Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

MQB platformu

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
küçükresim|292x292pik|MQB tasarımı Volkswagen Group MQB platformu, şirketin enine, ön motor, önden çekişli düzeni (isteğe bağlı ön motor, dört tekerlekten çekişli düzen) otomobillerinin paylaşılan modüler tasarım yapısı için stratejisidir. Volkswagen, bu yeni platformu ve onu kullanan arabaları geliştirmek için yaklaşık 60 milyar dolar harcamıştır. Platform, super mini sınıfından orta boy SUV sınıfına kadar çok çeşitli otomobillerin temelini üstlenmektedir. MQB, Volkswagen'in tüm MQB hazır fabrikalarında bu platforma dayalı olarak otomobillerinden herhangi birini monte etmesine izin vermektedir. Bu, Volkswagen Group'un farklı fabrikaları arasında üretimi gerektiği gibi esnek bir şekilde değiştirmesini sağlamaktadır. 2012'den itibaren Volkswagen Grubu, stratejiyi Modüler Querbaukasten anlamına gelen MQB kod adı altında pazarladı ve Almanca'dan "Modüler Transversal Araç Seti" veya "Modüler Enine Matris"e çevrilmiştir. MQB, uzunlamasına motor yönelimli araçlar için benzer MLB stratejisini de içeren VW'NİN genel MB (Modularer Baukasten veya modüler matris) programındaki bir stratejidir. sol|küçükresim|284x284pik|Volkswagen Golf MQB, böyle bir platform değil, şirketin on bir araç markasından herhangi biri için ürettiği on gövde konfigürasyonundan bağımsız olarak, enine motorlara sahip farklı platformlara rasyonellik kazandırmak için bir sistemdir. Bu nedenle MQB, çok çeşitli platformlarda bileşenlerin çekirdek bir "matrisini" koordine etmektedir. Örneğin, tüm aktarma organları (örneğin, benzin, dizel, doğal gaz, hibrit ve tamamen elektrikli) için ortak bir motor montaj çekirdeğini paylaşmanın yanı sıra ağırlığı azaltmaktadır. Konsept, aynı tesiste farklı modellerin üretilmesine ve maliyetten daha fazla tasarruf edilmesine olanak tanımaktadır. Volkswagen'in Araştırma ve Geliştirme Şefi (2015'e kadar Audi Geliştirme Başkanı) Ulrich Hackenberg, MB'yi "stratejik bir silah" olarak nitelendirmiştir. Basın yorumları [[Dosya:VW Touran.JPG|küçükresim|VW Touran]] İngiliz Car dergisi, "bu fikir, son 100 yılda karmaşıklığın kontrolden çıktığı bir sektörde seri üretimin temel ilkelerine geri dönüşün habercii olmuştur. Şirket, çeşitli otomobiller inşa etmek için standartlaştırılmış, değiştirilebilir bir parça seti oluşturarak, bir araba inşa etmek için geçen süreyi %30 azaltmayı planlamaktadır." Jalopnik otomobil blogu, "en büyük özellik, tüm motorların ve şanzımanların tekdüze konumu" ve "tüm motorları aynı yere monte etmektir. Şirket, aracı diğer modellere taşırken mühendislik maliyetlerini ve ağırlığını/karmaşıklığını azaltmayı umduğunu" söylemiştir." Geliştirme maliyetlerinin yaklaşık %60'ı, motor da dahil olmak üzere gaz pedalı ve ön tekerlekler arasında gerçekleşmektedir. MQB tabanlı modeller MQB modelleri super mini'den büyük aile arabalarına kadar uzanmaktadır. MQB mimarisi PQ25, PQ35 ve PQ46 platformlarının yerini almaktadır. Tüm MQB otomobiller, değişen dingil mesafesi, palet ve dış boyutlara rağmen aynı ön aksı, pedal kutusunu ve motor konumlandırmasını paylaşacaktır. Birinci nesil MQB (2012) "İlk nesil" MQB platformu, C segmentinden çeşitli araçları desteklemektedir. Audi A3 Mk3 (2013–2020) Audi Q2 (2016–günümüz) Audi TT Mk3 (2014–günümüz) SEAT León Mk3 (2012–2020) Škoda Octavia Mk3 (2012–2020) Škoda Superb Mk3 (B8) (2015–günümüz) Volkswagen Arteon/CC (2017–günümüz) Volkswagen Atlas/Teramont (2017–günümüz) Atlas Cross Sport/Teramont X (2019–günümüz) Volkswagen Golf Mk7 (2012–2020) Volkswagen Golf Sportsvan (2014–2020) Volkswagen Lamando (2014–günümüz) Volkswagen Passat/Magotan (B8) (2014–günümüz) Volkswagen Passat (Yalnızca çin) (2018–günümüz) Volkswagen Touran Mk2 (2015–günümüz) İkinci nesil MQB (MQB AX; 2016) "İkinci nesil" MQB, 2016 yılında piyasaya sürüldü ve bu da boyut/segmente göre gruplandırılmış üç farklı platform türünü tanıtmıştır. MQB A0 kategorisinin tanıtımı, platformun B segmentindeki daha küçük ve daha ucuz araçlarda kullanılmasını sağlamaktadır. MQB A0 ( Audi A1 Mk2 (2018–günümüz) SEAT Arona (2017–günümüz) SEAT Ibiza Mk5 (2017–günümüz) Škoda Kamiq (global) (2019–günümüz) Škoda Scala (2019–günümüz) Škoda Fabia (2021–günümüz) Volkswagen Nivus/Taigo (2020–günümüz) Volkswagen Polo Mk6 (2017–günümüz) Volkswagen T-Cross/Tacqua (2019–günümüz) Volkswagen Virtus (2018–günümüz) MQB A0 IN = Hindistan pazarı için A0 platformunun düşük maliyetli bir varyasyonu 2019'da tanıtıldı ve 2021'den itibaren piyasaya sürülen araçlar için kullanılmıştır. Škoda Kushaq (2021–günümüz) Volkswagen Taigun (2021–günümüz) MQB A1 Jetta VS5 (2019–günümüz) SEAT Ateca (2016–günümüz) Škoda Karoq (2017–günümüz) Volkswagen Bora Mk4 (2018–günümüz) Volkswagen Jetta/Sagitar/Vento (A7) (2018–günümüz) Volkswagen Lavida Mk3 (2018–günümüz) Volkswagen T-Roc (2017–günümüz) T-Roc Cabriolet (2020–günümüz) Volkswagen Taos/Tharu (2018–günümüz) MQB A2 Audi Q3 Mk2 (2018–günümüz) Audi Q3 Sportback (2019–günümüz) Jetta VS7 (2020–günümüz) SEAT Tarraco (2018–günümüz) Škoda Kodiaq (2016–günümüz) Kodiaq GT (2018–günümüz) Volkswagen Tayron (2018–günümüz) Tayron X (2020–günümüz) Volkswagen Tiguan Mk2 (2016–günümüz) Tiguan Allspace/L (2017–günümüz) Tiguan X (2020–günümüz) Volkswagen Viloran (2020–günümüz) MQB Evo (2019) Audi A3 Mk4 (2020–günümüz) Cupra Formentor (2020–günümüz) SEAT León Mk4 (2020–günümüz) Škoda Octavia Mk4 (2020–günümüz) Volkswagen Caddy Mk4 (2020–günümüz) Volkswagen Golf Mk8 (2019–günümüz) Volkswagen Talagon (2021–günümüz) Volkswagen Multivan T7 (2021–günümüz) Kaynakça Kategori:Otomobil platformları Kategori:Volkswagen grubu
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri