Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Nicolas Poussin

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Nicolas Poussin, (d. 15 Haziran 1594 - ö. 19 Kasım 1665) Fransız klasisist ressamdır. Çalışmalarında ağırlıklı olarak duruluk, mantık ve düzen ön plana çıkarılır ve hatları, renge yeğler. Çalışmaları, 17. yüzyılın baskın Barok tarzına karşı bir alternatif olarak görülür. 20. yüzyıla kadar, Jacques-Louis David, Jean-Auguste-Dominique Ingres and Paul Cézanne gibi klasik odaklı sanatçılara ana ilham kaynağı olmuştur. Kardinal Richelieu emriyle Premier peintre du Roi olarak hizmet etmesi için Fransa'ya geri döndüğü kısa bir dönem dışında kariyerinin çoğunu Roma'da geçirmiştir. Yaşamı Gençliği Nicolas Poussin'nin erken dönem biyografi yazarı, arkadaşı Giovanni Pietro Bellori'dir. Poussin'nin Les Andelys, Normandiya yakınlarında doğduğunu ve daha sonra kariyerine büyük ölçüde yardım edecek Latince'nin de dahil olduğu bir eğitim aldığını anlatır. Poussin'in ilk çizimleri, yerel bir ressam olan Quentin Varin'in dikkatini çekmiştir ve onu yanına çırak olarak almıştır, ancak Poussin, on sekiz yaşında geldiğinde kariyerinin ailesi tarafından onaylanmaması gibi nedenlerle Paris'e kaçmıştır. Orada, daha sonra Poussin'in ustaları olarak hatırlanacak Flaman ressam Ferdinand Elle ve Georges Lallemand'in atölyesine katılmıştır. Ancak o dönem Fransız sanatı bir geçiş dönemi içindedir; eski çıraklık sistemi bozulmaya yüz tutmuş ve akademik eğitim çıraklığın yerini almaya başlamıştır. Matematikçi Courtois ile tanıştıktan sonra Marcantonio Raimondi'nin gravür sanatı koleksiyonunu görmüş ve bunlardan etkilenmiştir. İki kere Roma'ya gitmeye çalışmıştır ancak başarısız olmuştur ve bu şekilde Lyon'da Marie de' Medici'nin kraliyet şairi Giambattista Marino'ya rastlamıştır. Marino; Poussin'yi, Adone isimli şiirini ve Ovid'in Metamorphoses eserinin planlanmış sürümünü resimlendirmesi amacıyla işe almıştır ve 1624'te Lyon ve Paris'teki komisyonca alıkonulan Poussin'ye kendisiyle Roma'da iştirak etmesine olanak sağlamıştır. Marino'yla arkadaşlığı ve şiirlerinin resimlendirilmesi, Poussin'nin ilk çalışmalarındaki belirgin erotizmin temelini attığı veya en azından kuvvetlendirdiği söylenir. Roma'daki hayatı küçükresim|sol|Poussin'nin Germanicus'un Ölümü eseri, 1628 1624 yılında Roma'ya vardığında Poussin otuz yaşındaydı. Başlarda Simon Vouet'nin evinde kaldı. Marino aracılığıyla, Marcello Sacchetti ile tanıştı, bunun karşılığında onu önceki müşterilerinden biri olan Kardinal Francesco Barberini ile tanıştırdı. Barberini ailesinin, daha sonradan Poussin'nin yakın bir arkadaşı ve devamlı müşterisi olacak Kardinal'in sekreteri Cassiano dal Pozzo eşliğinde İspanya'ya doğru yola çıkmasıyla malî zorluklar baş gösterdi. Ancak, 1626'da İspanya'dan dönüşlerinde Barberini ailesi ve çevresindekilerin tekrar müşteri olmasıyla birlikte Poussin'nin durumu daha iyi bir hale geldi. Poussin, bu dönemdeki iki büyük komisyon olan Barberiniler ve Aziz Peter komisyonu sayesinde ilk şaheserleri (kısmen Meleager lahitinden ilham aldığı) Germanicus'un Ölümü (1628) ve Aziz Erasmus'un Şehitliği (1629) ortaya çıktı. Bu dönemde hastalandı ve hemşerisi Jacques Dughet'nin evine götürüldü. Orada Poussin'ye, Dughet'nin kızı Anna Maria baktı ve onunla tanıştı. Ardından 1630 yılında evlendiler. Kayınbiraderlerinin ikisi de sanatçıydı ve Gaspard Dughet sonradan Poussin soyadını aldı. [[Dosya:Tancred and Erminia.JPG|küçükresim|Tancred ve Erminia (1630'ların başları, tuval üzerine yağlı boya, 98.5 x 146.5 cm, Ermitaj Müzesi) Poussin'in erken dönem Caravaggio benzeri çalışmalarından klasisizme dönüşünü gösteren bir eser.]] küçükresim|250px|Helios ve Phaeton, Satürn ile Birlikte ve Dört Mevsim (1635 dolaylarında) 1620'lerin sonunda ve 1630'larda, resim sanatında kendi duruşu üzerinde deney yapma ve kendini ifade edebilme fırsatı oldu. Bu süreç içerisinde Casino Ludovisi'de Tiziano Vecellio'nun Bacchanalia'sı gibi antik eserlerden ve Domenichino ile Guido Reni'nin resimlerinden ilham aldı. Aynı dönemde, Roma Barok akımı ortaya çıkmaktadır. 1620'lerde Cortona'da, Sacchetti ailesi için ilk barok resim çalışmalarını üretmektedir. Bu sırada heykel konusunda kendi itibarını kuran Gian Lorenzo Bernini, St. Peter's kentinde yapılacak büyük tunçtan baldakeni tasarlamaktadır ve Francesco Borromini tarafından yapılan çalışmalarda ise mimari hayalgücünün kaliteli örnekleri ortaya çıkmaktadır. Poussin Roma'daki diğer sanatçılarla tanışmış ve klasistleştirici sanatsal eğilimleri olanlarla arkadaş olmaya çalışmıştır. Örneğin: 1626'da birlikte konakladığı Fransız heykeltıraş François Duquesnoy, Fransız sanatçı Jacques Stella, Claude Lorraine, Domenichino, Andrea Sacchi. Ayrıca Joachim von Sandrart etrafında gelişen, o dönemin popüler barok akımına karşı çıkan sanatçı ve müşterilerden oluşan gayriresmî bir akademiye katılmıştır. Bu dönemde papalık, Roma'daki en önde gelen sanat müşterisidir ve papalık tarafından sanat eserlerine talep yüksekti. Ancak Poussin'nin Aziz Erasmus'un Şehitliği eseri, papalık tarafından aldığı tek sipariştir ve papanın yeğeni Kardinal Barberini'nin yardımıyla almıştır. Papa bunun dışında Poussin'den büyük çaplı altar panosu veya dekorasyon resmi sipariş vermedi. Bu yüzden bundan sonraki kariyerine şahsa özel siparişlerle devam etmiştir. Kardinal Francesco Barberini dışında, ilk müşterileri arasında: Flora'nın Zaferleri (1630–1632, Louvre) eserini yaptırtan Kardinal Luigi Omodei, Bacchanalia eserleri sipariş eden Kardinal Richelieu, Masumların Katliamı (tarihi bilinmiyor, Şanti Şatosu) resmini yaptıran Vincenzo Giustiniani, Yedi Ayinin (1630'ların sonu, Belvoir Castle) ilk dizisinin sahibi olan Cassiano dal Pozzo ve 1640'ta Sublet de Noyers'in çağrısıyla, beraber Fransa'ya döndüğü Paul Fréart de Chantelou. Fransa'daki hayatı Fransa'ya geldiğinde XIII. Louis tarafından kendisine kraliyet ressamı unvanı verildi. Paris'te geçirdiği iki yıl boyunca kraliyet şapellerinde çeşitli resimleri (örneğin günümüzde Louvre'da bulunan, Versay Sarayı için yaptığı Son Akşam Yemeği resmi), Gobelins kanaviçe fabrikası için sekiz resim taslağı, Louvre için Herkül'ün Görevleri dizisini, Kardinal Richelieu için Gerçeğin Zaferi resmini ve daha birçok küçük çapta eser yaptı. 1642'de Fouquières, mimar Jacques Lemercier ve Simon Vouet'nin entrikaları canına tak eden Poussin Roma'ya geri döndü. Orada 1648 yılında, de Chantelou için Yedi Ayinin ikinci dizisini de (Bridgewater Galerisi) tamamladı ve Diyojen ile Peyzaj (Louvre) resmini yaptı. Bu resim, suyu elleriyle içen bir adamı gördükten sonra son dünyevi eşyası olan kasesini bırakan filozof Diyojen'i gösterir. 1649'da mizahi şair Paul Scarron için Aziz Paul'ün Görüsü (Louvre) resmini ve 1651'de duc de Créquy için Kutsal Aile (Louvre) resmini yaptı. Yıldan yıla pek çoğu Félibien tarafından hazırlanan listeye dahil edilen büyük miktarda çalışmalar yapmaya devam etti. 1650'den sonra sağlığı bozulmaya başladı ve son eserlerinde kendini belli eden, ellerinde titremeler oluşmaya başladı. 19 Kasım 1665'te Roma'da öldü ve karısından daha uzun yaşayan Poussin'nin cenazesi, San Lorenzo in Lucina Kilisesi'nde gömüldü. François-René de Chateaubriand, 1820'de oluşturduğu anıtı Poussin'ye bağışladı. Poussin geriye bir çocuk bırakmadı, ancak daha sonradan bir ressam olup Poussin soyadını alan kayınbiraderi Gaspard Dughet'yi (Gasparo Duche) evlat edindi. Çalışmaları [[Dosya:Nicolas Poussin - Et in Arcadia ego (deuxième version).jpg|küçükresim|250px|Et in Arcadia ego (Les Bergers d’Arcadie), 1630'ların sonu, tuval üzerine yağlı boya, 85 x 121 cm, Louvre]] Poussin yaşamı boyunca, zamanının Fransız sanatındaki dekoratifliğe doğru oluşan popüler eğilimden uzak durdu. Poussin'nin çalışmalarında Rönesans'ın sağkalım dürtüsü ile klasik antik dönem sanatına yapılan bilinçli göndermeler bir çift olarak, mükemmellik standartını oluşturmuştur. Poussin'nin hedefi, renge tercihen tasarımın asaleti ile elde edilen dışavurumun duruluğuydu. Belki de onun tasarımla ilgili endişesi, çalışmalarının gravür kopyalarında en iyi şekilde görülebilir. Çalışmalarını en başarılı şekilde yeniden oluşturan kişiler; Louis Audran, Claudine Stella, Picart ve Pesne'dir. Poussin'nin çalışmalarında en çok rastlanan temalar trajedi ve ölümdür. Et in Arcadia ego, iki kere resmini yaptığı bir başlıktır ve ussal yaklaşımının bir örneğidir. Bu kompozisyonunda, idealleştirilmiş çobanlar, Et in Arcadia ego cümlesi yazılı bir mezarı incelemektedirler. Bu yazı genelde, kişileştirilmiş ölüm tarafından söylenen: "Arkadya'da bile ben varım" memento morisi olarak yorumlanır. Poussin, oluşturduğu figürlerin "oynadıkları role göre en damıtılmış ve en tipik tavrı ve duyguyu göstermesini" amaçlamıştır ve kesin olmayan duygulardan endişelenmiştir: Poussin peyzaj türünün gelişimi üzerinde önemli bir rol oynamıştır. İlk resimlerinde peyzaj, bir grup figür için endamlı bir arka plan oluştururken; daha sonraki çalışmaları, peyzajın kendisi yönünde gelişmiştir ancak figürler asla tamamen yok olmamıştır. Bu durumun örnekleri: Patmos'da Aziz John ile Peyzaj (1640), (Art Institute of Chicago) ve Bir Roma Yolu ile Peyzaj (1648), (Dulwich Resim Galerisi) eserlerine görülebilir. Poussin'nin resimleri arasında en kalitelileri Louvre, Paris'te bulunur. Diğer dikkate değer çalışmaları: Londra'daki Ulusal Galeri'de, İskoçya Ulusal Galerisi'nde, Dulwich Resim Galerisi'nde, Şanti Şatosu'nda, St. Petersburg'daki Ermitaj Müzesi'nde ve Madrid'deki Prado Müzesi'nde bulunur. Poussin üretken bir sanatçıydı. Pek çok çalışması bulunur: küçükresim|250px|Dört Mevsim: Yaz, veya Ruth ve Boaz, 1660–1664, tuval üzerine yağlı boya, 118 x 160 cm, Louvre Müzesi [[Dosya:Poussinscipio.jpg|küçükresim|250px|Scipio'nun İtidalı, 1640, tuval üstüne yağlı boya, 116 x 150 cm, Puşkin Müzesi]] Poussin'nin Paris, Louvre'daki bazı resimleri: Şairin İlhamı (1629–1630) Aşdod'daki Veba (1630) Les Bergers d’Arcadie (1630'ların sonu) Süleyman'ın Hükmü (1649) Eriha'nın Kör Adamları (1650) Orfe ve Evridiki ile Peyzaj (1650 dolaylarında) Zani Kadın (1653) Dört Mevsim (resim dizisi) (1660–1664) Poussin'nin diğer resimleri: Altın Buzağının Tapınışı (National Gallery (Londra)) Kızıl Deniz'in Geçilişi (National Gallery of Victoria, Melbourne) Taş Merdivendeki Kutsal Aile (Cleveland Sanat Müzesi) Kakos (St. Petersburg) Eudamidas'ın Ahiti (Kopenhag) Priapus'a Adak Sırasında Kadın Kılığında Hymenaios (1634) Tancred ve Erminia, ikinci sürümü (Barber Güzel Sanatlar Enstitüsü, Birmingham) Sabine Kadınlarının Tecavüzü (1636) Kudüs'ün Yıkımı (1637) Manna Toplyan İbraniler (1639) Zamanın Müziğine Dans (1639–40), (Wallace Collection, Londra) Aziz Paul'ün Coşkusu (1643), (Ringling Sanat Müzesi, Sarasota, Florida) Musa'nın Sudan Kurtarılışı (1647) Kutsal Komünyon Ayini (Son Akşam Yemeği) (1647) Edinburgh, National Gallery of Scotland (Bridewater Fonu,1945) Eliezer ve Rebecca (1648) Phocion'un Cenazesi (1648) (Cardiff Ulusal Müzesi) Polyphemos ile Peyzaj (1649) Yedi Ayin (iki dizi olarak yapılmıştır) Mısır'a Uçuş (1657, Lyon Güzel Sanatlar Müzesi) Mirası [[Dosya:Seghers Nicolas Poussin.jpg|küçükresim|Daniel Seghers tarafından yapılan Varşova Ulusal Müzesi'ndeki Cartouche with the bust of Nicolas Poussin in the garland of flowers eseri, 1650-1651.]] İlk başlarda Poussin'nin dehası, sadece küçük bir koleksiyoncu çevresi tarafından biliniyordu. Ölümünden 20 yıl sonra, çalışmalarının bilhassa büyük bir bölümü XIV. Louis tarafından bir araya getirilmiştir. Aynı zamanda, Fransız sanatına "klasik ciddiyet" temasını kattığı fikri geçerlilik kabul etmişti. İngiltere'de çalışan 18. yüzyıl Amerikan ressam Benjamin West, Québec'te General Wolfe'un ölümü temalı tablosunu Poussine odaklı yapmıştır. Sonuç olarak resimdeki her karakterin bakışında Wolfe'un ölümü üzerine meydana gelen ciddiyet vardır. Jacques-Louis David Fransız Devrimi sırasında "Poussinesque" olarak bilinen bir tarzı yeniden diriltti. Bunun nedeni kısmen, devrim liderlerinin, saltanatın manasızlığının ve baskısının yerini Cumhuriyetçi ciddiyetin ve yurttaşlık düşüncesinin almasını istemesidir. Bu durum en çok; David'in, kendi prensipleri için oğullarını feda eden Brutus'un onların cesetlerini aldığı tabloda ve Jean-Paul Marat'ın ölümü tablosunda bellidir. 19. yüzyıl boyunca Poussin'nin eserleri herkese açıktı, çünkü Fransız Devrimi sonucu Louvre Müzesi'nin tüm eserleri halka açılmıştı. Bu, kendi çalışma yöntemleri üzerinde kafa yoran, düşünceli ve özdönüşümsel sanatçılar, özellikle "faire du Poussin sur nature" ve post-empresyonizm üzerine uğraşan Cézanne için bir ilham kaynağı olmuştur. 20. yüzyıl sanat eleştirmenleri, Pablo Picasso ve Georges Braque'ın "analitik kübist" denemelerinin Poussin'nin örneklerinde bulunduğundan bahsetmiştir. 1963'te Picasso, Poussin'nin Sabine Kadınlarının Tecavüzü eserinden ilham alarak bir resim dizisi yapmıştır. Ayrıca Jean Hugo da çalışmalarında Poussin'den ilham almıştır. Poussin'nin etkilediği en ünlü 20. yüzyıl kişisi, 1979 yılında Sovyet istihbaratıyla yaptığı işbirliğinin açığa çıkarılması üzerine gözden düşen, Kraliçe'nin Resimlerinin Muhafızı unvanlı İngiliz Anthony Blunt'dır. Günümüzde Poussin'nin resimleri, Louvre'da ona adanan bir galeride bulunmaktadır. Galeri Ayrıca bakınız Barok Et in Arcadia ego Resmin tarihi Nicolas Poussin resimleri listesi Batılı resim Dipnotlar Kaynakça Blunt, Anthony (1966). The Paintings of Nicolas Poussin: A Critical Catalogue. London: Phaidon. Cropper, Elizabeth and Charles Dempsey (1995). Nicolas Poussin: Friendship and the Love of Painting. Princeton: Princeton University Press, 1995. ISBN 978-0-691-05067-6 Friedländer, Walter (1964). Nicolas Poussin: A New Approach. New York: Abrams. 1964. Keazor, Henry: Poussins Parerga. Quellen, Entwicklung und Bedeutung der Kleinkompositionen in den Gemälden Nicolas Poussins. Schnell & Steiner, Regensburg 1998, ISBN 3-7954-1146-7 Keazor, Henry : Nicolas Poussin 1594-1665. Taschen, Hong Kong, Köln, London et al., 2007, ISBN 3-8228-5319-4/ISBN 978-3-8228-5319-1 Serres, Michel (1995). Genesis (Grasset). Ann Arbor: The University of Michigan Press. ISBN 978-0-472-08435-7. Thuillier, Jacques(1995). Nicolas Poussin. Flammarion, Paris, ISBN 2-08-012440-4 Unglaub, Jonathan (2006). Poussin and the Poetics of Painting: Pictorial Narrative and the Legacy of Tasso. Cambridge and New York: Cambridge University Press, 2006. ISBN 978-0-521-83367-7 Wright, Christopher (1985). Poussin Paintings: A Catalogue Raisonné. New York: Hippocrene. ISBN 0-87052-218-3 Sergiler Paris 1960. "Poussin peintre: retrospectif." Poussin üzerinde galvanizlenmiş ve yenilenmiş bir ilgi. Fort Worth 1988. "Poussin: The Early Years in Rome: The Origins of French Classicism." New York City 2008. "Poussin and Nature: Arcadian Visions." Metropolitan Sanat Müzesi; Poussin'in manzara resimleri. Dış bağlantılar Nicolas Poussin biyografisi, tarzı ve sanat eserleri. Ashes of Phocion isimli eseriyle Liverpool'daki Walker Sanat Galerisi'nde. Poussin and Nature: Arcadian Visions galerisi, New York'taki Metropolitan Sanat Müzesi Nicolas Poussin hakkında 16 dakikalık eğitici bir video www.NicolasPoussin.org Nicolas Poussin tarafından yapılan çalışmalar. Olga's Gallery'de Nicolas Poussin Kategori:1594 doğumlular Kategori:Eure doğumlular Kategori:1665 yılında ölenler Kategori:17. yüzyıl Fransız ressamları Kategori:Barok ressamlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri