Bu mükemmel sistem kendiliğinden olmuş olabilir mi
Önyargıları bir kenara bırakarak, tesadüf kelimesinin bilimde ne anlama geldiğini anlamak için bir kez daha gözden geçirin. Bu durumun kendi inançlarınızla veya varsayımlarınızla çelişmeyebileceğini fark edeceksiniz. Önce aynı konudan bahsettiğinize emin olun ve sonra birbirinize itiraz edin derim. Çünkü insanlar kelimelerle konuşurken, kavramlarla düşünürler. Eğer bir kelimeye, sizin yüklediğiniz anlamı yüklemediysem, anlaşamayız demektir. Bu açıdan karşınızdakinin neyi kastettiğini dinlemelisiniz önce.
Not: Tesadüf kelimesinin, ateistlerin de, deist/teistlerin de bilimde ne anlama geldiğini bilmediği gözlemim doğrultusunda. Kafa karışıklığı ve tartışmaların nedeninin bu olduğunu düşünüyorum. Savunanlar da karşı çıkanlar da konuyu bilmiyorlar. Hem tersten hem de düzden "samandan adam safsatası" yapılıyor. Karşı çıkanlar için durum şu: İddia x, ama onu çarpıtarak sanki y imiş gibi gösteriyor. Y'yi çürütünce, x'i çürütmüş zannediyorlar. Böylece kendilerini haklı göstermeye çalışıyorlar.
Savunanlar için ise durum şöyle: İddia x, ama hiç okumadan, araştırmadan, kulaktan duyma bir özentili ateist olduğu için, y zannediyorlar ve adeta ateizme taparcasına, güya bilim yapmaya çalışarak y'yi abuk sabuk yollarla savunuyorlar. Oysa ki bilim zaten onlara y demiyordu. İddia x idi. Yani, yanlış anladığınızı fark ediyorsunuz.
Bilimin sözlüğünde din ve siyaset kelimeleri bulunmamaktadır. Bilim, laik ve siyasetten bağımsız bir süreçtir. Bilim insanları, inandıkları bir dine sahip olabilirler, ancak bilim insanı, bilim yaparken kendi inançlarına ve varsayımlarına teslim olmamalıdır. Bilim, bu konularda yorum yapmaz. Dolayısıyla, "her şey kendiliğinden oluştu, Allah yok" gibi durumlar, bilimin bir yorumu değildir. Belki bilimin verilerini kendi çerçevesinde yorumlayan x kişisinin algısıdır, ancak buna kesin bir şey denemez; çünkü bu bir bilgi ve yorum meselesidir ve kesinlik mümkün değildir. Bu açıdan herkes şüphe içinde olmalı, kimse kendine bu kadar emin olmamalıdır. "Kendiliğinden" kelimesi, tesadüf anlamına gelirken, "bir yaratıcı yoktur" görüşü, bilim açısından ne olumlu ne de olumsuz bir yorum içerir. Bilim sadece var olanı inceler ve durumu tasvir eder. Bu durumlar, hem ateistlerin hem de teist/deistlerin yaygın olarak gözden kaçırdığı bir gerçektir.
Önyargıları bir kenara bırakarak, tesadüf kelimesinin bilimde ne anlama geldiğini anlamak için bir kez daha gözden geçirin. Bu durumun kendi inançlarınızla veya varsayımlarınızla çelişmeyebileceğini fark edeceksiniz. Önce aynı konudan bahsettiğinize emin olun ve sonra birbirinize itiraz edin derim. Çünkü insanlar kelimelerle konuşurken, kavramlarla düşünürler. Eğer bir kelimeye, sizin yüklediğiniz anlamı yüklemediysem, anlaşamayız demektir. Bu açıdan karşınızdakinin neyi kastettiğini dinlemelisiniz önce.
Not: Tesadüf kelimesinin, ateistlerin de, deist/teistlerin de bilimde ne anlama geldiğini bilmediği gözlemim doğrultusunda. Kafa karışıklığı ve tartışmaların nedeninin bu olduğunu düşünüyorum. Savunanlar da karşı çıkanlar da konuyu bilmiyorlar. Hem tersten hem de düzden "samandan adam safsatası" yapılıyor. Karşı çıkanlar için durum şu: İddia x, ama onu çarpıtarak sanki y imiş gibi gösteriyor. Y'yi çürütünce, x'i çürütmüş zannediyorlar. Böylece kendilerini haklı göstermeye çalışıyorlar.
Savunanlar için ise durum şöyle: İddia x, ama hiç okumadan, araştırmadan, kulaktan duyma bir özentili ateist olduğu için, y zannediyorlar ve adeta ateizme taparcasına, güya bilim yapmaya çalışarak y'yi abuk sabuk yollarla savunuyorlar. Oysa ki bilim zaten onlara y demiyordu. İddia x idi. Yani, yanlış anladığınızı fark ediyorsunuz.
Bilimin sözlüğünde din ve siyaset kelimeleri bulunmamaktadır. Bilim, laik ve siyasetten bağımsız bir süreçtir. Bilim insanları, inandıkları bir dine sahip olabilirler, ancak bilim insanı, bilim yaparken kendi inançlarına ve varsayımlarına teslim olmamalıdır. Bilim, bu konularda yorum yapmaz. Dolayısıyla, "her şey kendiliğinden oluştu, Allah yok" gibi durumlar, bilimin bir yorumu değildir. Belki bilimin verilerini kendi çerçevesinde yorumlayan x kişisinin algısıdır, ancak buna kesin bir şey denemez; çünkü bu bir bilgi ve yorum meselesidir ve kesinlik mümkün değildir. Bu açıdan herkes şüphe içinde olmalı, kimse kendine bu kadar emin olmamalıdır. "Kendiliğinden" kelimesi, tesadüf anlamına gelirken, "bir yaratıcı yoktur" görüşü, bilim açısından ne olumlu ne de olumsuz bir yorum içerir. Bilim sadece var olanı inceler ve durumu tasvir eder. Bu durumlar, hem ateistlerin hem de teist/deistlerin yaygın olarak gözden kaçırdığı bir gerçektir.