Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Müşteri ilişkileri yönetimi

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), bir şirketin mevcut ve potansiyel müşterilerle etkileşimini yönetmek için bir yaklaşımdır. Müşterilerle olan iş ilişkilerini geliştirmek, özellikle müşteriyi elde tutmaya ve sonuçta satış büyümesini artırmaya odaklanarak, bir şirket ile müşterilerin geçmişi hakkındaki veri analizini kullanır. Salesforce, ve Microsoft Dynamics CRM gibi müşteri ilişkileri yönetimi hizmetleri var. CRM yaklaşımının önemli bir yönü, bir şirketin web sitesi, telefon, e-posta, canlı sohbet, pazarlama materyalleri ve son zamanlarda sosyal medya da dahil olmak üzere bir dizi farklı iletişim kanalından veri derleyen CRM sistemleridir. CRM yaklaşımı ve bunu kolaylaştırmak için kullanılan sistemler sayesinde, işletmeler hedef kitleleri ve ihtiyaçlarına en iyi nasıl cevap verebilecekleri hakkında daha fazla bilgi edinirler. Türleri Stratejik CRM - müşteri odaklı bir iş kültürünün geliştirilmesine odaklanmıştır. Operasyonel CRM - müşteri ilişkileri yönetimi sistemlerinin temel amacı satış, pazarlama ve müşteri desteğini entegre etmek ve otomatikleştirmektir. Bu nedenle, bu sistemlerde tipik olarak, bir şirketin sahip olabileceği her müşteri için tek bir sayfa görünümünde, tek bir müşteri görünümünde üç işlevin genel görünümünü veren bir gösterge tablosu bulunur. Gösterge panosu, müşteri ve firma arasındaki tüm ilişkileri özetleyerek müşteri bilgileri, geçmiş satışlar, önceki pazarlama çabaları ve daha fazlasını sağlayabilir. Operasyonel CRM 3 ana bileşenden oluşur: satış gücü otomasyonu, pazarlama otomasyonu ve servis otomasyonu. Satış gücü otomasyonu, başlangıçta iletişim bilgilerini girmekten potansiyel bir müşteriyi gerçek bir müşteriye dönüştürmeye kadar satış döngüsünün tüm aşamalarıyla çalışır. Satış promosyonu analizini uygular, bir müşterinin hesap geçmişinin tekrarlanan satışlar veya gelecekteki satışlar için izlenmesini otomatikleştirir ve satış, pazarlama, çağrı merkezleri ve perakende satış mağazalarını koordine eder. Bir satış görevlisi ve bir müşteri arasında yinelenen çabaları önler ve ayrıca her iki taraf arasındaki tüm temasları ve takipleri otomatik olarak izler. Pazarlama otomasyonu, daha etkili ve verimli hale getirmek için genel pazarlama sürecini kolaylaştırmaya odaklanır. Pazarlama otomasyonu özelliklerine sahip CRM araçları, müşterilere belirli zamanlarda otomatik pazarlama e-postaları göndermek veya sosyal medyada pazarlama bilgileri göndermek gibi tekrarlanan görevleri otomatikleştirebilir. Pazarlama otomasyonunda hedef, satış potansiyelini tam müşteriye dönüştürmektir. CRM sistemleri bugün ayrıca sosyal medya üzerinden müşteri katılımı üzerinde çalışmaktadır. Hizmet otomasyonu, CRM sisteminin doğrudan müşteri hizmeti teknolojisine odaklanan parçasıdır. Servis otomasyonu sayesinde müşteriler telefon, e-posta, bilgi tabanları, bilet portalları, SSS ve daha fazlası gibi birden fazla kanal aracılığıyla desteklenir. CRM CX İlişkisi CRM ve CX (Customer Experience-Müşteri Deneyimi) kavramları müşterilerin deneyimleri ile ilgili kavramlardır ve birbirine yakın ancak farklı konseptlerdir. CRM, işletmelerin müşterileri ile olan ilişkilerini yönetmelerine yardımcı olan bir yazılımdır. CRM, müşteri verilerini toplar, analiz eder ve işletmelere yardımcı olur. CX ise, müşterilerin işletme ile olan deneyimlerini ifade eder. CX, müşterilerin işletme ile olan tüm etkileşimlerini, hizmet kalitesinden satış sonrası desteğe kadar kapsar. CRM, CX’i desteklemek için kullanılabilir. CRM sistemi, müşteri verilerini toplayarak işletmelere müşteri deneyimlerini iyileştirmelerine yardımcı olabilir. Böylece, müşteri memnuniyetini artırarak müşteri sadakatini artırabilir. Özet olarak, CRM ve CX, müşteri deneyimini yönetmek ve iyileştirmek için birbirine bağlı kavramlardır. CRM, müşteri verilerini toplamak ve işletmelere yardım etmek için kullanılırken, CX ise müşterinin işletme ile olan deneyimini tanımlamaktadır. Ayrıca bakınız Sosyal medya pazarlama İlişki pazarlaması Etkileyici pazarlama Veritabanı pazarlaması İçerikle pazarlama Sosyal sorumluluk pazarlaması Mürettebat kaynak yönetimi Mürettebat yönetimi Kaynakça Kategori:Müşteri ilişkileri yönetimi Kategori:Hizmet pazarlaması Kategori:Büro ve idari destek meslekleri Kategori:Pazarlama teknikleri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri