Necati Gedikli (d. 1944), Türk çağdaş müzik bestecisi, müzikolog, eğitimcidir. Yaşamı Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Bölümü’nden 1965’te mezun oldu. Kemal İlerici ile Türk müziği armonisi çalıştı. 1968’de kazandığı bursla Almanya’ya giderek Köln Devlet Müzik Yüksek Okulu’nda kompozisyon, piyano ve orkestra şefliği öğrenimi gördü. Köl'nde öğrenimini sürdüğü sırada 1960 ve 1970'te Darmstadt Yeni Müzik Kurslarına da katıldı; György Ligeti, Pierre Boulez ve Mauricio Kagel’den yararlandı. Köln’deki öğrenimini 1972’de tamamlayıp yurda döndü. Türkiye'ye döndükten sonra Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Bölümü’ne öğretmen olarak atandı. Müzikolojiye ilgisi sonucu İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde yüksek lisans (1981) ve doktora (1984) çalışmalarını tamamladı. Bir süre Fakültenin Müzik Bilimleri Bölümü Başkanlığını üstlendi. 1986 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’na müdür olarak atandı ve bu görevi 1995’e kadar sürdürdü. Emekli olduğu 18 Mart 2011 tarihine kadar eser vermenin yüksek lisans ve doktora öğrenci yetiştirmeye devam etti. Başlıca Yapıtları Konçertoları Op. 12 Viyola Konçertosu, viyola ve yaylılar orkestrası için, 1972. Koro Eserleri Op. 2 Üç Şarkı, karma koro için, 1968. Op. 8 İki Motet, karma koro için, 1970 Op. 20 Arayışlar, karma koro için, 1986. Oda Müziği Eserleri Op. 3 Sonat, keman ve piyano için, 1969 Op. 4 Dördül, yaylılar için, 1969. Op. 6 Süit, keman ve viyolonsel için, 1970 Op. 9 Beşil, üflemeli çalgılar için, 1971 Op. 11 Üçül, keman, viyolonsel ve piyano için, 1972. Op. 13 Tamzara, yaylılar orkestrası ya da yaylılar dörtlüsü için, 1973. Op. 16 Üç Parça, keman için, 1978. Op. 10 Altı Şarkı, çan ve piyano için, 1971. Op. 15 Pir Sultan Abdal, şan ve piyano için, 1971. Solo Piyano Eserleri Op. 1 Üç Parça, 1967 Op. 5 İzlenimler, 1969 Op. 7 Atonal Parça, 1970 Op. 18 Aslı’ya Öğütler, 1984 Op. 19 Dönüşümler, 1985 Geleneksel Çalgılar İçin Op. 17 Kazıva Halayı, halk müziği çalgıları için, 1983 Müzikbilim Çalışmaları Ekrem Zeki Ün Üzerine, (master tezi), 1980 Karadeniz Bölgesi Halk Müziği Çalışmalarına Toplu Bakış, 1983 Hindemith ve Türk Müzik Eğitiminin Temel Sorunları, 1984 Uzunhavaların Notaya Alınmasında Grafik Notasyondan Yararlanılamaz mı?, 1984 Geleneksel Sanat Müziğimizin Gelişim Açısından Temel Sorun Armoni mi, Oturtum mu?, 1985. Armonik Yeni Bir Türk Sanat Müziği Oluşturmanın Neresindeyiz?, 1985 Dizisel Müzik ve Armonik Türk Müziği, 1986 Müzik Araştırmacısı ve Folklorcu Olarak Adnan Saygun, 1987 Bartok’un Yaylı Dördülleri ve Dördül No. 4, 1987 Geleneksel Müzik Çeşitlerimizde Armoni Çalışmalarına Toplu Bakış, 1988 Halk Melodilerinin Notaya Alınmasında Ritm Saptanması, 1993 Kaynakça Kategori:Türk besteciler Kategori:Çağdaş Türk müziği bestecileri Kategori:Türk müzikologlar Kategori:1944 doğumlular