Müfredat geliştirme, müfredatı iyileştirme sürecidir. Müfredat geliştirmede çeşitli yaklaşımlar kullanılmıştır. Yaygın olarak kullanılan yaklaşımlar; analiz (yani ihtiyaç analizi, görev analizi), tasarım, seçme (yani uygun öğrenme/öğretme yöntemlerini ve uygun değerlendirme yöntemlerinin seçilmesi) oluşturma (yani müfredat uygulama/değerlendirme alt kurulunun oluşturulması) ve gözden geçirme (alt kurulun müfredatı incelemesi) yaklaşımlarıdır. Analiz Tasarım Seçme Oluşturma Gözden geçirme Erken çocukluk bakımı ve eğitimi (EÇBE) Tüm durumlar için; en iyi olan tek bir müfredat yoktur. Bazı müfredatlar ağırlıklı olarak bilim ve teknolojiye dayalıyken, bazıları daha çok sanata odaklıdır. Bununla birlikte, farklı müfredatların karşılaştırılması, belirli yaklaşımların diğerlerinden daha etkili olduğunu da göstermektedir. Sağlık, beslenme ve gelişmeye yönelik kapsamlı programların, özellikle küçük ve savunmasız çocuklara yönelik programların; en çok erken çocukluk döneminde etkili olduğu kanıtlanmıştır. Bu konu kurumların ve bireylerin; birlikte çalışmaya, projeleri ortaklaşa planlamaya ve ebeveynleri ve toplulukları dahil etmeye yönelik; gerçek bir sorumluluk gerektirmektedir. Hümanist müfredat geliştirme Hümanist müfredat, çoğulculuk ve evrensel değerler arasında bir denge sağlamaya çalışırken, toplumun çoğulluğuna izin veren kültürlerarası eğitime dayalı bir müfredattır. Politika açısından bu görüş, müfredat çerçevelerini; geniş eğitim hedefleri ile bu hedeflere ulaşma süreçleri arasında, köprü kuran araçlar olarak görülmektedir. Hümanist müfredat geliştirme; müfredat çerçevelerinin meşru olması için, eğitim hedeflerini tanımlamaya yönelik politika ve diyalog sürecinin, katılımcı ve kapsayıcı olması gerektiğini savunmaktadır. Bu görüşün merkezi, müfredat politikasının ve içeriğinin;sürdürülebilir kalkınmanın temel direklerini oluşturan sosyal ve ekonomik adalet, eşitlik ve çevresel sorumluluk ilkeleri tarafından yönlendirilmesi gerektiğine dayanmaktadır. Müfredat tasarımı Müfredat Tasarımı Nedir? Bir dersin oluşturulmasında çok önemli bir adım olan müfredat tasarımı, ders içindeki öğretim kalıplarını; sistematik ve bilimsel olarak düzenleme görevini görmektedir. Öğretim kalıplarına; etkinlikler, okumalar, dersler ve değerlendirmeler örnek olarak verilebilir. Müfredat Tasarımının Öğretim Tasarımından farkı nedir? Müfredat Tasarımı, "bir öğrencinin ne öğrendiği" olarak açıklanmakta iken; Öğretim Tasarımı, "nasıl öğreneceğini" belirlemektedir. Müfredat Tasarım süreci nedir? Samriddhi'nin Müfredat Tasarım Çerçevesi dört adımlı bir süreci içermektedir: Empati kurmak Öğrencinin durumunu anlamaya çalışır Mevcut müfredatı ve geçmiş öğrenimi gözden geçirir İçgörü ve ilham toplar Fikir Birincil ve ikincil araştırma yapılır Yeni/İlgili kimlik araçlarını belirlenir Müfredat yapısının mini haritasını yapılır Seç ve oluştur İçerik, Evrensel Tasarım Öğrenme (Universal Design Learning) ilkelerine göre düzenlenir ve oluşturulur, sınıflandırılır: Talimat Ölçüm Taahhüt Ön model Kalite kontrol Paydaş geri bildirimi istenir İyileştirme ve geliştirme yapılır Kaynakça Kategori:Eğitim