dijital ve yenilikçi hale getirerek bu hedefe ulaşabiliriz.