[[Dosya:The Scream.jpg|küçükresim|Çığlık, Edvard Munch, 1893]] Modern sanat, genellikle 1880'lerin izlenimcilerinden (empresyonistler) 1960-70'lere kadar devam ettiği kabul edilen sanat dönemidir. Sanatta modernizmin temelleri, ressamların dünyayı gördükleri gibi temsil etmeyi bırakmalarıyla atılmıştır. Temsil, temel sorun haline gelmiş; sanat kendi kendisini konu haline getirmeye başlamıştır. Sanat eleştirmeni Clement Greenberg de 1960'ta yazdığı "Modernist resim" adlı makalesinde modernizmin özünün, disiplinlerin kendilerine has yöntemlerini, disiplinin kendisini eleştirmek için kullanmak olduğunu; bundaki amacın da o disiplini geliştirmek ve önemini artırmak olduğunu söyler. Örneğin, ilk modernist filozof olarak kabul edilen Immanuel Kant, felsefeyi daha fazla bilgi edinmek için değil, bilginin nasıl mümkün olduğunu sorgulamak için kullanmıştır. Greenberg'e göre, Kant'ın sanattaki karşılığı, ilk modernist ressam, Manet'dir. Manet ve empresyonistler, üzerine resim yaptıkları yüzeyde boya, tuval vb. malzemelerin özelliklerini ve geçtikleri süreçleri saklamamış, aksine öne çıkarmışlar; sonrasında Cezanne eserlerini tuvalin dikdörtgen şeklini göz önüne alarak tasarlamıştır. Böylece doğadaki görüntülerin taklidi yavaş yavaş bırakılmış, temsil ikinci plana atılmıştır. Modern resimde bu şekilde gelinen en son nokta, bir heykel akımı olarak başlayan Minimalizmin etkisiyle yapılan, insan elinin izlerini tümden kaldırarak dümdüz tek renge boyanan, böylelikle içerikten arındırılmaları amaçlanan tuvallerdir. Modern sanat akımları Modern sanat, özellikle geç dönemlerinde keskin çizgilere sahip olmamasına rağmen, çağdaş sanatla karşılaştırıldığında akımlara göre incelenmeye daha uygundur: 1880'ler Tonalizm - 1880 - 1920 Sembolizm - 1880 - 1900'ların başı Post-empresyonizm (Geç İzlenimcilik) - 1886 - 1905 Neo-empresyonizm (Yeni İzlenimcilik)- 1886 - 1906 1890'lar Ekspresyonizm (Dışavurumculuk) - 1890 - 1939 Fauvism - 1898 - 1906 1900'ler Die Brücke - 1905 - 1913 Art nouveau - 1905 - 1939 Kübizm - 1907 – 1914 Fütürizm - 1909 - 1939 1910'lar Süprematizm - 1915 - 1920'ler Dadaizm - 1916 - 1923 Bauhaus - 1919 - 1933 1920'ler Neue Sachlichkeit - 1920'ler - 1940'ler Konstrüktivizm - 1920'ler ve sonrası Art deco - 1920'ler - 1930'ler de Stijl - 1920'ler - 1932 Sürrealizm - 1922 - 1939 1930'lar - II. Dünya Savaşı Abstraction-Création - 1931-1936 Sosyalist realizm - 1930 - 1950 1940'lar 1945 Soyut dışavurumculuk - 1945 ve sonrası Aksiyon resmi ('Action Painting') Renk alanı resmi ('Color Field Painting') Art informel - 1940'ların ortası - 1950'ler Art brut - 1940'ların ortası ve sonrası Tachism - geç 1940'lar - 1950'ler 1950'ler Neo-dada - 1950'ler Pop art - 1950'lerin ortası ve sonrası Durumculuk (Sitüasyonizm) - 1957 - 1970'lerin başı 1960'lar Op Art - 1964 ve sonrası Geç-resimsel soyutlama ('Post-painterly Abstraction') - 1964 ve sonrası Sert kenar resmi ('Hard-Edge Painting') Fluxus - 1960'ların başı - 1970'ların sonu Minimalizm - 1960'lar ve sonrası Kavramsal sanat - 1960'lar ve sonrası Performans sanatı - 1960'lar ve sonrası Fotogerçekçilik - 1960'ların ortası ve sonrası Süreç sanatı - 1960'ların ortası - 1970'ler Arazi sanatı - 1960'lar - 1970'lerin başı Post-Minimalizm - 1960'ların sonu - 1970'ler Konu hakkındaki yayınlar Danto, Arthur C. (1997): After the end of art - Contemporary art and the pale of history: Princeton University Press, Princeton, NJ Dış bağlantılar Artcyclopedia painting.about.com Görsel Sanatlar