MID4, Nissan tarafından üretilen deneysel bir spor otomobildi. Tarihçe İlk olarak 1985 Almanya Uluslararası Otomobil Fuarı'nda tanıtılan MID4, Nissan tarafından 1980'lerin ortalarında satışa çıkacak şekilde tasarlanmış bir konsept otomobildi. Nissan, MID4'ün Porsche ve Ferrari'nin Avrupa süper arabalarıyla rekabet etmesini hedeflenmişti. Ortadan motorlu, dört tekerlekten çekiş düzeninin yanı sıra, sonunda diğer Nissan üretim arabalarında yerini alacak çok çeşitli teknolojiye ve özelliklere sahipti. MID4, asla üretime geçmeyecek olsa da MID4-II'ye dönüşecekti. Geliştirme Aşaması MID4'ü yaratma sorumluluğu, 1984’te Shinichiro Sakurai başkanlığındaki bir ekibe verildi. İlk 4 prototip Mart 1985'te tamamlandı. MID4 MID4 ilk olarak 1985 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Tasarım, Lotus Esprit ve Ferrari Testarossa gibi zamanın modern ortadan motorlu Avrupa spor arabalarından esinlenmişti. Dört tekerlekten çekiş sistemi, yeni tasarlanmış VG30DE motordan gelen gücü %33 öne ve %67 arkaya dağıtıyordu ve ATTESA sisteminin öncüsü olmuştu. Doğal emişli V6 motoru olarak derecelendirildi ve ayrıca MID4 Nissan'ın yepyeni HICAS dört tekerlek direksiyon sistemine sahip ilk otomobildi ve iddia edilen azami hızı olarak açıklanmıştı. Daha iyi kullanım için çok bağlantılı bir arka süspansiyon ve çift salıncaklı ön süspansiyon eklendi. ATTESA ve HICAS sistemleri 1987'de Nissan Skyline GT-R'ye doğru yol alacaktı. sol|küçükresim| Arka MID4-II MID4-II, 1987 Tokyo Motor Show'da görücüye çıktı ve önceki tasarıma göre birçok değişime sahipti. MID4-II'nin tasarımı dışındaki en önemli değişiklik, olarak derecelendirilen ikiz turbo ara soğutmalı VG30DETT ve torkuydu. MID4-II sonuçta maliyet nedeniyle asla üretilmedi. Motor daha sonra 1989'da piyasaya sürülen Nissan 300ZX'te yerini aldı. sol|küçükresim| Arka Bunlara da bakınız Nissan 300ZX Nissan skyline ATTESA HICAS Nissan VG motoru Nissan Honda NSX Kaynakça Dış bağlantılar Nissan | Miras Koleksiyonu | Nissan MID 4 (Tip II) Kategori:İncelenmemiş çeviri içeren sayfalar