Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

My Beautiful Dark Twisted Fantasy

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
My Beautiful Dark Twisted Fantasy, Amerikalı hip hop sanatçısı Kanye West'in beşinci stüdyo albümüdür. Roc-A-Fella Records etiketiyle 22 Kasım 2010'da yayınlandı. Albümün kayıtları 2009 ve 2010 boyunca ağırlıklı olarak Honolulu, Hawaii'deki Avex Recording Studio'da gerçekleşti. West dışında Jeff Bhasker, The RZA, No I.D. ve Mike Dean gibi isimler albümün prodüksiyonunu gerçekleştirdi. Müzik kariyerine verdiği aranın ardından West, bu albüm üzerinde kendisi haricinde çeşitli müzisyenlerin ve prodüktörlerin de kolektif olarak katkıda bulundukları ortak bir geliştirme olarak çalıştı. Müzik yazarlarının da birçok yönüyle ele aldıkları My Beautiful Dark Twisted Fantasy, West'in önceki çalışmalarından da izler barındıran ve aşırılık ve ünlü olmakla ilgili konulara dair bir albümdür. Albüm, yayınlandığı hafta Amerika Birleşik Devletleri'nde 496 bin kopya sattı ve Billboard 200 listesine bir numaradan giriş yaptı. Dünya çapında önemli liste başarıları elde etti ve albümden dört hit single çıktı: "Power", "Monster", "Runaway" ve "All of the Lights". My Beautiful Dark Twisted Fantasy, müzik eleştirmenlerinin beğenisini kazandı ve değişken müzik tarzı, zengin prodüksiyon kalitesi ve West'in ikiye bölünmüş konuları övgüler topladı. Albüm aynı zamanda birçok ankette ve yıl sonu listelerinde 2010'un en iyi albümü seçildi. Ülkesinde 1 milyon 212 binlik satışa ulaşan albüm, Amerika Kayıt Endüstrisi Birliği'dan platin plak kazandı. Genel Albüm, West'in çok çalışmanın yarattığı ruhsal durumun ve yasal sorunlar ile bozulan halk imajı gibi sorunlarla geçen bir dönem sonrasında Oahu, Hawaii'daki gönüllü sürgünü sırasında ortaya çıktı. West sonraları çok çalışmaktan kaynaklanan yorgunluğunun 2009 MTV Video Müzik Ödülleri'ndeki olaylara ve ardından medyadan gelen tepkiye verdiği cevaplara ve müzik çalışmalarına ara vermesine neden olduğunu söyledi. Olayın ardından gelen olumsuz tepkiler arasında, 808s & Heartbreak albümünün tanıtımı için Lady Gaga ile 1 Ekim 2009'da başlayacağı turne sebep gösterilmeksizin iptal edildi. Albüm başlarda Good Ass Job olarak anılıyordu, ancak sonraları Dark Twisted Fantasy adını aldı. GOOD Music sanatçısı Big Sean, bir röportajında albümden Good Ass Job adıyla bahsetti. 24 Temmuz 2010'da Kanye West'in blogunda "My Dark Twisted Fantasy Trailer" şeklinde bir başlık yer aldı. 28 Temmuz'da West, Twitter hesabı üzerinden albümün adıyla ilgili olarak şunları yazdı: "Albümün adı artık 'Good Ass Job' değil. Şu sıralar birkaç başlık arasında gidip geliyorum." 5 Ekim 2010'da albümün adı My Beautiful Dark Twisted Fantasy duyuruldu. Kayıt Albümün kayıtları Honolulu, Hawaii'deki Avex Recording Studio'nun yanı sıra Burbank, Kaliforniya'daki Glenwood Place Studios ve New York'taki Electric Lady Studios ve Platinum Sound Recording'de gerçekleşti. West, albüm kayıtları için plak şirketi Def Jam'in kasasından 3 milyon doların üstünde harcama yaptı. Sonraları Complex dergisi başyazarı ve sırdaşı Noah Callahan-Bever'a ilk kayıt sürecini anlattı. Callahan-Bever bununla ilgili olarak "Hawaii'ye kapandı ve çalışmalarına katılmaları ve ilham kaynağı olmaları için en sevdiği prodüktörleri ve sanatçıları buraya getirtti. Rap kampı!" My Beautiful Dark Twisted Fantasynin çalışmalarında yer alan sanatçılar arasında Raekwon, The RZA, Pusha T, Rick Ross, Charlie Wilson, Big Sean, Cyhi the Prynce, Swizz Beatz, Dwele, Nicki Minaj, T.I., Drake, Common, Jay-Z, Eminem, Lil Wayne, John Legend, Fergie, Rihanna, The-Dream, Ryan Leslie, Elton John, M.I.A., Justin Vernon, Seal, Beyoncé, Kid Cudi, Mos Def, Santigold, Alicia Keys, Elly Jackson, ve Tony Williams'ın bulunduğu bilinmektedir. Kayıtlarda görev alan prodüktörler arasında Q-Tip, The RZA, DJ Premier, Madlib, ve Pete Rock yer aldı. Madlib albüm için beş beat yaptığını söylemişti. DJ Premier, albüm için yaptığı beatlerin kullanılmadığını söyledi. Daha önce 808s & Heartbreak albümünün kayıtları için Avex'te çalışmış olan West, My Beautiful Dark Twisted Fantasy üzerinde çalışmak için stüdyonun üç odasını tuttu. Kayıtlar sırasında West'i ziyaret eden Noah Callahan-Bever, "yaratıcılıkta duvara çarptığında... bir başka şarkı üzerinde çalışmak üzere stüdyonun diğer odasına gidiyor." yazdı. West genelde geceleri çalıştı ve stüdyoda uyudu. Mühendisler, günün 24 saati miks masasının önünde hazır bulundular. Öğleden sonraki kayıtlardan önce West ve ekibinin büyük bölümü Honolulu YMCA'da mahallelilerle basketbol oynadılar. Bu sırada genelde Kid Cudi koşu bandında yürüdü ve RZA ise ağırlık çalıştı. West her sabah ekibi için Diamond Head'deki konutunda kahvaltı düzenledi. Albümün gelişim süreci boyunca West, stüdyodaki diğer prodüktör ve müzisyenlerle albümün müziği üzerine devamlı fikir alışverişinde bulundu. Ziyaretinden gözlemlerini aktaran Callahan-Bever, "Ağır sıkletler bir araya gelmiş olsa da, egolar nadiren çarpışıyor; konuşmalar aydınlatıcı ve üretken [...] iş birliği yapmak, mücadele etmek ve ilham vermek için buradayız." Callahan-Bever'a verdiği röportajda Q-Tip, süreci "komite müziği" olarak nitelendirdi ve bunun kayıtlardaki ve West'in çalışma ahlakındaki önemine dikkat çekti: Pete Rock, West ile stüdyoda çalışma deneyimini şöyle anlattı: "O kesinlikle hip-hop, onun kökenleri, onu şarkılarda denedim...Olayı başka bir seviyeye taşıyor. Müzisyenleri ve bir şarkısı var, benim dandik bir beatimin üzerinde oynadı ve onu adam etti. Çalışma şeklini seviyorum — bir odadan diğerine gidiyor, sözler yazıyor ve bir beat ile uğraşıyor ve sonra başka bir odaya gidiyor ve başka bir şey yapıyor — Yaptığı şeyi sevdim." Rapçi Pusha T, albümü "soundların derlemesi" olarak tanımladı ve West'in yöntemini alışılmadık olarak nitelendirdi. "Bir şarkı üzerinde çalışıyoruz, bir modun içine girdiğimizi düşünüyoruz, o sırada mesela Jeff Bhasker'dan bir sound duyuyor ve tüm dikkatini o sounda çeviriyor. Zihinsel Rolodex'i ile o soundun albümde ait olduğu yere gidiyor ve hemen o şarkıya yöneliyor." Albümü dinlemeye çağrılan BET başkan yardımcısı Stephen Hill, albümün müzikal yönelimi için "808s & Heartbreake daha az ve Graduationa daha çok benziyor." dedi Nisan 2010'da verdiği bir röportajda DJ Premier, albümün prodüksiyonunu West'in daha önceki çalışmalarıyla karşılaştırdı: "Her şeyden önce, Kanye West'in yaptıklarına bakarsanız, sample kullanımını geri getirmek için çok şey yaptı, piyasa sanatçısı olmasına rağmen...ama yeni albümü kesinlikle sert beatler ve kafiyeler. Elektroyla işi bitti. Duyduklarınıza şaşıracaksınız." Müzik Müzik tarzı Müzik yazarları, albümün soundunda West'in önceki dört albümündeki müzik unsurlarını birleştirdiğine dikkat çektiler. Entertainment Weeklyden Simon Vozick-Levinson, bazı unsurların "çeşitli noktalarda tekrarlandığını" ifade etti ve bunları da "2004'teki The College Dropoutun gösterişli soul'u, Late Registrationın senfonik ihtişamı, 2007'deki Graduationın parlaklığı ve 2008'deki 808s & Heartbreakin duygusal olarak bitkin electrosu" olarak sıraladı. The Village Voice yazarı Sean Fennessey, West'in önceki stüdyo albümlerinde "özenle seçerek çalıştığı kimselerin hünerlerini aldığını ve geliştirdiğini" söyledi ve bunları Late Registrationdaki Jon Brion ("orkestral görkemi düzenlemeyi öğrendi."), Graduationdaki DJ Toomp ("DJ Toomp'un koşulsuz tehdidini uyarladı.") ve 808s & Heartbreakteki Kid Cudi'den ("Cudi'nin inleyen melodileri temel hâle geldi.") aldığını ifade etti. Pitchfork Media'dan Ryan Dombal, albümü West'in çalışmalarının "doruk noktası" olarak tanımladı ve "müzikal anlamda albüm, aşırılıktan yana bu hip hop eğilimini 2007'de Graduationın bıraktığı yerden devam ettiriyor, bu sırada The College Dropoutun leziz samplelarını ve Late Registrationın barok enstrümantasyonunu sorunsuzca birleştiriyor." Allmusic editörü Andy Kellman da bu albümü sanatçının tüm çalışmalarının "doruk noktası" olarak nitelendirirse de, "yalnızca her birinin belirleyici özelliklerini yansıtmıyor. 13 parça [...] bazen hepsini aynı anda kendi içinde eritiyor. Bu yüzden de, sessel ve duygusal katmanları ayrı ayrı görmek ve saymak çoğu zaman zor." dedi. Kellman, "albümün çelişen unsurlarını ve çılgınca aşırılığını" en iyi temsil eden şarkının "All of the Lights" olduğunu ifade etti. Sözler My Beautiful Dark Twisted Fantasy aşırılık ve ünlü olmakla ilgili konulara sahiptir: çöküş, muhteşemlik, gerçeklerden kaçış, seks, zenginlik, romantizm, kendiyle övünme ve kendinden şüphe etme. Prefix Magazine yazarı Andrew Martin, albümün felsefesinin minimalizmle zıt olduğunu söylerken; albümün, West'in şöhretin getirdiği yüklerden yakındığı bir "meditasyon" olduğunu yazdı. Albüm, West'in önceki albümlerine göre alkol ve uyuşturucu kullanımı konusunda daha açık referanslar taşıyor. The A.V. Clubdan Nathan Rabin, albümü "esrarengiz biçimde komik, içgözlemlerinde cesur ve karakteristik açıdan şöhrete takıntılı" olarak nitelendirirken, West'in sözlerindeki "manik yükselişlere ve depresif düşüşler"e dikkat çekti. Müzik yazarı Sean Fennessey, albümün konu yapısını Yunan trajedilerine benzetti: "her şey yıkılır ve [...] bunu yapan bir kadındır." NME yazarı Alex Denney, West'i "sırasıyla bıktırırcasına benmerkezci, pişman, anlayışlı, aptal ve kendiyle alan eden biri", "ahlaken karışmış zamanlarımızın pop starı; ağız dolusu elmas ve sinsi vicdan azabıyla içgüdüsel bir tüketici, Amerikan rüyasını kalbinde sürünen manevi boşluk duygusuyla yaşayan bir sanatçı" olarak tanımladı ve ekledi: "My Beautiful Dark Twisted Fantasy, bu özü tam olarak yakalıyor." Müzik yazarı Ann Powers, albüme hakim olan temayı "jetlag yaşayan bir kozmopolitin krizi [...] şehirde her zaman yeni olan, chasing whatever goal or girl is in the room, tüketim kültürünün insafsız çınlamalarıyla körüklenmiş ama sonunda tatminsiz kalmış birinin yorgun çığlığı" olarak yorumladı. Powers albümdeki şarkıları "pornografik övünçler, romantik felaket hikayeleri, ruhun karanlık geceleri" olarak tarif ederken, West'in "dünyadaki yeri hakkındaki belirsizliğini" ırk konusuyla bağdaştırdı: "Kökensiz West, hiçbir yerde hoş karşılanmayan adama ait umudunu kestiği bu Fanteziyi kutluyor. Bu yalnızca kişisel bir sorun değil. Bu, teorisyen Michael Eric Dyson'ın 'istisnai siyahi adam' dediği bir lanet. Yetenekleri sayesinde kucaklanmış ancak derisinin rengi nedeniyle diğerlerinden ayrılan bir adam." Müzik yazarı Robert Christgau, güvensizlik ve belirsizlik konularını West'in "kalbi, mesajı ve bu kadarı önemli olmasının nedeni" olarak gösterdi ve "Hell of a Life" ve "Runaway" gibi parçaları örnek gösterdi. İçerik Albümün açılış parçası "Dark Fantasy", Nicki Minaj tarafından İngiliz aksanı ile icra edilen Roald Dahl'ın şiirsel "Külkedisi" çalışmasından bir anlatımla başlamaktadır. Albümdeki çöküş ve hedonizm gibi konuları yansıtan parçada West "plan, acı sona erene kadar içmekti / Peki hangisi daha kötü, acı mı akşamdan kalmalık mı?" diyor. Parçada müzik ve popüler kültür referanslarına rastlanıyor. "Mercy Mercy Me (The Ecology)" adlı şarkı, Lamborghini Murciélago adlı otomobil, rapçi Nas, moda tasarımcısı Phoebe Philo, kısa hikâye "The Legend of Sleepy Hollow", "Sex on Fire" adlı şarkı, şarkıcı Leona Lewis ve televizyon karakteri Steve Urkel bunlar arasında yer alıyor. "All of the Lights", drum 'n' bass aralarına ve üflemelilere yer veren bir parçadır. Michael Jackson'ın ölümüne de bir atıfta bulunan parçada sevgilisine şiddet uygulayan ve sonrasında hapse giren bir adam anlatılmaktadır. Sevgilisi yeni bir erkek bulmuştur ve kızını görememektedir. Şarkı için West; Alicia Keys, John Legend, Elton John, Tony Williams, Elly Jackson ve nakaratı seslendiren Rihanna'nın aralarında bulunduğu 11 vokalistle çalıştı. MTV'ye verdiği bir röportajda Elly Jackson, "Diğerleriyle birlikte beni de şarkıya kattı ve aslında yapmak istediği tüm dünyadan sevdiği vokalistleri kullanarak bu eşsiz vokal dokusunu yaratmaktı. Bu seçebileceğiniz bir şey değil." Smokey Robinson'ın "Will You Still Love Me Tomorrow" adlı parçasından alınan bir sample'ın üzerine kurulu olan "Devil in a New Dress", arzular ve gönül yaraları hakkında bir şarkıdır. Hem cinsel hem dini benzetmelere yer veren parçayı bir eleştirmen "yarı yatak odası cazibesi, yarı melek duası" olarak tanımladı. Albümde, prodüksiyonunda West'in katkısı bulunmayan tek çalışmadır. Buna rağmen, parçada West'in klasik soul samplelarında kullandığı tipik vuruş ve tempolar yer almaktadır. "Runaway", sürekli azalan yarım ve tam notalardan oluşan piyano temelli bir motife sahiptir. Yaylıların ve West'in vocoder'den şarkı söylediği bir kapanış bölümü ile bitmektedir. Sanatçı kendini eleştiren bir tutum sergilediği parçada, kişiliğinden ve kusurlarından bahsediyor. West'in "En hoşlanmadığımı bulmakta öyle yetenekliyim ki" dizesine dikkat çeken Sean Fennessey, bu şarkının, albümde "kendini yaralamanın göğüs yumruklamayı geçtiği" bir bölüm olarak nitelendirdi. Model Amber Rose ile iki yıllık ilişkisinden esinlenilen ve saykodelik rock sample'ı içeren "Hell of a Life" adlı parçada bir porno yıldızıyla evlenmekten bahsedilmektedir. Müzik yazarı Ryan Dombal'a göre, şarkı "merkezi inanışı, daha asil bir arayışa çevirmeye çalışıyor. Fantezi ve gerçeklik, seks ve romantizm, aşk ve din arasındaki çizgiyi belirsizleştiriyor, ta ki ortada çizgi kalmayana dek. Bu altında şeytanlar yatan uçuk bir nirvana; yardımcı olamayacak hassas bir durum ancak çok sonra parçalara dağılıyor." "Lost in the World", tribal davullar ve Bon Iver'n "Woods" parçasından samplelar içeren bir şarkıdır. Yabancılaşma üzerine yazılmış olan parça, West tarafından "akılda kalıcı, ortak bir hayalin en önemli ögesi" olarak kullanıldı. Şarkıda müzikal değişiklikler olmaktadır, Iver'ın soluk vokalleriyle başlayan şarkı; 4/4'lük davullar ve gospel tarzı bir nakaratla devam etmekte ve tempo yükselmektedir. Bir geçiş bölümüyle "Who will Survive in America" adlı parçaya bağlanmaktadır. Albümün kapanış bölümü olan bu parça Gil Scott-Heron'ın "Comment No. 1" adını taşıyan ve Afrikalı-Amerikalı deneyimi ve Amerikan rüyası idealizmi hakkında bir konuşmasından alınan bir bölümden oluşmaktadır. Scott-Heron'ın konuşması 1960'ların Devrimci Gençlik Hareketi'ni, Afrikalı-Amerikalı toplumun daha temel ihtiyaçlarının farkında olmadıkları gerekçesiyle eleştirmektedir. Albümde konuşmanın kısa bir bölümü kullanıldı. Müzik yazarı Greg Kot, "özünü koruyor, ülkesinden ve kültüründen dışlanmış hisseden Afrikalı-Amerikalı bir erkek" yorumunu yaptı. Buna karşılık Sean Fennessey, "ağrılı toplumsal reddedilme yerine kendinin küçük kabuslarından bir albüm için çok ciddi bir bitiş" dedi. Yayınlanma ve tanıtım 4 Ekim 2010'da, albümün piyasaya çıkış tarihinin 22 Kasım 2010 olduğu duyuruldu. Albümden önce West, 20 Ağustos 2010'da internet sitesinde G.O.O. D. Fridays adında bir bedava müzik programı başlattı. Albümün çıkacağı haftaya dek her hafta cuma günü bir parçayı sitesinde ücretsiz olarak yayınlamaya başladı. Plak şirketi G.O.O.D. Music'den esinlenerek isimlendirdiği program, albüm öncesinde önemli bir kamuoyu oluşturdu. Online pazarlama koordinatörü Karen Civil, programla ilgili şu yorumu yaptı: "Bu dahice bir fikir. Kimsenin daha önce yapmadığı bir şey yaptı ve bir noktada, müzikteki en nefret edilen kişiyken, bu cuma yayınlarıyla heyecan yarattı." West albümün tanıtımı için bir turneye çıkacağını ve Nicki Minaj, Rick Ross, Kid Cudi, Jay-Z, Lil Wayne ve Drake gibi isimlerin kendisine eşlik edeceğini duyurdu. Singlelar 28 Mayıs 2010'da "Power" isimli parçanın bitmemiş hâli internete sızdırıldı. Dwele vokalleri yer alan parçanın prodüksiyonu S1 ve West'e aitti. Jay-Z ve Swizz Beatz'in konuk olduğu resmî remiksi, 20 Ağustos 2010'da radyoda tanıtıldı. Şarkı, sekiz hafta kaldığı Amerikan Billboard Hot 100 listesinde 22 numaraya yükseldi. Şarkı, 2011 Grammy Ödülleri'nde En İyi Solo Rap Performansı Grammy Ödülü'ne aday gösterildi. 12 Eylül 2010'da West, 2010 MTV Video Müzik Ödülleri'nde "Runaway"i canlı seslendirdi. Üç hafta sonra ise 2 Ekim'de Saturday Night Livea konuk oldu ve burada "Runaway" ve "Power"ı seslendirdi. "Runaway", 4 Ekim 2010'da iTunes Store'da satışa çıktı. 12 hafta geçirdiği Billboard Hot 100 listesinde 12 numaraya yükseldi. Rolling Stone dergisi parçayı, yıl sonunda 2010'un en iyi single'ı olarak adlandırdı. Parçayla aynı adı taşıyan ve West'in yönettiği 35 dakikalık kısa film, 23 Ekim 2010'da yayınlandı. 2010 yaz aylarında Prag'da dört gün süren çekimlerde West'e Selita Ebanks eşlik etti. Hikâyesi West'e ait olan filmin senaryosunu Hype Williams yazdı. West filmin "hayallerinin genel bir temsili" olduğunu ve müzik kariyeriyle aynı doğrultuda olduğunu ifade etti. Üçüncü single "Monster", 21 Eylül'de radyolara servis edildi ve 23 Ekim'de iTunes Store'da satışa sunuldu. Şarkı, G.O.O. D. Fridays programının bir parçası olarak 27 Ağustos 2010'da internette yayınlanmıştı. Beş hafta geçirdiği Billboard Hot 100'de 18 numaraya ulaştı. Rolling Stone dergisi, parçaya 2010'un En İyi Singleları listesinde 10 numarada yer verdi. Şarkı Jay-Z ve Eminem'in "Home & Home" konserinde Nicki Minaj eşliğinde 14 Eylül 2010'da seslendirildi. West, Twitter'ı üzerinden "All of the Lights"ın albümün bir sonraki single'ı olacağını yazdı. Albümün çıkmasının ardından, şarkı Billboard Hot 100 listesine 92. sıradan giriş yaparken; "Dark Fantasy" aynı hafta 60 numaradan girdi. "All of the Lights", 18 Ocak 2011'de ABD'de ve 21 Şubat'ta İngiltere'de piyasaya çıktı. Şarkı Billboard Hot 100'de 18 numaraya yükseldi. The Big Chill festivalindeki performansında West, albümün beşinci single'ının "Lost in the World" olacağını duyurdu. Kapak resmi Kanye West, 17 Ekim 2010'da Twitter'ı üzerinden My Beautiful Dark Twisted Fantasy albümünün kapağı yüzünden mağazalar tarafından geri çevrildiğini söyledi. George Condo tarafından çizilen kapakta, kolları yerine kanatları olan bir dişi (feniks), West'in üzerinde oturmaktadır. Her iki karakter de çıplaktır, feniksin göğüs uçlarından biri ve kalçaları görülmektedir. Sanatçı sonraları, West'in yasaklanacak bir kapak istediğini söyledi. Resim, kırmızı bir zeminin tam ortasında yer almakta ve sarı bir çizgiyle çevrelenmektedir. Kapakta, albümün ve Runaway kısa filminin teması kullanıldı. Albümün bunun dışında dört kapağı daha mevcuttur ve bunların her biri albüm kitapçığının içinde yer almaktadır. Condo'nun çizdiği bir balerin resminin yer aldığı diğer bir kapak, Amazon.com'da ön sipariş sayfasına konuldu. Bu kapak, "Runaway"in single kapağı olacaktı ancak bunun yerine gerçek bir balerin fotoğrafı kullanıldı. George Condo ve Kanye West, bir araya geldiler ve birkaç saat boyunca West'in müziklerini dinlediler. Sonraki günlerde Condo, albüm için sekiz-dokuz ayrı resim yaptı. Bunların ikisi West'in portreleri idi. Biri West'i çok yakından gösteren, uyumsuz gözleri ve dört dişi görünen bir resimdir. Diğeri ise, taç giymiş başı beyaz zemin üzerinde yan yatmış ve bir kılıç saplanmış şekilde görünen bir resimdir. Siyah tütü giymiş bir balerin, yeşil çimler üzerinde duran taç ve kılıç ve albüm kapağı olarak kullanılan siyahi adam ve kanatlı dişi yaratık da diğer kapaklar arasında yer aldı. New York dergisine göre, yine Condo tarafından "The Priest" ("rahip") adını taşıyan ve dini figürleri modern dünyaya taşımayı hedefleyen bir kapak daha hazırlandı. Karşılama Ticari performansı Albüm, yayınlandığı hafta Amerika Birleşik Devletleri'nde 496 bin kopya sattı ve Billboard 200 listesine birinci sıradan giriş yaptı. Böylece albüm, West'in ABD'de bir numara olan dördüncü albümü; yayınlandığı hafta, 2010'un en çok satış gerçekleşen dördüncü haftası ve internet üzerinden 224 bin kez indirilen albüm, dijital albümler arasında dördüncü en yüksek satış haftasını gören albüm oldu. Albüm aynı zamanda Billboardun Top R&B/Hip-Hop Albums, Top Rap Albums ve Top Digital Albums listelerine bir numaradan giriş yaptı. My Beautiful Dark Twisted Fantasy, 11 Ocak 2011 itibarıyla ABD'de bir milyon barajını aşarak Amerika Kayıt Endüstrisi Birliği (RIAA)'dan platin plak kazandı. Albüm, Billboard 200 listesinde 34 hafta boyunca yer aldı ve Nielsen SoundScan verilerine göre Haziran 2011 itibarıyla ülkesinde 1.160.000 adetlik satış elde etti. Albüm, dünya listelerinde de önemli başarılar elde etti. Kanada'da ilk hafta 29 bin sattı ve ülkenin listesine bir numaradan girdi. İngiltere listesine ise 16. sıradan giriş yaptı. 10 Aralık 2010'da My Beautiful Dark Twisted Fantasy, İngiltere'de 60 bin barajını aşarak British Phonographic Industry (BPI)'den gümüş plak aldı. Avustralya'da ise ARIA Top 50 albüm listesine altı ve Top 40 Urban listesine iki numaradan giriş yaptı. Albüm, 21 Mart 2011'de Avustralya'da 70 binlik satış adedine ulaştı ve Australian Recording Industry Association (ARIA)'dan platin plak kazandı. Yeni Zelanda'da ise RIANZ Top 40 listesine on numaradan girdi. Albüm Danimarka'da dört, İrlanda'da 18, Norveç'te 11, İsviçre'de 10, Belçika'da 21, Almanya'da 19, Yunanistan'da 39, İsveç'te 19, Fransa'da 28, Meksika'da 87, Finlandiya'da 42, İspanya'da 97 ve Hollanda'da 17 numara oldu. Eleştiriler My Beautiful Dark Twisted Fantasy, müzik eleştirmelerinin ortak beğenisiyle karşılandı. Metacritic'te "Evrensel Başarı" olarak değerlendirilen albüm, 43 yoruma dayanarak 100 üzerinden 94 puan aldı. Parça listesi "Dark Fantasy" adlı parçada Mike Oldfield'ın "In High Places" adlı eserinden samplelar kullanıldı. "Gorgeous" adlı parçada Gene Clark ve Roger McGuinn'in yazdığı "You Showed Me" adlı eserinden samplelar kullanıldı. "Power" adlı parçada Cold Grits'in "It's Your Thing" Continent Number 6'in "Afromerica" King Crimson'ın "21st Century Schizoid Man" adlı eserinden samplelar kullanıldı. "So Appalled" adlı parçada Manfred Mann’s Earth Band'in "You Are– I Am" adlı eserinden samplelar kullanıldı. "Devil in a New Dress" adlı parçada Smokey Robinson'ın "Will You Still Love Me Tomorrow" adlı eserinden samplelar kullanıldı. "Runaway" adlı parçada Backyard Heavies'in "Expo 83" "Rick James ‘Live at Long Beach, CA’ 1981" adlı eserden samplelar kullanıldı. "Hell of a Life" adlı parçada The Mojo Men'in "She’s My Baby" Tony Joe White'ın "Stud-Spider" Black Sabbath'ın "Iron Man" adlı eserinden samplelar kullanıldı. "Blame Game" adlı parçada Richard James'in "Avril 14" adlı eserinden samplelar kullanıldı. "Lost in the World" adlı parçada Manu Dibango'nun yazdığı "Soul Makossa" Lyn Collins'in "Think (About It)" Bon Iver'ın "Woods" Gil Scott-Heron'ın "Comment No. 1" adlı eserinden samplelar kullanıldı. "Who Will Survive In America" adlı parçada Gil Scott-Heron'ın "Comment No. 1" adlı eserinden samplelar kullanıldı. Yapım ekibi Bilgiler Allmusic'den alındı. Müzisyenler Ian Allen – el çırpma Tim Anderson – French korno Richard Ashton – French korno Chris "Hitchcock" Chorney – çello, çello aranjman Wilson Christopher – el çırpma Rosie Danvers – çello, kondüktör, orkestrasyon Uri Djemal – el çırpma Drake – vokal The-Dream – vokal Dwele – vokal Fergie – vokal Alvin Fields – vokal Simon Finch – trompet Danny Flam – üflemeliler, tahta nefesliler Kay Fox – vokal Mark Frost – trombon Andrew Gathercole – trompet Tony Gorruso – üflemeliler, tahta nefesliler Elly Jackson "La Roux" – vokal Elton John – piyano, vokal Philip Judge – trombon Salma Kenas – vokal Alicia Keys – vokal Kid Cudi – vokal Ken Lewis – bas gitar, üflemeliler, davul programlama, mühendis, gitar, korno aranjman, org, vokal, tahta nefesliler John Legend – vokal Ryan Leslie – vokal Mike Lovatt – trompet Nicki Minaj – vokal Khloe Mitchell – şiir Rihanna – vokal Rachel Robson – viyola Chris Rock – vokal Amber Rose – vokal Tom Rumsby – French korno Jenny Sacha – violin Kotono Sato – violin Gil Scott-Heron – vokal Chris Soper – el çırpma Teyana Taylor – vokal Justin "Bon Iver" Vernon – vokal, geri vokal Chloe Vincent – flute Tony Williams – vokal, geri vokal Charlie Wilson – vokal Prodüksiyon Virgil Abloh – sanat yönetmeni Chris Atlas – pazarlama Jeff Bhasker – ek prodüksiyon, çello aranjman, klavye, piyano, prodüktör Peter Bischoff – asistan, mühendis asistanı, mühendis Al Branch – pazarlama Leesa D. Brunson – A&R Don C. – A&R Mike Caren – prodüktör Shawn Carter – idarî yapımcı Cary Clark – mix asistanı George Condo – kapak resmi, çizimler Andrew Dawson – ek prodüksiyon, mühendis, mix Mike Dean – ek prodüksiyon, bas gitar, çello aranjman, mühendis, gitar, klavye, mix, piyano, prodüktör, solocu DJ Frank E – prodüktör Emile – prodüktör Ryan Gilligan – mühendis Noah Goldstein – mühendis Alex Graupera – asistan Gaylord Holomalia – asistan Phil Joly – asistan, mühendis asistanı, mühendis Terese Joseph – A&R Kyambo "Hip Hop" Joshua – idarî yapımcı Doug Joswick – ambalaj prodüksiyon JP Robinson – sanat koordinatörü Anthony Kilhoffer – davul programlama, mühendis, mix Brent Kolatalo – davul programlama, mühendis, klavye Erik Madrid – mix asistanı Manny Marroquin – mix Vlado Meller – mastering Christian Mochizuki – asistan, mühendis asistanı, mühendis Fabien Montique – fotoğraf No I. D. – prodüktör Plain Pat – ek prodüksiyon Christian Plata – mix asistanı Antonio "L.A." Reid – idarî yapımcı Patrick "Plain Pat" Reynolds – A&R Gee Roberson – idarî yapımcı Todd Russell – sanat koordinatörü The RZA – prodüktör S1 – prodüktör Tommy D. – prodüktör Marcos Tovar – ses mühendisi Tracey Waples – pazarlama Eric Weissman – sample izinleri Kanye West – sanat yönetmeni, idarî yapımcı, producer Kristen Yiengst – sanat koordinatörü Listeler ve sertifikalar Listeler Sertifikalar Notlar Dış bağlantılar Discogs'da My Beautiful Dark Twisted Fantasy Metacritic'de My Beautiful Dark Twisted Fantasy Kategori:2010 albümleri Kategori:Kanye West albümleri Kategori:Roc-A-Fella Records albümleri Kategori:Def Jam Recordings albümleri Kategori:En İyi Rap Albümü Grammy Ödülü Kategori:Billboard 200'de bir numara olan albümler Kategori:Yapımcısı Kanye West olan albümler Kategori:Yapımcısı Jeff Bhasker olan albümler Kategori:Yapımcısı No I.D. olan albümler Kategori:Yapımcısı Emile Haynie olan albümler
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri